Thread Rating:
  • 12 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nederlands Voetbal
Ah, nu wordt Maatsen toch nog door Koeman aan de selectie toegevoegd.
Reply
Ook geen Koopmeiners, Met dit tempo worden Guus Til en Kenneth Taylor nog opgeroepen...
Reply
(11-06-2024, 12:03)Schobbeyak Wrote: Ook geen Koopmeiners, Met dit tempo worden Guus Til en Kenneth Taylor nog opgeroepen...
Ik heb mijn telefoon voor de zekerheid ook maar even aan gezet. Je weet maar nooit.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
(11-06-2024, 12:03)Schobbeyak Wrote: Ook geen Koopmeiners, Met dit tempo worden Guus Til en Kenneth Taylor nog opgeroepen...
Liever helemaal niemand dan een van deze twee blijkbaar. Smile
Reply
Snap ik ook ergens wel. Waarom iemand nog van een strand plukken om die het hele toernooi op de bank te zetten.
Reply
(11-06-2024, 14:09)Schobbeyak Wrote: Snap ik ook ergens wel. Waarom iemand nog van een strand plukken om die het hele toernooi op de bank te zetten.
Ik niet echt, als je een speler meeneemt die weet dat hij er in principe niet is om veel te spelen maar gewoon klaar kan staan als het nodig is. Ik bedoel je kan tijdens het EK ook nog blessures oplopen. Dan is het toch wel lekker dat je iemand hebt lopen die toch al heeft meegetraind met de groep. Ik ben totaal geen fan van Taylor als voetballer, maar ik had hem gewoon meegenomen. Bekend met de selectie, en al moet hij maar in de 90ste minuut nog wat energie in je elftal leggen ofzo. Vind ik altijd beter dan niks.
Reply
(11-06-2024, 14:09)Schobbeyak Wrote: Snap ik ook ergens wel. Waarom iemand nog van een strand plukken om die het hele toernooi op de bank te zetten.
Om 11 tegen 11 te kunnen trainen. Een blessure erbij en dit kan al niet meer.
Reply
(10-06-2024, 22:45)Gunnar Wrote: Canada en IJsland met 4-0 van de mat geveegd, dat kan maar één ding betekenen… Europameister!

Wel jammer dat het in dit spuuglelijke shirt gaat gebeuren.

Ach in 88 kijk een lelijk shirt (volgens velen dan)
Maar ook een ek in Duitsland..

Al 2 overeenkomsten...
Reply
Weghorst op weg naar Amsterdam. Is er nog plek voor een holistische Heel Wijs school op De Toekomst?
Reply
(07-06-2024, 14:45)Gunnar Wrote: Ajax heeft blijkbaar interesse in Wout Weghorst. Illustratief.

Zat al een tijd in de pijplijn, Kroes heeft het lang kunnen rekken, maar moet nu toch erkennen dat het weer een mooi seizoen gaat worden in 020 voor ons haters Smile
Reply
Dit is toch een soort kroon op de crisis. Positioneel overbodig met Brobbey, Akpom en Rijkhoff en in alles een totale anti-Ajax voetballer.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
(27-08-2024, 22:39)Gunnar Wrote:
(07-06-2024, 14:45)Gunnar Wrote: Ajax heeft blijkbaar interesse in Wout Weghorst. Illustratief.

Zat al een tijd in de pijplijn, Kroes heeft het lang kunnen rekken, maar moet nu toch erkennen dat het weer een mooi seizoen gaat worden in 020 voor ons haters Smile

Het was al ruim voor de zomer bekend dat Ajax niet veel mogelijkheden zou gaan hebben op de transfermarkt en vooral met een hoop overbodige spelers in de maag zit. Dat deze malaise niet in één zomer weggewerkt zou zijn lijkt mij ook vrij logisch als je de puinhoop in ogenschouw neemt. De selectie is zeker nog niet in balans maar je merkt gelukkig wel dat Farioli er een stuk meer voetbal in krijgt en het vooral achterin stabieler staat. Zo'n wedstrijd als tegen Nac gaan we ongetwijfeld nog wel vaker zien. Maar het ziet er allemaal wel een stuk positiever uit momenteel dan een jaar geleden. Mooi meegenomen dat het bij Feyenoord ook niet helemaal op de rit lijkt vroeg in het seizoen. Dat biedt mogelijkheden.
Reply
Ik denk dat de traditionele top 3 wat dichter bij elkaar zal staan dit seizoen, want PSV dreigt ook nog wat sterkhouders kwijt te raken zonder dat daar een echte kwaliteitsimpuls tegenover lijkt te staan.

