Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
(21-12-2022, 21:57)Timothy's Monster Wrote: Black Adam.

Interessant idee, maar alle films met Dwayne Johnson zijn een regelrechte ramp. Helaas ook deze.

Ja die gast is gewoon een plat merk. Schwarzenegger en Stallone hadden tenminste memorabele films en zelfs wat classics.
Reply
Avatar: die nieuwe.

Ik heb in tijden niet zo'n onzin gezien, maar ik kan het alleen mezelf kwalijk nemen.

Natuurlijk prachtig geschoten, dit had de mooiste 'natuurdocumentaire' ooit kunnen zijn. Helaas moest ik drie uur naar boze blauwe mannetjes kijken.
[+] 2 users say Thank You to thomas9790 for this post
Reply
(23-12-2022, 01:22)thomas9790 Wrote: Avatar: die nieuwe.

Ik heb in tijden niet zo'n onzin gezien, maar ik kan het alleen mezelf kwalijk nemen.

Natuurlijk prachtig geschoten, dit had de mooiste 'natuurdocumentaire' ooit kunnen zijn. Helaas moest ik drie uur naar boze blauwe mannetjes kijken.
ik had me laten overtuigen door mijn beste maat.
had de eerste nog niet gezien dus ik heb vorige week de eerste thuis gezien in de extended Cut en wist toen al dat er geen ruk aan zou zijn 10 minuten in het verhaal van de eerste.

technisch wel een hoogtepunt en nu ook de 2de ziet er onwaarschijnlijk goed uit. maar daar is het dan ook wel weer mee gezegd
Reply
Glass Onion. A Knives Out Mystery.

Briljante en supervermakelijke film, meer Benoit Blanc graag.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
Gisteren eindelijk Minari gekeken. Er gebeurt eigenlijk niets maar toch ook weer heel veel. Begeleid door veel mooie beelden en een goede soundtrack. Aan te raden.
[+] 1 user says Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
(23-12-2022, 23:02)Gunnar Wrote: Glass Onion. A Knives Out Mystery.

Briljante en supervermakelijke film, meer Benoit Blanc graag.

Ja leuke film. Moet nog meer inzinken, Knives Out was net iets beter, maar absoluut vermakelijk.
Reply
The Banshees of Inisherin

Prachtig verteld, wrang verhaal over een vriendschap op een Iers eiland die plotseling ophoudt. Mooie rollen van Colin Farrell en Brendan Gleeson, die eerder samen in In Bruges van dezelfde maker speelden. Fraaie beelden ook, geschoten op Achill Island, waar ik toevallig afgelopen voorjaar ben geweest.

Triangle of Sadness

Mja, best onderhoudend eerste 1,5 uur, maar na The Square vind ik ook dit een heftig overschatte film van Östlund: tandeloze, te vaak onleuke satire en veel te lang uitgesponnen situaties. Één geweldige vieze scene halverwege maakt nog geen goede film. Deze take van The Guardian verwoordt het wel goed. https://amp.theguardian.com/film/2022/ma...-its-shape
Reply
Grappig dat je zulke tegenstrijdige dingen hoort over deze film. Zo te horen vind je hem òf geweldig òf niets. Nu was ik geen van van The Square, dus misschien ook niets voor mij.
Reply
The Square vond ik heel kut maar Triangle of Sadness heel leuk, dus kan echt alle kanten op gaan.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
(24-12-2022, 22:07)meisbaer2 Wrote: Grappig dat je zulke tegenstrijdige dingen hoort over deze film. Zo te horen vind je hem òf geweldig òf niets. Nu was ik geen van van The Square, dus misschien ook niets voor mij.

