Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overige sporten
(10-10-2022, 13:40)metal bouwie Wrote: Ik vond het bijzonder dat commentatoren niet op de hoogte waren van de regels. Toen er op intermediaties gereden werd was al vrij snel duidelijk dat er, zonder extra pitstops, genoeg rondes gereden zouden worden om volledige punten toe te kennen.

Ja, want ze hoeven er in principe maar 2 te rijden (de eerste ronde waarin een rode vlag komt en 1 ronde om de race na bijna 3 uur te hervatten).

Ik was zelf ook in de overtuiging dat er punten zouden worden uitgedeeld behorende bij 50-75% (want 28 ronden van de 53), dus 19 punten voor de winnaar en met Leclerc op plek 2 maakte het ook niet uit of Max de snelste raceronde zou hebben, pas in de laatste bocht zou die snelste ronde weer in het spel komen, want met dat extra punt zou Max precies 6 punten meer hebben dan Perez en 8 meer dan Leclerc.

Maar dat komt omdat ik de regels niet gelezen had, maar alleen een artikel waarin de punten werden gemeld. Dat niemand het weet is wel vreemd, je zou toch verwachten dat iemand van zijn team Horner in zijn oor fluistert dat dit speelt (hoewel de regelneuker misschien wel is wegbezuinigd). Maar het is in ieder geval niet de schuld van de FIA, daarvoor konden we achteraf te makkelijk concluderen dat de regels zijn toegepast.
Reply
(10-10-2022, 14:06)Willie Wrote:
(10-10-2022, 13:40)metal bouwie Wrote: Ik vond het bijzonder dat commentatoren niet op de hoogte waren van de regels. Toen er op intermediaties gereden werd was al vrij snel duidelijk dat er, zonder extra pitstops, genoeg rondes gereden zouden worden om volledige punten toe te kennen.

Ja, want ze hoeven er in principe maar 2 te rijden (de eerste ronde waarin een rode vlag komt en 1 ronde om de race na bijna 3 uur te hervatten).

Ik was zelf ook in de overtuiging dat er punten zouden worden uitgedeeld behorende bij 50-75% (want 28 ronden van de 53), dus 19 punten voor de winnaar en met Leclerc op plek 2 maakte het ook niet uit of Max de snelste raceronde zou hebben, pas in de laatste bocht zou die snelste ronde weer in het spel komen, want met dat extra punt zou Max precies 6 punten meer hebben dan Perez en 8 meer dan Leclerc.

Maar dat komt omdat ik de regels niet gelezen had, maar alleen een artikel waarin de punten werden gemeld. Dat niemand het weet is wel vreemd, je zou toch verwachten dat iemand van zijn team Horner in zijn oor fluistert dat dit speelt (hoewel de regelneuker misschien wel is wegbezuinigd). Maar het is in ieder geval niet de schuld van de FIA, daarvoor konden we achteraf te makkelijk concluderen dat de regels zijn toegepast.
de regel halve punten, kwart punten is maar weldegelijk voor een scenario zoals spa vorig jaar die niet hervat wordt

het feit dat japan wel werd herstart en een geblokte vlag had op het einde was het sowieso de volle punten.of het nu 2, 10, 40 ronden was...
dat was als ik me niet vergis eens aan het begin van het jaar gemeld geweest en had ik onthouden dus zat echt op het puntje van mijn stoel
Reply
(10-10-2022, 14:23)reaper Wrote:
(10-10-2022, 14:06)Willie Wrote:
(10-10-2022, 13:40)metal bouwie Wrote: Ik vond het bijzonder dat commentatoren niet op de hoogte waren van de regels. Toen er op intermediaties gereden werd was al vrij snel duidelijk dat er, zonder extra pitstops, genoeg rondes gereden zouden worden om volledige punten toe te kennen.

Ja, want ze hoeven er in principe maar 2 te rijden (de eerste ronde waarin een rode vlag komt en 1 ronde om de race na bijna 3 uur te hervatten).

Ik was zelf ook in de overtuiging dat er punten zouden worden uitgedeeld behorende bij 50-75% (want 28 ronden van de 53), dus 19 punten voor de winnaar en met Leclerc op plek 2 maakte het ook niet uit of Max de snelste raceronde zou hebben, pas in de laatste bocht zou die snelste ronde weer in het spel komen, want met dat extra punt zou Max precies 6 punten meer hebben dan Perez en 8 meer dan Leclerc.

