Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
planet of the apes.
visueel erg indrukwekkend, verhaal vond ik niet echt top
Reply
Fallen Leaves

Slowcore op celluloid.

Grappig feitje, de band die in de film zit, Maustetytöt, blijkt vorige week in NL te hebben getourd.
Reply
The Fall Guy: had een leuke ode aan het klassieke stuntwerk kunnen zijn, maar in de praktijk een oervervelende, on-leuke film. Ik had Ryan Gosling ooit hoger zitten.

Civil War: het grimmige uitgangspunt van een nieuwe burgeroorlog in de VS heeft Alex Garland geweldig in beeld gezet. Jammer dat-ie inhoudelijk niet verder gaat dan het volgen van een stel persfotografen op roadtrip richting een belegerd Washington D.C. Handvol spannende dan wel verontrustende scenes, nogal potsierlijk slot.
Reply
Radical

Een parel over de kracht van onderwijs in een door drugsgeweld geteisterd Mexico.
Reply
Das Lehrerzimmer (The Teacher's Lounge)

Ongemakkelijke thriller over een brugklasschool uit de categorie "de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens". Ik vond het uiteindelijk wel anticlimatisch, de film brengt een hoop maatschappelijke vraagstukken op maar was minder bevredigend dan ik had gehoopt. Denk dat kijkers die zelf in het onderwijs of de pedagogie zitten er wel meer uit krijgen.

(27-05-2024, 23:33)ijskolibrietje Wrote: https://x.com/DAVID_LYNCH/status/1795137899735691746

Gaat om een nieuw muziekalbum en geen film of serie: https://www.brooklynvegan.com/david-lync...ove-watch/
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Godzilla Minus One staat kennelijk op Netflix, gaat dat zien.
Reply
Mother's Instinct

Best wel trashy psychologische thriller, maar ik verveelde mij nooit en vond Jessica Chastain en Anne Hathaway prima spelen.
Reply
Poor Things

Emma Stone is goed, maar verder viel het me een beetje tegen. Het blijft allemaal behoorlijk afstandelijk, het verhaal pakt me nergens bij de keel. Dat heeft Lanthimos toch wel eens beter gedaan.
Reply
Furiosa: A Mad Max Saga

Nu al te streamen via de piratensites, maar blij dat ik hem nog in de bios zag. Was een dikke kijkervaring, mede vanwege het vette geluid. Als actiefilm ook erg geslaagd, met name door de krankzinnige aandacht naar details en world building. Jammer dat hij het financieel minder doet.
Reply
Ik vond hem ook tof. Niet van het niveau Fury Road, maar gewoon een hele dikke blockbuster.

Dit interview met de regisseur uit de New Yorker vond ik ook heel inzichtelijk, laat wel zien hoe weloverwogen hij zijn films maakt: https://www.newyorker.com/culture/the-ne...max-movies
Reply
Spoorloos
Nooit eerder gezien, en nu gerestaureerd weer uitgebracht.
Wat een sterke thriller. Met name de antagonist is fenomenaal.

No Country for old Men
Het lokale filmhuis doet deze zomer een Coen Brothers retrospectief, dus een mooie kans om de hiaten op te vullen die ik nog in hun oeuvre heb.
Topcast, goed script, en ook hier een antagonist om van te smullen.
Reply
(06-07-2024, 18:27)remothebest Wrote: Spoorloos
Nooit eerder gezien, en nu gerestaureerd weer uitgebracht.
Wat een sterke thriller. Met name de antagonist is fenomenaal.

Die was goed ja. Beter ook dan het boek waar het op was gebaseerd (Het Gouden Ei).

Op een recentelijke vlucht April Fools Day gezien, een nogal standaard jaren 80 horror over kakkers die worden afgeslacht op een eiland. Het verliep uiteindelijk wel anders dan ik had verwacht - meer details vermelden zouden een spoiler zijn, maar daardoor viel de film wel meer op dan vergelijkbare slashers uit dat tijdperk.
Reply
Despicable Me 4

Het gaat gestaag wat clichematiger worden met de verschrikkelijke... desondanks koesteren we iedere lachsalvo na de escapades van die maffe minions + of de blunders van die totaal wereldvreemde spike - gok.
[+] 2 users say Thank You to Fenderboy for this post
Reply
Komende week naar Longlegs en Kinds of Kindness. Veel zin om beiden te zien.

