Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gamegeeks
Ik merk nu dat ik wel heel erg achter loop met Zelda Smile

Vrijdag heb ik vrij, ga ik maar eens naar de Gamemania om de verschillende soorten switch te vergekijken.

Nog andere leuke spelletjes die niet meteen een paar uur oefenen nodig hebben? Iets wat je leuk tussendoor kan doen?
Reply
Ligt eraan waar je interesse meer ligt. Mijn to go spel op Switch is Super Mario Maker 2 (valt ook mee qua uren), maar je hebt daar wel internet abo voor nodig.
[+] 1 user says Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
Ik hoorde dat er ook een nieuwe professor Layton aankomt, dat vond ik op de DS erg leuk.

Vroeger vond ik ook Wario enzo erg leuk.En ik heb heel wat af getetrist op onze oude grijze gameboy Smile
Reply
(23-05-2023, 21:50)meisbaer2 Wrote: Ik merk nu dat ik wel heel erg achter loop met Zelda Smile

Vrijdag heb ik vrij, ga ik maar eens naar de Gamemania om de verschillende soorten switch  te vergekijken.

Nog andere leuke spelletjes die niet meteen een paar uur oefenen nodig hebben? Iets wat je leuk tussendoor kan doen?

A Short Hike is erg leuk en redelijk kort, ik denk dat die alleen in de eshop te koop is. Phoenix Wright games zijn ook erg leuk als je van Professor Layton houdt, de trilogie is een tijdje geleden ook op de switch uitgekomen.
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
Ik ben aan t voorbereiden voor Diablo 4 over weekje.
Reply
Een nieuwe The Talos Principle game, nieuwe game van de makers van abzu/Journer, nieuwe game van de makers van Gris en een nieuwe game van de maker (benieuwd of nu solo is of support ivm Alec overleden is) Night in the Woods.

PS direct boeide over algemeen helemaal niks, maar bovenstaande zijn insta buys.
Reply
Dus ik heb nu een switch staan (geen OLED) en ben begonnen met Zelda. Ik snap er nog niet zo heel veel van, maar het ziet er in ieder geval mooi uit. Zelfs op mijn mini tv'tje net te doen (al is de tekst dan wel erg klein Wink ).
Wel even wennen aan al die knoppen (de DS was mij laatste nintendo).

Ik ga morgen Nintendo online abbo nemen, en dan eens kijken wat er allemaal te spelen is.
[+] 4 users say Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Kijk spijkers en koppen, veel plezier.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Ik was eerst een beetje bang dat ik er niets van zou snappen, maar dat valt mee.

Een paar uur in de tutariol bezig geweest en nu met de eerste shrine puzzel bezig. Ik moet nog een beetje wennen aan alle knoppen en vergeet steeds welke ik ook alweer moet hebben. Gelukkig zit er een spiekbriefje in de inventory over welke knop wat doet.

Ik merk dat ik gewoon niet te veel moet nadenken en de hints moet volgen. Het ziet er allemaal wel erg mooi uit trouwens.
Reply
Iemand al begonnen met Diablo 4? Fuck Blizzard en eigenlijk mag er geen geld heen, maar ik ben te makkelijk over te halen als product goed is.
Reply
Idk ik wacht op de eerste sale ofzo of een sketchy keysite, daarna lijkt me wel leuk om te proberen.
Reply
Denk hetzelfde ga doen, al vond ik Diablo 3 wat tegenvallen.

Persona 5 Strikers uitgespeeld. Ik miste toch het vrije gedeelte van sociale kanten, maar heb toch erg genoten van het spel. Zeker aanrader als je Persona 5 tof vond. Nu maar begonnen met Persona 4 Golden zucht.
Reply
Tijd om teleurgesteld te worden.
Reply
(21-06-2023, 15:49)Melliw Naj Wrote: Tijd om teleurgesteld te worden.

Je doelt op de Nintendo Direct? Mario RPG, Pikmin 4 en SMB Wonder zagen er wel heel mooi uit.
Reply
Genoeg om het jaar door te komen, maar de Switch 2 zal volgend jaar ongetwijfeld gelanceerd worden. Metroid Prime 4 zie ik niet meer op de huidige Switch verschijnen.
Reply
(22-06-2023, 09:06)Roel87 Wrote: Genoeg om het jaar door te komen, maar de Switch 2 zal volgend jaar ongetwijfeld gelanceerd worden. Metroid Prime 4 zie ik niet meer op de huidige Switch verschijnen.

