Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overige sporten
(31-01-2022, 15:25)Schobbeyak Wrote:
(31-01-2022, 13:33)kurtje Wrote: Het blijft in feite arbitrair. In getallen spreekt het meeste voor Djokovic, voor Nadal komt nu een extra argument (die ik het liefste op 20-20-20 als eindresultaat had gezien). Terwijl Federer voor mij en veel anderen als de beste wordt gezien omdat hij dingen kan in het spelletje die de anderen niet kunnen. Djokovic en Nadal zijn mentaal (en waarschijnlijk ook fysiek) beter ontwikkeld over de hele carrière, maar dat is in het bekijken van het spel zelf minder zichtbaar. En wat mij betreft vaak erg saai.

Terwijl Nadal de laatste jaren toch veel meer met blessures te maken heeft gehad. Federer is/was een wat verfijndere speler, maar wat Nadal doet is technisch toch ook heel knap?

Makkelijk gezegd zijn er 2 dingen die inderdaad technisch zeer knap zijn aan Nadal: het feit dat hij links is gaan tennissen terwijl hij rechtshandig is en zijn extreme grip bij zijn forehand. Federer heeft zoals Uplift zegt niet alleen meer opties, hij is vooral ook creatiever.
Eigenlijk is het leuk om ze te zien als voetballers op het middenveld. Waarbij Federer die creatieve aanvallende middenvelder is waarvoor je naar het stadion komt. Die door zijn techniek soms lui oogt gedurende de wedstrijd, en waarbij je als tegenstander het gevoel hebt zelf dramatisch te spelen maar wellicht nog wel een kans hebt om te winnen. Maar na een paar geniale momenten staat er ineens 6-4 7-5 6-3 op de klok in 1 uur en 23 minuten en besef je dat je eigenlijk geen aap kans had. Nadal en Djokovic zijn de werkpaarden waarvan je weet dat die altijd zich volledig inzetten en fysiek de hele wedstrijden door kunnen gaan. Vooruit, Nadal is tweebenig en van Djokovic snap je niet dat hij met zulke belasting nooit geblesseerd raakt, maar tijdens de wedstrijd heb je niet het idee dat ze voetballend nu veel bijzonders doen. Het is vooral demotiverend voor je als tegenstander dat je weet dat je de hele wedstrijd achter die gast aan moet rennen en dat je ze met mentale trucjes niet te pakken gaat krijgen. Na 2uur en 37 minuten staat er 6-2 6-4 6-0 op de klok.
Reply
Nog wel een aardige vergelijking met Federer op dit moment vind ik Ashleigh Barty. Die lijkt ook geen enkele inzet te tonen maar is razendsnel, is slechts 1,66 groot maar serveert beter dan 95% van de competitie en laat door haar variatie ook de tegenstanders eruit zien alsof ze er echt geen reet van kunnen.
Reply
Vrijdag beginnen de Olympische winterspelen. Ondanks dat ik gek ben op schaatsen ga ik deze uitzendingen niet bekijken. Er dient toch eens keer keer iets te veranderen. Boycotten die communistische kapitale shit + de aanbidding ervan derhalve. En naast alle dwangarbeid en de organenhandel waarbij de Oeigoeren bij miljoenen worden misbruikt en desnoods vermoord: Is er nog de totaal gecontroleerde samenleving op basis van een digitaal puntensysteem voor de modale Chinees. Alle live - uitzendingen en de samenvattingen zal ik dus mijden als de pest.
Reply
China bad, rest of world good.
Reply
Neen!
Zolang er geen globaal plan ontstaat wat betreft culturen, 't klimaat en verdelingen blijven er overal slechts managers en slaven in een steeds viezere wereld over. Ergens deze afvalberg beginnen te recyclen leek me weleens een goed plan.
Reply
De Spelen zijn gisteren ook voor de biatleten begonnen, met de mixed relay (teams van 2 vrouwen en 2 mannen per land). Biathlon is de enige wintersport die ik actief volg, en gisteren werd meteen weer aangetoond wat een spectaculair wedstrijdverloop je vaak aantreft bij deze sport. Tiril Eckhoff leek ervoor te zorgen dat de gebroeders Boe alles op alles moesten zetten om Noorwegen enigszins in de buurt van de medailes te brengen. De Fransen, de andere favoriet, pakten overtuigend de leiding, maar de omstandigheden waren zwaar. Blijkbaar glijdt de sneeuw niet lekker en er stond veel wind, wat tot veel missers leidde. Jacquelin verklootte zijn tweede rondje schieten en het zag eruit alsof hij problemen had om zijn geweer te herladen vanwege de dikkere handschoenen, die nodig waren vanwege de kou. Wat een geklungel. In eerste instantie profiteerden de Russen, maar na de laatste schietronde zaten de Fransen met wereldbekerleider Fillon Maillet hun weer op de hielen. Johannes Thingnes Boe, veelwinnaar die een moeilijk seizoen kent, stond op bijna tien seconden bij het ingaan van de laatste ronde, maar skiede vervolgens iedereen naar de klote. Geweldige prestatie van hem en vermoedelijk gaat hij de individuele nummers nu met een stuk meer zelfvertrouwen in.
Morgen de volgende race, 15km bij de vrouwen.
[+] 1 user says Thank You to Murdoc Niccals for this post
Reply
Mooie sport idd biathlon. Ik vind de wedstrijden waar de deelnemers tegelijk van start gaan wel een stuk leuker dan wanneer het op tijd gaat. Heel jammer dat er geen juichende mensenmassa op de tribune bij de schietbaan mogelijk is, dat maakt het nog spannender om te kijken.
Er zijn nog wel meer sporten die je niet zo vaak ziet die ik de moeite waard vind, bijvoorbeeld de ski- en snowboardcross en de langlaufsprint. In 2026 is het gelukkig weer in Europa, deze tijden zijn echt wel onhandig, mijn hele ritme omdraaien om alles te zien gaat me te ver.
Reply
Ik moet zeggen dat het een van mijn favoriete onderdelen op de OS is, maar dat ik het buiten dat toernooi om niet volg.
Reply
Toch even benoemen hoor: Ireen Wüst
[+] 2 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
(07-02-2022, 11:54)Gunnar Wrote: Toch even benoemen hoor: Ireen Wüst

