Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vakantieplannen
Kasikasima gebied is echt prachtig. Als je van jungle en een beetje avontuur houdt.
Reply
Auto gehuurd en een weekendje Virginia gedaan. Was de hele tijd 28-30 graden zonder bewolking en zonder luchtvochtigheid; echt lekker. Eerste stop was het Virginia Safari Park (drie en een half uur rijden vanaf DC), waar je met de auto langzaam langs allerlei soorten herten, struisvogels, buffles, llamas, en paarden reed en je brokjes voer aan die beesten kon geven. Daarmee bedoelend dat ze hun hoofden door het raam van de auto staken, waarbij ze van de binnenkant een gigantische puinhoop maakten doordat die brokjes alle kanten op vlogen. Was lachen, met name het gedrag van de struisvogels en de manier waarop ze het voer aten. Vervolgens naar Charlottesville gereden waar de alma mater van mijn partner ligt; de University of Virginia. Ik was hier in 2011 voor het laatst en het is echt een prachtige historische campus waarbij de gebouwen waren ontworpen door Thomas Jefferson. Voelde heel fijn om daar op een zaterdagavond rond te slenteren en de gezellige studentensfeer te proeven. Het downtown gebied van Charlottesville buiten UvA is ook cool en ze hebben daar zelfs een goeie muziekscene voor tourende bands (inclusief een overdekt amfitheater wat het gehele jaar door de inwoners kan worden gebruikt). Lijkt mij een prima stad om in te wonen. Volgende dag vroeg opgestaan en een paar uur bij een wijngaard gechilled in de zon, en daarna door naar Monticello: het landgoed/slavernijplantage van eerdergenoemde Jefferson. Is in Amerika een big deal om te bezoeken doordat dat huis daar is afgebeeld op de 5 cent dollarmunt. Was er ooit als kind heen geweest, en het was tof om er als volwassene weer te wandelen. Voelt echt als een andere wereld. Zowel UvA als Monticello zijn absoluut het bezoeken waard als onderdeel van een road trip.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
Die winery was dat toevallig Blenheim Vineyards?
Reply
Nee, King Family Vineyards. Blenheim ziet er ook cool uit.
Reply
Ik zit tot zondag in München om vrienden te bezoeken, wat mag ik hier niet missen? Musea, kroegen, zeg het maar.
Reply
Bayerisches Nationalmuseum. En dat grote stadspark met de plek waar je kan surfen. Dagtripje hiken rondom Neuschwanstein raad ik ook aan.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Volgende maand een lang weekendje Kopenhagen gepland, alle tips zijn welkom. 
Hotel is al geboekt, Citizen M, was in NY ook goed bevallen en lag redelijk centraal.
Reply
(26-04-2022, 18:08)VDB Wrote: Volgende maand lang weekendje Kopenhagen, alle tips zijn welkom. 
Hotel is al geboekt, Citizen M, was in NY ook goed bevallen en lag redelijk centraal.

Vrijstaat Critiania is een bezoek meer dan waard. Je kan daar wel je fotocamera niet gebruiken, dat is er verboden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijstad_Christiania

Nyhavn en dan wel je camera gebruiken

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nyhavn

Verder hebben wij genoten van de vele kroegen, nou ja, ik meer dan mijn vrouw. 

Tip: In Cristiania is cash geld een pre, voor de rest betaald nagenoeg niemand met cash geld in Kopenhagen.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
(26-04-2022, 18:08)VDB Wrote: Volgende maand lang weekendje Kopenhagen, alle tips zijn welkom. 
Hotel is al geboekt, Citizen M, was in NY ook goed bevallen en lag redelijk centraal.

Ooit een keer als schrale student een avondje op stap geweest in Kopenhagen, overal was het heel duur, behalve in cafe The Moose, daar was het bier goedkoper dan in Nederland. Kroeg bestaat nog steeds las ik.
[+] 1 user says Thank You to jodocus for this post
Reply
Ik vond de Rundetårn leuk, een aparte toren, met expositieruimte en een heel mooi uitzicht. Er is ook een apart, groot gebouw (ik dacht het stadhuis) met een groen (koperen) dak met draken erop

Verder heb je de binnenstad wel in een dagje gehad. Er is ook nog een groot museum (Ny Carlsberg Glyptotek Kunst Museum). Je kan eigenlijk alles wel lopen.

