Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 3.38 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote culinaire topic
#26
Ja die Farnese wijnen zijn zeker prima qua prijs/kwaliteit verhouding.

Ik ben een whiskey voorraad aan het aanleggen. Heb er nog niet gek veel verstand van, dus eerst maar eens begonnen een paar flessen van rond de €35.
Reply
#27
Vooral makkelijk en soepel, goed drinkbaar, zeg maar de Dua Lipa onder de wijnen.
Reply
#28
Bij de Italiaanse rode wijnen ben ik behoudens Chianti (classico) bij bv pasta met Parmezaan, pommodoro saus en gehakt eigenaardig genoeg nooit erg veel verder gekomen.
Ga die 2 soepele Italianen van de AH dan zeker een keer proberen.
Reply
#29
(26-03-2020, 16:15)Gunnar Wrote: Ja die Farnese wijnen zijn zeker prima qua prijs/kwaliteit verhouding.

Ik ben een whiskey voorraad aan het aanleggen. Heb er nog niet gek veel verstand van, dus eerst maar eens begonnen een paar flessen van rond de €35.

Maar je weet wel wat je echt lekker vindt? Niet geheel onbelangrijk.
Reply
#30
(26-03-2020, 16:48)Willie Wrote:
(26-03-2020, 16:15)Gunnar Wrote: Ja die Farnese wijnen zijn zeker prima qua prijs/kwaliteit verhouding.

Ik ben een whiskey voorraad aan het aanleggen. Heb er nog niet gek veel verstand van, dus eerst maar eens begonnen een paar flessen van rond de €35.

Maar je weet wel wat je echt lekker vindt? Niet geheel onbelangrijk.

Dat is nog wel een ontdekkingsreis inderdaad en een kwestie van vaker proeverijen doen. Ik heb nu gekozen voor wat variatie in "instapmodellen", mede op basis van wat ik eerder heb geproefd.
- Talisker Port Ruighe
- James Pepper 1776 Rye Whiskey
- Nikka from the barrel

Het mag mij van kruidig en/of een tikje rokerig of ziltig zijn, zover zit ik in mijn smaakontwikkeling.
Reply
#31
Vorige week was de Clearwater Cove Sauvignon Blanc in de aanbieding bij de Gall & Gall. Dat laat ik me doorgaans ook geen tweede keer zeggen.

Hoe staan jullie tegenover Triples? Nog favorieten?

Ik hou erg van de Karmeliet en Grutte Pier Triple.
Reply
#32
De triple IPA van Jopen (Heavy Cross) vond ik echt briljant laatst. Normaal ben ik niet eens zo'n IPA fan; dat is per definitie inferieur bier.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#33
Straffe Hendrik, al vind ik de quadrupel nog beter eigenlijk.
Troubadour Magma, een tripel IPA.
Reply
#34
(26-03-2020, 17:20)Uplift Wrote: De triple IPA van Jopen (Heavy Cross) vond ik echt briljant laatst. Normaal ben ik niet eens zo'n IPA fan; dat is per definitie inferieur bier.

Ja die Heavy Cross is ook wel erg lekker, goede reminder dat ik die weer eens in huis moet gaan halen.
Reply
#35
(26-03-2020, 17:14)Schobbeyak Wrote: Vorige week was de Clearwater Cove Sauvignon Blanc in de aanbieding bij de Gall & Gall. Dat laat ik me doorgaans ook geen tweede keer zeggen.

Hoe staan jullie tegenover Triples? Nog favorieten?

Ik hou erg van de Karmeliet en Grutte Pier Triple.

Karmeliet blijft lekker, ik heb nu ook weer wat verschillende speciaalbiertjes ingeslagen. Blond, IPA of triple. Ik houd niet zo van de dubbels.
Reply
#36
Karmeliet gaat er bij mij ook graag in. Qua triples vind ik Brugse Trippel ook erg lekker.

Een echt favoriet bier heb ik niet, ik val wel vaak terug op Cornet. In de zomer drink ik het meest Seef, vooral bij barbecues is die favoriet.
Reply
#37
(26-03-2020, 17:14)Schobbeyak Wrote: Hoe staan jullie tegenover Triples? Nog favorieten?

Ik hou erg van de Karmeliet en Grutte Pier Triple.

