Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
#1
Deel 1 zie hier https://wattes.nl/forum/showthread.php?tid=22
Reply
#2
Van CPH : Dox, zeg meer de Kopenhaags IDFA, die hun hele programma on-line beschikbaar hebben gemaakt:

Meet The Censors: het idee---censors in landen als Soedan en Iran interviewen om uit te vinden wat ze beweegt---is goed, maar de gemiddelde censor blijkt echt geen fuck te vertellen te hebben. Tevens een enorm irritante voice-over.

Citizen K: een documentaire over Mikhail Khodorkovsky, één van Russisch belangrijkste oligarchen die tien jaar in een Siberische gevangenis gezeten heeft en nu vanuit Londen de democratische beweging in Rusland steunt. Prima film voor wie, zoals ik, wel eens iets meer wil weten over Rusland in de jaren '90 en de opkomst van Poetin. Voor wie daar bekend mee is, zal het weinig toevoegen, en Khodorkovsky zelf heeft eigenlijk niet eens zoveel te vertellen.

Bloody Nose, Empty Pockets: als fly on the wall zijn we bij de laatste 18 uur voor permanente sluiting van een dive bar in Las Vegas. Dat levert, terwijl alle regulars langzaam steeds dronkener worden en zich gaan beseffen dat ze ergens anders heen moeten, fantastische scènes op, die ook nog eens bijzonder fraai in beeld worden gebracht. Een prachtig portret van de zelfkant van de samenleving.
Reply
#3
Kom en zie, in hele goeie kwaliteit op Youtube (moest wel mijn VPN naar Zweden verplaatsen, misschien dat deze wel te streamen is vanuit NL).

Een minder verwoestende filmervaring dan ik had verwacht, maar alsnog heel indrukwekkend, met beelden die je na afloop bijblijven.
Reply
#4
Veel films gezien de laatste tijd.

The Invisible Man beste film van 2020 voor mij tot nu. Enig puntje van kritiek is het gedeelte op het einde in het gesticht waar het iets te veel lompe actie is die wat van de spanning en thematiek van de film weg neemt. Gelukkig kunnen ze dat later wel weer enig zins terug pakken.

The Danish Girl en Midsommar beide echt heel erg goed. 

Met Synecdoche, New York (de favoriete film van Koen) kon ik weinig met het absurdisme. Maar wel eentje die indruk heeft gemaakt.

Steve Jobs (uit 2015) kon ik verrassend veel mee. 

Jojo Rabbit, Knives Out, Silver Lining Playbook en Yes Man prima weg kijk films. 

Het verhaal van The Professor and the Madmen klinkt veel belovend maar is echt mega saai en heeft niks in zich. 

Groetjes.
Reply
#5
(23-03-2020, 00:27)Loov Wrote: Met Synecdoche, New York (de favoriete film van Koen) kon ik weinig met het absurdisme. Maar wel eentje die indruk heeft gemaakt.

Heb ik dat hier ergens gezegd? Hij zou zeker in mijn top 10 staan, maar mijn favoriete film staat in de post boven die van jou.
Reply
#6
(23-03-2020, 08:35)Koen Wrote:
(23-03-2020, 00:27)Loov Wrote: Met Synecdoche, New York (de favoriete film van Koen) kon ik weinig met het absurdisme. Maar wel eentje die indruk heeft gemaakt.

Heb ik dat hier ergens gezegd? Hij zou zeker in mijn top 10 staan, maar mijn favoriete film staat in de post boven die van jou.

Nee, heb ik van Letterboxd. Come and See heb ik op mijn watchlist staan!
Reply
#7
Star Wars: Episode IX – The Rise of Skywalker

Sloeg echt nergens op. In ieder geval na afloop flink gelachen om alle hilarische haatrecensies op Letterboxd.
Reply
#8
Venom. Ik had zin in wat vermaak, maar dit was niet erg goed. Film met een lange aanloop, te dun verhaal en geen leuke actie.

I, Tonya. Sterk geacteerde mockumentary.

Manchester at the Sea. Kreeg lovende recensies maar ik zag het er niet in. Het is gewoon een melodrama (inclusief bijbehorende muziek), die heel hard een art house film probeert te zijn.
Reply
#9
(23-03-2020, 19:04)halfempty/full Wrote: Venom. Ik had zin in wat vermaak, maar dit was niet erg goed. Film met een lange aanloop, te dun verhaal en geen leuke actie.

Manchester at the Sea. Kreeg lovende recensies maar ik zag het er niet in. Het is gewoon een melodrama (inclusief bijbehorende muziek), die heel hard een art house film probeert te zijn.

[Image: de48a569078667bff1f9f09d6c29308002f5d48a...131d_1.jpg]

Check trouwens Upgrade als je een betere versie van Venom wilt zien (inclusief een hoofdrolspeler die sprekend op Tom Hardy lijkt).
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
#10
(23-03-2020, 18:08)hythloth Wrote: Star Wars: Episode IX – The Rise of Skywalker

Sloeg echt nergens op. In ieder geval na afloop flink gelachen om alle hilarische haatrecensies op Letterboxd.

