Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nederlands Voetbal
Ik hoop oprecht dat ze het gaan redden tot kampioen dit seizoen. Als dat vreselijke Ajax alsnog kampioen wordt, is het echt een rukseizoen geweest.
Reply
(05-03-2023, 11:23)Willie Wrote: Niemand is anti en niemand heeft het over geluk, dacht je dit bericht te tikken op voetbalprimeur?
Internet staat er vol mee, zie ook de reactie van Kesselman. De reacties van ESPN bijvoorbeeld ook. Feyenoord heeft gewoon wederom terecht gewonnen. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd om dat te benoemen.

En wik gaan nog wel bezwijken hoor, Ajax zal gewoon kampioen worden.
Reply
Ach ja, laten we het gewoon het geluk van de kampioen noemen. Het zal een spannende ontknoping worden, Ajax gaat ook nog genoeg morsen.
Reply
(05-03-2023, 12:14)Piet Knaak Wrote: Ach ja, laten we het gewoon het geluk van de kampioen noemen. Het zal een spannende ontknoping worden, Ajax gaat ook nog genoeg morsen.

Laten we het daar dus vooral niet op houden. Nog geen punt onterecht gepakt dit seizoen; en met een reden juist in de laatste fase van een wedstrijd sterker dan de tegenstander.

Hopen dat de Europese wedstrijden geen puntverlies in de competitie gaan opleveren. In dat opzicht heeft Ajax wel weer geluk gehad dat ze niet tegen Berlin opgewassen waren Wink .
Reply
(05-03-2023, 12:07)Indiaantje89 Wrote:
(05-03-2023, 11:23)Willie Wrote: Niemand is anti en niemand heeft het over geluk, dacht je dit bericht te tikken op voetbalprimeur?
Internet staat er vol mee, zie ook de reactie van Kesselman. De reacties van ESPN bijvoorbeeld ook. Feyenoord heeft gewoon wederom terecht gewonnen. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd om dat te benoemen.

En wik gaan nog wel bezwijken hoor, Ajax zal gewoon kampioen worden.


Maar het heeft ze toch ook zeker niet tegen gezeten? Die rode kaart van Groningen sloeg nergens op, die bal was nog in het spel. Vorige week die actie van Kasanwirjo krijg je in 90% van de gevallen een penalty tegen en dan hebben we nog het absurde optreden van Makkelie tijdens Feyenoord - PSV. (In een wedstrijd waarin Feyenoord beter was en minimaal een gelijkspel verdiende).
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Ik kan er wel mee leven als Ajax geen kampioen wordt dit jaar, spel is echt onder de maat. Goed voor de competitie als er af en toe een club als Feyenoord, AZ, of Twente kampioen wordt.
Reply
Prima als ze kampioen worden en dat zou ook verdiend zijn. Erger me wel aan het opportunisme waarmee modale Eredivisievoetballers nu het Nederlands elftal in gepraat worden omdat ze een Feyenoordshirtje dragen terwijl er in het buitenland betere alternatieve rondlopen. Niet goed voor het Nederlandse voetbal zo.
Reply
Ik vind Wieffer wel een leuke voetballer om eens te testen bij het Nederlands elftal. Zo'n doorgesnoven Quququejsjelensky Hartman hoeft van mij ook niet.

En ik blijf het genant vinden dat een ploeg met Danilo in de spits kampioen gaat worden.
Reply
Danilo staat al weken niet meer als basisspits opgesteld.

Op linksback is er gewoon weinig keuze aan spelers die speeltijd krijgen en kunnen spelen in een 4-mansverdediging. Quilindschy heeft dat dit seizoen zeer constant ingevuld. Je verwart doorgesnoven met aggressief.
Reply
Dat er altijd wat geluk aan te pas komt bij een NL kampioenschap lijkt me wel duidelijk. Internationaal gezien lijkt de eredivisie nogal aan een vrije val bezig. Met 3 punten voorsprong zal er nog van alles mogelijk zijn. Conditioneel gezien + qua collectief heeft Slot Feyenoord op een duidelijk hoger plan gebracht. Of ze dit kunnen volhouden met zoveel blessures?
Reply
(06-03-2023, 14:45)Sphinx Wrote: Danilo staat al weken niet meer als basisspits opgesteld.

Op linksback is er gewoon weinig keuze aan spelers die speeltijd krijgen en kunnen spelen in een 4-mansverdediging. Quilindschy heeft dat dit seizoen zeer constant ingevuld. Je verwart doorgesnoven met aggressief.

Mitchell Bakker en Jayden Oosterwolde verdienen het meer dan Hartman maar voor die spelers moet Koeman de auto of het vliegtuig in natuurlijk, vervelend.

Zelfde geldt voor Struijk en Schuurs trouwens.
Reply
(06-03-2023, 15:04)Fenderboy Wrote: Dat er altijd wat geluk aan te pas komt bij een NL kampioenschap lijkt me wel duidelijk. Internationaal gezien lijkt de eredivisie nogal aan een vrije val bezig. Met 3 punten voorsprong zal er nog van alles mogelijk zijn. Conditioneel gezien + qua collectief heeft Slot Feyenoord op een duidelijk hoger plan gebracht. Of ze dit kunnen volhouden met zoveel blessures?


Slot heeft er in ieder geval een sterk collectief van gemaakt, dat fysiek meer dan in orde is. Toch weer een voorbeeld van een geheel dat meer is dan de som der delen.
[+] 2 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Dat meer dan de som der delen maakt wel 't totale plaatje in de competitie van dit jaar. Die karakters bij elkaar bv...
Reply
(06-03-2023, 10:27)Schobbeyak Wrote:
(05-03-2023, 12:07)Indiaantje89 Wrote:
(05-03-2023, 11:23)Willie Wrote: Niemand is anti en niemand heeft het over geluk, dacht je dit bericht te tikken op voetbalprimeur?
Internet staat er vol mee, zie ook de reactie van Kesselman. De reacties van ESPN bijvoorbeeld ook. Feyenoord heeft gewoon wederom terecht gewonnen. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd om dat te benoemen.

