Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 3.38 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote culinaire topic
Ristorante pizza Funghi. Ik bestel eigenlijk nooit pizza Funghi bij een restaurant, maar van de ovenpizza's vind ik die het lekkerst.
Ook haal ik regelmatig pizza af, hier zit nog een restaurant in de buurt dat op woensdagavond elke pizza voor 8,50 verkocht en dan neem ik een pizza met döner, kip, paprika, champignons, ui en pepers. Deze week nog besteld, kwam er alleen wel achter dat ze net de prijs hebben verhoogd naar 10 euro.
Reply
Vroeger pizza Taco bij Pietro in Geleen of Il Giardino in Landgraaf.
Reply
(22-03-2024, 18:54)Sphinx Wrote: Ristorante pizza Funghi. Ik bestel eigenlijk nooit pizza Funghi bij een restaurant, maar van de ovenpizza's vind ik die het lekkerst.

Ha, die heb ik toevallig zelf net op.
Reply
Wéér geen pizza voor mij vanavond.
Vandaag wordt er gewokt. Roerbakgarnalen (naturel), Chinese wokgroenten, verse mango. In een Lemongrass Chili woksaus. Met witte rijst. Lekker.
Helaas nog steeds geen wijn erbij.

Geïnspireerd door eerdere posts in deze topic heb ik paaseitjes bij Albert Heijn gekocht. Melk en puur. Zonder vulling, dat wel.
Is Graz toch nog ergens goed voor... (Geintje. Sorry, ik kon het niet laten).
[+] 1 user says Thank You to Rael for this post
Reply
vanavond naar de meulen in genk
lekker stukje vlees daar!!
Reply
Afgelopen zaterdag Brut172!
Tussen de buien door eerst lekker gewandeld door de blubber langs de Gulp. Eind van de middag ingechecked in een fijne B&B in Reijmerstok.
Bedoeling was om naar Brut te lopen (5 minuutjes) maar er barstte natuurlijk een bui los. Dus met zijn vieren in de auto, konden we die ook daar op parkeerterrein laten staan.
18:30u naar binnen, en gelijk vriendelijk ontvangen met een amuse en begon de reis door het culinaire brein van Hans ter Wolde. Aandacht voor de vers fruit allergie van mijn vrouw. Dat werd ook een rode draad door de gehele avond. Alle gerechten waar nomaliter vers fruit in de ingredienten zat, was er een aangepast gerecht. Werd ook niet meer gevraagd voor wie het was, aangepast gerecht kwam telkens spot-on bij de juiste persoon terecht.

We hadden het "The Taste Of Memory" menu geboekt, met een wine pairing.
Eerst door de "wijnkelder" met een druivensapje uit Epen, amuse en aansluitend een gestoomd eitje van de scharrelei boerderij uit het dorp.
Daarna naar de lounge, haardvuur, lekkere banken met diverse amuses en bijpassende wijn of bubbels.
Alle gasten kwamen zo rond 18:30-19:00u die lounge in waar iedereen 1-voor-1 werd welkom geheten door Hans ter Wolde, hij maakte een praatje en was leuk aanwezig.
Toen door naar het kleine winkeltje onder de befaamde stalen trap waar een uienquiche en uienbouillon werd geserveerd. Hierna de trap op naar de prachtige verbouwde verdieping waar alle tafels gedekt stonden, hier was ook de keuken en de wijnbar.
Op tafel een gepersonaliseerd menu.
De hele avond een top bediening, heerlijke gerechten (menu hieronder). Maar ook vooral een shout-out naar de sommeliers. Vriendelijk, humoristisch, ze namen de tijd voor je, en belangrijker nog; heerlijke wijnen!
De deserts met koffie en likeurtje werden weer geserveerd in de lounge.
Hans ter Wolde kwam tijdens het diner ook nog even aan tafel zitten voor een praatje, stond zelf ook in de keuken.
Al-met-al 5,5u aanwezig geweest, super gave beleving en een top avond gehad. Kost wat, maar dit doen we ook niet elke week Smile
's Ochtends met ophalen van de auto kwam ik Hans (ik mag inmiddels Hans zeggen, haha) nog weer tegen bij het restaurant, hij had net met de hond gelopen.

Voor diegenen die hier ook nog eens heenwillen; A.s. 1 april om 10:00 gaat de reservering voor Q3-2024 open.


The Taste of Memory

drie bereidingen van de conference peer
witte druivensap | domein Steenberg
gestoomd eitje | appelstroop | most-mosterd

luchtige kaas gougère
gerolde groene radijs | shiso | rettich | komkommer
klassieker van 20 jaar | "hit me"
bouillon van uien | koriander pesto van dit jaar
quiche van uien uit het dorp | compote van ui

langoustine | aubergine | druiven | pistache | avocado | bleekselderij | zeewier
brood van Neubourg bier | dorpsboter | Brute olijfolie
beekforel uit Voeren gepekeld in kombu | knolletjessalade | dashi van forel | crème crue
Sint Jakobsvrucht | Limburgse grotchampignons | karnemelk | Heritage Ocietra & Tresor kaviaar | aardappel moscovite
gevogelte lever | wagyu A5 | bittere olijf | fris mosterdzaad | radijzen van Sint Pieter
zeeduivel | varkenswang | groene curry | duindoornbes | macadamia
lam | meiknol | asperge | dowerwt | lamsnek | aardappelpuree
een roos voor de liefde | kokos | bloedsinaasappel | aardbei

brute chocoladereep | passievrucht | vanille
pure chocolade | gerookte beurre noisette
amandel en peer frangipane | merengue
bokkenpootje
amulet champagne | witte chocolade
chocolade macaron
kokos | geroosterde zonnebloempit
[+] 2 users say Thank You to Dielie for this post
Reply
Afgelopen weekend met 11 man/vrouw gebarbecued/outdoor cooking. Van vrijdagavond t/m zondagmiddag vrijwel continu aan de kook geweest. Weekend is vooral bedoeld om eens andere recepten te maken dan de cliché gerechten als spareribs of saté. Erg leuk om met soms simpele recepten totaal wat anders voor te schotelen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)