Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk festival/concert ga jij doen?
#51
(19-06-2020, 08:59)Uplift Wrote: In mijn ervaring kan het gros van de sector er niet veel mee, omdat de restricties gewoon te groot zijn. Doornroosje weigert het zelfs, tenzij ze iets uniek/symbolisch kunnen doen. En als 1.5m na een september blijft gelden, dan kan hun programma (ook van kleinere concerten) de vuilbak in. Dat heb ik ook letterlijk uit de mond van de directeur gehoord, trouwens. Het verlies is niet groter of kleiner voor hen onder deze omstandigheden. Wrekmeister Harmonies in Merleyn zou b.v. neerkomen op 22 mensen in de zaal. Dat werkt niet.

Ik vergelijk zelf vooral met de concerten/formats die b.v. in België vanaf volgende maand mogelijk zijn en dan lopen we hier toch wel achter. Willen we livemuziek redden, dan moet die anderhalve meter als basisregel gewoon verdwijnen. Liefst voor 1 september nog.

Anderzijds is het fijn om te zien dat er toch wat dingen zijn, al heb ik dezer dagen geen tijd om ergens in de Randstad bij zo'n groep van 15-30 mensen te horen (hoe kom ik überhaupt aan tickets). Ook de data van die shows in Kortrijk komen me helaas niet uit. Ik heb al een beetje aanvaard dat het een concertloze zomer wordt.

Ja eens dat de anderhalve meter een probleem blijft, met name voor de kleine zalen die daardoor al ver onder de 100 personen aan een maximale capaciteit zitten.

Mocht je in het weekend tijd hebben zijn er voor zaterdagmiddag 4 juli nog kaarten voor Spinvis in Carré (via de site)
Reply
#52
Thx, ik ben redelijk op de hoogte van welke shows er zijn in België en Nederland. Helaas dus weinig tot geen tijd of net altijd ergens anders. Spinvis vind ik briljant, maar live meestal niet (door die celliste). Wel moet ik eens beter gaan volgen wat een zaal als OCCI zoal doet, zeker als ik straks toch weer geen vakantie blijk te hebben.
Reply
#53
Lijkt me best tof die Spinvis show in Carré te zien, maar ik wil daar natuurlijk niet voor gaan reizen. Nou ja, vooralsnog tevreden met:

02/07: Meindert Talma ''best of'' (Vera, Groningen)
09/07: Joost Dijkema & Bhajan Bhoy (Vera, Groningen)
Reply
#54
Ik heb Spinvis in 2017 al in de Carré gezien, dus dat scheelt.
Reply
#55
Thanks voor de tip, Locor! Net 1 kaart gekocht.
[+] 1 user says Thank You to TheUncleG for this post
Reply
#56
(19-06-2020, 10:15)thomas9790 Wrote: Lijkt me best tof die Spinvis show in Carré te zien, maar ik wil daar natuurlijk niet voor gaan reizen. Nou ja, vooralsnog tevreden met:

02/07: Meindert Talma ''best of'' (Vera, Groningen)
09/07: Joost Dijkema & Bhajan Bhoy (Vera, Groningen)