Ik vond 'm best leuk, ben dus niet zo extreem in m'n mening Tongue. De oudjes bij mij in de zaal vonden 'm in ieder geval fantastisch.
[+] 1 user says Thank You to timvank for this post
Reply
Ik vond het echt een geweldige film. 5/5
Reply
Had hem zelf wel goed gevonden als dit geen Gouden Palm winnaar was van de regisseur van meesterwerk Turist. Zwaar overschat dus. Wel een groot commercieel succes, zeer welkom in de filmhuizen.
Reply
(23-12-2022, 23:02)Gunnar Wrote: Glass Onion. A Knives Out Mystery.

Briljante en supervermakelijke film, meer Benoit Blanc graag.
Nice, gisteren ter voorbereiding Knives Out weer eens gezien, die was ook weer top, leuk ook hoe bepaalde subtiele dingen je plots opvallen als je het einde kent.
Reply
Vandaag aan het vrijwilligen in het filmhuis. Nog best veel volk voor avant-premières van Living en The Fabelmans, met viergangenlunch of vijfgangendiner inbegrepen.
Reply
Bones and All

Een soort Call Me By Your Name meets kannibalenfilm van Luca Guadagnino. Mooi geschoten, goede acteurs die het geloofwaardig houden. Uiteindelijk gaat het vooral over twee loners aan de rand van de maatschappij die hun weg zoeken, die handvol bloedige momenten is eigenlijk bijzaak, los van een potsierlijk slot. Al met al prima film voor na het kerstdiner gister.
Reply
Doen we nog een Graz jaarlijst? Ik heb dit jaar voor het eerst Cineville en kan dus ook een keer meedoen. Ik ben dan weer niet behept genoeg met excel om de lijstjes te verwerken, dus daar zou een andere vrijwilliger zich voor moeten melden (zo bijdehand ben ik dan ook weer wel)
Reply
Ja ik wil wel de punten optellen in Excel.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Mijn film top 10 gebaseerd op Nederlandse 2022 releasedatums:

1) Everything Everywhere All At Once
2) The Northman
3) Red Rocket
4) The Worst Person in the World
5) Decision To Leave
6) Triangle of Sadness
7) X
8) Incroyable Mais Vrai
9) The Innocents
10) Glass Onion
Reply
Pearl

Gezien alle memes en onlinepraat over hoe dit een vrouwelijke versie van Joker was, vond ik het alles bij elkaar wat mager en niet meer dan aardig. Mia Goth maakte het wel volledig waar.
Reply
Ik zag dat ik een zielige 3 films van dit jaar gezien heb. Laat deze dus alsjeblieft niet meetellen want alleen Nope vond ik een mooie voldoende halen.

1. Nope
2. Everything Everywhere All At Once
3. Dark Glasses
Reply
1. Triangle of Sadnes
2. The Northman
3. Don't Worry Darling
4. Everything Everywhere All at Once
5. Tony Hawk: Untill the Wheels Fall Off
6. Glass Onion: A Knives Out Mystery
7. Good Luck to You, Leo Grande
8. Three Thousand Years of Longing
9. Bullet Train
10. The Good Nurse
11. The Unbearable Weight of Massive Talent
12. Top Gun: Maverick
13. Thirteen Lives
14. The Batman
15. Jackass Forever

Aldus Letterboxd.
Reply
Hoe zie je de NL release date eigenlijk? Want dan zou Boiling Point, The Worst Person In The World en Red Rocket erg hoog eindigen. Moet straks nog maar ff nieuw lijstje maken.
Reply
Via https://www.vprogids.nl/cinema/jaarverki...ilms/lijst
Reply
Hytti Nro 6

Mooie roadmovie, of beter gezegd railmovie, aangezien het verhaal zich grotendeels afspeelt in een trein van Moskou naar Moermansk.
Reply
Bedankt voor het initiatief, ik had als filmgoeroe hier zelf ook weer een top 10 willen voorstellen (in 2019 nog met eigen topic) maar jullie waren me voor. Zal nog een paar dingen moeten (her)bekijken voor mijn eigen lijstje, dat volgt 30 of 31-12.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)