Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
(12-03-2023, 05:51)Schobbeyak Wrote: Luther

Gekkenhuis. Echt een kutfilm.
Echt ja, wat een gedrocht van een film. 

Ondertussen is Idris Elba ook hard bezig om een Nicolas Cage waardig oeuvre op te bouwen.
Reply
(12-03-2023, 05:51)Schobbeyak Wrote: Luther

Gekkenhuis. Echt een kutfilm.
Jammer want wel fan van de begin seizoenen
Reply
(14-03-2023, 21:34)reaper Wrote:
(12-03-2023, 05:51)Schobbeyak Wrote: Luther

Gekkenhuis. Echt een kutfilm.
Jammer want wel fan van de begin seizoenen

Ja, ik was zwaar fan van de series waar Alice in zat. Zonder dit karakter mis je denk ik ook de spanning die in de serie zat.
Reply
(14-03-2023, 20:34)Kreuz Wrote: EEAAO wel echt verdiend hoor, al zat er ook wel een dikke campagne achter. The Banshees, mja.. Heb het gevoel dat men zo'n trage films altijd wel wat aan zich voorbij laat gaan.

Net EEAAO gekeken, duurde even voor ik er echt in kwam, maar uiteindelijk wel een filmervaring.
Yeoh heeft dat beeldje in ieder geval wel verdiend, de film, sterk, maar de Oscar voor Beste Film, mwa, vond The Banshees bijvoorbeeld persoonlijk al meer Oscar-waardig. Zelf Guillermo's Del Toro's Pinocchio had van mij gewoon in de categorie beste film genomineerd mogen zijn en winnen. 

EEAAO is bij momenten net een beetje teveel Everything Everywhere All At Once.
Daardoor zat ik het eerste uur niet echt volledig in de film. Je wordt overdonderd door de visuele effecten, maar gevoelsmatig komen de personages niet echt binnen.
Kon gerust 20 minuten uit de film geknipt worden, had het geheel sterker gemaakt, vanaf act 2 "Everywhere" en naar het einde toe zat de balans beter.
De visuele trukken zijn heel knap, maar ze waren er zelf ook wat vol van in de montagekamer denk ik. 
Maar het was zeker een cinematografische beleving. Beter dan ik had gedacht vooraf, maar toch ook niet de absolute topper die me echt op alle vlakken omver heeft geblazen.
Reply
The Boy, the Mole, the Fox and the Horse: won recentelijk de Oscar voor beste korte geanimeerde film. Het had iets heel manipulatiefs in de manier dat het gevoelens probeerde uit te lokken, maar desondanks vond ik het wel een fijne zit.

Missing: spiritueel vervolg op Searching, waarbij het verhaal ook wordt verteld vanuit het perspectief van laptopschermen en dergelijk. Opnieuw een spannende zit vol met leuke plotwendingen, maar het laatste deel viel wat uit elkaar qua logica, wat bij Searching toch veel beter was uitgewerkt.

Zag verder ook gedeeltes van Magic Mike's Last Dance, en los van een lapdancescene in het begin waar die dude Salma Hayek alle hoeken van de kamer liet zien, was het echt zzzz. En dat terwijl ik het eerste deel gewoon leuk vond. Al hielp het dat ik die destijds zag in een bioscoopzaal vol met joelende studentes.
Reply
Zaterdagavond naar de film Tar geweest. Gaat over een componiste die haar macht gebruikt en ook over de cancel-culture. Vooral diep onder de indruk van de actrice Cate Blanchett. Van mij had er veel meer muziek in gemogen. Kan ook wel genieten van de kleding. Ik heb wat dubbele gevoelens bij de film, maar als je een actrice een film wilt zien dragen dan moet je zeker deze film kijken.
Reply
Snowpiercer.

Zeer vermakelijk en bij vlagen geweldig in beeld gezet, maar je geloofde geen seconde dat alle actie en taferelen zich afspelen aan boord van een supersnel rijdende trein. Is de nieuwere tv-serie nog het bekijken waard?
Reply
(20-03-2023, 13:56)JorisR Wrote: Snowpiercer.

