15-12-2022, 18:49
Barbarian.
"Boop". What the fuck.
"Boop". What the fuck.
[Films] Welke kijk jij?
|
15-12-2022, 18:49
Barbarian.
"Boop". What the fuck.
15-12-2022, 19:08
17-12-2022, 12:20
X.
Geen idee wat beter is, eerst Pearl kijken of eerst deze. De uitkomst van de reveal blijft ergens wel hetzelfde. Hield wel van het detail in de oogschaduw waar Pearl en Maxine dezelfde kleur hadden bv. Vond X persoonlijk beter dan Pearl omdat er meer in het verhaal zat, denk ik? Hoewel ook deze vrij voor zichzelf sprak na een tijdje..
17-12-2022, 12:52
17-12-2022, 16:54
War Machine (2017)
Een Netflix film. Op aanraden maar eens binnengehaald. Een aanvankelijk aanstekelijke cynische/kritische inkijk op de VS inzet in Afghanistan die nadat ie even lijkt te gaan boeien, totaal in te verwachten drama wegzakt.
17-12-2022, 17:00
Triangle of sadness, veel leuker dan ik had verwacht. De trailer leek een irritante goofy film maar het bleek een klassenbewuste comedy te zijn, prima.
19-12-2022, 10:00
Check vooral zijn andere films. Mocht je dat nog niet gedaan hebben.
19-12-2022, 10:55
Decision To Leave
Beetje style over substance, maar zeker een die zich laat herbekijken om alle details op te kunnen zuigen
The Fabelmans, in de clandestiene thuisbios
Eigenlijk een autobio van Steven Spielberg over zijn jonge jaren, zijn vroege liefde voor film en zijn ouders. Mooie, warme en natuurlijk prachtig geschoten film, die hooguit iets korter had gekund dan 2,5 uur, de tweede helft sleept soms wat. Maar de slotscene met een geweldige cameo maakt dat helemaal goed. Als je die gespoiled wilt hebben: http://shorturl.at/ntG38
20-12-2022, 18:29
(08-12-2022, 10:57)BigBird Wrote: Kaartje besteld voor de nieuwe Avatar. Speciaal naar Kerkrade om de film te beleven in 3D XD ATMOS HFR. Voor wie er nog nooit is geweest, een echte aanrader om een blockbuster in deze zaal te zien. Gigantisch scherm. De film duurt maar liefst 192 minuten! Grote bak zoute popcorn erbij een speciaal biertje ernaast. Ouderwets zin in. Vanmiddag gezien, en wow wat een kijkervaring was dit. Deel 1 heb ik een keer in de cinema gezien, en daarna nooit meer herkeken. Her verhaal vond ik niet echt denderend, en werd ook niet echt 'gegrepen'. De gecreërde wereld vond ik wel tof, en het was de eerste echte 3D van goede kwaliteit. Deel 2 is visueel echt fenomenaal, en gaat dik over deel 1 heen. De onderwaterwereld is echt fantastische, en sommige scenes in HFR zien levensecht uit, hyperrealistisch. Het laatste uur is non-stop actie en Cameron trekt echt alle registers open. Qua verhaal is er weinig te halen en ook hier nu niet echt gegrepen. Het is in zeker zin ook een opzet naar de andere delen die gaan komen. Maar los van dat is dit echt een film om te beleven in de grootste zaal die je maar kunt vinden.
21-12-2022, 21:30
We voelen ons kut en triest omwille van de massamoord die we gepleegd hebben, de film. Deel 234243
21-12-2022, 21:54
Ja, ik kijk ook uit naar de nieuwe film van Nolan
21-12-2022, 21:57
Black Adam.
Interessant idee, maar alle films met Dwayne Johnson zijn een regelrechte ramp. Helaas ook deze.
21-12-2022, 21:59
21-12-2022, 22:03
22-12-2022, 08:15
Wat heeft die nu weer misdaan?
22-12-2022, 08:29
We weten toch al langer dan vandaag dat Nolan een reactionair is?
22-12-2022, 10:04
Nee, maar ik ben wel benieuwd waarom. Om Dunkirk?
