Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nederlands Voetbal
Neemt niet weg toch 3 a 4 jaar mogen genieten van prachtig voetbal, kun je wel even op teren.
Reply
Is dit niet gewoon het gevolg van wedstrijden verliezen? Wat doet Van der Sar nu anders dan voorgaande seizoenen? En ja, dit ingreep van de RVC bij de transfer van Ocampos was vreemd, maar achteraf kan je daar alleen maar blij mee zijn. Anders had je nu nog een aankoop van 20 miljoen gehad die niet rendeert. Die transfer van Bergwijn was er onder Overmars ook gekomen natuurlijk.
Reply
Ten Hag is niet voor niks vertrokken. Die zag dit al aankomen. Is in mijn ogen al mis gegaan door Blind een Tadic te lang te binden voor mega-salarissen. In kleedkamer is salaris heel erg bepalend voor de hiërarchie. Zolang spelers daar naar presteren is er niks aan de hand maar als dat zoals nu niet meer het geval is dan levert dat scheve gezichten op.
Reply
Ik vind overigens 20 miljoen betalen voor een spits die geen 2 wedstrijden in een paar dagen, laat staan überhaupt 90 minuten, kan voetballen ook wel straf.
Reply
Zo gek is het nu toch ook weer allemaal niet?
Eredivisie blijft een beetje een, ook voor buitenlandse spelers niveau lager, het is niet echt een topcompetitie.

Als je dan wat aankopen doet in zuidamerika die inderdaad zo goed blijken te zijn als gedacht/ gehoopt en dat valt mooi samen met wat sterke jeugd, ja dan kan je een aardig team neerzetten zoals in 2018.

De illusie dat je eenzelfde speler kan terugkopen voor bijvoorbeeld een Antony is een gok en is natuurlijk een die niet heel realistisch is.

Ga je naar Bayern dan speel je in een topcompetitie bij een ploeg die meedingt voor de champions league, speel je bij Ajax dan speel je bij een ploeg die de eredivisie kan winnen, woepdiedoe en, met een beetje geluk overwintert op het hoogste niveau, tenzij alles samenvalt en je echt potten weet te breken.

Maar alles op wanbeleid afschuiven lijkt me niet terecht, spelers moeten ook willen, noem eens 1 topspeler die terug is gekomen naar de eredivisie of die voor de eredivisie heeft gekozen die ook daadwerkelijk nog op het hoogste niveau speelt. Een Götze telt dan bijvoorbeeld niet mee, die hoopte weer op te krabbelen. De Jong nu is misschien een mooi voorbeeld (edit omdat ik me bedacht heb, eigenlijk ook niet echt namelijk, zou ook niet echt in de top meedraaien van het europees voetbal, los van dat hij er vaak op essentiële momenten toch een in legt). Ik kan me niet heugen dat er een transfer van meer dan 40 miljoen naar de eredivisie is gekomen. Zelfs Eriksen, die toch echt wel een goede tijd heeft gehad bij Ajax en die nog in Amsterdam zijn revalidatie heeft gedaan vertrekt gewoon naar de Premier League.

Ja af en toe speelt een Nederlandse ploeg wat klaar maar de Eredivisie is nu niet bepaald de competitie om een topelftal vast te houden of samen te stellen. Af en toe valt alles op zijn plek, en daarna is het weer opbouwen geblazen.
Reply
(10-11-2022, 12:14)Schobbeyak Wrote: Is dit niet gewoon het gevolg van wedstrijden verliezen? Wat doet Van der Sar nu anders dan voorgaande seizoenen? En ja, dit ingreep van de RVC bij de transfer van Ocampos was vreemd, maar achteraf kan je daar alleen maar blij mee zijn. Anders had je nu nog een aankoop van 20 miljoen gehad die niet rendeert. Die transfer van Bergwijn was er onder Overmars ook gekomen natuurlijk.

Nou ja, winnen is uiteindelijk vooral het gevolg van de juiste dingen doen. En dus verliezen ook het gevolg van het omgekeerde. 

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat Van der Sar nooit een goede CEO is geweest, dat is niet iets dat nu pas speelt. En dat de RvC ingreep is inderdaad een zegen gebleken, alleen is het niet handig dat een lid van de RvC de macht probeert te grijpen als er een machtsvacuüm is. Het is of besturen of van de zijlijn beoordelen, je kunt niet met 2 petten op tegelijk te werk gaan. 

En wat achter de schermen een groot probleem is, is de technische invulling. Onder Overmars was er een goede wisselwerking tussen scouting en hemzelf, iets dat er nu niet is. Dat schijnt heel dramatisch te lopen, waardoor je zo`n transferzomer als deze krijgt. 

En tel daarbij op een coach die een stuk minder is dan Ten Hag en je vliegt achteruit.
Reply
(10-11-2022, 12:40)TheUncleG Wrote:
(10-11-2022, 12:14)Schobbeyak Wrote: Is dit niet gewoon het gevolg van wedstrijden verliezen? Wat doet Van der Sar nu anders dan voorgaande seizoenen? En ja, dit ingreep van de RVC bij de transfer van Ocampos was vreemd, maar achteraf kan je daar alleen maar blij mee zijn. Anders had je nu nog een aankoop van 20 miljoen gehad die niet rendeert. Die transfer van Bergwijn was er onder Overmars ook gekomen natuurlijk.

