Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk festival/concert ga jij doen?
#26
Je bedoelt dan denk ik Den Haag - Amsterdam, dan moet je 45/60 minuten rekenen gezien je naar Bijlmer Arena moet, ligt er net aan waar je overstapt. Utrecht - Amsterdam stelt niks voor.
Reply
#27
Je dient alleen momenteel van te voren je reis te plannen met 't oog op niet te volle treinenplan van de NS.
Reply
#28
Het lijkt er trouwens op dat Oranssi Pazuzu straks ook niet doorgaat, want M4 heeft net hun show gecancelled. Kan niet anders dan het gevolg van een geannuleerde tournee zijn.
Reply
#29
Fuck, tot zover wiet roken in Sneek dus.
Reply
#30
Wiet roken bij Wrekmeister Harmonies dan maar?
Reply
#31
Een maandag in september? Graag, maar no way.
Reply
#32
Kim Gordon heeft haar tour gecancelled.
Er komen vooralsnog geen nieuwe data. Fuck.
Reply
#33
Ja, het uitstellen naar volgend jaar is stilaan voorbij. Gordon is 67. Misschien komt ze alsnog naar de zomerfestivals in '21.. Maar ze zal niet de eerste zijn van acts die we door Corona gewoon (definitief) moeten missen.
Reply
#34
21 jun - dné / Cold Cold Nights (Chapeau Rouge)
5 nov - Big|Brave (Klubovna)
15 nov - Caribou (Forum Karlin)
5 jun 2021 - Rammstein (Olympiastadion Berlijn)
8 jun 2021 - Pet Shop Boys (Forum Karlin)
11 jul 2021 - Thom Yorke (Forum Karlin)
13 jul 2021 - Patti Smith (Forum Karlin)
18 Aug 2021 - Bright Eyes (Lucerna Music Bar)
? sep 2021 - Ulver (Palac Akropolis)
Reply
#35
Hier gaan we weer.


In de categorie ''dit gaat door en ik ben erbij'':

09/09-13/09: Gaudeamus Festival 2020 -

In de categorie ''kaart voor gekocht, tegen beter weten in'':


21/09: Wrekmeister Harmonies, Merleyn 
04/10: Oranssi Pazuzu, De Helling 
15/10: Horse Lords, Merleyn
05/11: Chick Corea Akoustic Band, TiVre  

In de categorie ''ik dacht het niet'':

01/09: Lucrecia Dalt + Jerusalem in my Heart, Het Bos (eventueel, misschien elders)
28/09: Steven Wilson, Ziggo Dome 
02/10: Oranssi Pazuzu, Het Bolwerk (Sneek) - 
09/10: Squarepusher, Blanck Mass en Plaid, Les Nuits Botanique (wellicht)
12/10: Big / Brave, Magasin 4 (eventueel elders)
23/10-25/10: Semibreve Festival (Braga, Portugal) (misschien)
25/10: Fly Pan-Am et. al., M4 (misschien elders)
01/11: Yves Tumor & band, Vooruit 
06 of 07/11: FAQ Festival met o.a. Ellen Arkbro (misschien)
18/11: Jarboe, Trix (misschien)
08/12: Bing & Ruth, Cloud 9 (misschien)
12/12: Oscillator 2020 -

In de categorie ''misschien in een andere vorm en/of veiligheidsmaatregelen mogelijk'':

22/01-31/01: CTM Festival 2021 (misschien/deels)

21/02: Jenny Hval & Felicia Atkinson, Muziekgebouw

25/03-28/03/2021: Re-Textured Festival 2021 (misschien)
08/04-11/04/2021: Rewire Festival 2021 -

18/06: Björk, Wahlbühne (Berlijn)

In de categorie ''mits mazzel":

20/03: Swans, Gebaude 9 (Keulen) 
11/04/2021: Nick Cave & The Bad Seeds, Ziggo Dome 
15/04-18/04/2021: Roadburn Festival 2021
07/05-08/05/2021: Sonic Whip (misschien)
02/06-06/06/2021: Primavera Sound 2021 (grote kans)
13/06/2021: Einstürzende Neubauten, Ronda  
23/06-27/06/2021: Glastonbury Festival 2021 
10/07/2021: Iron Maiden, GelreDome (misschien, haha)
14/07-18/07/2021: Obscene Extreme 2021 (misschien)
17/07-23/07/2021: Valkhof Festival 2021
21/07: Judas Priest, 013 (misschien)
05/08/2021: Dekmantel Festival 
21/08: Metal Méan Festival 2021 (misschien)

In de categorie ''laten we uitgaan van wel, anders kunnen we er zowel mee ophouden":

05309-05/09/2021: Meakusma Festival 2021 (grote kans)
11/11-14/11/2021: Le Guess Who? Festival 2020

