30-06-2023, 13:51
Niet echt, ik ben er al te lang niet geweest. Er is een metro en die heb je wel nodig gezien de stad best langwerpig is. Het centrum zelf is allemaal al wandelend te doen.
Vakantieplannen
|
30-06-2023, 13:51
Niet echt, ik ben er al te lang niet geweest. Er is een metro en die heb je wel nodig gezien de stad best langwerpig is. Het centrum zelf is allemaal al wandelend te doen.
30-06-2023, 18:26
Heeft iemand tips voor clubs/podia voor live muziek in Ljubljana?
30-06-2023, 18:48
(29-06-2023, 20:38)Wailer Wrote: Overwegen eind september er lang weekend Bilbao, Vorig jaar heb ik in september een kleine rondreis door Spanje gemaakt, met als beginpunt Bilbao. Vond het eerlijk gezegd niet zo'n boeiende stad. Zou eerder voor San Sebastian als uitvalsbasis kiezen; en dan een dagtrip naar Bilbao voor het Guggenheim.
30-06-2023, 19:52
Bilbao is prima voor 1 1/2 dag. Dan heb je het ook wel gezien. Maar idd het is vooral Guggenheim en Pinxtos.
30-06-2023, 22:09
(This post was last modified: 30-06-2023, 22:12 by thomas9790.)
Ik vond Bilbao fantastisch toen ik er een paar weken terug was, heb er met veel plezier 5-6 dagen doorgebracht.
Ik zat een paar weken terug in Pension Manoli, dat was een goede uitvalsbasis. Het is een prachtige stad als je van wandelen houdt, de natuur is erg nabij. - vanaf metrohalte Zazpikaleak en het Extebarriapark naar het uitzichtspunt bij Parque del Funicular wandelen, en dan met de funicular weer naar beneden - boottochtje met Bilboats naar de haven - metro pakken naar Bidazebal in Getxo, en dan langs de Aixerrota Bidea wandelen - optreden checken bij Kafe Antzokia - eten bij Irrintzi of een van de andere honderd fantastische eetplekken - bus of auto naar Bakio en de kapel op Gaztelugatxeko bezoeken (wel even reserveren van te voren, is gratis)
30-06-2023, 22:23
(30-06-2023, 18:26)nam-tso Wrote: Heeft iemand tips voor clubs/podia voor live muziek in Ljubljana?Kino Šiška is zeg maar het Paradiso van de stad. Dan heb je nog Cankarjev Dom wat een hoop klassiek en jazz heeft, maar soms ook een Arooj Aftab of Circuit des Yeux. In Metelkova, een inmiddels gedoogde squat, heb je een hoop kleinere zalen / clubs (Gala Hala, Channel Zero, Gromka). Dan heb je ‘s zomers nog wat plekken in het park Tivoli waar mogelijk interessante concerten georganiseerd worden. Over het algemeen is het zoeken naar goede dingen buiten steevast redelijk tot goed programmerende festivals als Druga Godba en Sonica.
02-07-2023, 10:45
(30-06-2023, 22:23)Murdoc Niccals Wrote:(30-06-2023, 18:26)nam-tso Wrote: Heeft iemand tips voor clubs/podia voor live muziek in Ljubljana?Kino Šiška is zeg maar het Paradiso van de stad. Dan heb je nog Cankarjev Dom wat een hoop klassiek en jazz heeft, maar soms ook een Arooj Aftab of Circuit des Yeux. In Metelkova, een inmiddels gedoogde squat, heb je een hoop kleinere zalen / clubs (Gala Hala, Channel Zero, Gromka). Dan heb je ‘s zomers nog wat plekken in het park Tivoli waar mogelijk interessante concerten georganiseerd worden. Over het algemeen is het zoeken naar goede dingen buiten steevast redelijk tot goed programmerende festivals als Druga Godba en Sonica. Merci
02-07-2023, 19:59
Ik vlieg zaterdag voor 2,5 week naar Zuid-Korea (4 dagen) en Japan (14 dagen), iemand tips en ervaringen?
