Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Le Guess Who?
#26
Dat zou m.n. mij heel goed uitkomen, als anderhalve meter voor eender welke activiteit in de context van basisscholen opnieuw kan. Al is dat dan problematisch voor de theaters en zalen die geen jeugdwerking hebben. Maar goed, zo'n oplossingen wil ik inderdaad horen. Gewoon manieren om cultuur te brengen en te beleven zoals die bedoeld is.
Reply
#27
Het is natuurlijk een totaal ander concept dan theater en concerten, maar ik ben onderdeel van een team dat bezig is met het plan voor heropening van een museum en dat is wel goed haalbaar (inclusief de juiste beleving). We zouden in principe binnen een week veilig open kunnen. Maar het creëert wel verplaatsingen en dat is de enige reden waarom ik denk dat we voorlopig niet open mogen.
[+] 1 user says Thank You to Stefan for this post
Reply
#28
(23-04-2020, 21:22)Stefan Wrote: Het is natuurlijk een totaal ander concept dan theater en concerten, maar ik ben onderdeel van een team dat bezig is met het plan voor heropening van een museum en dat is wel goed haalbaar (inclusief de juiste beleving). We zouden in principe binnen een week veilig open kunnen. Maar het creëert wel verplaatsingen en dat is de enige reden waarom ik denk dat we voorlopig niet open mogen.

Sterker nog, de beleving in musea zou er wel een flink op vooruit kunnen gaan.
Reply
#29
Misschien moeten we ook gewoon accepteren dat er bepaalde plekken zijn waar we geen afstand houden. De tijd moet het leren, maar het zou kunnen zijn dat verspreiding afdoende wordt tegengegaan als er maar voldoende plekken zijn waar wèl afstand wordt gehouden.
Reply
#30
2020
Reply
#31
De dag die je wist dat zou komen.

Wel echt heel kut hoor.
Reply
#32
Gutted... ondanks dat je het wist. Dapper en verstandig om nu al tot deze beslissing te komen.
Reply
#33
Sad
Reply
#34
De peilloze saaiheid van 2020 krijgt een nieuw hoofdstuk.
Reply
#35
Heel erg balen, ook al weet je ergens wel dat het de enige juiste beslissing is...

Ben van plan om m'n ticket tot volgend jaar te bewaren. Gezien ze de komende maanden al van plan zijn updates te geven over het programma kan ik misschien een keer op tijd beginnen met inluisteren
[+] 2 users say Thank You to Locor for this post
Reply
#36
Ik hoop dat Semibreve in Portugal doorgaat. Dit zou wel eens het enige volwaardige festival kunnen zijn dat het dit jaar redt, door de specifieke context van Portugal en van het festivalconcept zelf. Iig heb ik dat in het achterhoofd voor ene low key dickmove in het najaar.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
#37
Ik hou mijn kaartje ook wel voor 2021. Balen, maar het is niet anders.
Reply
#38
Ik had nog geen kaart gekocht voor 2020, maar zal binnenkort gewoon een kaart voor 2021 aanschaffen. Ze verdienen het.
Reply
#39
Zeker weten, en het is een verstandige keuze om nu al te nemen. Het echte kosten maken voor de productie van het festival stond op het punt van beginnen... Met zoveel onzekerheden plus het feit dat veel buitenlandse acts én bezoekers niet eens zullen kunnen reizen is het de enige juiste beslissing. Beroerd, maar juist.
Reply
#40
De gunfactor voor dit evenement ligt wel enorm hoog, dus ik heb veel vertrouwen in dat mensen hun ticket gaan bewaren voor deze.
Reply
#41
Berlin Atonal maakt op dezelfde dag hetzelfde nieuws bekend. Mijn twee favoriete festivals.
Reply
#42
Zuur hoor. Had op LGW? (desnoods in een kleinere vorm) nog wel een beetje hoop. Hopelijk lukt het m'n Airbnb om te boeken.
Reply
#43
https://fd.nl/ondernemen/1345354/de-fest...-te-vallen

Johan Gijsen over de afgelasting.
Reply
#44
Kun je het artikel copy-pasten? FD vraagt me een account aan te maken.
Reply
#45
Voila!