En op Netflix de nieuwste Beverly Hills Cop, omwille van jeugdsentiment.
Reply
(07-06-2024, 18:45)Maynard-J Wrote: Godzilla Minus One staat kennelijk op Netflix, gaat dat zien.

Op HBO moest ik het doen met Godzilla x Kong: The New Empire

Beste film ooit.
Reply
Kinds of Kindness. Beter dan Poor Things eigenlijk, vooral omdat het me meer doet denken aan zijn eerdere films zoals Dogtooth en The Lobster.

Showing Up. Erg ontspannen.
Reply
The Bikeriders

Ondermaatse Jeff Nichols film over een groep sneue gasten die hun hobby veel te serieus nemen. Veel verhaal zit er niet in, het is meer een inkijkje in de subcultuur van motorbendes, maar mooi gefilmd en goed geacteerd waardoor het nog de moeite is.
Reply
Binnenstebuiten (Inside Out) 2

Was weer een achtbaan aan emoties, topfilm.
Reply
(12-04-2024, 13:39)Gunnar Wrote: Civil War (IMAX versie)

Voorspelbare roadmovie met een wat clichématig en overbodig slotakkoord. Het oorlogsgeweld wordt haast steriel en klinisch in beeld gebracht. En toch laat Garland je lamgeslagen en verdoofd de bioscoopzaal verlaten. Jezelf afvragend wat hij nou eigenlijk voor boodschap heeft willen meegeven. En als je dan op de A2 langs een paar rafelige, omgekeerde Nederlandse vlaggen rijdt, lopen de rillingen over je rug…

(03-06-2024, 13:51)JorisR Wrote: Civil War: het grimmige uitgangspunt van een nieuwe burgeroorlog in de VS heeft Alex Garland geweldig in beeld gezet. Jammer dat-ie inhoudelijk niet verder gaat dan het volgen van een stel persfotografen op roadtrip richting een belegerd Washington D.C. Handvol spannende dan wel verontrustende scenes, nogal potsierlijk slot.

Net gezien; voor het merendeel onderhoudend met een aantal individuele goeie scenes, maar (spoilers) vanaf dat ze in DC zijn ging de film kapot. Vooral omdat je als kijker geen reet geeft om de gang en afloop van zaken. Alex Garland's vorige film Men ontspoorde ook al op het einde, wordt tijd dat ie een co-scenarist gebruikt om wat beter werk af te leveren.
Reply
The Iron Claw

Intens drama over de Amerikaanse worstelfamilie Von Erich. Mooie ingetogen hoofdrol van Zac Efron.
Reply
Cultfilm Pink Flamingos. Ondanks het matige geluid en acteerwerk toch een vermakelijke film vanwege het bizarre plot en de choquerende en grappige scenes.
Reply
Met de tieners naar Despicable Me 4
Blijft een van de weinige animations die ikzelf ook wel kan waarderen.
Reply
Perfect Blue

Zag hem al eerder als tiener met Engelse nasynchronisatie, maar deze psychologische anime thriller uit de jaren 90 opnieuw zien in het Japans was een hele openbaring. Bizar zijn tijd vooruit en nog steeds zeer effectief/verontrustend.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
Kinds of Kindness
Een return to form voor Lanthimos. The Favourite en Poor Things zijn erg goed, maar wat is het fijn om de unieke sfeer van Dogtooth en The Lobster weer terug te hebben. Halverwege het derde deel raakte ik wel een beetje verzadigd, maar ik heb ontzettend genoten van Dafoe, Stone, en met name Jesse Plemons.
Reply
Longlegs

Maakte de hype niet waar, helaas. Een zesje….
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)