En Weghorst hoeft voor Ajax zo slecht nog niet te zijn, zeker in de competitie. Als het elftal in dienst van hem speelt kan hij er zomaar 25 in schieten, wat al een luxe zou zijn voor Ajax. Maar het feit dat Ajax teruggezakt is tot het niveau dat je het elftal in dienst van een Weghorst moet laten spelen, daar kun je je wenkbrauwen wel over blijven optrekken.

Ik vraag me ook af op welke termijn Kroes en Geelen Ajax weer op niveau denken te krijgen. Lijkt mij op zijn minst een vijf jaren plan.
Reply
(28-08-2024, 09:50)Gunnar Wrote: Ik denk dat de traditionele top 3 wat dichter bij elkaar zal staan dit seizoen, want PSV dreigt ook nog wat sterkhouders kwijt te raken zonder dat daar een echte kwaliteitsimpuls tegenover lijkt te staan.

En Weghorst hoeft voor Ajax zo slecht nog niet te zijn, zeker in de competitie. Als het elftal in dienst van hem speelt kan hij er zomaar 25 in schieten, wat al een luxe zou zijn voor Ajax. Maar het feit dat Ajax teruggezakt is tot het niveau dat je het elftal in dienst van een Weghorst moet laten spelen, daar kun je je wenkbrauwen wel over blijven optrekken.

Ik vraag me ook af op welke termijn Kroes en Geelen Ajax weer op niveau denken te krijgen. Lijkt mij op zijn minst een vijf jaren plan.

Nee, joh. Dat kan echt volgend jaar al weer zijn. Als het niveau is: weer meedoen om het kampioensschap. 

Ik denk eigenlijk dat PSV niemand meer kwijtraakt hoor. Misschien Boscagli nog, en dan zitten we verdedigend wel met een probleem en moeten er eigenlijk nog 3/4 verdedigers bij. Voor de rest een surplus aan kwaliteit ten opzichte van Ajax en Feyenoord.
Reply
Meedoen om de titel lijkt me wel de onderkant van het niveau dat ze in 020 nastreven. Daar dromen ze in Alkmaar en Enschede vast ook nog wel eens van na een avondje drinken. Lag de lat niet gewoon bij aansluiting bij de Europese (sub)top? Qua begroting waren ze daar wel voorzichtig naar op weg, tot Mislintat ging winkelen met de creditcard van de club dan.

Boscagli zou wel een serieuze aderlating zijn, al speelt ie eigenlijk pas sinds Bosz er is echt goed. Vooralsnog wil PSV Benitez niet laten gaan, lijkt Napoli afgehaakt voor Schouten en blijft Bakayoko ook aan boord. Maar als daar eind van de week nog beweging in komt zijn de rapen gaar.
Reply
(28-08-2024, 10:14)Gunnar Wrote: Meedoen om de titel lijkt me wel de onderkant van het niveau dat ze in 020 nastreven. Daar dromen ze in Alkmaar en Enschede vast ook nog wel eens van na een avondje drinken. Lag de lat niet gewoon bij aansluiting bij de Europese (sub)top? Qua begroting waren ze daar wel voorzichtig naar op weg, tot Mislintat ging winkelen met de creditcard van de club dan.

Ja, dat idee dat het allemaal misging bij Mislintat vind ik ook wel raar. Het ging al eerder mis natuurlijk. Onder Overmars en Van der Sar is de begroting zo hoog opgelopen dat een keer mislopen van CL gewoon heel pijnlijk zou worden. En toen zijn er al salarissen uitgedeeld die eigenlijk niet te handelen zijn voor een Nederlandse club. Dat verval zag je in het laatste half jaar onder Ten Hag al opspelen en onder Schreuder/Hunstra/Huntelaar ging het definitief bergafwaarts na het halen van Bergwijn, Bassey, Sanchez, Ocampos. 