Maar dat komt omdat ik de regels niet gelezen had, maar alleen een artikel waarin de punten werden gemeld. Dat niemand het weet is wel vreemd, je zou toch verwachten dat iemand van zijn team Horner in zijn oor fluistert dat dit speelt (hoewel de regelneuker misschien wel is wegbezuinigd). Maar het is in ieder geval niet de schuld van de FIA, daarvoor konden we achteraf te makkelijk concluderen dat de regels zijn toegepast.
de regel halve punten, kwart punten is maar weldegelijk voor een scenario zoals spa vorig jaar die niet hervat wordt

het feit dat japan wel werd herstart en een geblokte vlag had op het einde was het sowieso de volle punten.of het nu 2, 10, 40 ronden was...
dat was als ik me niet vergis eens aan het begin van het jaar gemeld geweest en had ik onthouden dus zat echt op het puntje van mijn stoel
Nee dat is niet helemaal waar. Daarvoor moet wel een x percentage van het aantal rondjes gereden worden. In Japan zaten ze daar net 2 rondes boven. Dus was er iets langzamer gereden (of extra pitstop, safety car) dan waren ze wellicht niet aan het aantal rondes gekomen en dus wel slechts half punten toegekend. 
En volgens mij was er alleen in Nederland onduidelijkheid. In Duitse verslaglegging hadden ze het hele tijd over volle punten maar wel opmerking kleine kans dat ze daarvoor net niet genoeg rondes zouden rijden. Toen Leclerc van de baan schoot benoemden ze ook meteen dat die fout wel eens beslissend kon zijn voor het kampioenschap, daar werd in Nederland toen nog niet over gesproken.
Reply
(10-10-2022, 14:23)reaper Wrote: de regel halve punten, kwart punten is maar weldegelijk voor een scenario zoals spa vorig jaar die niet hervat wordt

Dat klopt, maar zoals ik zei: ik heb de regels niet gelezen, alleen het artikel waarin de punten uiteen werden gezet

De verwachting is wel dat ze dit voor volgend jaar zullen aanpassen https://the-race.com/formula-1/rule-mist...-be-fixed/

Niet heel gek, want dat leek ook de bedoeling in de initiële aankondiging van de FIA

https://twitter.com/andrewbensonf1/statu...9681350656
Reply
(10-10-2022, 14:34)metal bouwie Wrote: Nee dat is niet helemaal waar. Daarvoor moet wel een x percentage van het aantal rondjes gereden worden. In Japan zaten ze daar net 2 rondes boven. Dus was er iets langzamer gereden (of extra pitstop, safety car) dan waren ze wellicht niet aan het aantal rondes gekomen en dus wel slechts half punten toegekend. 
En volgens mij was er alleen in Nederland onduidelijkheid. In Duitse verslaglegging hadden ze het hele tijd over volle punten maar wel opmerking kleine kans dat ze daarvoor net niet genoeg rondes zouden rijden. Toen Leclerc van de baan schoot benoemden ze ook meteen dat die fout wel eens beslissend kon zijn voor het kampioenschap, daar werd in Nederland toen nog niet over gesproken.

De hele wereld had er last van, die Duitser is een uitzondering, maar ik heb nog niemand het artikel zien opsporen waarin
die 50% staat, ik ben daar dan wel weer benieuwd naar.
Reply
Max wist overigens minuten na de finish nog steeds niet dat ie toch de titel binnen had. Schitterend de verrassing daarna op z 'n gezicht en het enthousiasme van 't Red Bull team.
Reply
Damn, Lakers gaan records vestigen dit jaar.


Hoeveel wedstrijden wonnen de Bobcats ook al weer? Oh ja 8, moet lukken.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
(21-10-2022, 07:18)Willie Wrote: Damn, Lakers gaan records vestigen dit jaar.


Hoeveel wedstrijden wonnen de Bobcats ook al weer? Oh ja 8, moet lukken.

nog geen seconde gezien, hoop vanavond wat matchen te kijken maar het gaat daar weer erg goed bij de Lakers precies
Reply
Het kan ook zijn dat ze over 10 wedstrijden de sterren van de hemel spelen, maar Westbrook, Nunn en Beverly hebben samen 25 schoten gelost en 1 keer geraakt, zelfs als ze een tergend slechte 20% hadden geschoten hadden ze de wedstrijd kunnen winnen.

