Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 3.38 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote culinaire topic
De oude afleveringen waren met 5 letters.
Of was Frans/François de Bakker/Boulangé aan het genieten van een mojito?

Enfin, het recept (al gooi ik er meer witte rum in):
https://njam.tv/recepten/mojito
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(04-05-2020, 23:49)kesselman Wrote: weet iemand een goed recept voor de perfecte mojito?

Heb net lingo gekeken, een of andere oude aflevering, en nu onwijs veel zin in een mojito.

Hahahahahaha
Reply
(05-05-2020, 00:04)Timothy\s Monster Wrote: De oude afleveringen waren met 5 letters.
Of was Frans/François de Bakker/Boulangé aan het genieten van een mojito?

Enfin, het recept (al gooi ik er meer witte rum in):
https://njam.tv/recepten/mojito

Ik had mijn recept gedeeld tijdens Lingo... Moest bij inschrijven vermelden wat je goed kunt maken.. er voila. Voor opname kwam de beroemde JP naar me toe met de vraag, van wie is de mojito? Waarop hem direct alle ons en outs vertelde.. zijn reactie was: mooi, dat gaat Lucille zo aan jou vragen dan. 


Belangrijkste aan de mojito: rum Havana club 3 anos. GEEN, ik herhaal, GEEN, Bacardi. 

Wil mijn recept hier best plempen hoor...

Flink wat muntblaadjes in een groot glas.. kneuzen met een muddler (soort houten vijzel stamper). Met vork lukt ook wel. Vooral ruiken of de aroma's al goed los komen.

Klein tl rietsuiker... Nog eens kneuzen
Sap van halve limoen erbij. (snijd in 2en, vork in een helft en squeezen maar)
Even roeren dat suiker oplost
Glas afvullen met ijsklontjes
3 tellen run (HC 3 anos), of meer indien gewenst.
Glas afvullen met bruiswater
Rietje erin

Relaxed muziekje op..

En genieten maar!

Indien gewenst en toegestaan wil.ik best vandezomer een mojito feestje doen hoor .. als we de rum qua kosten verdelen Wink ben ook maar een alleenstaande vader Wink
[+] 3 users say Thank You to Wailer for this post
Reply
Dit is de methode zoals ik m in Havana centro, 2007, heb geleerd...
Reply
strak plan.
mojitoparty @ wailers
Reply
Met Lingo erbij dan
Reply
Prima plan! Maar volgens mij wonen meeste van jullie in Limburg. Kan ik beter daar naar toe komen... Met m'n gereedschap
Reply
Café Sjiek's "zoervleis" (zuurvlees) voor 4 personen

Haal Café Sjiek in huis! Voor de echte bourgondiër, het heerlijke en traditionele "zoervleis" (zuurvlees) gerecht van Café Sjiek. Speciaal voor Sjieke fans, voor nog geen € 8,00 per persoon. Is dat geen Sjieke aanbieding?

Het pakket is eigenhandig samengesteld door patron Robin Berben en bevat alle traditionele ingrediënten om met 4 personen te genieten (of nog beter, 2x met z'n tweetjes): 

    1KG alleen nog op te warmen zuurvlees
    1KG voorgebakken frieten
    Heerlijke mayonaise
    Verse appelmoes

Een compleet pakket inclusief alle traditionele garnituren en klaargemaakt op originele ambachtelijke wijze. De 1e bestellingen krijgen er ook een 'Sjieke gadget' bij (een kaartspel, of een draagtasje of 'zwegelen').

Het enige wat je zelf moet toevoegen is een lekker gekoeld glas bier of een heerlijk glas wijn. Eet smakelijk!

l'Equipe Sjiek
Reply
(06-05-2020, 09:14)Wailer Wrote: Prima plan! Maar volgens mij wonen meeste van jullie in Limburg. Kan ik beter daar naar toe komen... Met m'n gereedschap

Door die laatste zin, moest ik weer aan cumshot denken  Big Grin
[+] 3 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Dat ontbrak nog aan m'n recept... Liefde van de chef. Hahaha
Reply
klopt wel dat er veel limburgers zijn hier. zou wel leuk zin om eens een overzicht te zien van de woonplaatsen van de grazers.
Reply
Vandaag weer een nieuw bierpakket binnen gekregen. Nu het St Bernarduspakket van Café De Koffer. Ik heb daar nu echt heel veel zin in.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
(11-05-2020, 16:41)Schobbeyak Wrote: Vandaag weer een nieuw bierpakket binnen gekregen. Nu het St Bernarduspakket van Café De Koffer. Ik heb daar nu echt heel veel zin in.
Is dat die van Mierlo? Zijn 't trapistes?
Reply
Zojuist de eerste 2 glaasjes van de DeuS Brut des Flandres op. Overheerlijk!
Fris speciaalbier met het subtiele van een goede champagne. Vandaar ook de champagneglazen die bij dit bier horen.
De moeite waard om eens te proberen.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Ik heb wat speciaal bier besteld en al geleverd gekregen van de Sittardse stadsbrouwerij Ambrass. Een aanrader! Een aantal fijne bieren in het assortiment, bezorgd zo wat in heel Limburg. https://ambrass.nl/
Reply
De Wijngaardsberg heeft vanaf zaterdag rosé te koop van Pinot Noir. Zal wat flesjes bestellen, altijd mooie wijnen.

