Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roskilde
#76
De situatie in de UK en de analyses/vooruitzichten van menig viroloog (waaronder MVR) vertellen een ander verhaal. Het hoeft allemaal niet meer zo dodelijk te zijn in landen met een hoge vaccinatiegraad, dat klopt. Maar het einde van de maatregelen? Dat vind ik bijna lachwekkend.
Reply
#77
Er zijn nog steeds maatregelen; per 3voor12 komt er alleen bewegingsvrijheid in clubs en festivals met een negatief testresultaat. Dus mochten genoeg mensen gevaccineerd raken tegen de tijd dat LL/DTRH begint, kunnen die alsnog doorgaan.
Reply
#78
(29-05-2021, 18:51)Uplift Wrote: De situatie in de UK en de analyses/vooruitzichten van menig viroloog (waaronder MVR) vertellen een ander verhaal. Het hoeft allemaal niet meer zo dodelijk te zijn in landen met een hoge vaccinatiegraad, dat klopt. Maar het einde van de maatregelen? Dat vind ik bijna lachwekkend.
Het kan straks echt allemaal wel een stuk meer. Maar het is noodzaak dat we erna ook andere landen gaan bijstaan in het vaccinatie proces. Als men dat goed en als collectief aanpakt dan kan het hier best wel meevallen. Corona zal nooit weggaan, maar dat is ook niet erg. Het gaat er om dat we steeds meer er tegen opgewassen zijn door de vaccines omdat je lichaam een bepaalde basis heeft.

en dan kunnen we het straks eindelijk echt pas vergelijken met een griepje.
Reply
#79
Ik verwacht een soortgelijk scenario als vorige zomer, met fantastische cijfers tot midden juli en daarna een toenemende verwatering. In de UK hoef je niet eens zo lang te wachten om dat te zien, het gebeurt nu al. Los van het feit dat LL pretendeert om in volle glorie door te gaan te midden van de woestenij die deze festivalzomer is, terwijl festivals in diezelfde periode in landen met én betere cijfers én hogere vaccinatiegraad al lang naar 22 zijn verhuisd.

https://twitter.com/vanranstmarc/status/...gr%5Etweet
Reply
#80
(29-05-2021, 19:12)Indiaantje89 Wrote:
(29-05-2021, 18:51)Uplift Wrote: De situatie in de UK en de analyses/vooruitzichten van menig viroloog (waaronder MVR) vertellen een ander verhaal. Het hoeft allemaal niet meer zo dodelijk te zijn in landen met een hoge vaccinatiegraad, dat klopt. Maar het einde van de maatregelen? Dat vind ik bijna lachwekkend.
Het kan straks echt allemaal wel een stuk meer. Maar het is noodzaak dat we erna ook andere landen gaan bijstaan in het vaccinatie proces. Als men dat goed en als collectief aanpakt dan kan het hier best wel meevallen. Corona zal nooit weggaan, maar dat is ook niet erg. Het gaat er om dat we steeds meer er tegen opgewassen zijn door de vaccines omdat je lichaam een bepaalde basis heeft.

en dan kunnen we het straks eindelijk echt pas vergelijken met een griepje.

Dat zeker, al heb ik geen idee hoe lang dat gaat duren. Dat zal wellicht afhangen van de (in)efficiëntie van ons economisch systeem en politieke beslissingen. Mijn reactie ging oorspronkelijk veel meer over de korte termijn: zijnde een soortgelijke zomer als vorig jaar, waarbij we nu toch alweer maatregelen te snel loslaten. De vaccins van nu zijn de extreem lage cijfers van vorig jaar, toen we in de meeste landen geslaagde lockdowns hadden gekend en het virus praktisch weg was.
Reply
#81
(29-05-2021, 19:13)Uplift Wrote: Ik verwacht een soortgelijk scenario als vorige zomer, met fantastische cijfers tot midden juli en daarna een toenemende verwatering. In de UK hoef je niet eens zo lang te wachten om dat te zien, het gebeurt nu al. Los van het feit dat LL pretendeert om in volle glorie door te gaan te midden van de woestenij die deze festivalzomer is, terwijl festivals in diezelfde periode in landen met én betere cijfers én hogere vaccinatiegraad al lang naar 22 zijn verhuisd.

https://twitter.com/vanranstmarc/status/...gr%5Etweet

Naar mijn kennis doet LL meer dan alleen pretenderen; ze zijn oprecht met alle gebruikelijke voorbereidingen bezig. De geboekte acts ook.