Dat mag best wel met veel meer respect hoor. Wat een prestatie en zóó jammer dat het voor een lege tribune is gedaan. 6x goud, 5x zilver en 1x brons en er komen nog 2 afstanden voor haar.
Reply
(07-02-2022, 12:02)pudpong3 Wrote:
(07-02-2022, 11:54)Gunnar Wrote: Toch even benoemen hoor: Ireen Wüst

Dat mag best wel met veel meer respect hoor. Wat een prestatie en zóó jammer dat het voor een lege tribune is gedaan. 6x goud, 5x zilver en 1x brons en er komen nog 2 afstanden voor haar.
 
Eerste olympiër ooit die op vijf achtereenvolgende Spelen goud wint op een individueel onderdeel.
Reply
Het is misschien geen woke mening maar ik vind dubbelrodelen een rare sport.
Reply
Willen jullie een grap horen?

Lakers.
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
iets meer context zou best fijn zijn
er zijn ook mensen die geen nba volgen
Reply
Waar te beginnen? Een 37-jarige moet de ploeg volledig dragen, en dan is het nog maar de vraag of zijn aanwezigheid met name Anthony Davis niet ondersneeuwt, hoewel die laatste permanent geblesseerd schijnt te zijn. Ze haalden Westbrook binnen in een soort hythloth-achtige zelfkastijdingsmove en het gevolg is exact wat je kunt verwachten. Deandre Jordan moest hun center worden, maar kan kennelijk niet meer rennen en dus blijft Dwight Howard over, het basketbalequivalent van Fernando Torres. Terwijl het enige wat de Lakers hadden moeten doen, is de kampioenenploeg van 1.5 jaar geleden bij elkaar houden en in de breedte versterken.

Maar al die spelers (ook de niet genoemde Schroder die slechts een seizoen meedeed) en ja zelfs Westbrook zouden bij een ander team ongetwijfeld beter presteren. Westbrook was bij Washington niet eens heel slecht eind vorig seizoen. Dus: wat is Lebron's invloed naast het veld of wat speelt er nog? Het lijkt wel een nieuwe Knicks.
Reply
Over hythlothtiaanse zelfkastijdingsmoves gesproken... het is trade deadline dag!

-Philly heeft blijkbaar beslist dat Embiid GEEN MVP mag worden en dat het kampioenschap winnen niet leuk is: Ben Simmons zou getrade worden voor Harden.
-Westbrook zou last minute nog naar de Rockets gaan in ruil voor John Wall, omdat Houston nog niet slecht genoeg is kennelijk.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Voor de Nets is dit geen verkeerde trade. Simmons is een megalul, maar een welkome verdedigende aanvulling. En met Curry krijgen ze er goede schutter bij die daar zijn aantal pogingen wat op kan krikken.En als Harden zich blijft concentreren op het geven van assists en het plukken van rebounds i.p.v. zo veel mogelijk te schieten dan hebben ze wel wat aan hem.
Reply
Genieten hoor van de schaatsvariant van VDP.
Reply
En maar klagen over het ijs he.
Reply
Heerlijke actie vond ik dat van VDP, heel NL is al 3 dagen over de zeik.
Reply
Sowieso mooi dat "we" een keer een pak slaag krijgen bij het schaatsen. Onbetaalbaar die bedrukte gezichten onder de Unoxmutsen.
Reply
Gevolgd door maar weer te benadrukken dat we van der Poel eigenlijk gewoon een Nederlander vinden.
Reply
Haha, jullie zelfhaat komt pas echt boven bij het schaatsen he. Sowieso is schaatsen-Graz altijd een kansloze combinatie geweest, wat ik eigenlijk wel boeiend vind.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Volgens mij kunnen we juist bij schaatsen, in ieder geval meer dan bij andere sporten, wel genieten van de klasse van buitenlanders zoals Van der Poel, Shani Davis en Johann Olav Koss.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Jeremy Wotherspoon niet vergeten natuurlijk. Godverdomme zeg wat een sicko was dat.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)