Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
(23-01-2022, 00:45)Gunnar Wrote: Eternals

Viel me alleszins mee, fraai geschoten ook.

Gisteren ook gekeken. Krijgt het voordeel van de twijfel, weer eens wat anders binnen de MCU-formule.
Reply
The Killing of a Sacred Deer

Grimmige thriller/tragedie van de regisseur van The Lobster en The Favourite, zo’n film die sluipenderwijs onder je huid kruipt. Briljante creepy rol van Barry Keoghan.
Reply
House of Gucci

Een geestdodend misbaksel op allerlei fronten.
Reply
Mandibules

Mooi bedacht mr. Oizo
Reply
(05-02-2022, 15:04)hythloth Wrote: House of Gucci

Een geestdodend misbaksel op allerlei fronten.

Vond je ‘m zo erg ja? Ondanks de tekortkomingen en vette Italiaanse accenten heb ik er wel van genoten.

Eindelijk Druk / Another Round gezien en vond ‘m fraai, vooral dankzij Mads Mikkelsen. Ik had hooguit verwacht dat het inhoudelijk wat dieper zou gaan dan ‘drank maakt meer kapot dan je lief is’ en een vleugje ‘vier het leven’.
Reply
(06-02-2022, 16:39)JorisR Wrote:
(05-02-2022, 15:04)hythloth Wrote: House of Gucci

Een geestdodend misbaksel op allerlei fronten.

Vond je ‘m zo erg ja? Ondanks de tekortkomingen en vette Italiaanse accenten heb ik er wel van genoten.

Blij dat jij hem wel leuk vondt. Ik vond er totaal geen momentum in zitten; film kwam compleet levensloos over, alsof het informatie van Wikipedia zat af te lezen. Daarnaast klopte de toon voor geen meter, gezien dat een deel van de hoofdacteurs het compleet campy speelde (met Jared Leto op zeer irritante wijze, terwijl Paolo Gucci in het echt overigens compleet anders was) en de rest gewoon serieus deed. Vond verder dat Adam Driver's personage ook helemaal geen duidelijke karakterontwikkeling had; van het ene moment naar het andere is ie opeens veranderd. En al dit voor meer dan twee en een half uur lang...
Reply
Tout s'est bien passé

Wat toevallig uitgekozen film die draaide maar een zeer positieve ervaring. Over een man die op 84-jarige leeftijd een beroerte krijgt en zijn dochter vraagt hem te helpen sterven in een tijd dat dit verboden is in Frankrijk. Mooi verwoord door iemand: "Opvallend lichte zware kost". Ik vermoed een (veel te) lage imdb puur door het onderwerp.
Reply
Nightmare Alley

Natuurlijk ziet het er allemaal schitterend uit, maar voor Guillermo Del Toro toch een opmerkelijk saaie film. Had er meer van verwacht.
Reply
last night in soho

niet erg bijster originele thriller, zag er visueel wel leuk uit.
maar de minste edgar wright film die ik al zag tot dusver

6 op 10
Reply
(07-02-2022, 11:46)JorisR Wrote: Nightmare Alley

Natuurlijk ziet het er allemaal schitterend uit, maar voor Guillermo Del Toro toch een opmerkelijk saaie film. Had er meer van verwacht.

Vrij matig inderdaad. Het cruciale moment is zeer vlakjes uitgewerkt en je hebt er als kijker amper een boodschap aan. Hoogstens mooi gestileerd en ook qua sfeer.
Reply
(07-02-2022, 18:12)Uplift Wrote:
(07-02-2022, 11:46)JorisR Wrote: Nightmare Alley

Natuurlijk ziet het er allemaal schitterend uit, maar voor Guillermo Del Toro toch een opmerkelijk saaie film. Had er meer van verwacht.

Vrij matig inderdaad. Het cruciale moment is zeer vlakjes uitgewerkt en je hebt er als kijker amper een boodschap aan. Hoogstens mooi gestileerd en ook qua sfeer.

Dat zeker, maar het sfeertje uit de eerste helft lijkt ook wel opzichtig gejat uit de HBO-serie Carnivale, nu ik er over nadenk.
Reply
Spider-Man: No Way Home

Hele hoop fan service, maar op de beste momenten werkte het wel.
Reply
Oscar nominaties: https://pitchfork.com/news/oscars-2022-b..._brand=p4k
Reply
Power of the Dog zal wel beste film winnen. Zzzzzz.

