Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overige zaalshow announcements
#51
Teenage Fanclub 8 mei 2021 Effenaar.
Hun show op Come as you Are op 28 nov 2020 komt daarmee te vervallen.
Reply
#52
(11-06-2020, 11:05)thomas9790 Wrote: Twee 'best of' shows (40 man publiek per show) van Meindert Talma in 2 juli in de Vera. Ik ga mijn best doen een van de shows mee te pakken.

Gelukt! Eindelijk weer een concert op de planning.
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
#53
Hier vanochtend tickets voor Spinvis in Carré kunnen halen over twee weken! Zal niet de eerste worden na de lockdown, maar wel veel zin in  Smile
[+] 2 users say Thank You to Locor for this post
Reply
#54
https://www.wildewesten.be/nl/event/flyi...n-glorieux

Wilde Westen blijft goed bezig. Hier probeer ik denk ik wel bij te zijn; dat zijn ook ''serieuze'' concerten qua omvang, beetje vergelijkbaar met wat Alice in Kopenhagen doet. In theorie dus met maximum 200 man in België, wat toch wel bijdraagt aan de live ervaring.
Reply
#55
Was hier wel bij geweest als ik rond die periode geen herexamens had gehad, jammer.
Reply
#56
De Antwerpse clubs en cultuurhuizen wijken uit naar OLT. Logische keuze en met maximum 200 mensen is het wellicht géén hel op aarde. Al is het programma niet bijster interessant:

https://www.oltrivierenhof.be/nl/project...9881bb9e9c

Wel vraag ik me af waarom zoiets pakweg in Nijmegen niet zou kunnen, met het openluchttheater. Nouja, omdat het dan een event is, zeker? Kutzooi.
Reply
#57
Als het goed is zou dat gewoon moeten kunnen. Het Amsterdamse Bostheater is weer open, en het Caprera Openluchttheater ook voor zelfs 250 man. Niet echt met noemenswaardig programma helaas.
Reply
#58
(19-06-2020, 12:44)Uplift Wrote: De Antwerpse clubs en cultuurhuizen wijken uit naar OLT. Logische keuze en met maximum 200 mensen is het wellicht géén hel op aarde. Al is het programma niet bijster interessant:

Ik vermoed dat we het ook de komende maanden vooral met lokale acts gaan moeten doen. Niet dat ik dat per se erg vindt ofzo maar ik denk dat het los van de creatieve dingen die de sector al aan het plannen en proberen is in België en crowdfunding wel één van dé dingen die voor even de norm zal zijn. Wat er dit najaar gaat gebeuren is eigenlijk nog één groot vraagteken en ik vrees er eigenlijk een beetje voor...
Reply
#59
(19-06-2020, 13:28)Locor Wrote: Als het goed is zou dat gewoon moeten kunnen. Het Amsterdamse Bostheater is weer open, en het Caprera Openluchttheater ook voor zelfs 250 man. Niet echt met noemenswaardig programma helaas.

Dit snap ik dus weer niet. Ik heb al die besluiten en protocollen i.h.k.v. mijn werk van A to Z gelezen en tenzij die twee venues sowieso al een regulier programma hebben en je 100 man i.p.v. 250 bedoelt, kan dit nooit. Of het moet zijn dat ze de boel omvormen tot een horeca-zaak. Want dan kan het wel.

(19-06-2020, 17:06)Kreuz Wrote:
(19-06-2020, 12:44)Uplift Wrote: De Antwerpse clubs en cultuurhuizen wijken uit naar OLT. Logische keuze en met maximum 200 mensen is het wellicht géén hel op aarde. Al is het programma niet bijster interessant:

Ik vermoed dat we het ook de komende maanden vooral met lokale acts gaan moeten doen. Niet dat ik dat per se erg vindt ofzo maar ik denk dat het los van de creatieve dingen die de sector al aan het plannen en proberen is in België en crowdfunding wel één van dé dingen die voor even de norm zal zijn. Wat er dit najaar gaat gebeuren is eigenlijk nog één groot vraagteken en ik vrees er eigenlijk een beetje voor...

