Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 3.38 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote culinaire topic
#51
Overigens kan ik de Persoonlijke Bonus-subreddit aanbevelen. Albert Heijn steelt jouw persoonsgegevens niet, maar je hebt wel de baten van de gepersonaliseerde aanbieding.
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
#52
(27-03-2020, 10:35)thomas9790 Wrote: Hmm, vind je de kwaliteit van West-Vleteren echt opwegen tegen de relatieve moeilijkheid om het in huis te halen? Oprecht zou ik een dag moeten reizen om een krat te verkrijgen.

Lol, het is nog zoveel moeilijker dan een dag reizen. Je hebt gewoon een connect in West-Vlaanderen nodig. Anders kan je het enkel in speciaalbierzaken kopen aan 5-10 euro de fles en dat is het inderdaad niet waard.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#53
Het in huis halen is ook wel een sport, maar gewoon een middag op het terras zitten is ook aan te raden en daarna 2 km wandelen naar de camping. En meestal wordt er wel iets aan sixpacks verkocht.
Reply
#54
(27-03-2020, 10:43)Uplift Wrote:
(27-03-2020, 10:35)thomas9790 Wrote: Hmm, vind je de kwaliteit van West-Vleteren echt opwegen tegen de relatieve moeilijkheid om het in huis te halen? Oprecht zou ik een dag moeten reizen om een krat te verkrijgen.

Lol, het is nog zoveel moeilijker dan een dag reizen. Je hebt gewoon een connect in West-Vlaanderen nodig. Anders kan je het enkel in speciaalbierzaken kopen aan 5-10 euro de fles en dat is het inderdaad niet waard.

Ja, ik heb als eens zo'n dure fles met IJsko gekocht en samen opgedronken. Prima biertje, maar die prijs ga ik er niet voor betalen, zelfs niet met Bonuskaart Wink
Reply
#55
Voor vanavond verschillende dingen bij de viswinkel/traiteur gehaald (eerdergenoemde Bep’s Pescheria in Sittard). Voor het weekend in ieder geval een keer wat halen bij Grieks restaurant Delphi. Ik kreeg ook een mail van restaurant Marrees in Weert (1 Michelinster). Die hebben ook een aantal goede opties, geen warme kant en klaar maaltijden (wat denk ik ook niet werkt in het hogere segment), maar gerechten die je zelf thuis nog moet afmaken. Het overwegen om daar voor het paasweekend iets te gaan bestellen.
Reply
#56
Afgelopen weekend bij Beluga in Maastricht besteld en laten bezorgen (bezorgen in geheel Zuid-Limburg, zelfs in Sittard).
Was dik in orde en redelijk snel in Haasdal/Schimmert. Warme gerechten heel even in de oven opwarmen.

Vanavond van de lokale traiteur verse witte asperges.
Morgen komt de beste Indonesische toko van Limburg (Toko Bopp in Geleen) wat menu's bezorgen.
Reply
#57
Toko Bopp is inderdaad ook top. Ging ik voor de crisis al regelmatig. En wie is jouw lokale traiteur?
Reply
#58
Een mopje betreffende Pasen: Deze keer wanneer 't Pinksteren is.
#PasenenPinksterenopééndag
Reply
#59
(02-04-2020, 17:41)geluksknikker Wrote: Toko Bopp is inderdaad ook top. Ging ik voor de crisis al regelmatig. En wie is jouw lokale traiteur?

Pascal Vroonen in Neerbeek (mijn geboortedorp). Heel veel versproducten van lokale boeren.
Reply
#60
Ik koop sowieso al veel bij lokale ondernemers. Kaas bij de kaasboer, we hebben een goede groenteboer met echt lekker eten een zeer goede slager die nog zelf slacht (van boeren uit de buurt). Ik koop hier vooral omdat het eten een stuk lekkerder is. In deze tijden koop ik er nog bewuster maar krijg overal te horen dat ze hartstikke goeie omzetten draaien. Sommige kunnen het werk zelfs bijna niet aan.
Reply
#61
Logisch toch? Niemand kan toch nog buiten de deur eten en bezorgen is ook niet alles.
Reply
#62
(02-04-2020, 21:21)pudpong3 Wrote: Logisch toch? Niemand kan toch nog buiten de deur eten en bezorgen is ook niet alles.

Deels wel ja. Ik zou alleen eerder verwachten dat men al z'n boodschappen gewoon bij de supermarkt doet i.p.v. de groenteboer. 