Quote:'De festivalgrond dreigt onder ons vandaan te vallen'

In de serie coronakronieken een portret van mensen en de impact van corona op hun professionele en persoonlijke leven. Dit keer Johan Gijsen, festivaldirecteur van Le Guess Who? Dinsdag moest hij bekend maken dat het internationaal gerenommeerde festival niet doorgaat. 'Ratio maakt langzaam plaats voor de blues.'

Naam: Johan Gijsen (45) Activiteit: Festivaldirecteur van Le Guess Who? Plaats: UtrechtAanleiding: Gijsen's festival voor tegendraadse muziek slaat vanwege de aanhoudende onzekerheid rond corona een jaar over.
'In een paar weken tijd werd een stevig fundament drijfzand. Artiesten twijfelden of ze nog in het vliegtuig wilde stappen, curatoren trokken zich terug en wij konden geen zekerheid meer geven aan ons bezoek, waarvan de helft uit het buitenland. Alles werd heel snel heel troebel.

In de eerste dagen van corona konden we nog grapjes maken over elleboog-tikken in plaats van handen schudden, nu twijfelt niemand er meer aan hoe terecht de maatregelen zijn.

Drie weken terug hebben we besloten dat het niet meer verantwoord is om door te gaan. Daar moet je rationeel mee omgaan. We hebben afspraken met 75 locaties, honderden bands, boekers en freelancers, die moeten allemaal gebeld worden. Nu dat gedaan is en we officieel bekend maken dat het festival dit jaar niet doorgaat, maakt ratio plaats voor de blues.

Onze sector draait op zzp'ers en seizoensarbeid. Zij zien hun hele zomerseizoen de mist in gaan. Le Guess Who? in november was een van de weinig lichtpuntjes om nog naar uit te zien. Nu gaat er een heel jaar verloren. Ik krijg kippenvel als ik daaraan denk.

Voor ons ligt de focus bij het samenhouden van het kernteam. We hebben vier vaste medewerkers en daarnaast een grote flexibele schil van boekers en producenten. Die hopen we te kunnen behouden voor de volgende editie. Iedereen heeft heel lang iedere strohalm aangegrepen om toch door te kunnen gaan. Er is zelfs gekeken naar het samengaan met andere festivals. Nu moeten we wennen aan een nieuwe realiteit.

Een pandemie laat zich niet verzekeren. Door tijdig te annuleren hebben we de schade kunnen beperken. Hadden we tot na de zomer gewacht, dan was de ramp niet te overzien geweest. Vrijwel iedereen die we spreken heeft begrip voor ons besluit. Zeker de artiesten. Niemand komt met grote rekeningen. We maken een festival voor muziek aan de rafelranden van de industrie. We presenteren het ondervertegenwoordigde. Ik vrees voor veel van deze, vaak kwetsbare, gezelschappen en daardoor een toename van de monocultuur onder de podiumkunsten.

Voor ons is een van grootste risico's het wegvallen van onze internationale focus. We halen bands van over de hele wereld. We vragen ons af hoe bestendig dat internationale karakter de komende jaren zal zijn. Financieel zijn de vooruitzichten niet slecht. We worden goed gesteund door het fonds podiumkunsten, provincie en gemeente Utrecht en hebben al veel kaarten verkocht voor de volgende editie. Wij gaan dit wel overleven. Ik maak me meer zorgen over onze toeleveranciers en de locaties waar we gebruik van maken. Als de festivalgrond onder ons vandaan valt, dan hebben wij ook een probleem.'
[+] 7 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
#46
De een of andere grapjas verspreid nieuws dat LGW in november 2021 niet doorgaat. Johan Gijsen heeft dit bericht al meerdere malen ontkracht en heeft ook berichten kunnen verwijderen, maar is wel op zoek naar de verspreider om die even een kopje kleiner te maken.

Dus als je iets dergelijks ziet, HET IS NIET WAAR!
Reply
#47
Waarom zou je zoiets doms de wereld in willen slingeren?
Reply
#48
https://twitter.com/leguesswho/status/13...18560?s=21

Nieuwsgierig makend tweetje. Blokkenschema? Oh wacht...
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
#49
https://twitter.com/LeGuessWho/status/13...0225218560

Er staat iets te gebeuren.
Reply
#50
Spannend..
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)