Vergeet niet om lekker hotdogs eten aan een kraampje. De kleine zeemeermin is wel erg toeristisch, en niet zo heel speciaal. Dan zijn de onderwaterbeelden van Agnete en de Meerman leuker.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
21 mei tot 28 mei een week naar side , turkije, 5 sterren all in.
gewoon ff een weekje nx!!!!!!
heerlijk!!!
Reply
Sterkte
[+] 9 users say Thank You to atthedrive-in for this post
Reply
Vergeet de kaarsen niet
[+] 3 users say Thank You to kurtje for this post
Reply
(26-04-2022, 18:08)VDB Wrote: Volgende maand een lang weekendje Kopenhagen gepland, alle tips zijn welkom. 
Hotel is al geboekt, Citizen M, was in NY ook goed bevallen en lag redelijk centraal.

Specifieke dingen waar je naar op zoek bent? Veel toeristische attracties die de moeite waard zijn heb je niet. Ik raad altijd het volgende aan:

Louisiana Museum ten noorden van Kopenhagen, denk Kroller-Muller maar dan aan zee. Met mooi weer ook een mooie fietstocht, je fiets mag mee terug met de trein.

Tivoli is ook verrassend leuk.

Eten en drinken in Kødbyen ("meatpacking district"), specifiek de uitstekende barbecue en Mikkeler bier bij Warpigs.

Refshaløen, een soort NDSM-werf sfeer met foodtrucks (wel wat toeristisch) en toffe musea. Als het lekker weer is, kan je ook in de zee zwemmen (kan bijna overal trouwens).
[+] 2 users say Thank You to greenlander for this post
Reply
Morgen een dagje en nachtje Nijmegen.
Tips zijn welkom!
Reply
Dit weekend met wat vrienden naar Berlijn. De usual suspects ken ik wel redelijk, maar zijn er nog funky tips?
Reply
@Fitz: Veur-Lent en de Ooijpolder, tenzij je natuur kut vindt.
Qua kroegen De Blauwe Hand en De Hemel en als je daar komt, dan zie je gelijk ook de benedenstad. Van daaruit is langs de Waal wandelen richting Valkhof ook best leuk.

@Snake: in september kwam ik toevallig de oude Kindl-brouwerij tegen en dat is qua kunstruimte toch wel retevet.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(28-04-2022, 09:18)Schobbeyak Wrote: Dit weekend met wat vrienden naar Berlijn. De usual suspects ken ik wel redelijk, maar zijn er nog funky tips?

Ik heb dit al vaker gepost, maar dit is het hoogtepunt van Berlijn.

https://www.ramonesmuseum.com/

De officiële Rammstein winkel in Berlijn.

http://berlin.rammstein.nl/?page_id=150

De zesde verdieping van KaDeWe (winkel), vlakbij de Gedächtniskirche, moet je eens gezien hebben. Deze verdieping is er een van alleen maar delicatessen.

https://www.berlijn-now.nl/winkelcentra/...rlijn.html
[+] 2 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
(28-04-2022, 09:18)Schobbeyak Wrote: Dit weekend met wat vrienden naar Berlijn. De usual suspects ken ik wel redelijk, maar zijn er nog funky tips?

Ik ga altijd graag naar X-Terrain café en Supamolly. Allebei ondergrondse cafés met een bijzondere inrichting. Je moet geen smetvrees hebben overigens.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(27-04-2022, 19:00)kurtje Wrote: Vergeet de kaarsen niet

Dit geeft het concept 'all-in' wel een heel nieuwe betekenis.
Reply
(28-04-2022, 09:51)Timothy\s Monster Wrote:
(28-04-2022, 09:18)Schobbeyak Wrote: Dit weekend met wat vrienden naar Berlijn. De usual suspects ken ik wel redelijk, maar zijn er nog funky tips?

Ik ga altijd graag naar X-Terrain café en Supamolly. Allebei ondergrondse cafés met een bijzondere inrichting. Je moet geen smetvrees hebben overigens.

Volgens mij ben ik de vorige keer dat ik in Berlijn was ook bij dat X-terrain café geweest als ik dat zo bekijk. Bedankt iig!
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Funkhaus is ook als er niks gepland staat het bezoeken waard. Valt ook goed te combineren met een fietstochtje door Treptower park en Spreepark.
Reply
Naturpark Schöneberger Sūdgelände, een overwoekerd rangeerterrein dat nu park is, entreeprijs 1 euro geloof ik.
Reply
Tips voor Dusseldorf zijn welkom.
Reply
(28-04-2022, 19:53)eloelo Wrote: Tips voor Dusseldorf zijn welkom.

https://www.inspirock.com/nl/germany/dus...a573970041
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)