Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
all quiet on the western front, in NL niet eens in de bioscopen gedraaid?

Ook bizar dat ze blijven vasthouden aan 10 genomineerden voor beste film en bij regie/acteur/actrice maar 5. Ze moeten de film terug brengen naar 5, zoals het eerst ook was. Maar nee, de kijkcijfers waren slecht dus laten we meer films nomineren.
Reply
(24-01-2023, 16:54)BigBird Wrote: all quiet on the western front, in NL niet eens in de bioscopen gedraaid?

Ook bizar dat ze blijven vasthouden aan 10 genomineerden voor beste film en bij regie/acteur/actrice maar 5. Ze moeten de film terug brengen naar 5, zoals het eerst ook was. Maar nee, de kijkcijfers waren slecht dus laten we meer films nomineren.

En dan wel Avatar en Top Gun, en geen Babylon. Laat me niet lachen.
Reply
(24-01-2023, 16:54)BigBird Wrote: all quiet on the western front, in NL niet eens in de bioscopen gedraaid?

Is een Netflix film.
Reply
(24-01-2023, 17:05)hythloth Wrote:
(24-01-2023, 16:54)BigBird Wrote: all quiet on the western front, in NL niet eens in de bioscopen gedraaid?

Is een Netflix film.

Evenals Glass Onion, heeft ook maar in sommige landen een week in de bios gedraaid. Is wel (naast idd Babylon) een grote verliezer met alleen een nominatie voor het script.
Reply
Geen Decision to Leave Big Grin. Stom.
Reply
(21-01-2023, 22:16)JorisR Wrote: Babylon

Geweldig, wat een wilde, overvolle achtbaanrit van dik drie uur over het Hollywood van de jaren twintig en begin jaren dertig. Excessief om excessief te zijn, op een virtuoze manier, en vaak erg grappig. “Vulgair en magisch tegelijk,” zegt iemand halverwege. Hooguit het laatste half uur met de afwikkeling vond ik wat minder sterk. Maar nu dit heftig dreigt te floppen,wie geeft Damien Chazelle ooit nog eens 80 miljoen dollar om op deze manier all out te gaan? Gaat vast niet meer gebeuren, helaas.

Grappig hoe meningen kunnen verschillen, vond het eigenlijk maar een drol met wat glitters. Heb me best enigszins vermaakt en het had zeker een bepaald entertainment gehalte. Maar qua verhaal was het veel te karig en qua humor te flauw voor mijn smaak. Dan is 3,5 uur best een lange zit.
[+] 1 user says Thank You to TheUncleG for this post
Reply
Verder nog gezien de laatste tijd:

The Menu
Ondanks dat de clou wel erg voor de hand ligt, best een sterke film. Voor mij scheelde het om niet met te hoge verwachtingen aan de film te beginnen, want dan zou hij wellicht wat tegengevallen zijn na alle lovende kritieken.

Operation Fortune: Ruse de Guerre
Simpel maar vermakelijk. En tering, wat is Hugh Grant oud geworden.

M3gan
Het idee en vooral potentie was een stuk sterker dan de daadwerkelijke uitvoering.

Living
Best een prima film over de vergankelijkheid van het leven. Tikkeltje te melodramatisch voor de daadwerkelijke inhoud, maar verder zeker de moeite waard.
Reply
(24-01-2023, 19:17)timvank Wrote: Geen Decision to Leave Big Grin. Stom.

MUBI had zeker niet genoeg campagne gevoerd. Het blijven uiteindelijk wel de Oscars.
Reply
Un Beau Matin

Typische Franse film over middenklasse Parijzenaren waarin weinig gebeurt, waarbij ik vermoed dat je thuis op de bank minder de aandacht bij vasthoudt dan in een deftig filmhuis. En toch vond ik hem goed gemaakt; je kan het veel erger treffen dan twee uur lang Léa Seydoux volgen.
Reply
The Stranger

Naargeestige en af en toe zinderend spannende thriller, vooral dankzij het ingetogen spel van Sean Harris en Joel Edgerton. Had met gemak in mijn jaarlijst van 2022 gekund.
Reply
M3GAN

Grotendeels vermakelijk, maar het laatste deel was gewoon te dom en een gemiste kans (zoals UncleG al zei). Wel +1 voor dit soort films die niet meegaan met de tropes om (spoilers) kinderen en honden in leven te houden.
Reply
The menu
geen verwachting en niet bijster origineel maar wel een zeer fijne film die gaandeweg ontspoort
Reply
Barbarian

Maakte voor mij de hype niet helemaal waar, want werd nooit echt heel eng. Wel vermakelijk en spannend, het had een classic X-Files aflevering kunnen zijn.
Reply
Moonage Daydream
Vooral een indrukwekkend beeldenbombardement met heel veel tof materiaal, na de eerste overdondering echt van genoten en na afloop kapot. Inhoudelijk wel zeer incompleet, al kun je ook zeggen dat de maker Bowie’s hele loopbaan heeft afgebakend door vooral drie periodes uit te lichten.

