Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
Night Is Short, Walk On Girl. Een geweldige animatiestijl met gestoorde sprongen in het verhaal, en een enerzijds hilarische en vertederende maar anderzijds ook confronterende en emotionele film.
[+] 3 users say Thank You to Koen for this post
Reply
Damn, die wilde ik ook zien maar daarvoor hoorde volgens mij ook nog een serie.
Reply
Dit is wel een losstaande film, begreep ik uit het praatje vooraf. Het is wel een paar keer gegaan over The Tatami Galaxy dus misschien dat je daar op doelt.
Reply
Ja die wilde ik eerst nog kijken, heb verder al wel goeie dingen gehoord over de film dus ik ga het zeker kijken!
Reply
Men. Het is niet echt noodzakelijk dat een mannelijke regisseur zo'n film maakt denk ik. Visueel wel een goede voorbereiding op de screening van Crimes of the Future van vanavond, schat ik zo.
Reply
Wilde beginnen aan The Peacemaker, bleek dat ik eerst Suicide squad moest kijken en me daar prima mee vermaakt. Er wordt wel eens afgevraagd waarom je je als goede acteur zou lenen voor hersenloos vermaak en dit is precies de reden; het worden hierdoor genietbare films, hetzelfde had ik ook met Skull island waar Brie Larson, Tom Hiddleston en John C. Reilly aan meewerkten
Reply
Crimes of the Future

Vintage Cronenberg: shockerende body horror in een klinisch academische setting en een dystopische wereld die grotendeels aan de verbeelding wordt overgelaten. Het is dat die setting en het soms bewust vlakke acteerwerk (de climax daargelaten, wat is Léa Seydoux toch goed) mijn licht aangebakken hersenen niet altijd boeide, anders waren dit wel vier sterren geweest. Stiekem deed Possessor van Cronenbergs zoon Brandon me meer, check die film als je hem nog niet hebt gezien.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Good Luck to You, Leo Grande

Prima Britse komedie over een oudere dame die een jonge mannelijke sekswerker inhuurt. Had de vibe van een toneelstuk en was best voorspelbaar, maar verveelde nooit.
Reply
Voor de filmfans die het Wordle topic niet volgen: niemand geek/nerd genoeg om dit dagelijkse filmspelletje uit te proberen?
Reply
Crimes of the Future: een wat kabbelend middenstuk en een (voor mij) redelijk abrupte climax. Neemt niet weg dat het geheel de moeite is: blijft knap en intens hoe Cronenberg een bepaalde sensualiteit en erotiek kan overbrengen, alhoewel je feitelijk gewoon de hele tijd naar gruwelijke lichamelijke mutilatie ziet te kijken.
Reply
The Place

Fascinerende Italiaanse film die zich uitsluitend in een café afspeelt.
Reply
The Card Counter. Lang veelbelovend, maar helaas met een zwakke ontknoping.
Reply
Voor de tweede keer The French Dispatch, en dat werkt: als je de structuur en de grote lijn van de verhalen al kent, kun je op alle kleine details en - eerder gemiste - grapjes gaan letten. Schitterend.
Reply
Incroyable mais vrai.

De nieuwste van Mr. Oiseau dus. Wederom 73 minuten heerlijk verpakte onzin, met een 8 bit Bach als soundtrack. Ga dit stoned in een filmhuis kijken terwijl je kan.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
(10-07-2022, 09:35)Uplift Wrote: Ga dit stoned in een filmhuis kijken terwijl je kan.

[Image: 7srQLgj.jpeg]

Is gelukt, geniale film.
[+] 5 users say Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
Haha holy fuck, wat chill.
Reply
Lekker zo'n bioscoop. Vroeger ging ik wel eens naar Hellevoetsluis en daar mocht je binnen nog roken.En een knopje voor als je bier wilde.
Reply
(20-06-2022, 09:08)thomas9790 Wrote: Men

Betreft je spoiler comment: haha ja de hilarische haatreacties op Letterboxd zijn om te smullen. Thematisch was het echt belachelijk uitgewerkt; had veel meer verwacht van Alex Garland gezien hoe goed Dredd en Annihilation waren. Desondanks vond ik de film wel effectief als folklore/body horror.