Er zijn geen internationale tournees en in Europa gebeurt er op z'n minst nog iéts. Maar ik heb er ook vertrouwen in dat we vanaf 1 september in de meeste Europese landen de draad voor pakweg 2/3 of 3/4 zullen oppikken. In België ziet het er in elk geval al naar uit. Nederland zal eerst van die anderhalve meter af moeten.
Reply
#60
(20-06-2020, 00:16)Uplift Wrote:
(19-06-2020, 13:28)Locor Wrote: Als het goed is zou dat gewoon moeten kunnen. Het Amsterdamse Bostheater is weer open, en het Caprera Openluchttheater ook voor zelfs 250 man. Niet echt met noemenswaardig programma helaas.

Dit snap ik dus weer niet. Ik heb al die besluiten en protocollen i.h.k.v. mijn werk van A to Z gelezen en tenzij die twee venues sowieso al een regulier programma hebben en je 100 man i.p.v. 250 bedoelt, kan dit nooit. Of het moet zijn dat ze de boel omvormen tot een horeca-zaak. Want dan kan het wel.

Normaal gesproken hebben ze in de zomer een regulier programma ja, verder kan ik alleen maar kopiëren wat op de site van Caprera staat:

Quote:Caprera mag weer open!

Openluchttheaters mogen weer op beperkte schaal voorstellingen organiseren.

Het ministerie van OC&W heeft openluchttheaters aangemerkt als buitenactiviteiten voor de naleving van coronamaatregelen. Anders dan bij schouwburgen en concertzalen wordt het maximaal aantal bezoekers bepaald door de mogelijkheden die elk openluchttheater heeft om aan anderhalve meter afstand te voldoen. Bij Caprera zijn dat 250 bezoekers per voorstelling.

“We waren natuurlijk dolblij toen we dit goede nieuws te horen kregen” zegt Lode van Piggelen, directeur van Caprera. “We beseften meteen dat we in een heel andere situatie terecht zijn gekomen, en dat alles anders zal gaan. Van groots en uitbundig naar klein en intiem. De lengte van de voorstellingen is gemiddeld één uur omdat we meerdere voorstellingen op een avond organiseren.
Onze stafmedewerkers zijn gelijk aan de slag gegaan met een protocol conform alle richtlijnen van het RIVM om een veilige en werkbare situatie te creëren zodat bezoekers onbezorgd kunnen genieten van het moois wat we te bieden hebben.”
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
#61
Heb ik dan over gelezen. Fijn dat dat kan, jammer dat je eerst een regulier programma moet hebben. Want zo blijven veel openlucht venues dan onbenut.
Reply
#62
Peepshow Palace Festival, een reeks theaterstukken en concerten in de Brakke Grond waarbij het publiek in een peepshow achtige installatie zit. Ieder in z'n eigen hokje, met een podium in het midden van al die hokjes. Er staan best een paar shows op het programma die wel de moeite waard zijn.

[Image: peepshowpalace-1-c-manmetdehamer-c01e4_1600x.jpeg]
Reply
#63
Fontaines DC 31 maart '21 in Ronda, TivoliVredenburg.
Reply
#64
Dat ging snel.

DEAF KIDS toegevoegd aan de lineup van Oranssi Pazuzu & Sturle Dagsland in Sneek. Uplift, kom maar door.
Reply
#65
DEAF KIDS vorig jaar gezien als opener van Neurosis. Niet missen.
Reply
#66
(27-06-2020, 21:59)Locor Wrote: Peepshow Palace Festival, een reeks theaterstukken en concerten in de Brakke Grond waarbij het publiek in een peepshow achtige installatie zit. Ieder in z'n eigen hokje, met een podium in het midden van al die hokjes. Er staan best een paar shows op het programma die wel de moeite waard zijn.

[Image: peepshowpalace-1-c-manmetdehamer-c01e4_1600x.jpeg]

Heb je tips? Want ik zie niet meteen iets wat mij aanspreekt in dat programma.

(29-06-2020, 12:12)thomas9790 Wrote: Dat ging snel.

DEAF KIDS toegevoegd aan de lineup van Oranssi Pazuzu & Sturle Dagsland in Sneek. Uplift, kom maar door.

