Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
Women Talking

De tering, die maakte wel indruk.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
(09-02-2024, 23:54)Gunnar Wrote: Women Talking

Jessie Buckley vond ik (alweer) zo sterk in deze film.
Reply
(09-02-2024, 23:58)Timothy\s Monster Wrote:
(09-02-2024, 23:54)Gunnar Wrote: Women Talking

Jessie Buckley vond ik (alweer) zo sterk in deze film.

Viel niet ver buiten mijn top 10 vorig jaar, goeie film!
Reply
Driewerf hoera voor Poor Things, en boven alles voor Emma Stone. Verder: hoe minder voorkennis, hoe beter.
Reply
The Iron Claw

Op zich prima gefictionaliseerde biopic over de Von Erich worstelfamilie, maar de tweede helft kwam minder hard binnen dan ik had verwacht (dankzij Wikipedia wist ik wat er zou gebeuren). Had eigenlijk een langere film of mini-serie moeten zijn om recht te doen aan de personages en (spoilers) de vele tragiek.
Reply
Anatomy of a Fall

Intens rechtbankdrama, waar je nog lang over na kunt bomen. Uitstekende rolbezetting, vooral natuurlijk Sandra Hüller maar ook haar filmzoon Milo Machado-Graner maakt indruk.
Reply
(17-02-2024, 17:22)hythloth Wrote: The Iron Claw

Op zich prima gefictionaliseerde biopic over de Von Erich worstelfamilie, maar de tweede helft kwam minder hard binnen dan ik had verwacht (dankzij Wikipedia wist ik wat er zou gebeuren). Had eigenlijk een langere film of mini-serie moeten zijn om recht te doen aan de personages en (spoilers) de vele tragiek.

Heb deze gister ook gekeken, maar dan zonder de voorkennis. Dat maakt de film wel beter, want kan me voorstellen dat het tweede deel anders minder interessant is. Het verhaal is zeker interessant voor meer verdieping, maar dat miste ik niet per se in de film. Vond hem vrij sterk en zeer geloofwaardig eigenlijk.
Reply
Gisteren Spinal tap gekeken bij mijn jongste zus in Londen, samen met m'n oudste zus hebben we zussenweekend Smile
Reply
(18-02-2024, 10:41)TheUncleG Wrote: Heb deze [The Iron Claw] gister ook gekeken, maar dan zonder de voorkennis. Dat maakt de film wel beter, want kan me voorstellen dat het tweede deel anders minder interessant is. Het verhaal is zeker interessant voor meer verdieping, maar dat miste ik niet per se in de film. Vond hem vrij sterk en zeer geloofwaardig eigenlijk.

Spoilers: ik had vooral meer tijd met Jeremy Allen White's personage willen doorbrengen, want ik vond zijn zelfmoord nogal halfbakken vergeleken met de manier waarop die andere twee broers waren overleden.

(18-02-2024, 18:06)meisbaer2 Wrote: Gisteren Spinal tap gekeken bij mijn jongste zus in Londen, samen met m'n oudste zus hebben we zussenweekend Smile

Was dat jullie eerste keer? Blijft een dikke classic.
Reply
Nee, niet de eerste keer, was al wel een tijdje geleden. Mijn jongste zus kent hem uit haar hoofd Smile
Reply
https://www.brooklynvegan.com/each-beatl...am-mendes/

Quote:Oscar-nominated filmmaker Sam Mendes (American Beauty, 1918, Skyfall) has announced a very ambitious project – telling the story of The Beatles via four interconnected biopics, each focusing on a different member of the band (John Lennon, Paul McCartney, George Harrison, and Ringo Starr) and all to be released in 2027.

“I’m honored to be telling the story of the greatest rock band of all time, and excited to challenge the notion of what constitutes a trip to the movies,” says Mendes in a statement. While this is far from the first scripted Beatles-related movie to be made since the Fab Four broke up in 1970, it is the first to have full cooperation from surviving members Paul McCartney and Ringo Starr, the George Harrison and John Lennon Estates, and Apple Records.