Nou ja, winnen is uiteindelijk vooral het gevolg van de juiste dingen doen. En dus verliezen ook het gevolg van het omgekeerde. 

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat Van der Sar nooit een goede CEO is geweest, dat is niet iets dat nu pas speelt. En dat de RvC ingreep is inderdaad een zegen gebleken, alleen is het niet handig dat een lid van de RvC de macht probeert te grijpen als er een machtsvacuüm is. Het is of besturen of van de zijlijn beoordelen, je kunt niet met 2 petten op tegelijk te werk gaan. 

En wat achter de schermen een groot probleem is, is de technische invulling. Onder Overmars was er een goede wisselwerking tussen scouting en hemzelf, iets dat er nu niet is. Dat schijnt heel dramatisch te lopen, waardoor je zo`n transferzomer als deze krijgt. 

En tel daarbij op een coach die een stuk minder is dan Ten Hag en je vliegt achteruit.

Heb je het nou over Danny Blind?
Reply
Overmars weg heeft echt wel een impact gehad denk ik


desalnietemin, ondanks dat het geen onbesproken figuur is, zeer blij met Overmars bij mijn club en de beste zet naar de toekomst van Antwerp denk ik.
Reply
Precies. En die marketingafdeling functioneert ook wel met allemaal mannen.
Reply
(10-11-2022, 12:48)Schobbeyak Wrote:
(10-11-2022, 12:40)TheUncleG Wrote:
(10-11-2022, 12:14)Schobbeyak Wrote: Is dit niet gewoon het gevolg van wedstrijden verliezen? Wat doet Van der Sar nu anders dan voorgaande seizoenen? En ja, dit ingreep van de RVC bij de transfer van Ocampos was vreemd, maar achteraf kan je daar alleen maar blij mee zijn. Anders had je nu nog een aankoop van 20 miljoen gehad die niet rendeert. Die transfer van Bergwijn was er onder Overmars ook gekomen natuurlijk.

Nou ja, winnen is uiteindelijk vooral het gevolg van de juiste dingen doen. En dus verliezen ook het gevolg van het omgekeerde. 

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat Van der Sar nooit een goede CEO is geweest, dat is niet iets dat nu pas speelt. En dat de RvC ingreep is inderdaad een zegen gebleken, alleen is het niet handig dat een lid van de RvC de macht probeert te grijpen als er een machtsvacuüm is. Het is of besturen of van de zijlijn beoordelen, je kunt niet met 2 petten op tegelijk te werk gaan. 

En wat achter de schermen een groot probleem is, is de technische invulling. Onder Overmars was er een goede wisselwerking tussen scouting en hemzelf, iets dat er nu niet is. Dat schijnt heel dramatisch te lopen, waardoor je zo`n transferzomer als deze krijgt. 

En tel daarbij op een coach die een stuk minder is dan Ten Hag en je vliegt achteruit.

Heb je het nou over Danny Blind?

Ligt het er zo dik bovenop?
Reply
Nou ja, die wordt de laatste week wel vaak genoemd. Ik ga echt handenwrijvend de winterstop in als ze die TD maken.
Reply
Of nog beter: Hoofdcoach
Reply
Ben er wel bang voor dat hij z`n kans gaat grijpen eerlijk gezegd.
Reply
Misschien Rik van den Boog weer aanstellen als directeur dan?
Reply
Ik denk dat de basis van de slechte prestaties ook al (deels), onder Overmars, gelegd zijn in transferzomer 2021-2022. Als ik mij goed herinner zijn toen alleen Berghuis en Pasveer gehaald. Dat is zowel kwalitatief als kwantitatief te karig.
Reply
(10-11-2022, 12:56)Schobbeyak Wrote: Misschien Rik van den Boog weer aanstellen als directeur dan?

Alleen als jullie Jan Reker weer nemen, deal?
Reply
Tiny Sanders zat ik aan te denken.
Reply
Fons Spooren is ondertussen wel vrijgelaten, toch?
Reply
Die is onderweg naar Antwerp
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Lastig. Ik vind wel dat de technische staf ruimte en gelegenheid moet krijgen om zichzelf aan te passen. En niet gelijk na 1 mindere periode gelijk buiten gebonjoured moeten worden. Eric ten Hag hebben ze ook staan op te wachten bij de bus.

Maar goed, de vraag is wel hoe lang je daar mee moet wachten. Want ze zakken nu wel door een ondergrens heen.
Reply
Die Taylor zorgt toch wel ff voor een punt.
Reply
Hahaha herbstmeister, wie had dat gedacht.
[+] 5 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Verbaasd mij ook.
Hoop alleen niet dat Slot vervolgens overweegt naar Ajax te gaan en dan bv Szymanski ook nog even meeneemt. Gezien: er al geruchten in die richting klonken...
Reply
(03-11-2022, 14:40)Gunnar Wrote: Dat kan toch niet goed gaan aflopen met die jongen, is wachten op een headline rond ‘oud-voetballer Mo I.’.

Called it.
[+] 2 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
En dat allemaal door Roger Schmidt.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 9 Guest(s)