Daar wacht ik ook op ja. Zoals eerder gemeld speelt mijn vrouw nu TotK op een geleende Switch, en werk ik zelf een stapel classics weg op de WiiU.

Momenteel Donkey Kong Country Returns, eerste Wii-game die ik hier speel en valt me gezien de destijds al achterlopende resolutie nog erg mee.
Reply
(22-06-2023, 08:44)Maynard-J Wrote:
(21-06-2023, 15:49)Melliw Naj Wrote: Tijd om teleurgesteld te worden.

Je doelt op de Nintendo Direct? Mario RPG, Pikmin 4 en SMB Wonder zagen er wel heel mooi uit.

Verwachtingen waren laag, maar het voor mij een goede direct als een meer Mario dan Zelda fan. Pokemon DLC, Persona 5 Tactica, Mario RPG, Pikmin 4 (daarnaast blij 1 + 2 ook komen zodat mensen ze kunnen spelen, erg goede games), Mario Kart DLC en SMB Wonder zijn zeker dag 1 buys voor mij. Eindelijk een 2D Mario die goed uitziet ipv New Super Mario. Eindelijk iets anders dan de enkele honderden uren die ik maar besteed in Super Mario Maker 2 per jaar.

Xenoblade X Port en Prime 4 hoop zijn wel dood gegaan.
Reply
(22-06-2023, 09:06)Roel87 Wrote: Genoeg om het jaar door te komen, maar de Switch 2 zal volgend jaar ongetwijfeld gelanceerd worden. Metroid Prime 4 zie ik niet meer op de huidige Switch verschijnen.

Ik betwijfel het. Uit de jaarcijfers was duidelijk te leiden dat ze nog niet bezig mee waren, maar ze behaalde ook de gemaakte verwachtingen niet. Ben bang dat het nog 2025 wordt, al heb ik nog semi hoop door de peak stijging van 11,3% in R&D expense van Q4 2021/2022 die onverklaard is. Piek kwam nadat de Oled bijvoorbeeld al uit was en staat bekend dat Nintendo deze kosten voornamelijk voor hardware gebruikt. Maar over gehele FY 21/22 waren de R&D kosten gelijk aan de verwachtingen (ook dit FY weer) en daarnaast is % van R&D kosten tegenover de gemaakte omzet vrij laag i.t.t. de jaren waren waar ze echt bezig waren met nieuw hardware te ontwikkelen. Laatste wel lastiger te lezen vanwege financiele falen van WII U & 3DS (bij het begin vooral) en groot succes de van de Switch. Edit: R&D wordt ook voor online ontwikkelingen gebruikt, maar de nieuwe online bundel kwam ook voor de stijging uit uit.

Daarnaast helpt bekendmaking van Luigi en Peach game (Peach game kijk ik erg naar uit) ook niet mee gisteren. 

Fiscale jaarcijfers lezen is mijn vakgebied, dus ik lees ze vaak van Nintendo of iets kan verwachten. Net even in IR agenda gekeken en morgen is de shareholder meeting, waar soms iets naar buiten komt en 3 augustus nieuwe kwartaalcijfers. Shareholder meeting is momenteel wat belangrijker i.v.m. de dividenduitkering goed gedaald is en raakt de portemonnee. Nintendo kan dit wellicht wat goed praten door succes van Mario film en daarmee een hogere dividend om het te sussen. De film viel pas in Q1 van dit FY, dus hoeveel ze echt aan hebben verdiend in de jaarcijfers is nog onduidelijk.

Dividend forcast voor FY24 is 147 Yen. In FY22 was actual dividend 2040 Yen. :doodshoofd_emoji:.

Excuus in jaarcijfers praten vooral in FY welk van 1 april t/m 31 maart is. Daarin zeker komt geen switch 2, de grootste hoop is najaar 2024.
Reply
Hoe langer ze de Switch blijven supporten, hoe liever. Geweldige console.

