Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nederlands Voetbal
#26
(24-03-2020, 11:43)Gerblansky Wrote: De bond zal kiezen voor het scenario dat juridisch het minste gezever oplevert, en dat lijkt mij het volledig schrappen van dit seizoen en volgend seizoen opnieuw beginnen met dezelfde Europese deelnemers. Dan kan geen club miepen over aanspraak op kampioenschap, Europees voetbal, degradatie/promotie want het seizoen is immers gewoon gecanceld.

denk dat dit het enig juiste alternatief is, ondanks dat t haken en ogen heeft.
Reply
#27
Ik denk niet dat AZ en FC Utrecht daar zomaar mee akkoord gaan, die maakten serieus kans op een beter Europese positie en dus meer inkomsten.
Zou compleet unfair zijn als Ajax nu weer alleen uit de CL ruif kan eten, terwijl ze daar op sportieve gronden (nog) geen aanspraak op maakten.
Dus als ze voor deze oplossing kiezen zullen de andere clubs financiële compensatie gaan eisen.

Ben ook benieuwd hoe de clubs het op gaan lossen richting hun seizoenkaarthouders, ik loop mooi een paar wedstrijden mis waar ik per saldo wel voor heb betaald.
Reply
#28
De KNVB heeft dinsdagmiddag een statement gegeven over het betaald voetbal en het coronavirus. Gisteren werd bekend dat evenementen en bijeenkomsten zijn verboden tot 1 juni.

De KNVB schetst nu drie mogelijke scenario's. Het eerste scenario is dat de competities worden uitgespeeld voor 30 juni, en dan tot juni zonder publiek. Het tweede scenario is dat de competitie wordt uitgespeeld na 30 juni, maar dat is afhankelijk van de uitkomsten uit de UEFA-kalenderwerkgroep. Het laatste scenario is dat de competitie niet wordt uitgespeeld.
Reply
#29
Het verbod op bijeenkomsten tot 1 juni door de overheid geldt niet voor de Eredivisie en de andere voetbalcompetities. Dat maakt de KNVB dinsdag bekend.

Mmkay...
Reply
#30
Ja, zo kan ik ook wel statements geven.

Er zijn twee scenario's: ja en nee.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#31
Lekker duidelijk toch? Als je een voetbalshirt draagt, dan mag je met meer dan 3 mensen in het openbaar komen zonder anderhalve meter afstand te houden.
Reply
#32
Dit kan toch niet. Echt ongelofelijk.
Reply
#33
Oh ze hadden er gisteren vergeten bij te vertellen dat de datum van 1 juni alleen telt voor evenementen gaat waar een vergunning voor nodig is. De rest is 6 april vooralsnog. Lekker duidelijk weer.
Reply
#34
Er is ook totaal niks duidelijk. Logisch toch in deze tijden!
Reply
#35
Tot 1 juni geen profvoetbal in Nederland, ook niet zonder publiek. Lijkt me wel klaar nu. Huidige stand leidend voor Europees, en geen kampioen uitgeroepen.
Reply
#36
Bekerfinale dan in aanloop maar nieuwe seizoen?
Reply
#37
Klaar ja, hoe de Europese plekken worden verdeeld zal nog wel wat debat over zijn. En dat alles in de veronderstelling dat er vanaf eind juli “gewoon” weer met de Europese voorrondes gestart kan worden, wat me een wensdroom lijkt.
Beter last de UEFA nu alvast de CL en EL 2020-2021 in normale vorm af en ontwikkelen ze alternatieve scenario’s voor wanneer er weer Europees gespeeld kan worden.
Reply
#38
Schaf gewoon seizoen 20-21 af en haal alles in met het EK als slotstuk. En vul de leemte met die ellendige Nations League ergens middenin het seizoen, waar niemand toch wat van snapt.
Reply
#39
Je hebt gelijk, het moet rigoreuzer inderdaad.

Wanneer kom je terug in het corona topic? Daar dreigt groepsimmuniteit te ontstaan voor kritische tegengeluiden.
Reply
#40
Ik lees mee in het topic en stel vast dat er niet veel toe te voegen valt aan wat al gezegd wordt.. ik denk dat de realiteit stilaan voor iedereen duidelijk wordt en Kreuz duidt e.e.a. zeer gedegen naar mijn mening.
Reply
#41
Ik heb het idee dat velen nog niet beseffen wat de realiteit is of straks blijkt te zijn. Namelijk dat de wereld die we tot begin 2020 kenden er grofweg niet meer is. Dat we het nu nog hebben over eventuele afronding van de voetbal competitie 2019-2020 is een klein maar mooi voorbeeld hoe we nog vasthouden aan bekende structuren.
Reply
#42
Bwa, de relatieve stilte (ook buiten het forum) die ik merk, is denk ik net het teken dat die nieuwe realiteit stilaan aan het bezinken is. Het zwaartepunt van discussie zal nu eerder shiften naar de politieke gevolgen. Over de maatregelen kan je blijven discussiëren; feit is dat de IC-capaciteit in Nederland niet zal volstaan en dat zal blijken uit de sterftecijfers down the road. Maar in het licht van de wereldwijde cijfers zal dat niet eens opvallen; zelfs binnen Europa wordt het klein bier vergeleken met de UK, Frankrijk, Spanje en Italië. Dat zal dit kabinet inmiddels wel al opgevallen zijn en bovendien zijn de maatregelen de facto (ze zullen sowieso nog minstens deels tot 1 juni verlengd worden) best ingrijpend.
Reply
#43
Seizoen stopzetten en geen kampioen aanwijzen. Huidige stand gebruiken voor verdeling Europese tickets. Inkomsten van Europees voetbal naar de KNVB laten gaan ipv de club. KNVB moet het geld inzetten om noodlijdende clubs te helpen.

Lijkt me het meest eerlijk.
Reply
#44
UEFA heeft een deadline waarop competities afgerond moeten zijn op 3 augustus gesteld. De KNVB denk half juni de competitie te moeten hervatten om dit te halen.
Reply
#45
Dit lijkt me wel het moment voor de EU en nationale regeringen om de UEFA een doodschop te verkopen, om even in het voetbaljargon te blijven.

IT.IS.NOT.GONNA.HAPPEN.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
#46
De inertie en cognitieve dissonantie van neoliberaal denken nemen stilaan hilarische vormen aan. Terwijl dit voor sectoren waarin overdaad en een te veel aan middelen -zoals elitevoetbal- net een kans is om terug te gaan naar de essentie. Vooral kleinere clubs zullen aan deze crisis ten onder gaan, maar daar lijkt de UEFA niet mee bezig.
Reply
#47
Waar anderen sporten gewoon verantwoordelijkheid nemen, blijft het voetbal maar angstvallig vast houden aan onwerkbare scenario’s om toch nog de competitie te kunnen uitspelen. Echt ongelofelijk en hemeltergend.
[+] 1 user says Thank You to geluksknikker for this post
Reply
#48
Ja, waarom zou je de grootste bron van entertainment niet gewoon een jaar stilleggen?
Reply
#49
"Grootste bron".
Reply
#50
(01-04-2020, 18:24)Schobbeyak Wrote: Ja, waarom zou je de grootste bron van entertainment niet gewoon een jaar stilleggen?

https://www.google.nl/amp/s/www.rollings...67788/amp/

Say what?
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)