Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overige sporten
(18-04-2023, 14:54)Uplift Wrote: Ben je ook voor de Kings, Willie? In de jaren 2000-2003 was dat echt het mooiste NBA-team. Nu is het allemaal wat klinischer en meer solide, maar nog steeds mooi. Warriors op 2-0 zetten nadat je al 17 jaar geen PO meer gezien hebt, faut le faire..
Light the beam!
Reply
Ik gun Kings hun sweep, maar ergens simp ik toch voor LeBron, 2-10 starten, best veel blessures en het dan na de all-starbreak helemaal omdraaien.

Maar sowieso leuke eerste ronde, ik hoop op Kings, Lakers, Nuggets en 1 van die andere 2 en Milwaukee, Cleveland, Philly en Boston voor een sublieme tweede ronde.
Reply
Sifan Hassan.
Reply
Wat een monster is dat toch. En wat een mentaliteit. Dat belooft wat voor Parijs.
Reply
Quote uit The Guardian: "Not since Pheidippides ran to Athens has there been a more extraordinary marathon debut than the one made by Sifan Hassan on the streets of London."
[+] 1 user says Thank You to jodocus for this post
Reply
De prestatie van Kelvin Kiptum is wel een beetje ondergesneeuwd door Hassan. Na al een belachelijk debuut eind vorig jaar met 2.01.53, nu in Londen met 2.01.27 de 2e tijd ooit. De 2e helft ongekend in 59.45. Dat wordt wat later dit jaar in Berlijn.
Reply
Butler met een play-off record voor de Heat. Het team van Wade en de beste jaren van LeBron en fucking Butler heeft het record. En 3-1 voor tegen de Bucks.

Lakers gaan ook lekker.
Reply
Lijkt wel de play-offs van de oude, ervaren garde te gaan worden zo. GS-Lakers zie ik zomaar als conference semifinal gebeuren. Twee zaadseizoenen en alsnog titelkandidaat. Klinkt als de Belgische voetbalcompetitie.
Reply
We begonnen vandaag met een 6-5 stand voor Nepo met nog 3 partijen te gaan. Ding speelde een Londenachtige opening en probeerde een ingewikkelde positie te krijgen om daaruit kansen creeëren voor een overwinning. Dit lukte niet en langzaam kreeg Nepo een winnende positie. Tegen het einde van de partij werd Nepo echter slordiger en begon hij sneller te spelen. Iets wat toch wel aan het kleeft. In een eerdere partij dwong hij Ding hiermee in tijdnood, waardoor hij won. Maar in een betere positie was het gewoon niet nodig. Langzaam verschuifde het initiatief naar Ding en uiteindelijk vergooide Nepo het met toch wel een grote blunder. Een blunder die zich aankondigde want zijn vier voorgaande zetten waren al snel en minder. We zitten nu al een kwartier te kijken naar Nepo die in zichzelf zit te vloeken en te wachten tot hij opgeeft.

In plaats van twee punten voor met nog maar twee partijen te gaan, hebben we nu een gelijke stand. Morgen weer een partij en ik vrees voor de mentale veerkracht van Nepo. Het zou niet de eerste keer zijn dat ie ineens door het ijs zakt.

Het is geen waanzinnig sterke wedstrijd, maar het gaat wel alle kanten op en daardoor wel zeer spannend. Wie het ook wordt: we krijgen een van de zwakste wereldkampioenen van de laatste decennia. Misschien wel ooit.
Reply
Dit is alsof ik kijk naar een ernstig auto-ongeluk.

https://twitter.com/olimpiuurcan/status/...63744?s=20

https://twitter.com/olimpiuurcan/status/...01186?s=20
Reply
Het is onwijs knap, maar toch; fuck you, Brecel.
Reply
Hier moet toch ieder sporthart van te keer gaan.

https://www.hln.be/meer-sport/alles-wat-...~a4223c4d/
Reply
Ik volg het WK elk jaar wel. Brecel sensationeel, eerst O'Sullivan uitrschakelen in de kwartfinale en in de halve finale met 17-15 winnen na een 14-5 achterstand.
Reply
Ding Liren is wereldkampioen na een bloedstollende tiebreak. Met nog een minuut op de klok weigert hij een remise en speet ie door voor de winst. Ongekend spektakel op het einde. Nepo is woedend. En terecht. Deze kans gaat ie nooit meer krijgen. Lang geleden dat het zweet me uitbrak tijdens een schaakwedstrijd.
Reply
(30-04-2023, 08:41)Enzo Wrote: Ik volg het WK elk jaar wel. Brecel sensationeel, eerst O'Sullivan uitrschakelen in de kwartfinale en in de halve finale met 17-15 winnen na een 14-5 achterstand.
Ook al Williams uitgeschakeld. Toch ook niet de minste. Hopelijk wat meer aandacht voor snooker in België en wat minder voor darts. “Dancing Dimi” aka Tottenham van het darts.
Reply
(30-04-2023, 15:18)Schobbeyak Wrote: Ding Liren is wereldkampioen na een bloedstollende tiebreak. Met nog een minuut op de klok weigert hij een remise en speet ie door voor de winst. Ongekend spektakel op het einde. Nepo is woedend. En terecht. Deze kans gaat ie nooit meer krijgen. Lang geleden dat het zweet me uitbrak tijdens een schaakwedstrijd.

