Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nederlands Voetbal
#1
Deel 1 zie hier https://wattes.nl/forum/showthread.php?tid=26
Reply
#2
Als antwoord op Pud z 'n vraag: Hoe zit het dan met Koeman?
Die staat onder contract tot na de EK.
Reply
#3
Die gaat echt niet weg nu hoor.
Reply
#4
Heeft contract tm WK 2022.
Reply
#5
Dank voor antwoord.
Reply
#6
KNVB overweegt schrappen Eredivisie-duels om seizoen af te kunnen maken
Reply
#7
competitie als uitgespeeld beschouwen is geen eerlijke optie.

blijven 2 mogelijkheden naar mijn mening
Volledige seizen schrappen, en gewoon opnieuw beginnen in aug( of wanneer mogelijk)

een stand opmaken nadat iedereen 1x tegen iedere tegenstander heeft gespeeld
dan zit je enkel nog met thuis- en uit voordeel, maar dat is nog de eerlijkst mogelijke olossing
Reply
#8
Gewoon play-offs, top 4 speelt om de CL. Donderdag halve finales en zondag finale en zo verdeel je alles.

De stand schrappen, geen kampioen dit jaar en de verliezer van de finale kan dan in maart 2021 instromen in de voorronde CL waarvan de CL finale in mei 2022 plaatsvindt.

Of zoiets, maar verder echt superbelangrijk, dat voetbal.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
#9
“Het is niet uitgesloten dat de Eredivisie volgend seizoen uit twintig clubs bestaat. Dat meldt De Telegraaf naar aanleiding van het overleg tussen de KNVB, Eredivisie CV en Coöperatie Eerste Divisie over mogelijke scenario's voor het einde van de competitie.

Ondanks het coronavirus dat om zich heen blijft grijpen in heel Europa, moeten alle competities uiterlijk 30 juni afgelopen zijn. In het slechtste geval haalt de Eredivisie deze deadline niet, waardoor twintig clubs aan het seizoen 2020/2021 zouden beginnen: de huidige achttien clubs én SC Cambuur en De Graafschap, de nummers één en twee van de Keuken Kampioen Divisie.

Dat zou goed nieuws zijn voor RKC Waalwijk en ADO Den Haag, die op de degradatieplekken staan in de Eredivisie. Volgens De Telegraaf zou de huidige stand ook worden gebruikt bij het toekennen van de tickets voor Europees voetbal.

“Ajax en AZ hebben evenveel punten, maar het groepsticket voor de Champions League zou vanwege een beter doelsaldo naar Amsterdam gaan. Feyenoord gaat naar de Europa League, terwijl PSV en Willem II de laatste twee Europa League-voorrondetickets pakken.

Het spelen met twintig clubs zou betekenen dat er tot 30 juni niet gevoetbald kan worden in Nederland. De KNVB, Eredivisie CV en Coöperatie Eerste Divisie zien het worst case scenario echter als als het meest eerlijke, zonder op de zaken vooruit te willen lopen. Betrokken partijen vinden het nog te vroeg om in te gaan op het geschetste noodscenario“

Dit scenario lijkt mij het meest voor de hand liggend en levert denk ik de minste weerstand op.
Reply
#10
Daar denken ze in Utrecht echt heel anders over. En AZ zal inbrengen waarom niet de onderlinge wedstrijden van belang zijn. Ja de reglementen bepalen dat de stand wordt gebaseerd op doelsaldo, maar ja dit is een uitzonderingssituatie.

Maar goed als er helemaal niet gevoetbald kan worden en men denkt in juli nog steeds wel te kunnen beginnen met de voorrondes (lekker allemaal ongetraind) dan zie ik eigenlijk ook geen andere mogelijkheid.
Reply
#11
Loten tussen Ajax en AZ zou het meest eerlijk zijn. Feyenoord en PSV zijn denk ik wel redelijk duidelijk en eerlijk. Vervolgens zou ik ook loten tussen Willem 2 en Utrecht. Beide hebben evenveel verliespunten en Utrecht finaleplaats.
Reply
#12
Tsja in iedere situatie ga je gezeur krijgen natuurlijk, is ook onvermijdelijk. Het zou clubs sieren om er volwassen mee om te gaan, ook valt het even in hun nadeel.
Reply
#13
Dit seizoen als verloren beschouwen, of de huidige stand nemen en kijken naar onderling resultaat/doelsaldo als clubs gelijk aantal punten hebben.
Reply
#14
Ben ik te achterdochtig als ik denk dat de KNVB makkelijker een andere optie zou kiezen als het AZ was dat net boven Ajax zou staan? Hoop ook dat het hele seizoen als stopgezet wordt beschouwd. Ze zouden hierin toch Europees moeten overleggen, want dit gaat anders weer bizarre taferelen opleveren als ieder land eigen keuzes maakt.
Reply
#15
Het enige wat je als discutabel zou kunnen opvatten is wie 1 en 2 zouden moeten zijn. Het is raar om Ajax of AZ uit te spreken als kampioen. Volgens mij moet je dit seizoen inderdaad als verloren beschouwen en geen kampioen aanwijzen. De huidige stand is dan voor CL en EL de lijdraad voor de toewijzing van plekken.

