Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Le Guess Who?
Volgens mij voldoet iedere Quechua tent, maar belangrijk is vooral een goede slaapzak en nachtkleding.
Reply
Nee, uplift heeft een toffe tent, was ook vrij betaalbaar en als je googlet zie je die tenten in een meter sneeuw staan.
Reply
Ben benieuwd. Zal meer een Alpine tent zijn dan?
Of toch zoiets? https://shop.action.com/nl-nl/p/42503685...CwEALw_wcB
Reply
(23-05-2023, 21:10)Willie Wrote:
(23-05-2023, 20:34)Uplift Wrote: Wij zitten daar serieus aan te denken. Die ene schrale camping die open is, is wel bijzonder ver fietsen... maar los van de afstand is dat zeker iets wat wij zouden kunnen doen. Die tent doet fucking wonderen en november is niet eens zó koud.

Welk merk had jij ook al weer?

Crua Outdoors (het Tri model). Dat is een Iers merk. Veel duurder geworden inmiddels door graaiflatie. 

(23-05-2023, 21:16)Timothy\s Monster Wrote: Volgens mij voldoet iedere Quechua tent, maar belangrijk is vooral een goede slaapzak en nachtkleding.

Ja en nee. Ik heb op Roadburn gestaan met een Quechua-familietent van een vriend in 2019, toen het 's nachts -5 (en wellicht minder) werd. Het ging; met heel veel laagjes en twee slaapzakken. De hele set-up kostte mij wel 45 minuten de tijd, mede door stonedheid, en daarnaast ben je uiteindelijk niet uitgeslapen. In zo'n wintertent met eigen isolerend materiaal ben je dat wel. In de zomer overigens ook, want dan is het effect omgekeerd.
Reply
Crua Outdoors is mooi spul. Heb zelf ooit een Hilleberg Jannu gehad voor winterhikes in de Alpen (en 1 keer Everest Basecamp). Daarna verkocht, want toch erg kostbaar. Die zitten ook in de prijsklasse 1000-1500 euro.
Reply
Deze line-up is voor mijn part mijlen boven die van vorig jaar, zeer sterke keuzes zowel qua curators als programmatie. Chapeau. En inderdaad weinig écht publiekstrekkers, hoewel ik dénk dat die Black Midi-show kutpubliek kan trekken. Maar that's it, denk ik?

Hier staan minstens twintig namen op die ik écht heel graag wil zien, ongelooflijk.
Reply
James Holden trok de vorige keer echt een vreselijk publiek. Dat was toen wel de Nederlandse premiere; er is nu een klein kansje dat een deel van de normies al naar Draaimolen is geweest maar zeker op zaterdag ben ik er bang voor. Verder is dit een normie-afstotende line-up ja.

Trouwens: zowel Jonny Greenwood als Tom Skinner spelen donderdag. Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar zou tof zijn als The Smile ook even komt.
Reply
Ik sluit me helemaal aan bij de algemene consensus dat dit een erg fraaie lijst namen is. Er zitten nu al een hoop must sees tussen; Wolf Eyes, Kali Malone, Mhysa, Julmud, Bill Orcutt en Dawson om er maar wat uit te pikken. Maar voor Faiz Ali Faiz schuif ik een hoop opzij.
[+] 1 user says Thank You to nam-tso for this post
Reply
(23-05-2023, 23:19)Timothy\s Monster Wrote: Crua Outdoors is mooi spul. Heb zelf ooit een Hilleberg Jannu gehad voor winterhikes in de Alpen (en 1 keer Everest Basecamp). Daarna verkocht, want toch erg kostbaar. Die zitten ook in de prijsklasse 1000-1500 euro.

Ja, die Crua zit precies in dat segment dat al die nerd-merken missen: warme tenten die niet lichtgewicht hoeven te zijn (en dus ook écht warm zijn). Je moet wel met de auto reizen dan. Een trekkingtent hebben we ook liggen, een good old MSR.
Reply
Alessandro Cortini ook weer eens; nice.
Reply
(23-05-2023, 21:14)Willie Wrote:
(23-05-2023, 17:02)Locor Wrote: Ja eens, de reden waarom ik elke editie (en komende editie weer) toch gewoon pendel tussen Utrecht en huis.

Jij kan met het nachtnet toch? Dat is voor mij helaas te omslachtig.

Mja dat valt nogal tegen. Met het nachtnet moet ik naar centraal om vervolgens nog een half uur te fietsen, of te wachten op een nachtbus die niet lekker aansluit op de trein. In de praktijk was het vorig jaar op donderdag en zondag (wanneer het programma op tijd klaar is) met de trein, en op vrijdag en zaterdag pendelen met de auto. Beviel opzich ook wel hoor, een gebrek aan alcohol op twee dagen helpt ook het weekend door te komen. Misschien dat de nieuwe Arriva Nachttrein op vrijdagnacht om 2:49 vanaf Utrecht voor mij nog een uitkomst is komende editie.