Mislintat heeft natuurlijk heel veel matige spelers gehaald, maar moest ook echt snijden in de loonkosten. We zien nu dat ook die tweedehandsautosjacheraar Kroes het daar heel lastig mee heeft.
Reply
(28-08-2024, 10:14)Gunnar Wrote: Boscagli zou wel een serieuze aderlating zijn, al speelt ie eigenlijk pas sinds Bosz er is echt goed. Vooralsnog wil PSV Benitez niet laten gaan, lijkt Napoli afgehaakt voor Schouten en blijft Bakayoko ook aan boord. Maar als daar eind van de week nog beweging in komt zijn de rapen gaar.

Onder Schmidt was hij ook al onbetwist basisspeler, alleen raakte hij toen aan het einde ernstig geblesseerd. Van Nistelrooij zag het alleen om onbegrijpbare redenen niet in hem zitten. En met al die Engelse mafketels is er natuurlijk nog van alles mogelijk, maar op het middenveld is de selectie wel zo breed dat het niet per se rampzalig hoeft te zijn als er nog iemand vertrekt voor de hoofdprijs.
Reply
Feyenoord staat onder de huidige trainer welke ik niet bepaald een geschikte keuze vind tactisch te ver naar voren, om momenteel tegen Ajax of PSV te kunnen floreren. Dat de wedstrijd nu wordt afgelast komt de Rotterdammers niet zo slecht uit. Misschien dat de technische staf nog wat kan bijsturen. Bijlow vind ik bv meevoetballend stabieler/een betere trap hebben dan Wellenreuther. De verdediging rammelde op Spangen sowieso en de buitenspelval werkte met deze backs ook niet bepaald overtuigend.
Reply
Karsdorp bij PSV, ik moet er nog even aan wennen. Net als Lang toch een atypische PSV speler.
Reply
hij komt gratis, is een heel redelijke back, zeker voor de eredivisie.
moet alleen wel de tattoos van zn been halen
Reply
(01-09-2024, 18:39)kesselman Wrote: hij komt gratis, is een heel redelijke back, zeker voor de eredivisie.
moet alleen wel de tattoos van zn been halen

En die in de nek fijn laten staan.
Reply
Gaat wel weinig spannend worden in de Eredivisie vrees ik.
Reply
Ajax wordt inderdaad een meerjarenplan terwijl er toch voor 33 miljoen werd verkocht. Denk dat PSV weinig tegenstand hoeft te verwachten. Feyenoord heeft deze ronde 12 miljoen aan nieuwe spelers uitgegeven. Na Geertruida heeft men in Zuid zo 'n 50 miljoen binnengeharkt. Beleggers en makelaars maken de dienst uit.
Reply
zijn we nog fan van priske?
Reply
(02-09-2024, 11:44)Fenderboy Wrote: Ajax wordt inderdaad een meerjarenplan terwijl er toch voor 33 miljoen werd verkocht. Denk dat PSV weinig tegenstand hoeft te verwachten. Feyenoord heeft deze ronde 12 miljoen aan nieuwe spelers uitgegeven. Na Geertruida heeft men in Zuid zo 'n 50 miljoen binnengeharkt. Beleggers en makelaars maken de dienst uit.
Heb ergens gelezen dat ajax voor 100 miljoen moest verkopen om 30 miljoen te kunnen herinvesteren. Bij Feyenoord is er zo'n 70 miljoen binnengekomen (Slot heeft veel opgeleverd en veel kruimelwerk aan doorverkooppercentages). Ongeveer 30% kan opnieuw in spelers worden gestoken. Rest wordt gebruikt voor verruiming salarisbudget en uitkopen Vrienden van Feyenoord. 

Zolang Luuk de Jong niet geblesseerd raakt verwacht ik dat PSV weer met gemak kampioen wordt. Heerenveen wordt de verrassende nummer 5.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)