Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overige sporten
ik heb nog geen minuut gezien van NBA dit seizoen
maar ik volg wel een podcast waar ik toevallig op ben gekomen dit jaar en het wakkert mijn interesse wel helemaal aan terug (vroeger zelf gebasket) en ga proberen game 4 nog te downloaden en 5, 6 en hopelijk 7 nog ergens mee te pakken en naar volgend seizoen toe helemaal te kijken.

hoe die mensen praten over Giannis, Nikola, Curry de laatste maanden doet me oprecht nadenken om een andere sport op te geven om dit te volgen.
Reply
Stephen Curry
Reply
(17-06-2022, 08:12)BigBird Wrote: Stephen Curry

Andre Iguodala, die speelde 2 jaar bij Miami en moet je zien hoe kut Golden state presteerde ;-D
Reply
Het is toch weer vooral een team effort geweest, al verdiende Curry deze MVP nu wel o.b.v. van die monsterlijke game 4. Verder verwacht ik ook de komende paar jaar dominantie van GS, ik denk dat ze aan een threepeat begonnen zijn.
Reply
Afgelopen weekend is het kandidatentoernooi 2022 gestart in Madrid. De winnaar van dit toernooi zal het in 2023 opnemen tegen Magnus Carlsen voor de wereldtitel. Nu is het geen geheim dat Carlsen steeds minder zin heeft in deze wedstrijd (en vooral de nodige voorbereidingsperiode) en liet hij al doorschemeren dat hij nog wel tegen het wonderkind Alireza Firouzja zou willen spelen, maar verder geen interesse heeft. Het is echter (nog) niet officieel en we gaan derhalve door met de procedure zoals ie hoort te gaan. Ook de verliezers van de afgelopen twee edities van het wereldkampioensschap doen weer mee: Fabiano Caruana en Ian Nepomniatchi. Verder bestaan de deelnemers uit Timur Radjabov als tegemoetkoming dat ie de vorige keer niet wilde spelen vanwege corona, Jan-Kryztov Duda uit Polen, de Hongaarse verrassing van het afgelopen jaar en Tame Impala-look-a-like Richard Rapport, snelschaakexpert en streamkoning Hikaru Nakamura en Ding Liren.

Vooral die laatste is een raar verhaal. Ging het vorige toernooi in als dé favoriet omdat hij 100 partijen achter elkaar niet verloren had en qua rating Carlsen op de hielen zat, maar zakte compleet door het ijs in het eerste gedeelte van dat toernooi. Nu liep dat toernooi gelijk aan de uitbraak van Covid in Europa en aangezien hij uit China komt, kan het zijn dat de pandemie zijn voorbereiding en focus totaal vernaggeld heeft. In ieder geval had hij zich in eerste instantie niet gekwalificeerd voor dit toernooi, toen China nog even snel een groot toernooi organiseerde waardoor Ding nog even snel aan zijn rating kon werken: en voila hij was de laatste deelnemer. Aan de ene kant is dit doorgestoken kaart to-the-max, maar iedereen weet ook dat als iedereen in vorm is, hij misschien wel de grootste uitdager van de wereldkampioen kan zijn.

Toch kijkt heel de schaakwereld uit naar de clash tussen Firouzja en Carlsen als dé twee schaakwonders van hun generatie. Alleen maakt hij het tot nu toe nog niet waar. Hij laat een waanzinnige openingsrepertoire zien, met allerlei noviteiten, maar weet deze stellingen niet om te zetten in winst. Sterker nog, zowel Nepomniatchi als Caruana wisten hem te verslaan, waarbij Nepo hem echt van het bord blies. Ook Ding valt weer tegen. Het lijkt toch dat ie niet zo goed met de druk om kan gaan. Wie doen het dan wel goed? Nepo en Caruana. Na 6 rondes (van de 14) staat Nepo aan kop met 4,5 punt. Hij speelt weer zoals je van hem verwacht: aanvallend, creatief en vol voor de winst. Een keer leek hij izch te vergalopperen tegen Nakamura, maar ook daar wist ie nog een remise uit te slepen. Caruana is weer oerdegelijk en strak als iets wat heel strak is. Hij is de enige die nog in het spoor van Nepo blijft met 4 uit 6. Daarna volgen Rapport en Nakamura met 3 uit 6. Waarbij Rapport opvalt door hele vermakelijke partijen die allemaal in remise eindigen. Firouzja staat vooralsnog op de laatste plek met 2 puntjes. Vooralsnog lijkt het dus een strijd te gaan worden tussen de twee voormalige uitdagers, of ze daadwerkelijk tegen Carlsen mogen uitkomen blijft dan nog de vraag.
[+] 3 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Nakamura wint na een slopende en interessante partij van Caruana waarin de kansen even leker te keren, maar Caruana tóch het onderspit moest delven. Rapport won zijn eerste partij van Duda en sluipt mee met de top.

Vandaag speelt Caruana met wit tegen Nepo. Wint Caruana wordt het nog spannend, wint Nepo dan lijkt het me een uitgemaakte zaak.

Stand:
Nepo 6
Caruana 5
Nakamura 4,5
Rapport 4
Reply
De stellingen die hier ontstonden waren mooi te volgen.

https://player.vimeo.com/video/579483924..._id=122963

Wat vond jij er overigens van dat Sergey Karjakin werd gediskwalificeerd?