Om te beginnen zijn eigen opvattingen waar hij al voor uitkwam, die inderdaad voor een stuk in Dunkirk gereflecteerd werden. Tenet was ook wel klassiek 'Russian bad western good' natuurlijk, en persoonlijk vond ik Interstellar zijn meest rechtse, door misplaatst elitarisme ingegeven film. Wat mij overigens ook pissed maakt, is dat Inception op wel erg goedkope wijze inspiratie vond in Japanse films uiteraard Tarkovsky. En Nolan wordt wel eens onterecht gepresenteerd als de dude die de ingewikkelde tijdlijnen gemunt heeft of zo. Gtfo.
'Memento' blijf ik Nolans enige échte topfilm vinden, maar ik ben ook niet genoeg een kenner om te weten of zowel film als verhaal daar wel enige oorspronkelijkheid hebben bij Nolan zelf.
Het is ook wel dat Nolan ten tijde van Memento nog een relatief kleine jongen was en je daarmee toch anders naar zo'n film gaat kijken, ik kan daar nog steeds wel van genieten. Insomnia vond ik ook sterk en ik hou ook van zijn Batman reeks, maar ergens in die tijd heeft de megalomanie het overgenomen, Interstellar is mooi gemaakt, maar Inception vond ik een dikke tegenvaller en Dunkirk vooral leeg.
Tenet is een puinhoop (en daarnaast is Nolan niet eerlijk richting zijn kijker, door steeds informatie te onthullen die je als kijker nooit mee had kunnen krijgen), maar als je overboord heb gegooid dat er logica in de films zou moeten zitten en je Nolan af hebt gewaardeerd is het eigenlijk zijn fijnste film van de afgelopen jaren. Maar fuck regisseurs die keihard in zichzelf geloven, ook zo'n Cameron met zijn kutfilm over blauwe wezens, hoe heeft hij ooit The Abyss kunnen maken? Edit: ik ga Opperheimer wel gewoon kijken, dus ergens moet ik nog steeds wel een zwak voor Nolan hebben.
22-12-2022, 13:31
Memento was geweldig, The Prestige ook nog behoorlijk goed en Batman een spektakel, maar eens dat het daarna megalomaan en best wel kut werd. Tenet ben ik niet eens meer gaan kijken.
22-12-2022, 13:38
Avatar the way of water in Screen X formaat
ziet er ongelofelijk goed uit, maar verhaal gewijs weer niet veel soeps om het beschaafd uit te drukken.
22-12-2022, 23:39
The Ice Road
Waardige toevoeging aan de toch al rijke Liam Neeson canon. (22-12-2022, 10:12)Uplift Wrote: Wat mij overigens ook pissed maakt, is dat Inception op wel erg goedkope wijze inspiratie vond in Japanse films uiteraard Tarkovsky. En Nolan wordt wel eens onterecht gepresenteerd als de dude die de ingewikkelde tijdlijnen gemunt heeft of zo. Gtfo. Ik genoot ontzettend van Inception toen ik die tien jaar terug ofzo voor het laatst zag, maar ergens zou je ook raardere content verwachten van een film waarbij ze in iemand's droomwereld gaan. Gemiste kans om nog meer het surrealisme in te duiken. Maar zoals Willie al zei, we gaan Oppenheimer toch allemaal zien. Op zijn minst om mee te kunnen praten. Wel hopen dat de geluidsmix beter is, want Nolan heeft een opzettelijke tendens om dialogen lastig verstaanbaar te maken. (22-12-2022, 10:12)Uplift Wrote: 'Memento' blijf ik Nolans enige échte topfilm vinden, maar ik ben ook niet genoeg een kenner om te weten of zowel film als verhaal daar wel enige oorspronkelijkheid hebben bij Nolan zelf. Was zijn broer Jonathan Nolan (de maker van HBO's Westworld) die met het originele verhaal kwam. Zijn allereerste film Following had trouwens ook al een goeie non-lineare narratief. Dus ik denk niet per se dat hij die vertelstijl heeft afgekeken. |
« Next Oldest | Next Newest »
|