Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gamegeeks
nog eens een football manager gekocht

eerste deel competitie met antwerp achter de rug

blijft nog steeds "easy"

15/18 in de conference league
41 punten in de league (13 winst- 2 gelijk - 2 verloren) en dus halfweg vlotjes aan de leiding (5punten, 7 punten en 11 punten voor op plaats 2,3 en 4) en een goaldifference van 35 (de 2de beste goal difference is 14...)
Reply
De nieuwe God Of War is de shit in ieder geval.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
(14-11-2022, 11:43)Indiaantje89 Wrote: De nieuwe God Of War is de shit in ieder geval.
die komt vandaag aan, maar moet de vorige nog spelen Big Grin
daar begin ik later deze week aan, daar FM weer te gemakkelijk is, wil ik gewoon snel dat seizoen doorspelen en dan enkel nog online met wat vrienden spelen
Reply
Ben sinds een paar weken weer helemaal terug op de Call of Duty hype train. MW3 op de 360 was de laatste die ik had gespeeld. In het PS4 tijdperk vooral Battlefield 4 gespeeld. We hebben best een flinke groep gasten die de game heeft gekocht dus eigenlijk altijd wel volle lobby's als we online gaan. En dan is het toch wel weer erg leuk om een online shooter op te pakken. Gisteren ook de eerste Warzone win gepakt, die modus bevalt me stukken beter dan ik had voorzien. De nieuwe modus DMZ is ook vermakelijk om te doen.
Reply
Uit frustratie toch maar eens The last of us 2 opgevist, had deel 1 voor de PS3, terwijl een paar maanden later de PS4-versie uit kwam. Ik had mij ditmaal voorgenomen te wachten, maar omdat het blijkbaar onmogelijk is om 2 jaar na launch je shit op orde te hebben heb ik dat tientje toch maar uitgegeven.

Sony verdient echt geen kut meer aan mij, want tegen de tijd dat ik wel een PS5 heb ga ik voor weinig spellen meer het volle pond neerleggen en een PS+ abonnement heb ik ook al niet. Lijkt me voor ontwikkelaars ook frustrerend dat je game niet goed verkoopt vanwege een groot tekort aan consoles.
Reply
(14-11-2022, 11:05)reaper Wrote: nog eens een football manager gekocht

eerste deel competitie met antwerp achter de rug

blijft nog steeds "easy"

15/18 in de conference league
41 punten in de league (13 winst- 2 gelijk - 2 verloren) en dus halfweg vlotjes aan de leiding (5punten, 7 punten en 11 punten voor op plaats 2,3 en 4) en een goaldifference van 35 (de 2de beste goal difference is 14...)

seizoen 22-23 bijna uitgespeeld en dan is het definitief gedaan om nog tijd in football manager te steken

al vanaf speeldag 1 aan kop.
goal difference van +50
in de 70 goals gemaakt in de 30 competitie matchen tot dusver (dus nog 4 reguliere en 6 play off matchen te gaan)
Vincent Janssen topschutter van mijn ploeg met 39 goals in 42 matchen (die hij speelde- over alle competities heen
finale beker van belgie gehaald maar nog te spelen
en in de kwartfinale van de conference league.

en dan nog het "geluk" gehad dat er 4 basis spelers 3 maand of meer zijn uitgevallen en mijn 2de beste spits dan nog verkocht had, anders was het gat met nummer 2 meer dan 6 punten.
Het verschil met nummer 3 is al 19 punten

gaat echt veel te easy.
vroeger was dat spel veel moeilijker in mijn beleving.
Reply
Vandaag mijn Stranger's Wrath HD Remaster binnengekregen voor de Switch. Een jaar of vijftien geleden mijn favoriete OddWorld game, hopen dat ik hem nog steeds zo leuk vind.
Reply
Voordat ik aan het tweede deel begin, ben ik eerst het eerste deel aan het herspelen en blijkbaar komt er ook een serie uit van The last of us met Oberyn Martell en Lyanna Mormont in de hoofdrollen.
Reply
SPSS is echt het kuste spel ooit.
Reply
Ik heb die ook nooit kunnen uitspelen. Op de moeilijke stukken ging ik vaak af.
Reply
(28-11-2022, 20:09)halfempty/full Wrote: SPSS is echt het kuste spel ooit.