Zeer vermakelijk en bij vlagen geweldig in beeld gezet, maar je geloofde geen seconde dat alle actie en taferelen zich afspelen aan boord van een supersnel rijdende trein. Is de nieuwere tv-serie nog het bekijken waard?

Behalve dat Daveed "clipping" Diggs een goede beurt maakt in een hoofdrol heb ik er weinig positiefs over gehoord.
[+] 1 user says Thank You to remothebest for this post
Reply
(20-03-2023, 21:22)remothebest Wrote:
(20-03-2023, 13:56)JorisR Wrote: Snowpiercer.

Zeer vermakelijk en bij vlagen geweldig in beeld gezet, maar je geloofde geen seconde dat alle actie en taferelen zich afspelen aan boord van een supersnel rijdende trein. Is de nieuwere tv-serie nog het bekijken waard?

Behalve dat Daveed "clipping" Diggs een goede beurt maakt in een hoofdrol heb ik er weinig positiefs over gehoord.

Hier ken ik Diggs dan weer van, Jennifer Connelly doet het ook niet slecht. De serie is minder gefocust op de actie, is in seizoen 1 meer een moordonderzoek en world builiding met oplopende spanning. Maar het wordt wat langdradig en ergens halverwege S2 zijn we afgehaakt.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Boston Strangler

Prima film over de media en Politie inzet tijdens de periode van moorden van seriemoordenaar Albert DeSalvo. Minder aandacht voor de seriemoordenaar zelf (zoals in de film van 1968) en daardoor een andere interessante twist.
Reply
El Buen Patrón.

Toch wel erg matig, ondanks een bij vlagen sterke Bardem (en bij vlagen net zo goed ongeloofwaardig acterend trouwens). De boodschap van die film is wel geheel correct. Maar goed, het leek meer op een Franse moralistische komedie dan op Spaanse cinema, tbh.
Reply
Cocaine Bear

Helaas niet hilarisch slecht of zo slecht dat het weer leuk is, maar gewoon slecht. En vaak saai. En een onwaardig einde voor Ray Liotta.
Reply
Luther: Fallen Sun

Beter dan Nederland - Frankrijk.
Reply
Gisteren even ontspanning opgezocht en naar een John wick marathon geweest.
Aangezien ik er nog geen 1 op groot scherm had gezien heb ik gekozen voor ze alle 4 te aanschouwen.
10u en half in cinema gezeten.
Maar worth it. 
Visueel zijn die echt wel top. En die choreography. Echt lekker.
4de is beter dan de 3de. Zeker de Parijs sequence. Beautiful shot.
[+] 5 users say Thank You to reaper for this post
Reply
(10-03-2023, 23:27)eloelo Wrote: Aftersun. Diep onder de indruk hoor.
Eens. Net geweest en deze gaat wel onder je huid zitten. Wat sterk geacteerd ook door Frankie Corio. Bizar goede prestatie op die leeftijd.

Een van de betere films die ik de laatste tijd heb gezien.
Reply
John Wick 4

Uiteraard een stuk te lang met z'n 169 minuten. Spectaculaire, uitgesponnen knokscènes zoals ik ze zelden heb gezien. Leuke hommages aan oude westerns en The Warriors. Meegaan met de totale flauwekul, en het werkt. Want zelfs als je er maar een klein beetje bij gaat nadenken (en dat deed ik ergens), slaat het natuurlijk totaal nergens op. En de makers hebben niet eens meer geprobeerd een fatsoenlijk plotje te vertellen, maar 't neemt zichzelf gelukkig niet te serieus. Desondanks primitief genoten van hoe John Wick en kornuiten zo'n 200 stuntmannen naar de andere wereld helpen (dat is de plot).
[+] 2 users say Thank You to JorisR for this post
Reply
Wat is dat trouwens met die trend dat films rond de drie uur moeten duren tegenwoordig?