Ik ben ook erg benieuwd hoeveel meer wc papier er verkocht wordt in supermarkten. Het zou niet raar zijn als dit minimaal 2x zoveel is aangezien iedereen thuis naar de plee gaat ipv op werk of school.
Reply
#63
(02-04-2020, 21:42)metal bouwie Wrote:
(02-04-2020, 21:21)pudpong3 Wrote: Logisch toch? Niemand kan toch nog buiten de deur eten en bezorgen is ook niet alles.

Deels wel ja. Ik zou alleen eerder verwachten dat men al z'n boodschappen gewoon bij de supermarkt doet i.p.v. de groenteboer. 

Ik ben ook erg benieuwd hoeveel meer wc papier er verkocht wordt in supermarkten. Het zou niet raar zijn als dit minimaal 2x zoveel is aangezien iedereen thuis naar de plee gaat ipv op werk of school.

Misschien denken de mensen bij de groenteboer is het minder druk, hoef ik geen winkelwagentje te pakken, zoiets.

Die wc papier kwestie kan Knikker beantwoorden, maar jou aanname klinkt mij plausibel in de oren.
Reply
#64
De hele Europese markt van wc papier is ontregeld en volgens mij geen enkele supermarkt heeft momenteel gewoon het volledige assortiment voldoende beschikbaar. Een deel van de bedrijven krijgt wc papier ook gewoon via de supermarkt, maar de grotere bedrijven natuurlijk niet. Dit zal zeker effect hebben op de verkoop in supermarkten, alleen is die nu moeilijk te meten, omdat het hamster effect er behoorlijk in zit.
Reply
#65
Wordt dus een bidet installeren op je toilet.
Reply
#66
Lekker op z'n Thais afsproeien met de douchekop. Werkt prima.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
#67
(04-04-2020, 19:38)hythloth Wrote: Wordt dus een bidet installeren op je toilet.
[+] 1 user says Thank You to halfempty/full for this post
Reply
#68
Na de Rijst, kool en kerrie gehaktschotel een prettig toetje. Hertog roomijs met verse ananas en rozijnen die 24 uur in Carta Blanca hebben geweld.
Reply
#69
(02-04-2020, 20:04)metal bouwie Wrote: Ik koop sowieso al veel bij lokale ondernemers. Kaas bij de kaasboer, we hebben een goede groenteboer met echt lekker eten een zeer goede slager die nog zelf slacht (van boeren uit de buurt). Ik koop hier vooral omdat het eten een stuk lekkerder is. In deze tijden koop ik er nog bewuster maar krijg overal te horen dat ze hartstikke goeie omzetten draaien. Sommige kunnen het werk zelfs bijna niet aan.

Bij mij is een boerderij in de buurt met een eierautomaat. De muur die je kent van de snackbar, maar dan op het platteland en met eierdozen erin.
Reply
#70
Afgelopen paasweekend goed gegeten en gedronken. Een avond besteld bij Meds traiteur. Heerlijke Vitello tonato en Carpaccio vooraf, waarbij je alleen het vlees op een bord krijgt aangeleverd en het gerecht voor zelf moet garneren met bijgeleverde spullen. En als hoofd twee soorten pasta. Huisgemaakte pasta’s en sauzen krijg je bevroren aangeleverd. Hoofdgerechten ontbrak wel wat garnituur.

Een andere dag gekookt met hele mooie vis van Schmidt Zeevis uit Rotterdam. En tweede paasdag afgehaald bij Delphi in Sittard. Heel erg lekker en prima prijs kwaliteit verhouding.
Reply
#71
8 mei hebben we nog een etentje gepland staan bij Cristian Bau in Duitsland. Ik heb het nog niet helemaal afgeschreven.
Reply
#72
@Fitz/Knikker: zijn jullie bekend met de wijnen van Marcel Richaud? Zo ja, al eens gedronken?
Reply
#73
Nee, ken ik niet.
Reply
#74
(15-04-2020, 10:31)BigBird Wrote: @Fitz/Knikker: zijn jullie bekend met de wijnen van Marcel Richaud? Zo ja, al eens gedronken?

ja. Goed spul.

niet heel goedkoop.
Reply
#75
(15-04-2020, 19:21)Fitz Wrote:
(15-04-2020, 10:31)BigBird Wrote: @Fitz/Knikker: zijn jullie bekend met de wijnen van Marcel Richaud? Zo ja, al eens gedronken?

ja. Goed spul.

niet heel goedkoop.

ik heb wat gekocht, uit het topjaar 2016. Gaat nog even de kelder in paar jaar.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)