Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
Gezien de intuïtieve manier waarop Lynch werkt moet je je niet blindstaren op het snappen.
[+] 1 user says Thank You to halfempty/full for this post
Reply
https://birthmoviesdeath.com/2012/03/04/...land-drive

Deze analyse van Mulholland Drive is erg sterk, met een uitleg die de film opeens bijna logisch maakt.
Reply
The House that Jack Built

Cinematische terrorist/edgelord Lars von Trier sloeg weer toe. Op eerste gezicht ging de film over de zieke geest van een seriemoordenaar, maar veranderde na loop van tijd in een onderzoek over narcissisme in kunst waarbij von Trier zichzelf niet spaarde.

Oneven en lang (dezelfde vertelstijl van Nymphomaniac werd weer toegepast, met mindere resultaten), maar alsnog bracht het veel stof tot nadenken. De epiloog maakte ook heel veel goed. Best geplaatst ergens in het midden van von Trier's oeuvre.
Reply
Den Skyldige (The Guilty)

Goeie thriller die - gecombineerd met vette sound design - de macht van verbeelding maximaliseert.
Reply
(12-05-2020, 19:19)hythloth Wrote: Den Skyldige (The Guilty)

Goeie thriller die - gecombineerd met vette sound design - de macht van verbeelding maximaliseert.

Ik heb deze op het Imax scherm van Pathé schouwburgplein met filmfestivalpubliek gezien, de hele film op het puntje van mijn stoel gezeten. Knap gemaakt.
Reply
John Wick 3.

Als je het leuk vind om te zien hoe 321 mensen vermoord worden omdat 1 dude moet blijven leven is dit echt jouw film.
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
John Wick 3 was lachen man. Ook vet dat die acteurs uit The Raid 2 meededen.
Reply
Ik vond het echt een belachelijke film. 

Maar dit soort actie films zijn gewoon niet meer voor mij maar ik trap er toch elke keer in.
Reply
(13-05-2020, 15:39)Loov Wrote: John Wick 3.

Als je het leuk vind om te zien hoe 321 mensen vermoord worden omdat 1 dude moet blijven leven is dit echt jouw film.

Nog niet deel 3 gezien, maar een gigantisch zwak voor meneer Reves sinds ik een tiener was, dus ja.
Reply
Gisteren heb ik Daddy Longlegs (of Go Get Some Rosemary volgens IMDB) gezien, een vroegere film uit 2009 van Josh en Benny Safdie. Natuurlijk kijk je van achteren een koe in de kont, maar hier spat het talent toch wel af hoor. Het heeft niet de visuele kracht van Good Time of de impact van Uncut Gems, maar ze zetten hier een persoonlijk drama neer en krijg je (misschien net als bij Uncut Gems) sympathie voor een man die het niet verdient, en zichzelf steeds verder in de problemen werkt.
Reply
A Quiet Place

Knap gemaakte thriller, 90 minuten op puntje van stoel.
Reply
The Half of It

Prima coming-of-age film ondanks een paar cringey scenes.
Reply
Red Sparrow

Spionagethriller met Jennifer Lawrence die tot Russische honeypot wordt opgeleid. Goed eerste deel, maar daarna werdt de film nogal standaard ondanks wat brute scenes. Nu bleef het een mindere versie van Zwartboek en Lust, Caution.
Reply
Possession (1981)

Compleet krankzinnige kruizing van horror en relatiedrama, die zijn cult-status waarmaakte. Een must voor fans van edgy kunstfilms.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Das Weisse Band, van beroepsmisantroop Michael Haneke over de abusievelijke toestanden in een Duits dorpje vlak voor de uitbraak van WWI. Uitstekend verfilmd en zware kost om over na te denken (in de goede zin), maar te traag en klinisch om er echt van te houden.
Reply
Howl's Moving Castle.

Had erg behoefte aan deze oude favoriet na een slechte week en een nacht niet slapen. Hopelijk de opmaat om nu eens die hele rits via Netflix te kijken.
Reply
Al die Miyazaki films staan op Netflix? Zo ja, zeker kijken.
Reply
Ja, sinds een maand ongeveer. Geen idee hoe het kan maar ik moet de meeste nog zien.
Reply
Spirited Away afgelopen week ook weer 'ns gekeken. Blijft een meesterwerk.
Reply
Nu ik er naar kijk, heb ik maar vijf Miyazaki films gezien. Ook maar wat aan doen.

In ander nieuws, de nieuwe trailer voor Tenet is uit. Benieuwd of die nog steeds een wereldwijde bioscooprelease over twee maanden gaat krijgen.
Reply
(22-05-2020, 04:53)hythloth Wrote: In ander nieuws, de nieuwe trailer voor Tenet is uit. Benieuwd of die nog steeds een wereldwijde bioscooprelease over twee maanden gaat krijgen.

Die wil ik wel gaan zien in zo’n megaplexzaal met maar 100 man, Nolan kan eigenlijk niet teleurstellen. De trailer lijkt al heel wat van de premise weg te geven alleen.

Vanavond The Lobster eindelijk eens gezien, vervreemdend en ontroerend.
Reply
Silence (2016)

Niet Scorsese’s beste, deze wat onderbelicht gebleven film rond de benarde positie van christenen in het 17e eeuws Japan.
Reply
Niet zijn beste, maar nog steeds de moeite waard, toch?
Reply
Oh ja zeker hoor
Reply
Midsommar

Tja, niet slecht en ook niet heel erg goed, ik was er vrij onverschillig over toen de credits kwamen. Een doelloze film, met Florence Pugh als lichtpunt. Wel knap gemaakt, muziek vond ik ook goed bij de kleuren/beelden passen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)