Guillermo del Toro’s Pinocchio
Schitterend gemaakte stop-motion film, ernstiger en wat enger dan de Disney-versie die je kent, soms zeer grappig, met als beste grap eigenlijk de stemmenrol van Cate Blanchett.

Verder Licorice Pizza nog eens herkeken. Nog steeds te meanderend en vrijblijvend, maar ik vond ‘m de tweede keer toch al een stuk leuker en fijner, en Andersons altijd mooie camerawerk viel me dit keer meer op.

Met C’Mon C’Mon kon ik dan weer helemaal niets, ondanks alle goede bedoelingen en Joaquin Phoenix erin tergend saai.
Reply
Banshees of Inisherin

Ik ben hier blanco ingestapt en dat was niet het beste idee, omdat ik van begin af aan moeite had met het uitgangspunt van verloren vriendschap (dat werd op zijn Dostojevski's gebracht en niet uitgediept, terwijl ik die verwachting wel had, daarnaast vond ik het niet erg geloofwaardig dat Colm en Padraic voor die ochtend wel vrienden zijn geweest) en daar de hele film achteraan bleef hobbelen.

Maar goed, de personages zijn sterk, het acteerwerk is zeer goed, vooral Kerry Condon sprong er voor mij uit en na eerder in The killing of a sacred deer waren hier Barry Keoghan en Colin Farrell ook fijn samen.
Reply
Suzhou River

Won in 2000 een Tiger Award op het IFFR, wat genoeg zegt over wat voor soort arthousefilm dit is. Maar ik vond de beleving in een filmhuis in 4K restoratie wel de moeite waard; vooral cool om te zien hoe Shanghai er destijds uitzag en dat te vergelijken met nu.

Infinity Pool

Viel wat tegen; bereikte niet het niveau van Brandon Cronenberg's vorige film Possessor. Er werd uiteindelijk te weinig gedaan met het verhaal. Wel weer een geweldige krankzinnige rol van Mia Goth.
Reply
The Unbearable Weight of Massive Talent

Nicolas Cage is een genre op zich geworden en dit is een onderhoudende toevoeging aan het oeuvre.
Reply
Fijne rol voor Pedro Pascal ook weer. Cage krijgt een soort van alleenrecht op persiflage, waarbij de scheidslijn tussen hilarisch en tragisch wel steeds dunner wordt. Vind ik.
Reply
Bones and All

Zeker geen film die iedereen zal bevallen, maar ik vond hem geweldig, Guadagnino’s beste misschien wel zelfs. In essentie gewoon een prachtige roadmovie en tragisch liefdesverhaal, waarbij het kannibalisme niet zuiver als schokmiddel dient maar de film iets volstrekt ongrijpbaars geeft. Hoe minder je er van te voren over weet hoe beter eigenlijk.
Reply
Antman 3

Wat een cgi... Big Grin
Reply
Aftersun

Dit deed me wel wat, op enkele vlakken herkenbaar, maar ik zou spoilen als ik dat nader zou uitleggen (en de NL recensies spoilen al teveel). Binnenkort nog eens kijken, zou de film alleen nog maar mooier en doorleefder moeten maken, nu de puzzelstukken een keer gelegd zijn.
Reply
- Joker. Toch wel heel goed.
- Neon demon, goed.

En omdat ik het idee kreeg dat de halve wereld niet verder kon met zijn leven voordat ze No way home in de bioscoop hadden gezien Heb ik de laatste 4 Spider-man films gekeken. Gemaakt voor 14-jarigen, matige verhaallijntjes, waarom brengt het MCU zo veel geld in hetc laadje? Als pulp nog wel kijkbaar, maar verder is het niets, ook Into the Spider-verse niet.
Reply
Women Talking
Heel goed geacteerd en geschreven, maar mijns inziens iets te deprimerend en te veel gepraat.

The Banshees of Inisherin
De scripts van McDonagh zijn ontzettend sterk. Hij weet zwaar karakterdrama tragischer te maken met humor. Toch vond ik In Bruges en Three Billboards beter.

Eo
De odyssee van een geredde circusezel door een wreed Europa, prachtig en emotioneel gefilmd. De beste film met een dier in de hoofdrol sinds Finding Nemo.
Reply
(26-02-2023, 21:14)remothebest Wrote: Women Talking
Heel goed geacteerd en geschreven, maar mijns inziens iets te deprimerend en te veel gepraat.

Wat had je anders verwacht met die titel? Wink
[+] 2 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
(27-02-2023, 11:04)Gunnar Wrote:
(26-02-2023, 21:14)remothebest Wrote: Women Talking
Heel goed geacteerd en geschreven, maar mijns inziens iets te deprimerend en te veel gepraat.

Wat had je anders verwacht met die titel? Wink

Tsja, met de sneak preview kun je niet altijd kiezen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)