19-06-2022, 01:04
Night Is Short, Walk On Girl. Een geweldige animatiestijl met gestoorde sprongen in het verhaal, en een enerzijds hilarische en vertederende maar anderzijds ook confronterende en emotionele film.
[Films] Welke kijk jij?
|
19-06-2022, 01:04
Night Is Short, Walk On Girl. Een geweldige animatiestijl met gestoorde sprongen in het verhaal, en een enerzijds hilarische en vertederende maar anderzijds ook confronterende en emotionele film.
19-06-2022, 10:33
Damn, die wilde ik ook zien maar daarvoor hoorde volgens mij ook nog een serie.
19-06-2022, 12:22
Dit is wel een losstaande film, begreep ik uit het praatje vooraf. Het is wel een paar keer gegaan over The Tatami Galaxy dus misschien dat je daar op doelt.
19-06-2022, 21:56
Ja die wilde ik eerst nog kijken, heb verder al wel goeie dingen gehoord over de film dus ik ga het zeker kijken!
20-06-2022, 09:08
(This post was last modified: 20-06-2022, 09:08 by thomas9790.)
Men. Het is niet echt noodzakelijk dat een mannelijke regisseur zo'n film maakt denk ik. Visueel wel een goede voorbereiding op de screening van Crimes of the Future van vanavond, schat ik zo.
20-06-2022, 09:29
Wilde beginnen aan The Peacemaker, bleek dat ik eerst Suicide squad moest kijken en me daar prima mee vermaakt. Er wordt wel eens afgevraagd waarom je je als goede acteur zou lenen voor hersenloos vermaak en dit is precies de reden; het worden hierdoor genietbare films, hetzelfde had ik ook met Skull island waar Brie Larson, Tom Hiddleston en John C. Reilly aan meewerkten
Crimes of the Future
Vintage Cronenberg: shockerende body horror in een klinisch academische setting en een dystopische wereld die grotendeels aan de verbeelding wordt overgelaten. Het is dat die setting en het soms bewust vlakke acteerwerk (de climax daargelaten, wat is Léa Seydoux toch goed) mijn licht aangebakken hersenen niet altijd boeide, anders waren dit wel vier sterren geweest. Stiekem deed Possessor van Cronenbergs zoon Brandon me meer, check die film als je hem nog niet hebt gezien.
21-06-2022, 06:18
Good Luck to You, Leo Grande
Prima Britse komedie over een oudere dame die een jonge mannelijke sekswerker inhuurt. Had de vibe van een toneelstuk en was best voorspelbaar, maar verveelde nooit.
Voor de filmfans die het Wordle topic niet volgen: niemand geek/nerd genoeg om dit dagelijkse filmspelletje uit te proberen?
21-06-2022, 09:50
Crimes of the Future: een wat kabbelend middenstuk en een (voor mij) redelijk abrupte climax. Neemt niet weg dat het geheel de moeite is: blijft knap en intens hoe Cronenberg een bepaalde sensualiteit en erotiek kan overbrengen, alhoewel je feitelijk gewoon de hele tijd naar gruwelijke lichamelijke mutilatie ziet te kijken.
25-06-2022, 23:16
The Place
Fascinerende Italiaanse film die zich uitsluitend in een café afspeelt.
09-07-2022, 10:21
The Card Counter. Lang veelbelovend, maar helaas met een zwakke ontknoping.
09-07-2022, 13:32
Voor de tweede keer The French Dispatch, en dat werkt: als je de structuur en de grote lijn van de verhalen al kent, kun je op alle kleine details en - eerder gemiste - grapjes gaan letten. Schitterend.
10-07-2022, 09:35
Incroyable mais vrai.
De nieuwste van Mr. Oiseau dus. Wederom 73 minuten heerlijk verpakte onzin, met een 8 bit Bach als soundtrack. Ga dit stoned in een filmhuis kijken terwijl je kan.
10-07-2022, 15:59
Haha holy fuck, wat chill.