Een verwatering vanaf eind juli zou zeker kunnen, maar mits vaccins op dat moment beschikbaar zijn voor iedereen die het wilt en kan, is het pech voor iedereen die dat niet neemt. Het land zal meer geven om vrijheid en blijheid, dan om de zorg.
Reply
#82
Het meest spannende is dat het een stuk minder voorspelbaar is dan vorig jaar. Toen leek een 2e golf gewoon een kwestie van tijd en kwam die nog een stuk sneller dan verwacht. Ik ga wel een eind mee met Uplift dat we in enige mate in het najaar/winter de prijs gaan betalen voor de hosanna van nu. Wereldwijd is de pandemie verre van onder controle en onze enige effectieve maatregel rust op de pijler van minder dan een handvol vaccin ontwikkelaars. Vergeet niet dat het qua vaccins tot nu toe vooral heeft meegezeten; meerdere effectieve vaccins, die sneller dan verwacht beschikbaar kwamen en die door Europa ruim zijn ingekocht. In het najaar een beetje meer pech met mutaties en beschikbaarheid van vaccins en het feest is weer voorbij.
Reply
#83
Zolang we niet willen inleveren op het gebied van onnodige luxe blijven we te maken krijgen met dit soort virussen.
Reply
#84
(29-05-2021, 20:17)Gunnar Wrote: Het meest spannende is dat het een stuk minder voorspelbaar is dan vorig jaar. Toen leek een 2e golf gewoon een kwestie van tijd en kwam die nog een stuk sneller dan verwacht. Ik ga wel een eind mee met Uplift dat we in enige mate in het najaar/winter de prijs gaan betalen voor de hosanna van nu. Wereldwijd is de pandemie verre van onder controle en onze enige effectieve maatregel rust op de pijler van minder dan een handvol vaccin ontwikkelaars. Vergeet niet dat het qua vaccins tot nu toe vooral heeft meegezeten; meerdere effectieve vaccins, die sneller dan verwacht beschikbaar kwamen en die door Europa ruim zijn ingekocht. In het najaar een beetje meer pech met mutaties en beschikbaarheid van vaccins en het feest is weer voorbij.
Sorry maar we mogen heel het mutatie verhaal wel eens wat genuanceerder gaan brengen hoor. Er zijn al tienduizenden verschillende genomen gemonitord op het gebied van covid. Maar uiteindelijk blijkt niks van een mug veranderd te zijn in een olifant. En is de stambasis van het virus nooit bewezen veranderd geweest. De vaccinaties die we nu hebben werken dus gewoon bewezen goed tegen gemuteerde vormen, puur omdat de basisstrictuur niet echt veranderd. Zie ook dit onderzoek welke er op gebaseerd is als je tijd hebt: https://immunology.sciencemag.org/content/6/59/eabj1750
Reply
#85
(29-05-2021, 20:56)Timothy\s Monster Wrote: Zolang we niet willen inleveren op het gebied van onnodige luxe blijven we te maken krijgen met dit soort virussen.
Er hoeft geen enkele vorm van luxe ingeleverd te worden om een virus te bestrijden. In tegendeel, door luxe kunnen we het bestrijden.
Reply
#86
Jij hebt het over een ander soort luxe vermoed ik. Doorgaan op de huidige manier is gewoon geen optie.
Reply
#87
(29-05-2021, 21:41)Timothy\s Monster Wrote: Jij hebt het over een ander soort luxe vermoed ik. Doorgaan op de huidige manier is gewoon geen optie.
Dan ben ik benieuwd over welke luxe je het wel hebt. We kunne prima op deze manier blijven leven covidwise gezien.
Reply
#88
Covidwise inderdaad.
Reply
#89
Maar ik zou tekenen voor Roskilde 2022 en een Graz meeting.
Reply
#90
(29-05-2021, 21:50)Timothy\s Monster Wrote: Maar ik zou tekenen voor Roskilde 2022 en een Graz meeting.
Sowieso ieder festival is welkom. Ik ben zelfs in staat voor een Kensington concert.
Reply
#91
Damn, ik moet dan altijd denken aan die grote vrouwelijke fan die zich zo verheugt op Kesnigtong.
Reply
#92
Van Facebook:

Quote:It might be a good idea to be ready tomorrow at 12. Why? Because something's going on this summer that you might want to be a part of.

☀️☁️???
[+] 1 user says Thank You to greenlander for this post
Reply
#93
https://www.roskilde-festival.dk/en/lineup/

Wat losse optredens van lokale artiesten. Meh.
Reply
#94
https://www.roskilde-festival.dk/en/line-up/

Eerste namen. Gewoon best wel kut, als we eerlijk zijn.
Reply
#95
Wel lekker inclusief die 4 bovenaan.
Reply
#96
Wel een statement ja. Prima toch, zeker zolang er iets anders (half) tegelijk speelt als alternatief is voor de niet-fans. En met zo'n consequent rijtje headliners trek je ook meer dan voldoende publiek dat erbij hoort, ipv dat zo'n hiphopartiest verdwaald lijkt op een rockfestival.
Reply
#97
Zwaar kut dit hoor.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#98
(12-10-2021, 12:13)Gunnar Wrote: Wel lekker inclusief die 4 bovenaan.

Nu wordt het de vraag of HAIM en St Vincent de Orange Stage zullen vullen.
Reply
#99
Dua Lipa en Tyler zijn ansich wel relevante headliners, niks verkeerd voor Roskilde.
Reply
St Vincent is toch prima?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)