Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gamegeeks
(10-05-2023, 20:57)Willie Wrote: Maar Haru is cool.

Dat zeker, maar dat was enige positieve aan dit gedeelte. 78 uur alweer in het spel en vliegt goed voorbij.
Reply
(10-05-2023, 22:29)Roel87 Wrote:
(10-05-2023, 21:19)meisbaer2 Wrote: Ik zit er serieus aan te denken om een switch te kopen.

Nu is er vorig jaar een Oled versie uitgekomen, maar ik geloof dat de interne hardware nog grotendeels hetzelfde is. Denken jullie dat het de moeite waard is deze te nemen of een oudere, goedkopere?

Het hangt er een beetje vanaf of je veel in handheld modus verwacht te spelen. Los van een iets beter scherm voegt de OLED versie niet veel toe; de 2019 upgrade volstaat verder prima.

En een beetje speculeren, maar eind volgend jaar zal de Switch 2 wel in aantocht zijn.

Ja, zoiets had ik ook al gevonden. Kan zijn dat die Switch 2 oid nog wel wat langer duurt, maar dat is wel een ding ja. Want wat als die veel meer dan en je daarna niet veel nieuwe spellen meer zijn voor de oude.

Aan de andere kant, ik ben geen hardcore gamer en zal waarschijnlijk niet ontzettend veel games spelen. Via online kan je natuurlijk ook nog veel oude Nintendospelletjes doen, wat ook eg leuk is. Ik heb vele soorten gameboys gehad (helaas nu stuk) en heeel vroeger de NES (die doet het nog!).
Reply
(10-05-2023, 22:52)meisbaer2 Wrote:
(10-05-2023, 22:29)Roel87 Wrote:
(10-05-2023, 21:19)meisbaer2 Wrote: Ik zit er serieus aan te denken om een switch te kopen.

Nu is er vorig jaar een Oled versie uitgekomen, maar ik geloof dat de interne hardware nog grotendeels hetzelfde is. Denken jullie dat het de moeite waard is deze te nemen of een oudere, goedkopere?

Het hangt er een beetje vanaf of je veel in handheld modus verwacht te spelen. Los van een iets beter scherm voegt de OLED versie niet veel toe; de 2019 upgrade volstaat verder prima.

En een beetje speculeren, maar eind volgend jaar zal de Switch 2 wel in aantocht zijn.

Ja, zoiets had ik ook al gevonden. Kan zijn dat die Switch 2 oid nog wel wat langer duurt, maar dat is wel een ding ja. Want wat als die veel meer dan en je daarna niet veel nieuwe spellen meer zijn voor de oude.

Aan de andere kant, ik ben geen hardcore gamer en zal waarschijnlijk niet ontzettend veel games spelen. Via online kan je natuurlijk ook nog veel oude Nintendospelletjes doen, wat ook eg leuk is. Ik heb vele soorten gameboys gehad (helaas nu stuk) en heeel vroeger de NES (die doet het nog!).

Het hangt ook een beetje af van wat voor TV je hebt en wat je in welke kwaliteit wil spelen. De Switch 2 zal technisch een flinke sprong naar voren zijn en optimaal gebruik maken van OLED-tv's. Laadtijden zullen ook minder zijn door een SSD. Zeker bij de nieuwe Zelda die nu uitkomt lijkt me dat wel een verschil maken, en sowieso is een Zelda-game zo laat in de levensduur van een console ook te verwachten op de opvolger (BotW op WiiU én Switch, Twilight Princess op Gamecube én Wii). Als groot fan van BotW ben ik zelf dus geneigd nog anderhalf (?) jaar te wachten met aanschaf van die game om daar meer van te kunnen genieten.

Maar als je die ene game helemaal niet zo belangrijk vindt, koop dan nu een gewone Switch. Hoeft idd geen OLED te zijn als je vooral op TV wil spelen.
Reply
Ik heb geen grote tv, zal waarschijnlijk veel als handheld spelen. Maar een Switch light heeft dan weer helemaal niet de mogelijkheid om de controllers af te nemen en op tv te spelen, dat vind ik toch wel een leuke extra.

