Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
Het Nazi-drama 'The zone of interest' is momenteel de meest bejubelde film in Cannes. Tien jaar na 'Under the Skin' weer een film van Jonathan Glazer.

https://variety.com/2023/film/news/the-z...235618840/
Reply
(20-05-2023, 00:21)remothebest Wrote: Heeft iemand hier Beau is Afraid al gezien?
Ik ben er heel benieuwd naar, maar ik weet niet of het misschien te aangrijpend gaat zijn (ik heb zelf last van sociale angsten).
Als context: Midsommar vond ik tof, Heredetary vond ik too much en heb ik halverwege uitgezet.

Staat op de planning voor vanmiddag.
Reply
Gisteren bij Beau is Afraid geweest. Tweede helft in slaap gevallen en dat was niet nodig om de film verwarrend te maken. Wel genoeg voer om je te vermaken.
Reply
Ik had wel zin om Beau Is Afraid in de bios te gaan zien, maar de recensies waren niet echt juichend dus dan wacht ik wel tot ie te streamen is over een paar maanden.
Reply
Beau Is Afraid dus. Veel meer een absurdistische zwarte komedie met thrillerelementen dan een horrorfilm, doet denken aan het werk van Charlie Kaufman. Niet altijd even boeiend en een wel erg lange zit, maar dit wil je wel gezien hebben. Zal gezien de openingscredits wel gaan streamen op Amazon Prime.
Reply
The Whale

Sterke hoofdrol, terechte Oscar. Verder prima film ook.
Reply
Spiderman: Into the spiderverse. Niet was ik verwacht had, maar wel een leuke verrassing.
Reply
(20-05-2023, 00:21)remothebest Wrote: Als context: Midsommar vond ik tof, Heredetary vond ik too much en heb ik halverwege uitgezet.

Midsommar vond ik qua muziek erg intens, maar Heredetary heeft voor mij wel één van de meest intense scènes (onthoofding) ooit gemaakt. Snap goed dat je die film niet hebt afgekeken.
Reply
De filmhuizen en bioscopen kunnen zich opmaken voor een mooi Najaar. Gisteravond is de Franse 'whodunnit' film Anatomy of a Fall bekroond met de gouden palm op het filmfestival in Cannes. Een van de betere films van het festival en maakte de favorietenrol waar.

De grand jury prijs ging naar het minimalistische holocaust drama The Zone of Interest. De nieuwe film van Martin Scorcese deed buiten competitie mee, en kreeg een 9-minuten staande ovatie en lovende kritieken.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
The Whale

Vond hem wel ontroerend, snap de FaTpHoBia klachten ook niet.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Asteroid City, de nieuwe Wes Anderson. Ik ben wel positief, stuk beter dan zijn vorige twee films. Spoilers in wit: Epiloog hoefde van mij niet zo, maar heb erg hard gelachen om het CGI alien mannetje.
Reply
Bij de Sneak Preview 'Fædre & Mødre' gezien. De Luizenmoeder meets Scandinavische drankcultuur à la Druk.
Niks bijzonders, en een heel raar geplaatste Casimir Pulaski Day die enkel gekozen leek om het 'kampvuur-gitaar' gevoel.
Reply
Guardians of the Galaxy 3. Wat een heerlijk vermaak.
Reply
Midsommar eindelijk eens gezien. Ik vond het helemaal geen enge film, eerder grappig en vooral een visueel feest, mét geweldige muziek. Iets Amerikaanser/oppervlakkiger dan ik had gehoopt. Maar vooral grappig. Met de juiste wiet bekijk ik deze film over een paar jaar opnieuw. Daarbij negeer ik deels natuurlijk wat er écht eng aan is: een thematiek die stiekem dichtbij de huidige actualiteit staat.
Reply
(01-07-2023, 14:28)Uplift Wrote: Midsommar eindelijk eens gezien. Ik vond het helemaal geen enge film, eerder grappig en vooral een visueel feest, mét geweldige muziek. Iets Amerikaanser/oppervlakkiger dan ik had gehoopt. Maar vooral grappig. Met de juiste wiet bekijk ik deze film over een paar jaar opnieuw. Daarbij negeer ik deels natuurlijk wat er écht eng aan is: een thematiek die stiekem dichtbij de huidige actualiteit staat.