Nouja, best kut toch? Dat zegt wel iets over de shape of things to come voor dit najaar. Mooi dat de line-up wat dikker wordt, maar het valt dan ook exact samen met Sonic Whip, dat hetzelfde weekend in Doornroosje zal plaatsvinden. De overlap dreigt stilaan dramatisch te worden. Nu goed, ik ga zowel voor Helling als Sneek. Roken we alsnog wiet daar, fucking bijna twee jaar na datum.
Reply
#67
(29-06-2020, 19:16)Uplift Wrote:
(27-06-2020, 21:59)Locor Wrote: Peepshow Palace Festival, een reeks theaterstukken en concerten in de Brakke Grond waarbij het publiek in een peepshow achtige installatie zit. Ieder in z'n eigen hokje, met een podium in het midden van al die hokjes. Er staan best een paar shows op het programma die wel de moeite waard zijn.

Heb je tips? Want ik zie niet meteen iets wat mij aanspreekt in dat programma.

Ik heb zelf alvast kaartjes voor Mauro Pawlowski & Spinvis en voor Vruchtjes Eten. Verder overweeg ik nog een show vanuit het Doek collectief mee te pakken, maar die week staat voor Doek in het kader van Doek festival, waarvoor er ook wat dingen in het Bimhuis en een Open Music Atelier route gepland staan. In de Brakke Grond lijkt me Kwintet Oliver / Stadhouders / Vitols / Rosaly / ‘t Hart in ieder geval nog wel een goede optie.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
#68
(11-06-2020, 04:10)hythloth Wrote: Voor de crew in het Noorden: Green Day en Weezer spelen nu in Groningen op 23 juni 2021.

Zag deze veel later, echter toch nog wel even iets om te noteren.
Reply
#69
(29-06-2020, 19:38)Locor Wrote:
(29-06-2020, 19:16)Uplift Wrote:
(27-06-2020, 21:59)Locor Wrote: Peepshow Palace Festival, een reeks theaterstukken en concerten in de Brakke Grond waarbij het publiek in een peepshow achtige installatie zit. Ieder in z'n eigen hokje, met een podium in het midden van al die hokjes. Er staan best een paar shows op het programma die wel de moeite waard zijn.

Heb je tips? Want ik zie niet meteen iets wat mij aanspreekt in dat programma.

Ik heb zelf alvast kaartjes voor Mauro Pawlowski & Spinvis en voor Vruchtjes Eten. Verder overweeg ik nog een show vanuit het Doek collectief mee te pakken, maar die week staat voor Doek in het kader van Doek festival, waarvoor er ook wat dingen in het Bimhuis en een Open Music Atelier route gepland staan. In de Brakke Grond lijkt me Kwintet Oliver / Stadhouders / Vitols / Rosaly / ‘t Hart in ieder geval nog wel een goede optie.

Als het ook (abstract) theater mag zijn: Urland is een tikkie hipster en nogal love it or hate it, maar wel boeiend. Voor Zoutmus geldt eigenlijk hetzelfde.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
#70
Barker op 24 juli in Doornroosje met een live ambient show ihkv de alternatieve invulling op de vierdaagsefeesten.
Reply
#71
29 augustus. Claw Boys Claw 2x paradiso.
Erbij dus.
Reply
#72
KAAP komt met een paar mooie concerten eind dit jaar: Han Bennink en Harouna Samaka Quartet en een week later Aruan Ortiz trio. Vooral die laatste is gewoon wereldklasse en staat normaal in veel grotere zalen en festivals.

En wie daar volgend weekend in de buurt is: Karen Willems en Ventilateur zijn aanraders. De zaal is ook briljant; met uitzicht op zee. Het is Oostenden ten voeten uit. Check www.kaap.be

KoS: voor jou een must als je toevallig ooit in Oostende bent
Reply
#73
Steven Wilson in Ziggodome inmiddels ook geannuleerd, geen vervangende datum. :-(
Reply
#74
November Music in Den Bosch heeft haar programma voor dit jaar aangekondigd. Voor mij niet veel interessants, behalve misschien de show van Terry & Gyan Riley op 11 november.
Reply
#75
The Avonden 15 augustus in OCCII
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)