TV vooral voor als je met z'n tweeën wil spelen, gok ik. Maar ik verzin net dat we op mijn werk ook een switch hebben (om Mario kart te kunnen spelen Wink ) dus ik zal die eens als handheld proberen. Even kijken welk type dat is.
Reply
Recensies van Tears of the Kingdom zijn waanzinnig positief. Dus het lijkt dat alle verwachtingen waargemaakt worden. Ontzettend veel zin om er morgen zelf mee aan de slag te gaan. Als het goed is komt de Collector's Edition 3x binnen Tongue ; toch maar het zekere voor het onzekere genomen.
[+] 1 user says Thank You to Roel87 for this post
Reply
Begint de game volledig opnieuw? Of neemt hij data van BoTW over (dus stamina, wapens, heartpieces).
Reply
Begint opnieuw.
Reply
Don't feed the troll.
Reply
Geen troll, want ik ga hem gewoon spelen. Alleen heb BoTW op de WiiU gespeeld, vandaar dat ik vraag.
Reply
(12-05-2023, 07:38)Indiaantje89 Wrote: Begint de game volledig opnieuw? Of neemt hij data van BoTW over (dus stamina, wapens, heartpieces).

Je kunt je paarden van BotW nog bij de stables ophalen als je de switch versie had.
Reply
De nieuwe abilities zijn echt tof en zoveel meer mogelijk. Ben nu van tutorial gedeelte af.
Reply
Veel plezier allemaal! Heb mezelf al rijkelijk vermaakt met het spel en vond het weer super chill om de wereld te ontdekken. ook veel klachten die ik over BotW had zijn verholpen.
Reply
Damn wat was het nintendo netwerk gister traag, heel de avond nodig gehad om die game te downloaden. Ik ga nu met de reis beginnen. De intro beloofd in ieder geval veel goed, en ook een beetje wat ik BoTW al miste.
Reply
Afgelopen tijd mij best vermaakt met AC Valhalla, maar gisteren Forbidden west in mijn Playstation gestopt en ik had hetzelfde als toen ik na Big Love verder ging met Succession, je merkt meteen het verschil tussen iets dat ok is en iets wat heel goed is. daar ga ik de komende tijd weer veel te veel tijd in steken.
Reply
Mijn vrouw kon toch niet wachten en heeft TotK gekocht, is er gisteren aan begonnen op een van haar broer geleende Switch. Zelf kijk ik waarschijnlijk de kat uit de boom tot er een nieuwe Switch komt, en speel ik eerst onze WiiU uit. Vooral nog veel zin in Metroid Prime 3 en Mario Galaxy 1 en 2, naast nog een paar WiiU-games ligt ook een stapeltje nooit gespeelde Wii-classics.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Ik krijg er nu zelf ook veel zin in Smile . Toch maar eens kijken of er goede tweedehands of refurbished Switchen te vinden zijn.
Reply
Zelda wordt hier niet echt aangeraakt door Persona 5. P5R eindelijk het normale gedeelte uitgespeeld en klein stukje van royal begonnen. Het spel heeft echt enkele kut dingen. Zeker sommige (mini) boss designs, waarbij ik scheldend mijn controller wil gooien. Maar het kutte vergeet je weer zo snel als je in de goede stukken zit omdat die gewoon zo goed zijn. Kerstavond was beste vibe.
[+] 2 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
TotK is (tot dusver) het allerbeste ooit gemaakt!
Reply
(18-05-2023, 20:54)Melliw Naj Wrote: Zelda wordt hier niet echt aangeraakt door Persona 5. P5R eindelijk het normale gedeelte uitgespeeld en klein stukje van royal begonnen. Het spel heeft echt enkele kut dingen. Zeker sommige (mini) boss designs, waarbij ik scheldend mijn controller wil gooien. Maar het kutte vergeet je weer zo snel als je in de goede stukken zit omdat die gewoon zo goed zijn. Kerstavond was beste vibe.