Ik heb onder andere de volgende hoog gewaardeerde tripels:
St. Feuillien Triple
Dominus Triple
Karmeliet
Triple Secret des Moines
Zeezuiper
Hemelrijk
Affligem
Grimbergen
Tongerlo PRIOR
Tripel van De Garre
Broeder Jacob
Paix Dieu
Chaamse Tripel
Cleijne Tripel
Molen van Jetten
La Trappe
Reply
#38
Tripels:
Paix Dieu
Lupulus
Kasteel
Val Dieu
Reply
#39
(26-03-2020, 17:14)Schobbeyak Wrote: Vorige week was de Clearwater Cove Sauvignon Blanc in de aanbieding bij de Gall & Gall. Dat laat ik me doorgaans ook geen tweede keer zeggen.

Hoe staan jullie tegenover Triples? Nog favorieten?

Ik hou erg van de Karmeliet en Grutte Pier Triple.

Dit vind ik de lekkerste.

En zelf ook wel fan van de triple hop citra van Duvel.
Reply
#40
Vissoepje vooraf en daarna Parelcouscous met garnalen en spinazie en wat octopussalade. Daarbij een echt overheerlijke witte Bourgogne: Macon Chaintre van Dominique Cornin 2016
Reply
#41
Een betaalbare Chileense Gato Negro Chardonnay vind ik af en toe op de folder van de Poiesz super hier in 't noorden.
Deze bij een sole a la meuniëre met een verse puree + spinazie en een van een fijne dressing voorziene salade vind ik wel een fijne combi.
De zeetong haal ik natuurlijk bij de visboer in Harlingen.
Reply
#42
(26-03-2020, 17:14)Schobbeyak Wrote: Vorige week was de Clearwater Cove Sauvignon Blanc in de aanbieding bij de Gall & Gall. Dat laat ik me doorgaans ook geen tweede keer zeggen.

Hoe staan jullie tegenover Triples? Nog favorieten?

Ik hou erg van de Karmeliet en Grutte Pier Triple.


Gouden Carolus
St bernardus
en wat Uplift al zegt, die triple IPA van Jopen is erg goed.
Reply
#43
Overigens heb ik een strategische reserve van 13 West-Vleteren 12 liggen.
Reply
#44
(27-03-2020, 00:42)Uplift Wrote: Overigens heb ik een strategische reserve van 13 West-Vleteren 12 liggen.
is die nou echt beter dan de St Bernardus Abt 12? of is dit een schaarste dingetje?
Reply
#45
Het is zeker een schaarste dingetje, maar wat ik merk is dat je met twee degustatieglazen van 15cl een West-Vleteren 12 prima kunt delen en het nog steeds ervaren als een volwaardig trappistenbier. Dat vind ik op zichzelf al uniek. Maar qua smaak is het verschil miniem; Sint-Bernardus gebruikt in principe exact dezelfde methode. Ze produceren alleen massaler.

Ergo: het speelt zich grotendeels af in je hoofd, ja.
Reply
#46
Er is een klein smaakverschil. Wellicht te verklaren door de massale productie van de Abt 12.
In die categorie steekt de Rochefort 10 er overigens voor mij met kop en schouders boven.
Reply
#47
(27-03-2020, 09:54)Timothy's Monster Wrote: Er is een klein smaakverschil. Wellicht te verklaren door de massale productie van de Abt 12.
In die categorie steekt de Rochefort 10 er overigens voor mij met kop en schouders boven.

Ik vind het allemaal erg lekker, ook de quadruppel van LaTrappe bevat verrassend veel smaken. En sinds een half jaar verkoopt de Plus hier ook Zundert. De Abt 12 komt er gek genoeg nooit heel goed uit, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijzelf, ik doe hetzelfde als met alle andere trappisten (van te koud op temperatuur laten komen), terwijl ik Westvleteren koel en donker heb staan en die voor het drinken een paar graden naar beneden beneden breng.

Edit: en ja het is een schaarste dingetje, voor Westvleteren kies ik het moment, breng ik hem zorgvuldig op temperatuur en ga ik er echt voor zitten en beter dan dat wordt het niet, terwijl als ik nu trek heb in een Rochefort, loop ik naar de AH, koop een flesje, pleur het in de koeling en zuip hem dan op.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
#48
Hmm, ik vind het smaakverschil tussen de West-Vleteren en de Abt 12 niet opwegen tegen het grote prijsverschil / verschil in beschikbaarheid.
Reply
#49
Van jou hadden we ook niet anders verwacht, thomasbonuskaart
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#50
Hmm, vind je de kwaliteit van West-Vleteren echt opwegen tegen de relatieve moeilijkheid om het in huis te halen? Oprecht zou ik een dag moeten reizen om een krat te verkrijgen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)