02-07-2023, 21:02
(30-06-2023, 22:23)Murdoc Niccals Wrote:(30-06-2023, 18:26)nam-tso Wrote: Heeft iemand tips voor clubs/podia voor live muziek in Ljubljana?Kino Šiška is zeg maar het Paradiso van de stad. Dan heb je nog Cankarjev Dom wat een hoop klassiek en jazz heeft, maar soms ook een Arooj Aftab of Circuit des Yeux. In Metelkova, een inmiddels gedoogde squat, heb je een hoop kleinere zalen / clubs (Gala Hala, Channel Zero, Gromka). Dan heb je ‘s zomers nog wat plekken in het park Tivoli waar mogelijk interessante concerten georganiseerd worden. Over het algemeen is het zoeken naar goede dingen buiten steevast redelijk tot goed programmerende festivals als Druga Godba en Sonica. Sowieso Metelkova meepakken zou ik zeggen inderdaad. Vond ik een erg toffe plek.
02-07-2023, 21:49
Wat 'grappig' te lezen dat de een Bilbao fantastisch en de ander maar meh.
En volgens mij is er zoveel meer dan Guggenheim en pintxos. Natuurlijk is het wel te lezen dat de stad.op.culinaor vlak helemaal top is. En Guggenheim..ja dat zal niet ontbreken aan een weekendje Bilbao. Planning is nu 3.dagen. vrijdag heeft maandagochtend terug.
02-07-2023, 22:02
06-07-2023, 06:56
Tickets Bilbao geboekt,
29sep heen, 2 oktober terug. Nu begint de voorpret ![]()
07-07-2023, 17:39
(02-07-2023, 21:02)Piet Knaak Wrote:Ik ben nu in Ljubljana en als je er nu bent raad ik je aan om naar het Food Friday festival te gaan. Buiten geweldig eten en drank draait de dj geweldige muziek.(30-06-2023, 22:23)Murdoc Niccals Wrote:(30-06-2023, 18:26)nam-tso Wrote: Heeft iemand tips voor clubs/podia voor live muziek in Ljubljana?Kino Šiška is zeg maar het Paradiso van de stad. Dan heb je nog Cankarjev Dom wat een hoop klassiek en jazz heeft, maar soms ook een Arooj Aftab of Circuit des Yeux. In Metelkova, een inmiddels gedoogde squat, heb je een hoop kleinere zalen / clubs (Gala Hala, Channel Zero, Gromka). Dan heb je ‘s zomers nog wat plekken in het park Tivoli waar mogelijk interessante concerten georganiseerd worden. Over het algemeen is het zoeken naar goede dingen buiten steevast redelijk tot goed programmerende festivals als Druga Godba en Sonica.
07-07-2023, 17:46
Deze.
https://www.visitljubljana.com/en/visito...n-kitchen/ Die is ook vandaag en echt de moeite. Vooral als je nog wilt eten en drinken.
09-07-2023, 15:52
Tips voor Venetië zijn welkom! Plan is om 4 dagen te gaan eind oktober. Tot dusver staat op het programma: het concert van Brian Eno & Baltic Sea Philharmonic, de Biennale Architettura, verschillende installaties van de Biennale Musica en de toeristische highlights rond het San Marco plein.
Andere tips zijn welkom, zowel voor bezienswaardigheden als culinair
10-07-2023, 07:54
10-07-2023, 09:47
Zojuist teruggekeerd na één van onze jaarlijkse uitstapjes naar een Wadden eiland toch maar eens even wat verloop van deze 4 dagen opgetekend. Onze vorig jaar al direct op 't eiland besproken hotelkamer werd inmiddels klaarblijkelijk al door iemand anders bezet. Ik kon verbijsterd zijn, boos of teleurgesteld. Ondanks dit alles: werden we vervolgens (met een kleine vergoeding) overgeplaatst naar een ander (duurder) hotel in 't zelfde dorp. Dat beviel ons op zich nog niet direct slecht, al was de plek waar dit establishment zich bevond natuurlijk bij lange niet zo gaaf - en bevonden er zich daar tot overmaat ook een stel totaal maffe elitaire types. Coke snuivers en ook nog agressief qua karakter zo bleek. Ik werd eerst bedreigd en vervolgens zelfs geslagen. Afijn: Na enkele dagen 18 graden en bewolkt weer komt er vervolgens midden in de week een vergeten (achter)uitloper van een orkaan over. De storm op zich viel nog mee, maar 't stortregende uren achter elkaar. Dineren we een dag later bij een Grieks restaurant bemerk ik dat er zich bedorven vlees op m 'n plate bevindt. Zagen we al eerder dat er maar 1 veerboot per uur in de vaart was - en zouden we nu dus terug naar 't vaste land vertrekken: bleek er eerst 3 uur wachttijd te ontstaan en deed de boot er i.p.v. een half uur - anderhalf uur over. Tot slot: stap ik in m 'n aan de wal geparkeerde voiture en blijft de handrem stoïcijns vast zitten. We zijn blij weer thuis te zijn.