Ja dat reizen maakt het wel lastig inderdaad. Voor Remy in TivoliVredenburg had ik de auto van m'n ouders kon lenen die op minder dan 10 minuten fietsen wonen, het OV wil ik echt nog wel vermijden
Reply
#57
Nadat ik vorige week tickets kocht voor FULCO heb ik vanochtend tickets voor Eefje De Visser (concertfilm en soloset) in OLT Rivierenhof kunnen scoren voor Kreuz en mij. Was nogal chaotisch omdat de website de grote vraag absoluut niet aankon maar het bleek een groot voordeel dat ik op voorhand al op de ticketpagina zat.
Als ik nu woensdag nog binnen geraak voor Flying Horseman/BeraadGeslagen in Kortrijk, begint mijn zomer toch al een mooie muzikale invulling te krijgen. Zin in!
Reply
#58
(22-06-2020, 22:12)teedeebee Wrote: Nadat ik vorige week tickets kocht voor FULCO heb ik vanochtend tickets voor Eefje De Visser (concertfilm en soloset) in OLT Rivierenhof kunnen scoren voor Kreuz en mij. Was nogal chaotisch omdat de website de grote vraag absoluut niet aankon maar het bleek een groot voordeel dat ik op voorhand al op de ticketpagina zat.
Tof, ik heb ook op het nippertje een kaartje kunnen scoren voor Eefje in OLT. Site was inderdaad een drama, eerste minuten liep het compleet vast. Ook nog kaartjes gekocht voor het ochtendconcert (5:00) van Jan Swerts op zondag 26 juli Smile
Reply
#59
04/01 - FIBER x The Rest Is Noise - Muziekgebouw aan 't IJ
10/01 - Rabih Beaini All Night - Garage Noord
16/01 - Bégayer + Ruidoscuro - OCCII
17/01 - SKALAR (live) - Gashouder
06/02 - Bendik Giske - De School
13/02 - Algiers - Paradiso
14/02 - It Dockumer Lokaeltsje + De Garnaaltjes - OCCII
22/02 - Sonic Acts Expanded Experience + Progress Bar - Paradiso
26/02 - Efterklang - Muziekgebouw aan 't IJ
05/03 - Kruidkoek - Bimhuis
06/03 - Silence #28: Herman Kolgen - Oude Kerk
07/03 - Zea & Oscar Jan Hoogland (15:30 concert) - Torpedo Theater
04/06 - Remy van Kesteren (21:30 concert) - TivoliVredenburg Grote Zaal
13/06 - Bhajan Bhoy & Zea + Oscar Jan Hoogland (16:00 concert) - OCCII
02/07 - Spinvis (19:30 concert) - Carré
10/07 - Matteo Myderwyk & Zea - Lola Luid
12/07 - Walk The Line: Indie (14:30 tour: la loye, Torii, The Sweet Release of Death, YĪN YĪN) - TivoliVredenburg
19/07 - Motel Mozaique Presenteert: Spinvis & Mauro Pawlowski - Peepshow Palace Festival, De Brakke Grond
28/08 - Vruchtjes Eten (Kruidoek en Joost Oomen) - Peepshow Palace Festival, De Brakke Grond

En eventueel nog een of meerdere concerten van DOEK festival in Bimhuis danwel Peepshow Palace Festival
Reply
#60
(19-06-2020, 10:36)TheUncleG Wrote: Thanks voor de tip, Locor! Net 1 kaart gekocht.

Je kan binnen bij Carré nog geen drankjes krijgen. Dus als je dat wil loont het om op tijd te komen zodat je op het terras nog een drankje kan doen (niet dat het daar het weer naar is vandaag) of anders maar zelf een flesje water ofzo mee te nemen.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
#61
Yes!!! Eerste concert dit jaar bevestigd:

https://www.tivolivredenburg.nl/agenda/w...5-07-2020/
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
#62
Dat is een hele mooie, hoor! Jammer dat ik niet in het land ben.
Reply
#63
(10-07-2020, 13:05)Loov Wrote: Yes!!! Eerste concert dit jaar bevestigd:

https://www.tivolivredenburg.nl/agenda/w...5-07-2020/

Oeps, dat is sneller uitverkocht dan verwacht.
Reply
#64
Morgen weer voor t eerst live muziek beleven na 4 maanden.
Dit is wat ik nog heb voor dit jaar op de planning.

Upcoming:

12 juli: Erwin Nyhoff - Café Den Brouwer. Zeeland (NB)
29 augustus: Claw Boys Claw - Paradiso. (Corona Proof)
6 september: Voltage - Cacaofabriek. Helmond.
2 november: The Black Crowes (play Shake Your Moneymaker) - 013 Tilburg.
4 november: Krezip (play Nothing Less) - 013. Tilburg.
28 november: Come As You Are (festival) - Effenaar. Eindhoven.
11 december: The Phantom Four - dB‘s. Utrecht.

Done 2020:

27 januari: Conversations with Nick Cave - Muziekgebouw. Eindhoven.
1 februari: Dropkick Murphys - Ziggodome
21 februari: Hallo Venray - dB‘s. Utrecht.
6 maart: Hallo Venray - So What. Gouda.

Als alles nog doorgaat in dit jaar is het sowieso het minste jaar na meer dan 30 jaar.
Reply
#65
Een geupdate lijstje:

2020, nog daadwerkelijk gezien:
- IDER - 30 januari, Bitterzoet
- Editors - 1 februari, Sportpaleis, Antwerpen

Kaartjes gekocht voor online stream concert:
- Lianne la Havas - 15 juli, Londen
- Björk - 9, 15, 23 augustus, Reykjavik

Verzet naar 2021:
- Therapy? - 28 april, Tivolivredenburg
- Rock Werchter - 1 t/m 4 juli, Werchter

Nog geen nieuwe datum:
- Therapy? - 19 november, Paard
Reply
#66
Volgende week naar Jack Poels (Rowwen Heze) in openluchttheater in America. Wel echt zin in. Zijn solo album is echt goed en mijn eerste concert weer.
Reply
#67
In een week tijd drie geplande shows geannuleerd. Lynyrd Skynyrd en Katie Melua vind ik wel echt jammer. Eerstgenoemde gaat misschien nooit meer touren, voor Katie had ik zeer goede plaatsen weten te bemachtigen. 