Of we pakken de eindstand van vorig jaar, ben ik ook wel voor Wink
Reply
#16
Voor Liverpool is dit scenario wel uitermate sneu trouwens.
Reply
#17
(24-03-2020, 11:35)Schobbeyak Wrote: Het enige wat je als discutabel zou kunnen opvatten is wie 1 en 2 zouden moeten zijn. Het is raar om Ajax of AZ uit te spreken als kampioen. Volgens mij moet je dit seizoen inderdaad als verloren beschouwen en geen kampioen aanwijzen. De huidige stand is dan voor CL en EL de lijdraad voor de toewijzing van plekken.

Of we pakken de eindstand van vorig jaar, ben ik ook wel voor Wink
Zoals Jan Boskamp aangaf... gewoon de Dick Advocaat-meter gebruiken.

Op naar de Coolsingel!
Reply
#18
De bond zal kiezen voor het scenario dat juridisch het minste gezever oplevert, en dat lijkt mij het volledig schrappen van dit seizoen en volgend seizoen opnieuw beginnen met dezelfde Europese deelnemers. Dan kan geen club miepen over aanspraak op kampioenschap, Europees voetbal, degradatie/promotie want het seizoen is immers gewoon gecanceld.
Reply
#19
(24-03-2020, 11:35)Schobbeyak Wrote: Het enige wat je als discutabel zou kunnen opvatten is wie 1 en 2 zouden moeten zijn. Het is raar om Ajax of AZ uit te spreken als kampioen. Volgens mij moet je dit seizoen inderdaad als verloren beschouwen en geen kampioen aanwijzen. De huidige stand is dan voor CL en EL de lijdraad voor de toewijzing van plekken.

Of we pakken de eindstand van vorig jaar, ben ik ook wel voor Wink

Je kunt met geen mogelijkheid een kampioen aanwijzen inderdaad. Gaat niks toevoegen en niemand die er echt blij mee zou zijn. 

Voor de Europese plekken zou je inderdaad de huidige stand kunnen gebruiken. Misschien zou een play off wedstrijd tussen Ajax en AZ nog wel fair zijn om de CL plek te verdelen, maar gok daar ook niemand nog op zit te wachten na dit alles. 

Kunnen we wel afspreken dat ADO gewoon gaat degraderen volgens plan trouwens?
Reply
#20
Je zou eventueel nog wat play-offs kunnen spelen voor verdeling Europees voetbal. Want daar is het natuurlijk uiteindelijk om te doen.

Eerst Feyenoord - Utrecht voor de beker zodat je weet wie dat Europese ticket krijgt, tegelijkertijd AZ-Ajax om de titel en verdeling CL.

Wint Feyenoord beker hebben ze rechtstreekse plaatsing EL en krijgen PSV en Willem 2 de twee voorronde plekken. Wint Utrecht de beker krijgt Feyenoord voorronde EL (want derder), PSV en Willem2 spelen dan paly-off voor laatste ticket voorronde Europa league.

Zelfde scenario kan je uitschrijven voor promotie/degradatie. Is theoretisch haalbaar als er op 1 juni weer getraind mag worden. Heb je drie weken om te trainen en kan je daarna in een week 2 wedstrijden spelen.
Reply
#21
Mocht er in juni weer gespeeld kunnen worden dan kun je nog behoorlijk wat beslissingsduels laten spelen.
Mogelijk kunnen clubs vanaf eind mei besloten gaan trainen en kunnen duels van medio juni gespeeld worden.

Titel/plaatsing (voorronde) CL:
Thuis- en uit beslissingsduel tussen Ajax en AZ of 1 duel op neutraal terrein

EL:
Bekerfinale Utrecht - Feyenoord - winnaar naar groepsfase verliezer naar voorrondes
PSV als no. 4 ook naar de voorronde

Promotie/degradatie:
Beslissingsduels: verliezer PEC Zwolle - Fortuna speelt tegen winnaar Volendam - NAC > winnaar in Eredivisie
Reply
#22
Denk je niet dat die spelers nog vakantie willen ipv nog even het seizoen afronden en gelijk door naar volgend seizoen?
Reply
#23
Voetballen heeft geen zin meer, spelers zijn uit vorm, geen training gehad, geen wedstrijdritme etc.
Gewoon stoppen per direct, en tot een 'goede' oplossing komen, mits die er is.
Reply
#24
(24-03-2020, 14:07)BigBird Wrote: Voetballen heeft geen zin meer, spelers zijn uit vorm, geen training gehad, geen wedstrijdritme etc.
Gewoon stoppen per direct, en tot een 'goede' oplossing komen, mits die er is.
Dat zou inderdaad de beste zet zijn echter kan ik mij voorstellen dat er gekeken wordt om toch nog wat inkomsten te genereren. Uiteindelijk moet er toch ook weer gewoon brood op de plank komen. En dan bedoel ik niet de grootverdieners maar wel bijvoorbeeld de frietboer bij het stadion.
Reply
#25
(24-03-2020, 14:04)Schobbeyak Wrote: Denk je niet dat die spelers nog vakantie willen ipv nog even het seizoen afronden en gelijk door naar volgend seizoen?

Wat hebben ze nu dan feitelijk? En waar gaan ze straks heen, denk jij dat je in juni alweer lekker naar alle luxe resorts kunt?

Als ze een beetje sportman zijn willen ze juist nog spelen om een prijs. 

En ik wil natuurlijk Utrecht de beker zien winnen Tongue
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)