11-07-2023, 00:18
Dit klinkt niet als een fijne vakantie, jammer zeg.
In oktober een lang weekend naar Hamburg. Erg veel zin in, zeker door de verhalen hier.
11-07-2023, 08:32
(10-07-2023, 09:47)thomas9790 Wrote:(10-07-2023, 07:54)Wailer Wrote:(06-07-2023, 06:56)Wailer Wrote: Tickets Bilbao geboekt, Hahaha, nee. Ik wil graag een leven houden Alhoewel . Minister van (live)muziek. Mag best beetje sturing komen om bagger tegen te.houden ![]()
21-07-2023, 10:22
Over een maand zitten mijn vriendin en ik in Wales, en gisteren stuurde ik de host van de B&B (geregeld via Booking.com) een mail met een paar kleine vraagjes. Naast een paar nuttige en vriendelijke antwoorden, liet de host weten dat wij korting (10% op het totale bedrag) kunnen besparen als we de boeking via Booking.com annuleren en direct bij hen reserveren. Al met al bespaart ons dat zo'n 80 euro. Heeft er iemand (slechte) ervaring met een dergelijke constructie, want ik wil natuurlijk gezeik voorkomen.
Vrij gebruikelijk, en zeker te verwachten op dit moment. Volgens mij is de fee voor Booking 17,5%. Daarnaast is Booking haar IT systemen op dit moment aan het herzien waardoor ze geen uitbetalingen aan verhuurders kunnen doen van afgelopen juni tot aan augustus, wat verscheidene verhuurders al in geldnood gebracht heeft. De nood kon bij jouw host ook wel eens hoog zitten.
Vooral voor beiden dus een win/win. Als ik iets op Booking boek Google ik ook vaak zelf eerst nog even of de verblijfplaats kan boeken, om zo de middleman van Booking er tussenuit te halen, nooit gedoe mee gehad. Sterker nog: zijn verhuurders alleen maar blij mee en geven daarom dus wel vaker kortingen. Helaas zie je steeds minder dat verhuurders ook nog een eigen platform hebben en zijn ze steeds meer echt aan Booking gebonden
23-07-2023, 21:18
(21-07-2023, 10:22)Koen Wrote: Over een maand zitten mijn vriendin en ik in Wales, en gisteren stuurde ik de host van de B&B (geregeld via Booking.com) een mail met een paar kleine vraagjes. Naast een paar nuttige en vriendelijke antwoorden, liet de host weten dat wij korting (10% op het totale bedrag) kunnen besparen als we de boeking via Booking.com annuleren en direct bij hen reserveren. Al met al bespaart ons dat zo'n 80 euro. Heeft er iemand (slechte) ervaring met een dergelijke constructie, want ik wil natuurlijk gezeik voorkomen. Koen, altijd direct.boeken. Scheelt altijd geld Booming.com is een platform waar de hotels, b&bs forse commissies aan betalen. Maar, vooral de kleinere accommodaties kunnen niet zonder, anders worden ze moeilijk gevonden. Beetje vergelijkbaar met de eetbezorgsites. Oh ja, booking.com heeft.het niet zo op belasting betalen . Niet dat je er iets mee moet... Maar EN goedkoper direct.boeken EN deze boeven niet steunen... Win win. Wel even checken of je bij booking.com nog zonder kosten kunt annuleren |
« Next Oldest | Next Newest »
|