Zat ook op het puntje van mijn stoel. Wat een einde. Die laatste seconden dat Nepo zat te beven waren echt hartverscheurend.
Reply
(30-04-2023, 16:32)teedeebee Wrote:
(30-04-2023, 15:18)Schobbeyak Wrote: Ding Liren is wereldkampioen na een bloedstollende tiebreak. Met nog een minuut op de klok weigert hij een remise en speet ie door voor de winst. Ongekend spektakel op het einde. Nepo is woedend. En terecht. Deze kans gaat ie nooit meer krijgen. Lang geleden dat het zweet me uitbrak tijdens een schaakwedstrijd.

Zat ook op het puntje van mijn stoel. Wat een einde. Die laatste seconden dat Nepo zat te beven waren echt hartverscheurend.

Ja, die voelde ik ook wel idd. 

Overigens had Dings secondant Rapport weer een uitstekende outfit aangetrokken voor deze speciale aangelegenheid: https://twitter.com/ChessbaseIndia/statu...34915?s=20
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Wat ik me afvraag is, zien jullie dan de oplossing om te winnen of gelijk te spelen, zoals je bv een goede kans bij het voetbal mis zien gaan? Ik bedoel, zien jullie een van de schakers een fout maken, waardoor het fout gaat?
Reply
Tijdens een partij heb je een balk die aanduidt hoe de verhoudingen liggen. Als die balk uitslaat tijdens een partij zie je dat iets een fout is. Een commentator moet dan duiden waarom het een fout is, en dan pas begrijp ik het ook.

Heel, heel af en toe zie ik uit mezelf dat het een fout is. Maar dat betekent ook eigenlijk dat het wel een gigantische blunder moet zijn.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
(01-05-2023, 11:27)Schobbeyak Wrote: Een commentator moet dan duiden waarom het een fout is, en dan pas begrijp ik het ook.

Maar hebben die commentatoren dan ook een rating van 2000 of in die richting?
Reply
(01-05-2023, 11:16)pudpong3 Wrote: Wat ik me afvraag is, zien jullie dan de oplossing om te winnen of gelijk te spelen, zoals je bv een goede kans bij het voetbal mis zien gaan? Ik bedoel, zien jullie een van de schakers een fout maken, waardoor het fout gaat?

Idem als Schobbeyak. Grote blunders zie je soms wel meteen en ik kan waarschijnlijk wel een algemene situatieschets geven over de positie, maar ook niet meer dan dat. Meestal is het zo dat de analisten live bepaalde lijnen en richtingen onderzoeken die mogelijks zouden kunnen gebeuren. Als er dan een onverwachte move wordt gedaan, is het meestal ofwel briljant ofwel een fout(je).

(01-05-2023, 11:38)Willie Wrote:
(01-05-2023, 11:27)Schobbeyak Wrote: Een commentator moet dan duiden waarom het een fout is, en dan pas begrijp ik het ook.

Maar hebben die commentatoren dan ook een rating van 2000 of in die richting?

Ja, commentatoren zijn normaal gezien ook zeer sterke spelers. Dit jaar was Caruana een vaste analist, de huidige nummer 7 van de wereld die zelf ook al eens het wereldkampioenschap heeft gespeeld.
Reply
(01-05-2023, 11:38)Willie Wrote:
(01-05-2023, 11:27)Schobbeyak Wrote: Een commentator moet dan duiden waarom het een fout is, en dan pas begrijp ik het ook.

Maar hebben die commentatoren dan ook een rating van 2000 of in die richting?


Hoger. Tussen de 2500 en 2700 meestal. Vaste commentatoren zijn Robert Hess die nu een rating heeft van 2591 en Tania Sachdev (2399). Die werden bijgestaan door afwisselend Giri en Caruana, wat gewoon top 10 spelers zijn. Caruana zelfs een voormalig uitdager van Carlsen voor de wereldtitel.
Reply
Dat is wel vet. Ik wilde eerst 2500 op schrijven, maar bedacht toen dat dat wel een forse ranking is en dat topschakers vast wel iets beters te doen hebben dan commentaar geven. Bij snooker hoef je niet op dat niveau gespeeld te hebben, maar ook daar vind ik het mooi als er een prognose voor een moeilijke bal in beeld gebracht wordt en de speler voert het exact zo uit.
Reply
Ik zie de Lakers momenteel als favoriet. Dat team is een self fulfilling prophecy door de historiek, door het feit dat AD in de beste vorm verkeert sinds pre-Covid én natuurlijk door Lebron, die onoverwinnelijkheid uitstraalt en vanop de achtergrond dirigeert. Prachtig team hebben ze nu plots.
Reply
Waarom LeBron zo goed is? Zie link; hij regelt in zijn eentje de verdediging tijdens een beslissend moment, stuurt Lonny mee met Draymond, zet AD op de juiste plek i.p.v. dat AD in het midden Draymond opvangt, zelf verdedigt hij na de switch Wiggins waardoor Draymond of zelf de lay-up moest maken terwijl ondertussen Schroder aan de binnenkant zit of de bal met een briljante pass bij Klay of Wiggins moet zien te krijgen, maar doordat het zo opgesteld is onmogelijk is.

https://streamable.com/bd9hqc
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)