Gezien het aanhoudende succes ook helemaal niet nodig.
Reply
Switch was bij release al gedateerd voor huidige software (thrid party) en is nu nog grotere probleem. Daarnaast merk je het probleem ook erg bij firstparty, zie framerates bij elk spel (zeker op achtergrond). Zelf bij 'kleinere' games als Kirby zie je op achtergrond ze met enkele frames bewegen. Als ik ToTK opstart lijkt het erop dat er een vliegtuig opstart. Huidige hardware beperkt Nintendo zelf ook gewoon met het maken van games en zal niet beter op worden. Ze mogen echt blij zijn met Monolith want zonder hun hadden ze zowel BoTW als ToTk niet goed draaiend kunnen krijgen op Switch. Echt beste aankoop van Nintendo geweest en wat een kennis van de hardware hebben ze daar.

Nintendo heeft altijd vrijveel moeite om successen echt los te laten, mede omdat vaak na succes een failure komt. Ook te verklaren door vaak echt slechte marketing. Ergens zou het weer mooi zijn als de Switch 2 faalt, want de creatieve sterke games komen vaak uit deze periode i.p.v. soms halfafgebakte games welke wij nu krijgen (Mario sportgames bijvoorbeeld).
[+] 1 user says Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
Final Fantasy 16... damn wat een game. Dacht eerst niet dat het mijn ding was. Maar ik zit er helemaal in, ziet er ook echt prachtig uit. Voelt echt weer eens Next Gen aan.
Reply
Ik ben geen FF fan, vind de allereerste nog wel leuk als retrogame, maar bij FF16 ligt de focus toch op 1 personage en is het meer Devil may cry? Dan moet ik de titel toch ook even opschrijven.

Ondertussen gaan er veel te veel uur in Forbidden west zitten, maar daar zit ik wel helemaal in. Het upgrade systeem voor wapens en outfits had er van mij niet in gehoeven, maar de verhaaltjes van de sidequests zijn vrijwel allemaal mooi uitgewerkt, waardoor die leuk blijven om te doen en ik heb nog niet het gevoel zo sterk te zijn dat ik gewoon head-first elke machine aan kan vallen, maar nog steeds denk "kut, Slitherfang, niet doodgaan"
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
(27-06-2023, 07:35)Willie Wrote: Ik ben geen FF fan, vind de allereerste nog wel leuk als retrogame, maar bij FF16 ligt de focus toch op 1 personage en is het meer Devil may cry? Dan moet ik de titel toch ook even opschrijven.

Ondertussen gaan er veel te veel uur in Forbidden west zitten, maar daar zit ik wel helemaal in. Het upgrade systeem voor wapens en outfits had er van mij niet in gehoeven, maar de verhaaltjes van de sidequests zijn vrijwel allemaal mooi uitgewerkt, waardoor die leuk blijven om te doen en ik heb nog niet het gevoel zo sterk te zijn dat ik gewoon head-first elke machine aan kan vallen, maar nog steeds denk "kut, Slitherfang, niet doodgaan"

De Burning Shores uitbreiding ook zeker niet vergeten als je straks klaar bent.
Reply
Die speel ik wel als Playstation deze aanbied tijdens de COVID26 pandemie.
Reply
(27-06-2023, 07:35)Willie Wrote: Ik ben geen FF fan, vind de allereerste nog wel leuk als retrogame, maar bij FF16 ligt de focus toch op 1 personage en is het meer Devil may cry? Dan moet ik de titel toch ook even opschrijven.

Ondertussen gaan er veel te veel uur in Forbidden west zitten, maar daar zit ik wel helemaal in. Het upgrade systeem voor wapens en outfits had er van mij niet in gehoeven, maar de verhaaltjes van de sidequests zijn vrijwel allemaal mooi uitgewerkt, waardoor die leuk blijven om te doen en ik heb nog niet het gevoel zo sterk te zijn dat ik gewoon head-first elke machine aan kan vallen, maar nog steeds denk "kut, Slitherfang, niet doodgaan"

bijna uit ge-upgrade - dat duurt en dat duurt maar vooral ivm specifieke onderdelen vergaren (hart/zenuw)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)