Sony Pictures will be releasing the films and while details on how they’ll come out has not been announced, producer Pippa Harris says, “We intend this to be a uniquely thrilling, and epic cinematic experience: four films, told from four different perspectives which tell a single story about the most celebrated band of all time. To have The Beatles’ and Apple Corps’ blessing to do this is an immense privilege.”

Benieuwd of ze ook durven in te gaan op de niet-vleiende kanten van de bandleden.
Reply
The Worst Person In The World,

Wat een ontzettend lekkere film zeg, een van de beste die ik de laatste jaren heb gezien. Vlot, grappig, maar dankzij sterke dialogen en veel actuele thema's ook met genoeg diepgang. Meerdere briljante scènes (paddotrip, grens van vreemdgaan, radio-interview over de stripkunst). De film deed me wat denken aan een andere persoonlijke favoriet, (500) days of Summer, maar dan vanuit Summer (waardoor de film automatisch veel minder tunnelvisie op de relatie heeft en nog meer over het leven zelf gaat).
Reply
(23-02-2024, 10:56)matthijs603 Wrote: Meerdere briljante scènes (paddotrip, grens van vreemdgaan, radio-interview over de stripkunst)

Ik vond in deze scene vooral het idee goed, het totale gebrek aan chemie tussen Eivind en Julie overleeft deze scene nog wel, maar vond dat wel een dik minpunt aan de film, die verder inderdaad retesterk was.
Reply
Gisteren eindelijk naar Poor Things geweest. Wat een fantastische trip was dat. Gewoon in de lokale bios gaan zien mensen, absoluut een bezoek waard.
Reply
Vond Poor Things erg goed maar misschien had ik het boek niet moeten lezen. Dan had de plot me nog verrast, juist het sterk veranderde einde liet me nog eens goed lachen.
Reply
Leave The World Behind

Spannender en beklemmender dan ik had verwacht.
Reply
Dune 2. Wat een ervaring en hoogtepunt.
Reply
Hypnotic

Veel potentie, maar met 95 minuten voelde dit veel te gehaast en met een Affleck van bordkarton had ik ook weinig connectie met de hoofdpersoon. Gemiste kans van Rodriguez.
Reply
(03-03-2024, 00:07)Gunnar Wrote: Gemiste kans van [Robert] Rodriguez.

Die is over de jaren heen echt afgegleden als filmmaker.
Reply
Dune: Part Two.

Wat een extreem goede uitvoering van dit verhaal.
[+] 1 user says Thank You to Koen for this post
Reply
Ben heel benieuwd naar Dune.

Vorige week The Zone of Interest gekeken, die kwam ook wel binnen zeg. Had achteraf een vergelijkbaar gevoel als na mijn bezoek aan Auschwitz in 2017..
Reply
Herkenbaar ja. Voelde me ook wel een beetje lamgeslagen na The Zone of Interest. Het is bovenal een heel ongemakkelijke zit.

Van het weekend nog naar Dune 2 geweest, mooi vervolg. Wel echt een film die je gewoon in de bioscoop voor het eerst moet zien. De grootsheid in zowel beeld als geluid komt toch anders binnen dan.
Reply
Toen ik The Zone of Interest zag, zat er iemand achter mij luidruchtig popcorn te eten. Had mijzelf verplaatst na een kwartier, maar naar verluidt ging dat de gehele film door. Echt WTF.

Het Wikipedia artikel over Rudolf Höss is de moeite, voor wie nog niet bekend is met hoe het na de gebeurtenissen in de film verliep. Kreeg na het kijken ook "zin" om eens op bezoek te gaan bij Auschwitz.
Reply
May December

Meh, dubbel gevoel. Sterk acteerwerk, maar verder kon ik er weinig mee. Net iets te veel suggestie, net iets te weinig duidelijke bedoeling. Er sluimert van alles, maar niks komt echt aan de oppervlakte. Onbevredigende film.
Reply
Leave The World Behind

Aardige spanningsopbouw in de eerste helft, om in het laatste uurtje alsnog totaal bespottelijk te worden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)