In de categorie ''a.u.b. snel een nieuwe datum of anders geld terug'':

Ulver, Doornroosje 
OM, Zeche Carl (Essen)

In de categorie ''nog steeds niet bekend of en wanneer'':



Fennesz en Kali Malone, Kerk van Laken (kleine kans)

Ambient-avond in de 4AD (wellicht niet)
Protomartyr, Vera (misschien elders)
Reply
#36
10/07: Kogekunst, Alice
24/07: Nicklas Sørensen + Johannes Lund & Henrik Pultz Melbye, Alice
25/07: Astrid Sonne, Alice
01/08: Lucrecia Dalt + Grøn, Alice

Allemaal in de tuin, bij buitenlicht en met zitplaatsen. Maar alsnog nu al enorm veel zin in.
[+] 1 user says Thank You to greenlander for this post
Reply
#37
#jelly
Gewoon kwaliteit dit. In Nederland zou toch echt meer mogelijk moeten zijn.
Reply
#38
Ik had 2020 volledig uitgezocht en alles op elkaar afgestemd. Nu is alles bekend qua verschoven 2021 datums en de hele zooi is volledig door elkaar gegooid. Pinkpop/Social Distortion en Green Day Parijs tegelijkertijd, Rammstein Stuttgart en Zürich niet meer achter elkaar, dus 2x rijden. The Cure is nog niet bevestigd op Opener (kreeg vandaag antwoord op mijn vraag) en alleen vouchers voor een festival waar ik normaliter nooit naartoe zou gaan, Green Day Moskou niet op de vrijdag na Hemelvaart, dus extra verlofdagen. Had deze juist gekozen, omdat het concert rond de sterfdag van onze zoon zou zijn, nu een week later. Iron Maiden gekocht omdat Weert maar 3 kwartier rijden is, nu wordt het met een overnachting in Arnhem. Kortom volledig kut 2021 en de puzzel kan opnieuw gelegd worden.
Reply
#39
Maar we mogen concluderen dat 99,9% van de wereldbevolking grotere problemen heeft.

Voor mij valt de 2021 puzzel gek genoeg perfect in elkaar.
Reply
#40
(10-06-2020, 18:54)Uplift Wrote: Maar we mogen concluderen dat 99,9% van de wereldbevolking grotere problemen heeft.

Voor mij valt de 2021 puzzel gek genoeg perfect in elkaar.
behalve nick cave en rewire dan?

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik weinig last heb tot zover, alleen Iron Maiden is verder weg en niet op een festival maar in een stadion.
Reply
#41
(10-06-2020, 19:27)Flair Wrote:
(10-06-2020, 18:54)Uplift Wrote: Maar we mogen concluderen dat 99,9% van de wereldbevolking grotere problemen heeft.

Voor mij valt de 2021 puzzel gek genoeg perfect in elkaar.
behalve nick cave en rewire dan?

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik weinig last heb tot zover, alleen Iron Maiden is verder een niet op een festival
Alleen Claw Boys Claw en Hallo  Venray komen allebei met een nieuwe plaat, dus dat wordt heel druk volgend jaar, dus die clashes komen nog. erbij.
want ik ga zeker bij die 2 bands er 5 tot 10 keer bij zijn.
Reply
#42
Cave en Rewire is inderdaad erg kut.
Reply
#43
Rewire
Reply
#44
(10-06-2020, 18:54)Uplift Wrote: Maar we mogen concluderen dat 99,9% van de wereldbevolking grotere problemen heeft.

Voor mij valt de 2021 puzzel gek genoeg perfect in elkaar.

Dat heeft het merendeel van de wereldbevolking ook zonder corona, maar nogmaals dit is een concert/festival topic.
 
Dan heb jij geluk gehad met de omzettingen, ben er blij mee.
Reply
#45
Ik zal morgen eens kijken hoe hier de eerste puzzel in elkaar steekt. Heb het en der wat mails gehad. En heb enkel wat gedaan met Maiden.