Wat bedoel je met dat laatste? Ik vond de film overigens ook grappig. Benieuwd naar de langere Director's Cut versie.
Reply
(01-07-2023, 14:39)hythloth Wrote:
(01-07-2023, 14:28)Uplift Wrote: Midsommar eindelijk eens gezien. Ik vond het helemaal geen enge film, eerder grappig en vooral een visueel feest, mét geweldige muziek. Iets Amerikaanser/oppervlakkiger dan ik had gehoopt. Maar vooral grappig. Met de juiste wiet bekijk ik deze film over een paar jaar opnieuw. Daarbij negeer ik deels natuurlijk wat er écht eng aan is: een thematiek die stiekem dichtbij de huidige actualiteit staat.

Wat bedoel je met dat laatste? 
In de eerste plaats het concept van zelfmoord/vrijwillige euthanasie op oudere leeftijd, naast het feit dat die nare sekte teruggrijpt naar traditie/heidense mythologie en daarmee dus een aantal raakvlakken met extreemrechts boven water komen. Ook onder de wappies zie je wel vaker zo'n mengelmoes van commune-achtig leven, archaïsche traditie, bijgeloof, etc. 
Reply
Ah zo. Dat eerste dacht ik ook al aan.
Reply
Sundown

80 minuten even niet aan Mark Rutte denken. Sterke film wel.
Reply
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

Verrassend leuk, vooral ook omdat de film niks anders probeert dan te vermaken.
Reply
God's Creatures

Prima psychologisch #metoo drama, met vooral een mooie rol van die chick uit The Nightingale. Paul Mescal ook goed in een anti-hearthrob rol. Had wel iets meer vlees aan de botten kunnen hebben.

The Son (2022)

Minder gekunsteld manipulatief dan de recensies mij deden vermoeden. Alsnog kijk ik er meer halfleeg dan halfvol naar. Spoilers: dat die ouders fucking dom waren en ook nog stekeblind voor wat er overduidelijk zou gebeuren vond ik wel realistisch. Maar dat hele gedeelte met die psychiater die zo'n cruciale meeting houdt met de knul erbij, en dan ook niet eens navraagt voor wapens in het huis... ik neem aan dat zoiets in het echt beter verloopt.
Reply
The Covenant,
Geen typische Guy Ritchie, bij vlagen kritisch, goede filmmuziek, Dar Salim als acteur ontdekt. Fijne film.
Reply
De nieuwe Mission Impossible. Geeft een inkijkje in de AI keuken. Al met al een echte popcorn film. Dure locaties, grootse actiescenes. Komt ook een deel II van, want deze had een cliffhanger.
Reply
LA Confidential

Gisteravond op tv, en blijft een erg goede film.
Reply
Elemental.

Niet overweldigend, maar wel mooi en mijn dochter heeft keihard zitten janken bij het liefdesverhaal.

Voor Pixar begrippen geen hele goede film, maar toen ik Trollz 3 en Rikkie de Ooievaar 2 als trailers kreeg had Pixar de wedstrijd al gewonnen.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
(12-07-2023, 09:38)BigBird Wrote: De nieuwe Mission Impossible. Geeft een inkijkje in de AI keuken. Al met al een echte popcorn film. Dure locaties, grootse actiescenes. Komt ook een deel II van, want deze had een cliffhanger.

Heb tickets voor volgende week, ben benieuwd. Wil ook nog Oppenheimer checken in IMAX 70mm wanneer het uitkomt (helaas is die combi geen optie in NL). Leuk dat er weer wat evenementfilms uit zijn.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)