Inmiddels ziet mijn nieuwe lijst er zo uit:

7 januari The Kik Rotown [verplaatst van 2 april]
23 januari Andrea Bocelli Sportpaleis [verplaatst van 21 maart]
19 april Gotthard Boerderij [verplaatst van 18 mei]
20 mei Clouseau 013 [verplaatst van 16 mei]
5 juni Rammstein Berlijn [verplaatst van 4 juli]
16 juni Rammstein Cardiff (stond dit jaar niet op de planning)
5 juli Rammstein Zürich [verplaatst van 6 juni]
10 juli Iron Maiden Gelredome [verplaatst van 9 juli Weert]
27 juli Judas Priest 013 [verplaatst van 28 juli]
16 oktober Elton John Sportpaleis [verplaatst van 8 september]


Nieuwe data nog niet van bekend:
11 juni John Fogerty Sportpaleis
14 juni Guns n' Roses Bern 
23 juli Pearl Jam Ziggodome

Geannuleerd:
3 juni System of a Down Ziggodome
16 juli Lynyrd Skynyrd 013 
27 juli Aerosmith Mönchengladbach
26 september Katie Melua Koninklijk circus
28 september Steven Wilson Ziggodome
Reply
#68
1 - 3 okt - Lunchmeat Festival (Veletrzni Palac)
16 okt - John Talabot (Fleda, Brno)
19 okt - Franck Vigroux (Dox)
5 nov - Big|Brave (Klubovna)
15 nov - Caribou (Forum Karlin)
4 feb 2021 - Black Country,New Road (Underdogs')
8 - 11 apr 2021 - Rewire
17 apr - The Beths (Underdogs')
5 jun 2021 - Rammstein (Olympiastadion Berlijn)
8 jun 2021 - Pet Shop Boys (Forum Karlin)
11 jul 2021 - Thom Yorke (Forum Karlin)
13 jul 2021 - Patti Smith (Forum Karlin)
18 Aug 2021 - Bright Eyes (Lucerna Music Bar)
? sep 2021 - Ulver (Palac Akropolis)
Reply
#69
Heel lang voor me uit geschoven, maar vandaag dan toch maar eens de eventuele concertlijst bijgewerkt. Om niet te droevig te worden van het toekomstbeeld heb ik er in mijn hoofd maar een wedstrijd van gemaakt. Nog 11 optredens dit jaar die verdeeld gaan worden onder de volgende teams:
- CP: Cancel & Postpone. Na een enorme injectie rond de jaarwisseling vanuit het niets de torenhoge favoriet
- KFC: kurtje's frequent cancellations. Al 8 jaar de onbedreigde kampioen. Lijkt met de extreem afwachtende en verdedigende speelstijl dit jaar voor het eerst het onderspit te delven tegen CP's agressiviteit. 
- Purgels. De club met historie, voor de fans die blindelings gaan naar iedere wedstrijd. Hoe kansloos ook, want de hoogtijdagen zijn uit vervallen tijden. Het aantal gewonnen wedstrijden was de afgelopen jaren vaak op één hand te tellen. Met slechts 3 winstpartijen lijkt het er niet op dat er dit seizoen verandering komt in die reeks.
Reply
#70
Augustus: ¯\_(ツ)_/¯

September: Gaudeamus wellicht

Oktober: Lol

November: Yves Tumor in de Vooruit ??!!

December: Aruan Ortiz in Kaap 

2021: ¯\_(ツ)_/¯
Reply
#71
Ik wilde al "Gent dickmove" roepen, maar de vorige keer dat er een dickmove is gepland is ook niet zo goed afgelopen.

¯\_(ツ)_/¯ tot er een vaccin is (of alle poppodia kapot zijn) dan maar?
Reply
#72
Broeder Dieleman voor 40 man in de vErA trouwens. In oktober.
Reply
#73
Lunchmeat schrijf ik in steeds dikker potlood op. Wel met de auto. Kan je gelijk mee.
Reply
#74
Doen. Oftewel zuipen met Enzo.
Reply
#75
(28-07-2020, 18:31)Uplift Wrote: November: Yves Tumor in de Vooruit ??!!

Waar staat deze? Ik vind er nl. nergens wat over terug.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)