Edit: Helaas werkt deze link van de iChess.net player niet buiten 't netwerk.
Reply
(27-06-2022, 12:08)Fenderboy Wrote: De stellingen die hier ontstonden waren mooi te volgen.

https://player.vimeo.com/video/579483924..._id=122963

Wat vond jij er overigens van dat Sergey Karjakin werd gediskwalificeerd?

Edit: Helaas werkt deze link van de iChess.net player niet buiten 't netwerk.

Tsja, gebeurt in meerdere sportevenementen, toch? Medvedev mag niet meespelen op Wimbledon. Daarbij is ie niet gediskwalificeerd omdat ie een Rus is (Nepo doet gewoon mee namelijk), maar omdat ie zich openlijk voor de invasie heeft uitgesproken.
Reply
Met het risico dat wanneer het incident uitkomt dit heel ernstig blijkt te zijn vond ik het volgende wel ironisch; Sanne Wevers stapt uit de selectie vanwege onveiligheid en dan klagen, terwijl je vader een kindermishandelend zwijn is. 

Quote:De KNGU heeft gedrag- en omgangsregels maar blijkt, gezien de ontstane situatie, niet in staat hier daadwerkelijk gevolg aan te geven en consequenties aan te verbinden. Noch de technisch directeur, noch de algemeen directeur, noch (de voorzitter van) het bestuur is erin geslaagd het tij te keren en het teamproces te herstellen.’


https://www.ad.nl/andere-sporten/olympis...a76386451/
Reply
2 Nederlands vrij gemakkelijk naar de laatste 16 van Wimbledon. Dat is lang geleden. Nu tegen Djokovic en waarschijnlijk Nadal. Het klinkt gek, maar ze zijn niet kansloos.
Reply
Kan me nog herinneren dat Krajicek Wimbledon won. Dat werd toen op Werchter omgeroepen in de middag en vrijwel iedereen juichte. Volgens mij tussen Sepultura en Massive Attack.
Reply
Puur op basis van mentaliteit en doorzettingskracht is Nadal de allergrootste sportman ooit. Zelfs groter dan Jordan.
Reply
Op het gebied van prijzen komt ie ook best ver…
Reply
Het blijft tennis. En ik betwijfel of Djokovic dat grand slam record gaat dulden.
Reply
Ik vind Gobert naar Timberwolves wel mooi, ik denk dat ze KAT gaan gebruiken als C/PF; center als de tegenstander geen monster als Embiid heeft en als het spannend wordt mag Gobert de ring beschermen.

Of 2 man die de lijn naar de basket vrijhouden zodat Edwards kan vliegen, ik zie het wel voor me.

Edit: oh ja, basketbal, anders krijgen we dat weer.
Reply
Bijzonder dat Utah niet verder bouwt aan een potentiële titelkandidaat omdat de relatie Mitchell-Gobert al twee jaar niet helemaal goed lijkt te komen.
Reply
En zondag is het kiezen tussen een wappie of een vrouwenmishandelaar. Dan toch maar de wappie.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Ja, ook team Djoko. Het is uiteindelijk wel echt een toffe gast met oog voor dier, mens en milieu. Jammer dat hij de afgelopen jaren wat doorgeslagen is.
Reply
Helaas een winnaar vandaag.
Reply
Nederlanders hebben zich ook weer van hun beste kant laten zien, kansloos.

https://nos.nl/artikel/2436118-formule-1...oostenrijk
Reply
Ah, volks Nederland.
Reply
'Volks'? Dit is middenklasse en daarboven. Heeft niets met volks te maken. Dit zijn VVD'ers, ballen en marginaal tuig met geld. En zo gaat dat wel vaker met Nederlanders die voor overlast zorgen in het buitenland.
Reply
(10-07-2022, 22:19)Uplift Wrote: 'Volks'? Dit is middenklasse en daarboven. Heeft niets met volks te maken. Dit zijn VVD'ers, ballen en marginaal tuig met geld. En zo gaat dat wel vaker met Nederlanders die voor overlast zorgen in het buitenland.

Die zitten er zeker ook tussen. Onderschat niet de grote hoeveelheid zelfstandige bouwvakkers/automonteurs/klussers en vergelijkbaar volk dat de afgelopen jaren flink heeft gecasht. De GP in Oostenrijk is één van de weinige betaalbare GP's ieder jaar en trekt toch ander volk dan bijvoorbeeld de GP van België. Maar goed, tuig blijft tuig.
Verdiende overwinning voor Leclerc overigens.
Reply
Sure en boeren vast ook. Middenstand. Daar is nog steeds niets volks aan.

Volks associeer ik met achterstandswijken en m.n. stedelijke gebieden.
Reply
(10-07-2022, 22:35)Uplift Wrote: Sure en boeren vast ook. Middenstand. Daar is nog steeds niets volks aan.

Volks associeer ik met achterstandswijken en m.n. stedelijke gebieden.

Inderdaad middenstand eigenlijk. Iets ander referentiekader voor volks, maar prima om voor mezelf bij te stellen naar meer kwetsbare mensen in de maatschappij. Die kunnen de F1 waarschijnlijk niet eens meer bekijken via de tv.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)