En wik gaan nog wel bezwijken hoor, Ajax zal gewoon kampioen worden.


Maar het heeft ze toch ook zeker niet tegen gezeten? Die rode kaart van Groningen sloeg nergens op, die bal was nog in het spel. Vorige week die actie van Kasanwirjo krijg je in 90% van de gevallen een penalty tegen en dan hebben we nog het absurde optreden van Makkelie tijdens Feyenoord - PSV. (In een wedstrijd waarin Feyenoord beter was en minimaal een gelijkspel verdiende).

Rode kaart van Groningen was meer dan terecht. Overduidelijk dat de bal bewust (hard) tegen speler geschoten werd. Dat soort acties mogen van mij sowieso 
met direct rood worden bestraft. 

Tegen NEC en Utrecht in laatste minuten onterecht doelpunt afgekeurd en tegen Twente in slotfase geen 100% penalty gekregen. Dit heeft je letterlijk 6 punten gekost. Dus hoezo heeft het niet tegen gezeten?
[+] 1 user says Thank You to metal bouwie for this post
Reply
(06-03-2023, 10:27)Schobbeyak Wrote:
(05-03-2023, 12:07)Indiaantje89 Wrote:
(05-03-2023, 11:23)Willie Wrote: Niemand is anti en niemand heeft het over geluk, dacht je dit bericht te tikken op voetbalprimeur?
Internet staat er vol mee, zie ook de reactie van Kesselman. De reacties van ESPN bijvoorbeeld ook. Feyenoord heeft gewoon wederom terecht gewonnen. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd om dat te benoemen.

En wik gaan nog wel bezwijken hoor, Ajax zal gewoon kampioen worden.


Maar het heeft ze toch ook zeker niet tegen gezeten? Die rode kaart van Groningen sloeg nergens op, die bal was nog in het spel. Vorige week die actie van Kasanwirjo krijg je in 90% van de gevallen een penalty tegen en dan hebben we nog het absurde optreden van Makkelie tijdens Feyenoord - PSV. (In een wedstrijd waarin Feyenoord beter was en minimaal een gelijkspel verdiende).
Het is helemaal geen regel dat onsportief spel alleen maar uitgevoerd kan worden als het spel stil ligt. ESPN roept zoiets en iedereen roept het maar na terwijl het spelregel technisch gewoon niet klopt.

Ik had er best mee kunnen leven als hij geen geel had gekregen hoor. Maar de stelligheid dat dit geen geel is vind ik zwaar overdreven. Hij had 1001 en andere oplossingen kunnen bedenken in plaats van zo hard en laag mogelijk die bal tegen hem
aan schoppen. Wat betreft Makkelie was idd tering slecht maar ook beide kanten op. De extra minuten waren wel gewoon terecht, alleen ze doen dit te weinig. Dit moet na het WK gewoon een standaard worden om spelbederf tegen tegen te gaan.

We zullen vast een keer mazzel hebben hoor. Maar om net te doen of Feyenoord alleen maar gelukt heeft is louter onzin.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
Blijkbaar waren er na de wedstrijd Volendam - Fortuna problemen met de uitsupporters. Nu ben ik er zelf niet bij geweest, dus wellicht niet geheel objectief. Toch zag ik om 15 uur (ik werk tegenover de ingang van het Fortuna stadion) meerdere pallets vol met bier staan. Echt bizar veel. Dat in combinatie met het minder ontwikkeld volk dat op de bus aan het wachten was, is een recept voor shit. Spelen zonder uitsupporters lijkt me echt de doodsteek voor voetbal, maar bussen vol met stomdronken gekken kun je toch weigeren?
Reply
Niemand boos op Kökcü vandaag?
Reply
Ze komen nog naar ons zei Tadic, maar waarom was hij daar blij mee?
Reply
Lekker hoor!
[+] 2 users say Thank You to Roel87 for this post
Reply
Damn wat een vreugde hier. Had dit niet verwacht na de eerste helft. 2-2 had ik prima gevonden. Maar dat uitgerekend een jonge als Geertruida die derde nog maakt, wat een genot.
Reply
En PSV verneukt het weer eens tegen een laagvlieger...


Gefeliciteerd Indiaan. Volkomen terechte kampioen gaan jullie worden. Een waanzinnige prestatie.
Reply
Van Nistelrooy zou met deze ploeg toch moeten meedoen voor de titel?
Benieuwd wat AZ dadelijk doet tegen Twente. Zou wat mij betreft de terechte nr. 2 mogen worden.
Reply
(19-03-2023, 20:38)Timothy\s Monster Wrote: Van Nistelrooy zou met deze ploeg toch moeten meedoen voor de titel?
Benieuwd wat AZ dadelijk doet tegen Twente. Zou wat mij betreft de terechte nr. 2 mogen worden.

Ik denk niet dat Van Nistelrooij een hele goede trainer is maar elke trainer met een team waarvan het boegbeeld een jongetje van 19 met een huilgezichtje is zal moeite hebben om kampioen te worden.
Reply
Je zou je als volwassen persoon toch moeten kapotschamen om zoiets over een 'jongetje' te zeggen.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(19-03-2023, 20:23)Schobbeyak Wrote: En PSV verneukt het weer eens tegen een laagvlieger...


Gefeliciteerd Indiaan. Volkomen terechte kampioen gaan jullie worden. Een waanzinnige prestatie.

Wordt nog een beetje extra pijnlijk nu AZ van Twente aan het verliezen is.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)