Fucking LeBron doet nog steeds dit:

https://streamable.com/8751c5

https://streamable.com/5wqnz8

De echte power ontbreekt; hij kan niet meer vanuit stilstand door iedereen heen lopen, maar tegelijkertijd is hij de op 2 na oudste speler in de NBA en Haslam zit er alleen maar omdat zijn vrouw hem thuis niet blieft en bij Iggy moeten we nog zien of hij meer dan 10 minuten per wedstrijd gaat maken.
Reply
De Lakers gaan dit seizoen tanken en volgend jaar Irving + een goeie draft pick + nog een ster halen (hoogstwaarschijnlijk eentje van GS, dus Poole, Wiggins, Green of Thompson) eens Westbrook vertrekt of met pensioen gaat (dat is momenteel synoniem). En dan kunnen ze net als in 2020 voor het kampioenschap gaan. Daarna gaat Lebron nog minstens een jaar door, trouwens. Bij de Lakers, want vanaf 2025 zal het puur afhangen van waar zijn zoon terecht komt. Eigenlijk doet Lebron wat Ronaldo ook zou willen: weten dat je niet het allergrootste talent ooit bent, maar toch als allergrootste beschouwd kunnen worden op basis van zo lang mogelijk op het hoogste niveau blijven. Lebron zal in dat tweede slagen, maar Jordan nooit voorbij steken. Ronaldo zal in geen van beide dingen slagen, dat spreekt.
Reply
Is te hopen dat Ferrari en Mercedes volgend jaar een betere wagen hebben. Anders wordt het een zo mogelijk nog saaier seizoen.
Reply
Toch wel grappig al die hosanna over Trinko Keen n.a.v. zijn tafeltennistitel. Vorig jaar won Michel de Boer en daar was minder aandacht voor. Logisch zullen de meeste zeggen, want Trinko Keen is 51 jaar, maar Michel de Boer is anderhalf jaar ouder en kon zijn titel vanwege een blessure niet verdedigen.
Reply
Maar Keen is bekender.
Reply
Toto Wolf die onironisch meldt dat Red Bull dominantie zoals nu slecht is voor de sport is wel een nieuw level van cringe.
[+] 1 user says Thank You to Gerblansky for this post
Reply
Ik vind het moeilijk in woorden uit te drukken wat er aan hem allemaal faalt, triest danwel lachwekkend is, maar volgens de DSM-5 zal hij zeker een aantal stoornissen hebben.
[+] 1 user says Thank You to marvin for this post
Reply
Audi neemt Sauber over in F1 en zal vanaf 2026 een eigen engine leveren aan dat team
Reply
Heel veel rear-end crashes vanaf 2026 dus.
Reply
Handje aan het stuur en een handje voor een ballonnetje.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
(26-10-2022, 18:32)Willie Wrote: Handje aan het stuur en een handje voor een ballonnetje.

Die andere hand hebben ze nodig om met groot licht te knipperen. Of doen alleen Duitse Audi rijders dat?
Reply
Op de Autobahn moet je natuurlijk als Nur Links-rijder tijdig aan de kant gaan, dat is nou eenmaal hoe het daar werkt. Als iemand hier in Nederland naar mij met z'n lichten knippert, zal die het geweten hebben. Want dan ga ik niet meer aan de kant. Overigens zijn dat niet enkel Audi's; de laatste tijd zijn dat vooral mensen met wappie-stickers en omgekeerde vlaggen, n.a.v. de oproep van hun naziclown Baudet.

In Vlaanderen zijn Audi's erger dan nazi's.
Reply
Hopelijk stapt Volkswagen ook snel in. Krijgen we Formule 1 auto's met geblindeerde ramen.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Volkswagen group zou ook instappen maar onder porsche banner
Reply
Ik vond het best een mooie race gisteren.........om op de achtergrond aan te hebben. Qua strategie was het nog wel interessant, maar Mercedes blijft de conservatieve oplossingen kiezen en hopen tegen beter weten in op die manier een keer te winnen. Red Bull zet Max op 3 ronden oude softs aan de start en toen Max in ronde 25 naar binnen ging wist je dat hij die wedstrijd op mediums uit kon rijden, bij Sky (stream werkte verbazingwekkend goed) zaten ze te soppen dat Hamilton qua rondetijden in de buurt bleef van Verstappen, maar uiteindelijk ook tot de conclusie kwamen dat dit kwam, omdat Max dat toestond, 44 ronden van 1.22 (en 2 ronden VSC) doe dat maar eens na.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Magnus Carlsen werd afgelopen week nog even wereldkampioen Rapid en Blitz. In totaal nu 15 wereldkampioenschappen en voor de derde keer wereldkampioen in alle drie de tijdformats. Waarschijnlijk ook de laatste keer aangezien hij zijn titel in het klassieke tijdformat niet gaat verdedigen. Nu kijken of ie een rating van 2900 kan halen.
Reply
Is een geluidsdichte integraalhelm met donker vizier niet iets voor van Gerwen? Geen idee of hij dan wel wint, maar dan hoeven mensen in ieder geval niet tegen die kop aan te kijken.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)