Royal ook uitgespeeld. Ingame 129 uur en volgens Switch tussen 135 a 140 uur over gedaan (te vaak intro nummer gekeken/geluisterd en door het doodgaan). De laatste bossfight viel wat tegen en had gehoopt op meer social in royal, maar dan nog prachtige toevoeging aan het spel. De cutscenes en muziek waren echt geweldig. 2 dagen in royal kunnen toegevoegd worden aan kerstavond met een zeer goede vibe. Nu twijfelen aan new game +, of wachten op steamsale en dan gewoon nog een keer gaan.

P5R kan ik iedereen aanraden en voor degene met Switch, het is echt een perfecte spel ervoor.
[+] 2 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
Vraagje over de switch, kan je daar ook van die standaard controllers aansluiten (voor pc etc) of moeten het speciale switch controllers zijn?
Reply
Het moet wel echt een switch controller zijn. Als je een fijne draadloze volwaardige controller zoekt zou ik voor de pro controller gaan.
[+] 1 user says Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
En begonnen met Persona 5 Strikers. Ik ben geworden wat ik haat.
[+] 1 user says Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
Vitality fluke major kkkkkkkkkkk
Reply
Nu ik toch wat tijd heb gestopt in de nieuwste Zelda ben ik helaas toch wederom afgehaakt. Hoewel de game best tof begon, ben ik nu weer uitgekomen op pure verveling. De puzzels in de shrines zijn wel ok, maar nu beginnen ze me een beetje tegen te staan. Het is gewoon een beetje overkill als je het mij vraagt.

Nu ben ik misschien niet de beste gamer ter wereld, maar de vijanden werken me echt op me zenuwen. De game verwacht dat ik de "hele wereld" ga verkennen, maar ik loop keer op keer tegen overpowered enemies aan waar ik gewoon nog niks tegen kan beginnen. Lionel's en draken onehitten mij gewoon, en ja dat komt allemaal vast wel later. Maar ik kom ze nu toch tegen. En tegen de kleinere vijanden als bokoblins (die ook nog in 1 klap gewoon 3 of 4 hartjes in 1x weg kunnen slaan), sla ik 3 wapens stuk waarvan mijn reward nauwelijks tot niets is. Net zoals in de BoTW vermijd ik nu gewoon dus alle gevechten, want ik heb er simpelweg geen zin in om tijd te steken. Daarnaast blijft de besturing gewoon matig.

Wil je met de pijl en boog schieten met een bepaald item, moet ik eerst voorbij 7493892138321 andere gevonden items tot ik bij de juiste ben. Waarom kan ik die gewoon niet gewoon eenmalig selecteren en vast koppelen aan mijn boog?

Ook vind ik de manier van door de wereld manoeuvreren maar matig. De stamina bar blijft gewoon extreem klote. Maar ik moet gewoon eerst in hartjes investeren. Paarden kom ik niet of nauwelijks tegen, en je hebt er niks aan omdat je om de haverklap wel weer moet gaan klimmen. Als dat uberhaupt al kan en niet keer op keer om die berg heen moet of dat er weer of andere kloof is. Heb je iets in elkaar gezet waarmee je door de wereld wil verplaatsen, dan ben je langer bezig met bouwen dan de batterijen mee gaan en zulks. Natuurlijk is alles te upgraden, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik mis gewoon de natuurlijk progressie van de Zelda game.

En dan houd deze game grafisch ook niet echt veel over natuurlijk. Toch teveel irritaties om deze game gewoon leker op te pakken, want ik zie er ook echt wel wat goede punten aan, want het is wel een verbetering tegenover BoTW. Maar keer op keer ben ik er klaar mee of zie ik weer op tegen op om de game aan te zetten. 6/10
Reply
Klinkt als Forbidden west Big Grin

Maar na een paar uur klooien in een tutorialachtige omgeving en het krijgen van het zweefschild weet je dat het fucking vet gaat worden. Die paar uur zijn ook goed om de aangepaste combat en knoppensysteem onder de knie te krijgen en 6 miljoen medicijnplantjes te verzamelen (het verzamelmenu is wel dikke vooruitgang, gewoon 1 vakje voor je twijgjes i.p.v. voor elke 100 een vakje)
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)