Nochtans het spel met de beste statistieken.
[+] 4 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
Uni nachtmerries incoming.
Reply
Deel 1 herspeeld dus klaar voor deel 2 en fuck, dat begin zag ik dus niet aankomen.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Duurde even, maar het is uiteindelijk toch gelukt, deel 2 is ook uit.

Wat een fucking intense game, lekker geweldadig, qua infected en vijanden beter uitgewerkt dan deel 1, maar het beste van deel 1 ontbreekt hier. Ik vond de ontwikkeling tussen Joel en Ellie in deel 1 heel sterk en dat weten ze in deel 2 op geen enkele manier te benaderen. Ik vond Ellie ook een geweldig personage en ook in het tweede deel hebben de maker ser in het begin een goede draai aan gegeven (tot zo ver ik mij kan inleven in de ontwikkeling van een 14-jarige in een post-apocalyptische wereld tot een jonge vrouw n.a.v. de gebeurtenissen die we te zien krijgen).

Ik snap wat de makers wilde met de karakterwisseling, maar ik ben er geen fan van. Ook uitgestelde eindes ben ik geen fan van, al helemaal niet als ze niets toevoegen.

Maar de wereld was mooi, de paar kleine aanpassingen in het begin vond ik lekker werken en gaven het idee dat je meer vrijheid had en het vechtsysteem werkte in dit deel een stuk beter, zeker het stealthen.
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Voor de kerst nog Return to Monkey Island gespeeld, de eerste versie van Monkey Island door de originele bedenker sinds deel 2 uit 1991. Dat was even nostalgisch genieten, lekker 2D point-and-click-adventuren.
Reply
170 uur in Pokemon Violet. Extreem kut spel, maar haal teveel plezier uit. Wordt nog veel meer mede i.v.m. ik in comp pokemon ben gedoken.



Banger waar je u tegen zegt.

@Roel Xenoblade 3 is het 100% waard. Voor het verhaal is het wel handig om 2 gespeeld te hebben. De eerste 25 a 30 uur in 2 is volkomen kut, maar de rest is briljant.]\

Edit: Nu ik weer over nadenk ga ik XC1 weer spelen. Het is één van mijn favoriete series geworden.
[+] 4 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
Sinds de release een half jaar zoet geweest met XC3. Inmiddels na 160 uur op de teller alle (side) quests gehaald. GotY! Benieuwd naar de DLC.

Nu vooral even geen zin om weer 150 uur in een game te moeten steken, dus deel 2 laat ik nog even rusten. Eerst de backlog wegwerken (Cuphead, Disco Elysium, Eastward).
Reply
Pokemon Violet is inderdaad een kut game, maar ik wil daar niet teveel negativiteit aan besteden. Ik ben blij je weer hier terug te zien Melliw Naj.
Reply
Persona5 strikers.

Deze game kwam vrij snel uit nadat ik 200+ uur in P5 had gestopt en ik dat een wervelende ervaring vond, ik had geen idee wat het was, leek me niet iets wat ik meteen moest gaan spelen. Wat jaartjes later en wat kennis rijker toch maar gekocht en eigenlijk is het een uitgeklede persona5 met een ander vechtsysteem en daar is meteen het grootste nadeel; turn-based werkte in P5 heel goed, dat ging ook best diep met allerlei opties die niet alleen maar schade aan brachten, maar je in de latere game ook echt moet gebruiken, omdat je anders ge-oneshot (dit is zo lelijk, ik laat het lekker staat) wordt. Maar dat turn-based is nu omgezet naar actie met meppen, meppen, meppen. Nog steeds heb je wat aan je persona's, maar het is allemaal oppervlakkiger en het gaat dan zo snel dat ik daar geen tactiek op af kan stemmen.

Ook is het hele confidant systeem er uit en vervangen door een algemeen bond-systeem, dat is jammer, want dat maakte P5 zo goed, maar an sich is het ook geen gemis, want het kostte ook veel tijd. Wel zie je dat er weer veel tijd is gestoken in het verhaal, de dialogen, de anime en de locaties en is de basis van het verhaal wel hetzelfde, maar toch net zo gewijzigd dat het weer heel fijn was en het was ook fijn om niet de dagen in de gaten te hoeven houden als je requests aan het doen bent, want je kan per dag net zo veel quests doen als nodig zonder dat de tijd verstrijkt.