Merkwaardig vlakke film ja. Onnodig hoog tempo (want geen plot) en elke timing in grote momenten leek totaal 'off'. Climax-megagevecht zag er niet uit.

Dark Waters: interessant gegeven over juridische strijd tegen chemisch bedrijf dat jarenlang moedwillig het water verontreinigde, maar op den duur een vrij doorsnee rechtbankdrama. Maar Mark Ruffalo houdt het mooi.
Reply
#11
Eye heeft een zesdelige lezing van deskundige en docent Russische literatuur Otto Boele over Andrej Tarkovski als podcast op Spotify gezet.
[+] 1 user says Thank You to Koen for this post
Reply
#12
The Lighthouse.

Niet akkoord met wat Uplift zegt dat er gigantisch wordt overact. Moest ook gewoon zo zijn in die film. Straffe film.

Parasite.

Als er ergens wordt geoveract is het hier wel. Niettemin ijzersterk.

The Invisible Man

Meh.

Vanavond eens The Hunt kijken.
Reply
#13
Sorry We Missed You

Keiharde punch in the gut, helemaal nu we dreigen af te glijden in een recessie terwijl baanzekerheid en lijfsbehoud onzekerder zijn dan ooit.
Extra knappe film als je beseft dat de meeste hoofdrolspelers hiervoor nauwelijks acteer ervaring hadden.
Reply
#14
Op Netflix staat nu ook 'Dragged Across Concrete', duurt 2 uur en 45 minuten, hemeltergend traag, zeer gewelddadig, maar de film heeft ook een bepaalde ziel door de uitdieping van de karakters. De soundtrack maakt het helemaal af.
Reply
#15
Deerskin. Heerlijk absurde Franse film maar ook niet meer dan dat. Erg kort ook.
Reply
#16
(22-03-2020, 20:19)hythloth Wrote: Kom en zie, in hele goeie kwaliteit op Youtube (moest wel mijn VPN naar Zweden verplaatsen, misschien dat deze wel te streamen is vanuit NL).

Een minder verwoestende filmervaring dan ik had verwacht, maar alsnog heel indrukwekkend, met beelden die je na afloop bijblijven.

Eerder vanavond gekeken. Wat een bak ellende zeg. Heel indrukwekkend inderdaad.
Reply
#17
(28-03-2020, 09:54)BigBird Wrote: Op Netflix staat nu ook 'Dragged Across Concrete', duurt 2 uur en 45 minuten, hemeltergend traag, zeer gewelddadig, maar de film heeft ook een bepaalde ziel door de uitdieping van de karakters. De soundtrack maakt het helemaal af.

Een film met Mel Gibson en Vince Vaughn als twee agenten die zwarte mensen in elkaar meppen, wat kan er misgaan.

Ben wel benieuwd, daar niet van.
Reply
#18
Nu de Film1 kanalen bij de Ziggo gratis zijn, een tip: Hevi reissu (Heavy trip), een Finse komedie over een jonge man uit een klein dorpje die droomt van door te breken met z'n metalbandje. Erg grappig. Wordt op zondag om 6.30 ('s ochtends, dus opnemen) uitgezonden, en later ook op de andere Film1 kanalen.
Reply
#19
The Wolfpack. Verwarrend.

Deerskin is na wat bezinken alsnog een hele vette film, trouwens.
Reply
#20
The Invisible Man (2020)

Ik had veelbelovende verwachtingen na Leigh Whannell's Upgrade, en alhoewel deze niet dezelfde cult-status zal verwerven was het desondanks een spannende zit.
Reply
#21
Portrait de la Jeune Fille en Feu 

1917

Filmjaar 2019 krijgt toch nog wat meer aanzien na het bekijken van deze 2. 1917 vooral visueel, PDLJFEF is een klein pareltje.  


Nog 27 films te gaan van de IMdB Top 250. 
Heb ooit dichter bij 250 gestaan, maar er zijn precies redelijk wat minder evidente buitenlandse films bijgekomen de laatste 2 jaar.
Capernaüm & Seppuku nog klaarstaan om te kijken de komende dagen. 
Reply
#22
Haha, ik was in een vorig leven ook bezig met de IMDb Top 250, maar gezien die zo vaak veranderde gaf ik het op.
Reply
#23
(29-03-2020, 23:51)hythloth Wrote: Haha, ik was in een vorig leven ook bezig met de IMDb Top 250, maar gezien die zo vaak veranderde gaf ik het op.

Herkenbaar, was er een paar jaar geleden mee bezig, stond toen rond de 238 denk ik. 
Dan even minder films gezien en inderdaad lijst weer redelijk veranderd ondertussen.
Maar ik heb m'n watchlist onlangs terug wat aangevuld en we doen dus nog maar eens een poging. ;-)
Reply
#24
The Extra Ordinairy Journey Of The Fakir.
De aankleding van deze film ziet er tamelijk naïef uit, maar 't Karma idee van 't plot erin had toch wel een wonderlijk effect op ons.
#eenvettesmile
Reply
#25
Seppuku (Harakiri) 

Meesterlijke klassieker van de Japanse cinema
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)