Verder ook nog afgelopen week gezien,

The Alpinist: Nogal voorspelbaar, maar alsnog een ontroerende klim documentaire.

Licorice Pizza: Goed begin, maar werd daarna ontzettend gekunsteld. Kurtje's recensie van begin dit jaar vatte het goed samen. Dit was echt mid.

Don't Go Gentle: A Film About IDLES: Zoals zoveel recente zelfuitgebrachte muziekdocu's was dit meer PR dan echt een documentaire, maar i.t.t. tot het recente irritante PR-stuk van Angèle keek dit wel okee weg. Was cool dat ze de AF Gang Facebook fangroep in het licht stelde. Moest wel keihard lachen over de quote van de zanger dat hij geen karikatuur wou worden, gezien ze daarna met dat cringe derde album kwamen.

Taxi Driver: Voor het eerst in jaaaaren weer gezien. Blijft zowel een dikke classic als hartstikke relevant qua thematiek.

Death on the Nile (2022): Ideale onderhoudende film om tijdens een vlucht te kijken, niets meer of minder. Gal Gadot bakte er trouwens weinig van; snap nu waarom zoveel mensen zeggen dat ze niet kan acteren.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
(10-07-2022, 09:35)Uplift Wrote: Incroyable mais vrai.

De nieuwste van Mr. Oiseau dus. Wederom 73 minuten heerlijk verpakte onzin, met een 8 bit Bach als soundtrack. Ga dit stoned in een filmhuis kijken terwijl je kan.

Ik eis dat Dupieux die soundtrack uitbrengt, dat was ideale stonercore.
Reply
Nowhere Special

Echt heel erg goed. Vader en zoon werden super neergezet. Bij een onderwerp waarvan je van tevoren al weet dat het drama is bleef het subtiel gedurende de film, wat ervoor zorgde dat het juist enorm realistisch overkwam. Die subtiliteit zorgde voor huilers bij zo'n 75% van de mensen in de zaal, maar nergens dat je heel hard moest huilen. Aanrader dus.
Reply
Men, Crimes of the Future, The Worst Person in the World.

Laatste veruit het best.
[+] 1 user says Thank You to Fitz for this post
Reply
(11-07-2022, 08:58)thomas9790 Wrote:
(10-07-2022, 09:35)Uplift Wrote: Incroyable mais vrai.

De nieuwste van Mr. Oiseau dus. Wederom 73 minuten heerlijk verpakte onzin, met een 8 bit Bach als soundtrack. Ga dit stoned in een filmhuis kijken terwijl je kan.

Ik eis dat Dupieux die soundtrack uitbrengt, dat was ideale stonercore.

Update: die soundtrack dateert uit 1976 en is uitgebracht door Jon Santo als Jon Santo Plays Bach (Synthesized Electrons).
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
Crimes of the Future

Typisch old school rariteitenkabinet en geilneverij van Cronenberg. Ook met sterke worldbuilding en alweer een knappe Howard Shore score. De moeite waard; wel jammer dat de film alleen maar "goed" was en niet geweldig. Had bijvoorbeeld meer van Kristen Stewart's hilarisch hitsige personage willen zien.
Reply
Als voorbereiding op de nieuwe Thor die ik vanavond ga kijken nog even de twee films uit de MCU die ik nog niet had gezien gestreamd: Dr Strange: Multiverse of Madness en Spider-Man: No Way Home. Wel in verkeerde volgorde dankzij rare Sony-Marvel deal waardoor die laatste niet op Disney+ staat.
Reply
(13-07-2022, 12:50)QRoy Wrote: Als voorbereiding op de nieuwe Thor die ik vanavond ga kijken nog even de twee films uit de MCU die ik nog niet had gezien gestreamd: Dr Strange: Multiverse of Madness en Spider-Man: No Way Home. Wel in verkeerde volgorde dankzij rare Sony-Marvel deal waardoor die laatste niet op Disney+ staat.
Doctor strange heeft grote Raimi feels
zowat evil dead deadite gevoel bij de slechte...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)