Zijn maar weinig voorbeelden waar dat functioneel en van toegevoegde waarde is.
[+] 3 users say Thank You to TheUncleG for this post
Reply
Filmnieuws:

- Quentin Tarantino gaat naar verwachting starten met de opnames van zijn allerlaatste film: The Film Critic. De film zal zich afspelen in 1977, en Cate Blanchett schijnt gewild te zijn voor de hoofdrol. Volgens geruchten wordt de film een aanklacht naar de huidige staat van de filmindustrie

- Michael Mann gaat Heat 2 maken. Al Pacino zal meedoen, en Adam Driver zal een jonge Vincent Hanna spelen. Austin Butler zal de jonge Val Kilmer spelen, en Ana de Armas doet ook mee.

- Asteroid City is de nieuwe film van Wes Anderson, en ziet geweldig uit https://www.youtube.com/watch?v=JkHBqlh2IaQ

- Er komt eindelijk een nieuwe film uit van Jonathan Glazer: The Zone of Interest. Het plot is summier (A Nazi officer falls in love with the woman of the commander of the Auschwitz concentration camp), en de film is bijna 2 jaar in post-production geweest. Premiere in Cannes.

- Een andere film waar bijna 2 jaar aan gewerkt is, is 'Killers of the flower moon', de nieuwe van Martin Scorcese. Met Leonardo di Caprio, Robert de Niro, Jesse Plemons. Premiere in Cannes

- In 2024 komt het grote droomproject van Francis Ford Coppola uit: Megapolis. De opnames zijn klaar en blijkbaar is er veel VFX werk nodig. De cast is geweldig: Adam Driver, Forrest Whittaker, Jon Voight, Nathalie Emmanuel, Laurence Fishbourne, Shia LaBeouf, Aubrey Plaza, Talia Shire, and Dustin Hoffman

- Halina Rein gaat een erotische thriller regisseren met Nicole Kidman in de hoofdrol
[+] 5 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
Idiocracy voor het eerst sinds 2016 herkeken. Blijft één van mijn favoriete komedies.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Triangle of Sadness

Om een of andere reden dacht ik dat dé scène aan het einde van de film zat, maar dan komt er dus nog een klein uur. Uiteindelijk niet meer dan een half geslaagde satire, maar wel lekker ontregelend en dus toch memorabel.
Reply
Guillermo del Toro's Pinocchio

Aan het begin was ik best wel cynisch, maar uiteindelijk wel de moeite waard. Toevallig ook vorige maand deze toffe tentoonstelling over de film gezien, hopelijk gaat ie de wereld rond.
Reply
De Mario film.

Als je de games kent en de lat niet te hoog legt, prima. En Jack Black als Bowser is gewoon echt goed.
Reply
The Super Mario Bros Movie

Mijn zesjarige vond hem ook superfantastischvetcoolgaaf.
Reply
Interstellar weer eens herkeken, blijft een van Nolan’s beste.

In het licht van het stikstofdebat ook nog eens behoorlijk voorspellend ben ik bang :’(
Reply
(27-03-2023, 21:48)TheUncleG Wrote:
(10-03-2023, 23:27)eloelo Wrote: Aftersun. Diep onder de indruk hoor.
Eens. Net geweest en deze gaat wel onder je huid zitten. Wat sterk geacteerd ook door Frankie Corio. Bizar goede prestatie op die leeftijd.

Een van de betere films die ik de laatste tijd heb gezien.


Heb m zojuist ook gezien, en een magnifieke film. Het eerste half uur was ik aan het wachten tot er iets ging gebeuren, en toen volgde de subtiele hints waar het over ging. Vanaf dan weet je eigenlijk wel waar het heen zal gaan, en dat wordt zeer aangrijpend over gebracht met beeld en muziek. Erg knap geregisseerd, en fantastisch camerawerk. De laatste 10 minuten waren wonderschoon. Als je deze nog ergens kunt zien op groot scherm dan beslist gaan.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)