Al met al lekkere game, maar het turn-based vechtsysteem was wel wat P5 bovenmatig goed maakte.
Reply
(26-01-2023, 16:11)Willie Wrote: Persona5 strikers.

Deze game kwam vrij snel uit nadat ik 200+ uur in P5 had gestopt en ik dat een wervelende ervaring vond, ik had geen idee wat het was, leek me niet iets wat ik meteen moest gaan spelen. Wat jaartjes later en wat kennis rijker toch maar gekocht en eigenlijk is het een uitgeklede persona5 met een ander vechtsysteem en daar is meteen het grootste nadeel; turn-based werkte in P5 heel goed, dat ging ook best diep met allerlei opties die niet alleen maar schade aan brachten, maar je in de latere game ook echt moet gebruiken, omdat je anders ge-oneshot (dit is zo lelijk, ik laat het lekker staat) wordt. Maar dat turn-based is nu omgezet naar actie met meppen, meppen, meppen. Nog steeds heb je wat aan je persona's, maar het is allemaal oppervlakkiger en het gaat dan zo snel dat ik daar geen tactiek op af kan stemmen.

Ook is het hele confidant systeem er uit en vervangen door een algemeen bond-systeem, dat is jammer, want dat maakte P5 zo goed, maar an sich is het ook geen gemis, want het kostte ook veel tijd. Wel zie je dat er weer veel  tijd is gestoken in het verhaal, de dialogen, de anime en de locaties en is de basis van het verhaal wel hetzelfde, maar toch net zo gewijzigd dat het weer heel fijn was en het was ook fijn om niet de dagen in de gaten te hoeven houden als je requests aan het doen bent, want je kan per dag net zo veel quests doen als nodig zonder dat de tijd verstrijkt.

Al met al lekkere game, maar het turn-based vechtsysteem was wel wat P5 bovenmatig goed maakte.


Verbaast me niet, groot deel van het spel werd ook door een andere ontwikkelaar gemaakt die bekend staat voor die mepcombat. Als je het turn-based systeem van P5 heel nice vond kan ik je SMT 3 of SMT 5 aanraden, 3 is een beetje oud onderhand maar de remaster maakt veel goed. Dat heeft echt een bizar verhaal en setting, en boven alles samen met SMT 5 misschien het beste turn-based systeem dat er is.
Reply
Cool. Ik heb geen Switch en deel 5 is nog niet voor de PS verschenen, die had ik wel op het oog. Waarschijnlijk ergens in oktober, eerst even pauze nemen.

Het dungeon crawlen in deel 5 ziet er wel strak uit, misschien niet het belangrijkste, maar ik vond de palaces (en jails) wel fijn om in rond te hangen.
Reply
Gisterenavond een uurtje of drie in de Hogwarts game gestopt, dit is alles wat ik als kind zou hebben gewild van een game in Potterverse. Blij dat de combat solide aanvoelt. Technisch is de game niet perse enorm indrukwekkend maar weet toch bij vlagen ook daarin wel te verrassen. Verder draait ie gewoon stabiel op de PS5, dus zeker niets te klagen. Maar bovenal, de muziek. Wat een nostalgia kick. Vanavond lekker verder met de wereld verkennen. Maar al gezien dat er zat te doen is.
Reply
Benieuwd of er nog iets van de Switch versie overblijft.

Nieuwe Zelda is er ook over een paar maandjes. Mooie nieuwe trailer; wel wat twijfels over die voertuigen.
Reply
(10-02-2023, 10:37)Piet Knaak Wrote: Gisterenavond een uurtje of drie in de Hogwarts game gestopt, dit is alles wat ik als kind zou hebben gewild van een game in Potterverse. Blij dat de combat solide aanvoelt. Technisch is de game niet perse enorm indrukwekkend maar weet toch bij vlagen ook daarin wel te verrassen. Verder draait ie gewoon stabiel op de PS5, dus zeker niets te klagen. Maar bovenal, de muziek. Wat een nostalgia kick. Vanavond lekker verder met de wereld verkennen. Maar al gezien dat er zat te doen is.
Ik hoop hem vannacht te kunnen spelen, ben benieuwd.
Reply
Die Switch en last gen versies heb ik ook zo m'n twijfels bij. Ben een beetje bang voor Cyberpunk achtige taferelen. Of ze moeten een flinke grafische downgrade hebben gedaan.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)