Drive My Car wil ik nog zeker checken.
Reply
(08-02-2022, 15:57)hythloth Wrote: Power of the Dog zal wel beste film winnen. Zzzzzz.

Van het weekend aan begonnen, maar na een halfuur uitgezet. Slaapverwekkend ja.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Grappig hoe Power of the Dog de meningen verdeeld, ik kon dus helemaal opgaan in die onderhuids spanning en het ongemak tussen de hoofdrolspelers.

Drive My Car kende ik nog niet, heeft die al in NL gedraaid of moet die nog komen?
Reply
Als ik Cineville mag geloven draait Drive My Car vanaf 24 maart!
Reply
En 3 maart komt de geanimeerde docu Flee, moet ook erg goed zijn.

The Power of the Dog: wat Gunnar zegt, had er ook eerst wat moeite mee maar bij een tweede keer kijken vallen de puzzelstukjes mooi in elkaar als je het verwarrende einde aan ziet komen. Als dit niet beste film wordt, dan op z'n minst beste hoofdrol en regie.

Olivia Colman in recordtijd een derde Oscar zou niet eens onterecht zijn gezien de kwaliteit van The Lost Daughter, maar heb de rest nog niet gezien.

En het Belgische Un Monde heeft geen nominatie voor internationale film gescoord helaas, stond wel op de shortlist. Drive My Car is daar torenhoog favoriet. Al veel over gehoord in de filmpodcasts die ik volg, staat hoog op de watchlist. Maar duurt 3 uur en gaat over een toneelregisseur die met een bewerking van Tsjechovs Oom Vanja bezig is, dus niet direct een nieuwe Parasite.
Reply
Olivia Coleman mag van mij zoveel oscars winnen als ze wil, ik vind dat ze eigenlijk overal ontzettend goed in is. En ook een heel grappig mens.
Reply
(08-02-2022, 22:48)meisbaer2 Wrote: Olivia Coleman mag van mij zoveel oscars winnen als ze wil, ik vind dat ze eigenlijk overal ontzettend goed in is. En ook een heel grappig mens.

Haar bijrol in Hot Fuzz is een all-timer.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Jackass Number Two herkeken. Eigenlijk is deze hele reeks gewoon body horror. Maar het blijft grappig.
Reply
King Richard

Zeer sterk, zat er 2,5uur helemaal in en van mij had het nog 2x zolang mogen duren.

Encanto

Aangezet als nieuwste favoriete film van mijn nichtje en het is zeker geen straf om dit soort Disney films te blijven kijken. Goed mee vermaakt.

Ballerina

Dezelfde categorie als hierboven, echter geen Disney. Hier niet alles van meegekeken maar wederom positief verrast.
Reply
Tokyo Story in EYE. Ja, bijna een decennium nadat ik die voor het eerst zag is deze film nog steeds zo goed als ik mij kon herinneren. Ook mooi hersteld in 2017, waardoor meer dingen opvielen, zelfs al is het grote scherm niet per se een enorme meerwaarde.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Jurassic World

Begin van een nieuwe trilogie, waarin het aloude verhaal van dino’s kweken uit gemankeerd DNA vanuit interessante invalshoeken nieuw leven wordt ingeblazen.

Dune

Ook bij herziening op het thuisscherm maakt deze voor meerdere Oscars genomineerde adaptie van de klassieke Frank Herbert roman diepe indruk. Het desolate landschap van Arrakis en het gepassioneerde spel van jonge belofte Chalamet blijven je nog lang bij.

Sorry, ik had zin in een blockbusterweekend Smile
Reply
Ik bedoel dit positief maar laten we nou vooral geen sorry zeggen voor het kijken en benoemen van bekendere of grotere titels. Is wat mij betreft juist hetgeen ik zou willen voorkomen op dit forum. Als mensen hier enkel nog maar obscure films uit 1973 gaan noemen en in muziek enkel nog artiesten worden genoemd waarvan je niet eens zou weten hoe je het zou moeten Googlen, heeft er natuurlijk (bijna) niemand wat aan. Uiteindelijk kijken en luisteren we die blockbusternamen toch wel en zijn dat wat mij betreft juist vaker de namen waarvan ik benieuwd ben of ze de moeite zijn of niet.
[+] 2 users say Thank You to kurtje for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: Kostik, 1 Guest(s)