Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
Poor Things staat inmiddels op Disney, ga die film zien mensen.
[+] 1 user says Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
Vanwege de complottheorieën rondom de filmvertoningen van Sound of Freedom helemaal gemist dat de film beter "How to do child trafficking and increase the demand for underaged victims of child abuse" had kunnen heten gezien de persoon die Tim Ballard is en de organisatie die er achter zit.
Reply
(27-03-2024, 15:33)Piet Knaak Wrote: Poor Things staat inmiddels op Disney, ga die film zien mensen.

Afgelopen woensdag gekeken. Eerste half uur vond ik lastig door te komen (spoiler: zwart-wit opnames vind ik helemaal niks, gelukkig na dat eerste half uur wel de opnames in kleur). Daarna wel genoten van het verhaal, de opnames, maar vooral het briljante acteerwerk. Beste rol van Emma Stone ooit.

Gisteravond Nope op Prime gekeken. Wederom een fantastische Jordan Peele film en weer totaal anders, maar wel die typische sfeer.
Reply
(29-03-2024, 12:55)Timothy's Monster Wrote:
(27-03-2024, 15:33)Piet Knaak Wrote: Poor Things staat inmiddels op Disney, ga die film zien mensen.

Afgelopen woensdag gekeken. 

Wij ook: ik voor de derde keer en mevrouw Maynard voor het eerst. Haar nummer 1 van het jaar tot dusver, bij mij ook zeker top 5.
Reply
Stars at Noon

Broeierige thriller waarin veel onduidelijk blijft en Margaret Qualley haar kleren moeilijk aan kan houden. Aan u of dat een aanbeveling is Wink
Reply
Ah, Felicity van Poor Things. Had in die film wat weg van Olivia Rodrigo.
Reply
About Dry Grasses

Ruim drie uur lang gebeurt er heel veel en heel weinig tegelijkertijd in dit Turkse drama over een leraar op een plattelandsschool. Er sluimert van alles onder de oppervlakte zonder dat je weet wat er zich precies afspeelt. Intrigerende film, waarbij je na afloop nog lang na kunt denken over de betekenis.
Reply
Dune: Part Two

Had gemengde gevoelens over het einde, maar verder een vette filmervaring. Wachten tot er een goeie mogelijkheid was om dit in IMAX 70mm te zien was het absoluut waard, zelfs al moest ik daarvoor naar een voorstelling die om half 9 's ochtends begon.

Dacht bij een paar scenes trouwens ook aan Monty Python's Life of Brian en deze Futurama clip.
Reply
Ryuich Sakamoto: Opus

Georganiseerd door, en dus ook nog te zien, op Rewire. Een concertfilm met Sakamoto op de vleugel, redelijk rechttoe-rechtaan in zwart-wit geschoten. Bij vlagen was de muziek echt prachtig: zelf vond ik de pianoversie van Merry Christmas Mr. Lawrence echt hartverscheurend. Aan de andere kant vond ik het filmgedeelte niet veel toevoegen, behalve dat de bioscoop betere speakers heeft dan ik thuis. Ik heb een redelijk deel de film met mijn ogen dichtgezeten om juist de muziek binnen te laten komen. Maar voor fans van Sakamoto is dit een prima manier om rustig wakker bij te worden op Rewire.
Reply
The Holdovers

Schaamteloze feelgood, Payne komt er mee weg dankzij Giamatti en debutant Dominic Sessa.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
Civil War (IMAX versie)

Voorspelbare roadmovie met een wat clichématig en overbodig slotakkoord. Het oorlogsgeweld wordt haast steriel en klinisch in beeld gebracht. En toch laat Garland je lamgeslagen en verdoofd de bioscoopzaal verlaten. Jezelf afvragend wat hij nou eigenlijk voor boodschap heeft willen meegeven. En als je dan op de A2 langs een paar rafelige, omgekeerde Nederlandse vlaggen rijdt, lopen de rillingen over je rug…

Mooi trouwens hoe vrijwel de voltallige cast van Garlands ondergewaardeerde serie DEVS in grotere en kleinere rollen komt opdraven.
Reply
Abigail

Prima popcornhorror van de makers van Ready or Not en de nieuwere Scream films. Hielp zeker om het te zien in een volle enthousiaste zaal.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)