Weet ook niet of ik de eerste de beste concert ga meepakken welke zou kunnen. Misschien even kat uit de boom kijken. Want een Roosbeef in september laat ik misschien toch maar even gaan.
Reply
#46
Tot nu toe SOAD en Aerosmith gecancelled, verwacht ook niet dat ik hiervoor naar andere locatie kan. Aerosmith vind ik wel zuur, enige show die niet doorgaat en had ik na jaren graag weer eens willen zien.
Berlijn en Zürich voor Rammstein zijn verwisseld, jammer maar niet meer dan dat. Had ze liever als laatste in Berlijn gezien.
Guns n Roses en Lynyrd Skynyrd zijn nog in afwachting, zou erg jammer vinden als die niet doorgaan. Samen met Rammstein hadden die de concert hoogtepunten van dit jaar moeten worden.
Maiden ga ik annuleren en kaarten voor Sportpaleis kopen.
Reply
#47
04/01 - FIBER x The Rest Is Noise - Muziekgebouw aan 't IJ
10/01 - Rabih Beaini All Night - Garage Noord
16/01 - Bégayer + Ruidoscuro - OCCII
17/01 - SKALAR (live) - Gashouder
06/02 - Bendik Giske - De School
13/02 - Algiers - Paradiso
14/02 - It Dockumer Lokaeltsje + De Garnaaltjes, OCCII
22/02 - Sonic Acts Expanded Experience + Progress Bar - Paradiso
26/02 - Efterklang - Muziekgebouw aan 't IJ
05/03 - Kruidkoek - Bimhuis
06/03 - Silence #28: Herman Kolgen - Oude Kerk
07/03 - Zea & Oscar Jan Hoogland (15:30 concert) - Torpedo Theater*
04/06 - Remy van Kesteren (21:30 concert) - TivoliVredenburg Grote Zaal
13/06 - Bhajan Bhoy & Zea + Oscar Jan Hoogland (16:00 concert) - OCCII
26/06 - Kareem Lotfy, GOLIN - Terrasconcert Muziekgebouw aan 't IJ
02/07 - Spinvis - Carré

Maar even beperkt tot de concerten die ik realistischerwijs ook echt zie gebeuren. Verder niet echt concerten, maar komend weekend staan ook een paar performances van Antidote 1on1 en een bezoek aan Longplayer op de planning.
Reply
#48
Maar hoe zit dat nu met concerten in dit land? Want met max 30 en straks 100 én voldoende afstand zou er tot 1 september wel iets mogelijk zijn -hoe beperkt ook- alleen beschouwen veiligheidsregio's die dingen vaak ook als evenementen. Volgens wat ik begrepen heb, is die grens dus vaag en komen veel zalen er gewoon mee weg omdat er of niet wordt gecontroleerd, of het niet geldt als een concert.
Reply
#49
Volgens mij (haha daar gaan we) zijn vergunningsplichtige evenementen nog altijd niet toegestaan, maar mogen locaties met een permanente vergunning wel dingen organiseren. Denk aan bioscopen, concertzalen, theaters. Sinds 1 juni voor maximaal 30 personen per ruimte (dus per bioscoopzaal, per concertzaal, hier liggen mogelijkheden voor TiVre), als alles goed blijft gaan voor maximaal 100 personen per ruimte, mits er afstand gehouden kan worden. In een kleine zaal als de OCCII betekent dat dus effectief een maximale capaciteit van 15 a 20 personen, maar het muziekgebouw gaat er slim mee om en organiseert bij mooi weer concerten op het terras, waar meer mensen mogen zijn (net als in de horeca). De vereniging Nederlandse poppodia en festivals heeft dit protocol opgesteld, op verzoek van het ministerie voor OCW. In mijn ervaring (twee concerten) is de sector erg blij met de verworvenheden en wordt er heel goed aan dat protocol gehouden. Er is dus misschien nog wel een beetje een grijs gebied, maar voor alle gevestigde locaties is het toegestaan wat te organiseren. Dus inderdaad zijn er deze zomer best wat lokale mogelijkheden. Internationale artiesten zal nog wel even duren, aangezien er niet echt normaal en kostendekkend een tour te organiseren valt met in elk land verschillend beleid. En natuurlijk worden voor de lokale initiatieven ook de kosten niet gedekt en is steun vanuit de overheid hard nodig, maar fijn dat het kan is het wel.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
#50
In mijn ervaring kan het gros van de sector er niet veel mee, omdat de restricties gewoon te groot zijn. Doornroosje weigert het zelfs, tenzij ze iets uniek/symbolisch kunnen doen. En als 1.5m na een september blijft gelden, dan kan hun programma (ook van kleinere concerten) de vuilbak in. Dat heb ik ook letterlijk uit de mond van de directeur gehoord, trouwens. Het verlies is niet groter of kleiner voor hen onder deze omstandigheden. Wrekmeister Harmonies in Merleyn zou b.v. neerkomen op 22 mensen in de zaal. Dat werkt niet.

Ik vergelijk zelf vooral met de concerten/formats die b.v. in België vanaf volgende maand mogelijk zijn en dan lopen we hier toch wel achter. Willen we livemuziek redden, dan moet die anderhalve meter als basisregel gewoon verdwijnen. Liefst voor 1 september nog.

Anderzijds is het fijn om te zien dat er toch wat dingen zijn, al heb ik dezer dagen geen tijd om ergens in de Randstad bij zo'n groep van 15-30 mensen te horen (hoe kom ik überhaupt aan tickets). Ook de data van die shows in Kortrijk komen me helaas niet uit. Ik heb al een beetje aanvaard dat het een concertloze zomer wordt.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)