Verder nog een mooie Spaanse wijn ontdekt van de Mencia druif. Mooi op dronk nu, maar kan ook nog paar jaartjes liggen (de 2017).
Goed fruitige neus, krachtige afdronk.

https://www.perfectewijn.nl/alvaro-palac...lacios.php
Reply
Laatste tijd rood ingekocht, komende maanden wat wit inslaan. Stel er is nog een weekje vakantie mogelijk, dan wil ik even naar de Bourgogne in september. Maar beetje fles Bourgogne Blanc begint daar bij de 20 euro, dus dat kan een dure grap worden. Anderzijds is de Elzas (Colmar) nog mogelijk, of Duitsland bezoeken. Wat dat betreft hebben we geluk dat er in straal van 500km prachtige wijngebieden liggen.
Reply
Ik heb het onderwerp nog niet voorbij zien komen, maar zijn er hot sauce-enthousiastelingen hier?

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen week via Heatsupply wat flesjes besteld, en was wel benieuwd of jullie tips hadden. De sauzen die we nu hebben zijn de Queen Majesty Red Habanero & Black Coffee, de Nondedju Fruitpunch, en de standaard Tapatio. Vooral die eerste bevalt erg goed op een hamburger. Nu zijn deze sauzen qua samenstelling vooral gericht op Mexicaans eten en barbeque, maar ik ben ook wel benieuwd of bijvoorbeeld pudpong een tip heeft voor een goede hete saus voor Aziatische gerechten.
Reply
Aan hot sauce doe ik niet, maar zelf verse sambal maken is wel een dikke aanrader voor Aziatische gerechten hoor.
[+] 1 user says Thank You to greenlander for this post
Reply
Ik flikker gewoon sriracha van Flying Goose door mijn noodles of Japanse shichimi togarashi van de toko.

Ik wil overigens wel graag eens koken met Mexicaanse pepers, heb al eens adres uit het Westland gevonden die ze aan huis levert.
Reply
(19-05-2020, 11:09)BigBird Wrote: De Wijngaardsberg heeft vanaf zaterdag rosé te koop van Pinot Noir. Zal wat flesjes bestellen, altijd mooie wijnen.

Verder nog een mooie Spaanse wijn ontdekt van de Mencia druif. Mooi op dronk nu, maar kan ook nog paar jaartjes liggen (de 2017).
Goed fruitige neus, krachtige afdronk.

https://www.perfectewijn.nl/alvaro-palac...lacios.php

Heb ik ook wel eens gedronken wijn van de mencia druif, beviel toen ook erg goed. Deze was dat: https://8wines.com/wines/pittacum-barric...gIHm_D_BwE
Reply
(19-05-2020, 11:14)BigBird Wrote: Laatste tijd rood ingekocht, komende maanden wat wit inslaan. Stel er is nog een weekje vakantie mogelijk, dan wil ik even naar de Bourgogne in september. Maar beetje fles Bourgogne Blanc begint daar bij de 20 euro, dus dat kan een dure grap worden. Anderzijds is de Elzas (Colmar) nog mogelijk, of Duitsland bezoeken. Wat dat betreft hebben we geluk dat er in straal van 500km prachtige wijngebieden liggen.

klopt inderdaad. Jaarlijks bezoek ik ook wel 1/2 keer een wijngebied. Bourgogne de laatste tijd het herontdekken en vooral door wat meer uit te geven kom je echt pareltjes tegen. Laatste ontdekking een fenomenale chablis. Zoals de wijnverkoper zei: 80% van alle chablis is niet de moeite waard, zo’n tien procent is redelijk en de laatste tien procent zijn echt bezig om te innoveren en mooie verrassende wijnen te maken. Dit was een chablis van Patrick Piuze. Wijnhandel is Van Berkum in Sittard, sowieso een riante keuze aan Bourgogne, maar ook andere mooie flessen, ook de zuid Afrikaanse wijnen waar ik het laatst over had.

Elzas blijf ik vooral ook leuk vinden om te bezoeken en lekker te eten. Weten de laatste jaren ook echt steeds meer betere en interessante wijnen te maken. Het gros blijft echter van matige kwaliteit.
Reply
Bedankt voor de tips!
Reply
@Geluksknikker: Nog een specifieke cuveé van die Chablis?
Reply
Ik heb eerst de “gewone” gedronken (https://www.vindict.nl/product/patrick-p...gILDfD_BwE) en die was al heel goed. Ik wil nu ook wel een premier cru van hem proberen. Die zijn wel meteen richting de 50 euro per fles.
[+] 1 user says Thank You to geluksknikker for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)