In ieder geval: met enige ellende gezien de matige editie vorig jaar toen toch maar weer een early bird gekocht, maar wat ben ik daar nu blij mee!
Reply
Mooie eerste worp, maar uiteindelijk valt of staat alles weer bij hoe dit in het blokkenschema past. Voorlopig genoeg om in te luisteren in elk geval.

En sinds wanneer dropt LGW überhaupt normienamen in mei? Wel grappig dat er dan tegelijkertijd wordt gehoopt op The Smile op donderdag Wink
Reply
(24-05-2023, 11:17)Gunnar Wrote: Mooie eerste worp, maar uiteindelijk valt of staat alles weer bij hoe dit in het blokkenschema.

Voor de vrijdag verwacht ik nu al keuzestress. Zou wel een fantastische dag kunnen worden als ze Malone en Dawson laten aansluiten op elkaar in een sfeervole Jacobi.
Reply
(23-05-2023, 23:49)greenlander Wrote: Trouwens: zowel Jonny Greenwood als Tom Skinner spelen donderdag. Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar zou tof zijn als The Smile ook even komt.

Bjork stond er ook al eens als verrassing, dus je weet nooit.
Reply
Je bedoelt Thom Yorke die wat plaatjes draait? Want meer zit er echt niet in. En dan is Björk die plaatjes draait achter een partij planten nog wel iets spannender.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Björk komt gewoon nog een keer, als weet ik niet of Heba Kadry eenzelfde band heeft met Björk als Iris van Herpen.

Edit: en de prijsklasse van de Uplift tent had in mijn geheugen iets andere vormen aangenomen, wel vet ding.
Reply
Ik heb die tent voor bijna de helft gekocht 2,5 jaar geleden... dit is nu wel een nieuwere versie, maar de verschillen zijn minimaal/kosmetisch.
Reply
(23-05-2023, 21:10)Willie Wrote:
(23-05-2023, 20:34)Uplift Wrote: Wij zitten daar serieus aan te denken. Die ene schrale camping die open is, is wel bijzonder ver fietsen... maar los van de afstand is dat zeker iets wat wij zouden kunnen doen. Die tent doet fucking wonderen en november is niet eens zó koud.

Welk merk had jij ook al weer?

Ik zou vooral in een goede slaapzak en matje investeren, een tent doet maar zoveel. Defense heeft goedkope slaapzakken die waterdicht zijn en tot -25 oid gaan.
Reply
(24-05-2023, 13:56)Willie Wrote: Björk komt gewoon nog een keer, als weet ik niet of Heba Kadry eenzelfde band heeft met Björk als Iris van Herpen.

Volgens mij was ze toen ook toen in de buurt voor het concert in Brussel.
Reply
(24-05-2023, 16:53)ijskolibrietje Wrote:
(23-05-2023, 21:10)Willie Wrote:
(23-05-2023, 20:34)Uplift Wrote: Wij zitten daar serieus aan te denken. Die ene schrale camping die open is, is wel bijzonder ver fietsen... maar los van de afstand is dat zeker iets wat wij zouden kunnen doen. Die tent doet fucking wonderen en november is niet eens zó koud.

Welk merk had jij ook al weer?

Ik zou vooral in een goede slaapzak en matje investeren, een tent doet maar zoveel. Defense heeft goedkope slaapzakken die waterdicht zijn en tot -25 oid gaan.

Behalve een Crua tent dus. Kun je ook iets comfortabeler in slapen, zelfs met een luchtbed in de winter. Thermisch ondergoed is wel aan te bevelen.

Deze caping is een half uur fietsen van TiVre en zou gewoon open moeten zijn: https://hofstededetwaalfgaarden.nl/
Reply
Volgens hun Twitter is 80% van de weekendtickets al verkocht. Vorig jaar tijdens het festival dus. Lowlandstoestanden op LGW, wie had dat ooit zien aankomen. Dat wordt nog billenknijpen morgen voor wie nog geen kaart heeft
Reply
Can't tell of ik daar per se blij of niet van word.
Reply
Toch lijkt die vergelijking me niet helemaal terecht. Lowlands werd iets waar 'je bij moest zijn', iets hips waarin niet voor iedereen het programma evenveel uitmaakt. Le Guess Who? heeft vooral een flinke stempel van kwaliteit, veel mensen die erop vertrouwen dat het met het programma wel goed zit.
Reply
Dat is ook zo, denk ik. Dé vraag is of het komt doordat er (veel) meer internationale bezoekers op afkomen nu dit duidelijk jaar in jaar uit de beste line-up ter wereld is. Indien ja: alleen maar goed nieuws voor de sfeer en beleving daar.
Reply
Helemaal eens, ik bedoelde de vergelijking puur op basis van het meteen uitverkopen zonder namen.

Een risico is wel dat je publiek zich onvoldoende ververst. De gemiddelde leeftijd ligt nu al boven de 40. Daar is an sich niets mis mee, maar de vraag is dan wel waar je bezoekers voor 10 jaar later vandaan komen, Maar volgens mij zijn ze zich daar wel van bewust
[+] 1 user says Thank You to greenlander for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)