31-03-2020, 23:00
Kimi no Na Wa. (Your Name.): Prachtig geanimeerd, op en top Japans op alle vlakken, ook een enorme hit daar geweest, populairste film ooit na Spirited Away blijkbaar.
[Films] Welke kijk jij?
|
31-03-2020, 23:00
Kimi no Na Wa. (Your Name.): Prachtig geanimeerd, op en top Japans op alle vlakken, ook een enorme hit daar geweest, populairste film ooit na Spirited Away blijkbaar.
02-04-2020, 23:34
Capharnaüm: confronterende realistische cinema, met een hart, prachtig ruw in beeld gebracht, niet voor niets winnaar van de Jury Prijs in Cannes
03-04-2020, 08:03
For Sama
Een van de meest heftige documentaires die ik ooit heb gezien. Over een jong stel dat met hun pasgeboren kind in Aleppo woont en een onoficieel ziekenhuis runt terwijl de Russen en Assad de stad aan gruzelementen bombarderen.
03-04-2020, 09:31
(This post was last modified: 03-04-2020, 09:31 by thomas9790.)
I Think We're Alone Now
Documentaire over twee obsessieve fans van de popzangeres Tiffany. Ik weet niet waarom ik het uiteindelijk af heb gekeken, want het is een van de meest miserabele dingen die ik heb gezien.
03-04-2020, 11:20
For Sama ook gisteren gezien.
Absolute aanrader als je tegen heftige beelden kan. Mijn hemel wat een ellende.
03-04-2020, 12:49
Apocalypto.
Via de gratis film1 actie van onze provider. Een aparte blockbuster, welke ik nog niet had gezien.
04-04-2020, 11:26
Gisteren The witch gezien. Zeer sterke horrorfilm.
04-04-2020, 13:56
The Witch staat niet op Netflix, toch?
Wil die ook nog graag zien.
04-04-2020, 16:27
Andrei Tarkovsky is blijkbaar hot: Gisteren uploadde The Cinema Cartography (tevens maker van een fantastisch videoessay over Come And See) een retrospectief op 7 films van Tarkovsky op YouTube, in samenwerking met MUBI.
Bijna twee uur lang, maar veel minder droog dan de lezing bij EYE die ik eerder in dit topic postte. Bovendien weet het duo achter dit kanaal altijd in hun werk bepaalde filmtermen uit te leggen (aan de hand van duidelijke beelden) waar ik zelf nog wat moeite mee heb om te begrijpen.
04-04-2020, 17:38
04-04-2020, 23:00
Shoplifters. Prachtige Kore-eda, waarin hij weer eens vragen oproept over wat familiebanden definieert. Slotakte komt wel echt genadeloos binnen.
Never Rarely Sometimes Always: over twee tienermeisjes uit Pennsyltucky die naar NYC gaan om een abortus te regelen. Aangrijpend zonder sensationeel te worden, vol met aandacht voor details voor de beleveniswereld van de hoofdpersonages. Tegelijk ook relevant gezien dat wat de film vertoond nu echt de gang van zaken is in de VS.
The Nightingale: Extreemharde wraak thriller-drama van de maakster van The Babadook, dat zich afspeelt in het gekoloniseerde Australië van de 19de eeuw. Sterk geacteerd en een goed eerste uur, maar met een speelduur van 135 minuten was het uiteindelijk te langdradig en onbevredigend.
06-04-2020, 21:38
Smoke Signals
Coming-of-age road trip komedie/drama dat zich focust op Indianen, die mij was aangeraden door een oude mentor. De boodschap op het einde vond ik mooi; verder niet slecht noch denderend.
07-04-2020, 12:31
Vanavond Baby driver op Veronica, aanrader.
Memories of Murder (2003): Film 227 van m'n poging om de volledige IMDB top 250 te zien. En dan na één scène beseffen dat je deze film eigenlijk al eens hebt gezien. :-) Maar toch blijven kijken, want goeie Koreaanse film, was de plot ook al grotendeels vergeten ondertussen, dus zat echt terug in het verhaal. Wist ook niet dat deze van de regisseur van Parasite was. Is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en daar is ondertussen ook wel wat gebeurd na de film, maar dat ga ik hier niet spoilen, google maar eens voor wie de film gezien heeft.
11-04-2020, 05:45
BlacKkKlansman
Vermakelijke misdaadthriller. Tegelijk ook minder radicaal dan ik had verwacht, ondanks effectieve scenes zoals waarbij clips uit The Birth of a Nation worden vertoond.
11-04-2020, 09:14
Whatever Works. Vanwege Larry David, tiens. Maar verder een slappe film met enkele oneliner-hoogtepunten die mooi geregisseerd zijn. Eén ster.
11-04-2020, 09:49
And Then We Danced. Qua plot een redelijk standaard gay-film, maar door de Georgische setting, prachtig camerawerk en indrukwekkende dans-scenes toch een goede film. Onder andere te streamen via Cinneville.
11-04-2020, 11:16
(11-04-2020, 05:45)hythloth Wrote: BlacKkKlansman Verder weer een mooie rol van Adam Driver en geweldige inzet van dit soulliedje dat ik sinds het zien van de film graag draai: https://youtu.be/mfYkhQblYjY
11-04-2020, 19:01
(11-04-2020, 11:16)JorisR Wrote:(11-04-2020, 05:45)hythloth Wrote: BlacKkKlansman Topnummer is dat. Gisteren ook nog Lords of Chaos gezien, over de beruchte band Mayhem. Niet voor tere zieltjes, maar helaas een matige film. Deze recensie vat het goed samen.
11-04-2020, 19:07
(11-04-2020, 19:01)hythloth Wrote:(11-04-2020, 11:16)JorisR Wrote:(11-04-2020, 05:45)hythloth Wrote: BlacKkKlansman Hee, dat is heel toevallig. Gisteren keek ik Until The Light Takes Us, een documentaire over de vroege Noorse black metal scene. Dat was juist een hele degelijke documentaire, met een zeer sfeervolle soundtrack. Wat daar helaas opviel is dat de meeste figuren uit die scene (o.a leden van Darkthrone, Mayhem, maar ook Ulver) op geen moment echt afstand doen van de kerkverbrandingen, de moord op Magne Andreassen door Faust, etc.
11-04-2020, 19:14
Cool, die gaat in de wachtlist!
11-04-2020, 19:36
Lords of Chaos is inderdaad matig, maar toch wel bizar om te zien. Die scene in de jaren 90 rondom Bergen was behoorlijk fucked up.
12-04-2020, 09:57
Seules les Bêtes / Only the Animals. Erg vermakelijke en knap in elkaar zittende thriller van Dominik Moll, wegens corona meteen naar Pathé Thuis. Vijf verhaallijnen rondom een vermiste vrouw, waarbij dezelfde gebeurtenissen meermaals uit verschillende oogpunten worden getoond. Zo'n structuur had ik niet meer gezien sinds de classics van Iñárritu.
|
« Next Oldest | Next Newest »
|