10-07-2022, 17:48
Lekker zo'n bioscoop. Vroeger ging ik wel eens naar Hellevoetsluis en daar mocht je binnen nog roken.En een knopje voor als je bier wilde.
(20-06-2022, 09:08)thomas9790 Wrote: Men Betreft je spoiler comment: haha ja de hilarische haatreacties op Letterboxd zijn om te smullen. Thematisch was het echt belachelijk uitgewerkt; had veel meer verwacht van Alex Garland gezien hoe goed Dredd en Annihilation waren. Desondanks vond ik de film wel effectief als folklore/body horror. Verder ook nog afgelopen week gezien, The Alpinist: Nogal voorspelbaar, maar alsnog een ontroerende klim documentaire. Licorice Pizza: Goed begin, maar werd daarna ontzettend gekunsteld. Kurtje's recensie van begin dit jaar vatte het goed samen. Dit was echt mid. Don't Go Gentle: A Film About IDLES: Zoals zoveel recente zelfuitgebrachte muziekdocu's was dit meer PR dan echt een documentaire, maar i.t.t. tot het recente irritante PR-stuk van Angèle keek dit wel okee weg. Was cool dat ze de AF Gang Facebook fangroep in het licht stelde. Moest wel keihard lachen over de quote van de zanger dat hij geen karikatuur wou worden, gezien ze daarna met dat cringe derde album kwamen. Taxi Driver: Voor het eerst in jaaaaren weer gezien. Blijft zowel een dikke classic als hartstikke relevant qua thematiek. Death on the Nile (2022): Ideale onderhoudende film om tijdens een vlucht te kijken, niets meer of minder. Gal Gadot bakte er trouwens weinig van; snap nu waarom zoveel mensen zeggen dat ze niet kan acteren.
11-07-2022, 08:58
11-07-2022, 09:10
Nowhere Special
Echt heel erg goed. Vader en zoon werden super neergezet. Bij een onderwerp waarvan je van tevoren al weet dat het drama is bleef het subtiel gedurende de film, wat ervoor zorgde dat het juist enorm realistisch overkwam. Die subtiliteit zorgde voor huilers bij zo'n 75% van de mensen in de zaal, maar nergens dat je heel hard moest huilen. Aanrader dus.
11-07-2022, 09:41
Men, Crimes of the Future, The Worst Person in the World.
Laatste veruit het best.
11-07-2022, 11:58
(11-07-2022, 08:58)thomas9790 Wrote:(10-07-2022, 09:35)Uplift Wrote: Incroyable mais vrai. Update: die soundtrack dateert uit 1976 en is uitgebracht door Jon Santo als Jon Santo Plays Bach (Synthesized Electrons).
Crimes of the Future
Typisch old school rariteitenkabinet en geilneverij van Cronenberg. Ook met sterke worldbuilding en alweer een knappe Howard Shore score. De moeite waard; wel jammer dat de film alleen maar "goed" was en niet geweldig. Had bijvoorbeeld meer van Kristen Stewart's hilarisch hitsige personage willen zien.
13-07-2022, 12:50
Als voorbereiding op de nieuwe Thor die ik vanavond ga kijken nog even de twee films uit de MCU die ik nog niet had gezien gestreamd: Dr Strange: Multiverse of Madness en Spider-Man: No Way Home. Wel in verkeerde volgorde dankzij rare Sony-Marvel deal waardoor die laatste niet op Disney+ staat.
13-07-2022, 13:39
(13-07-2022, 12:50)QRoy Wrote: Als voorbereiding op de nieuwe Thor die ik vanavond ga kijken nog even de twee films uit de MCU die ik nog niet had gezien gestreamd: Dr Strange: Multiverse of Madness en Spider-Man: No Way Home. Wel in verkeerde volgorde dankzij rare Sony-Marvel deal waardoor die laatste niet op Disney+ staat.Doctor strange heeft grote Raimi feels zowat evil dead deadite gevoel bij de slechte... |
« Next Oldest | Next Newest »
|