Typisch Thailand, maar geheel onverwacht is het natuurlijk niet.
https://www.bangkokpost.com/thailand/gen...ox-entries
Nu maar 4 januari afwachten en anders zijn we weer een voucher rijker.
•
Ja hoor. Ze gaan 1 februari weer open. Even kijken wat we doen. Kroegen en nachtclubs blijven gesloten.
https://www.bangkokpost.com/thailand/gen...sume-feb-1
•
Ik vlieg 15 februari naar Teheran, mits m’n visumaanvraag wordt geaccepteerd
•
(23-01-2022, 19:55)MyMusic Wrote: Ik vlieg 15 februari naar Teheran, mits m’n visumaanvraag wordt geaccepteerd
Paar jaar terug kon ik die zo ophalen bij de ambassade in Den Haag. Half uurtje wachten en ik kreeg het meteen mee.
•
(23-01-2022, 20:01)Stefan Wrote: (23-01-2022, 19:55)MyMusic Wrote: Ik vlieg 15 februari naar Teheran, mits m’n visumaanvraag wordt geaccepteerd
Paar jaar terug kon ik die zo ophalen bij de ambassade in Den Haag. Half uurtje wachten en ik kreeg het meteen mee.
ja, moet dinsdag heen. Ik ga het zien.
•
Komende zomer ga ik treinen door Duitsland en eventueel Oostenrijk/Zwitserland. Vertrekken vanuit Aachen of Köln.
Iemand ervaring met treinreizen door Duitsland en tips voor steden/gebieden in het Oosten en Zuiden?
•
(23-01-2022, 20:51)Timothy\s Monster Wrote: Komende zomer ga ik treinen door Duitsland en eventueel Oostenrijk/Zwitserland. Vertrekken vanuit Aachen of Köln.
Iemand ervaring met treinreizen door Duitsland en tips voor steden/gebieden in het Oosten en Zuiden?
Laatst bij rail away de Sauschwänzlebahn gezien. Dat zag er wel leuk uit. Voor de rest geen ervaring met treinen, laat staan vakantie/reizen met de trein.
Gaat op zich prima, alleen ik heb al wel een paar keer flink vertraging gehad op trienen die lange afstanden afleggen. Dus hou een beetje speling aan.
Als je het kan betalen, eerste klas bij de DB is wel de moeite waard, lekkere ruime stoelen en soms een eigen coupé.
Oostenrijk met de trein (Innsbruck) gedaan, met de dagtrein. Als je verder gaat is de nachttrein waarschijnlijk wel fijner.
Verder nog een aantal keren naar Kaiserslautern geweest voor werk.
(23-01-2022, 19:55)MyMusic Wrote: Ik vlieg 15 februari naar Teheran, mits m’n visumaanvraag wordt geaccepteerd
Wat zijn je plannen daar? Verder reizen door Iran? In Teheran vond ik het museum over de oorlog tussen Irak en Iran erg tof.
•
24-01-2022, 18:26
(This post was last modified: 24-01-2022, 18:26 by hythloth.)
(23-01-2022, 20:51)Timothy's Monster Wrote: Komende zomer ga ik treinen door Duitsland en eventueel Oostenrijk/Zwitserland. Vertrekken vanuit Aachen of Köln.
Was in 2017 van Keulen naar Munchen gereisd, waarvan het merendeel via een "normale" trein en geen ICE. Terugkijkend was dat heel gezellig, maar een hogesnelheidstrein zou dezelfde meerwaarde hebben opgeleverd betreft uit het raam kijken naar de landschappen.
(24-01-2022, 00:01)meisbaer2 Wrote: Gaat op zich prima, alleen ik heb al wel een paar keer flink vertraging gehad op trienen die lange afstanden afleggen. Dus hou een beetje speling aan.
Als je het kan betalen, eerste klas bij de DB is wel de moeite waard, lekkere ruime stoelen en soms een eigen coupé.
Oostenrijk met de trein (Innsbruck) gedaan, met de dagtrein. Als je verder gaat is de nachttrein waarschijnlijk wel fijner.
(24-01-2022, 18:26)hythloth Wrote: (23-01-2022, 20:51)Timothy\s Monster Wrote: Komende zomer ga ik treinen door Duitsland en eventueel Oostenrijk/Zwitserland. Vertrekken vanuit Aachen of Köln.
Was in 2017 van Keulen naar Munchen gereisd, waarvan het merendeel via een "normale" trein en geen ICE. Terugkijkend was dat heel gezellig, maar een hogesnelheidstrein zou dezelfde meerwaarde hebben opgeleverd betreft uit het raam kijken naar de landschappen.
München en Innsbruck staan op de planning. Liever via IC's inderdaad. Daarna richting Dresden, Leipzig en Berlijn.
•
(24-01-2022, 18:48)Timothy\s Monster Wrote: (24-01-2022, 00:01)meisbaer2 Wrote: Gaat op zich prima, alleen ik heb al wel een paar keer flink vertraging gehad op trienen die lange afstanden afleggen. Dus hou een beetje speling aan.
(24-01-2022, 18:26)hythloth Wrote: (23-01-2022, 20:51)Timothy\s Monster Wrote: Komende zomer ga ik treinen door Duitsland en eventueel Oostenrijk/Zwitserland. Vertrekken vanuit Aachen of Köln.
München en Innsbruck staan op de planning. Liever via IC's inderdaad. Daarna richting Dresden, Leipzig en Berlijn.
In de buurt van Dresden (ergens bij het drielandenpunt Duitsland-Polen-Tsjechie) schijnt nog een stoomtrein te rijden wat ook zeer de moeite is.
Die stoomtrein rijdt ook in Zuid Limburg
https://www.miljoenenlijn.nl/
(24-01-2022, 18:48)Timothy\s Monster Wrote: München en Innsbruck staan op de planning. Liever via IC's inderdaad. Daarna richting Dresden, Leipzig en Berlijn.
München vond ik een geweldige stad om te bezichtigen. Dat grote stadspark is een dikke aanrader, met name die plek waar je kan surfen.
Hiken rondom Neuschwanstein (anderhalf uur met de normale trein) was ook heel cool. Er waren destijds alleen geen late treinen terug, dus kijk goed naar het schema.
Zugspitze, Innsbruck, en Salzburg helaas niet aan toegekomen.
Hoe lang ga je? Het is trouwens best vroeg in het seizoen.
•
(23-01-2022, 20:51)Timothy\s Monster Wrote: Komende zomer ga ik treinen door Duitsland en eventueel Oostenrijk/Zwitserland. Vertrekken vanuit Aachen of Köln.
Voor langere afstanden vind ik nachttreinen ook aan te raden, heel fijn dat die weer terugkeren. Als je die op tijd boekt valt het qua prijs reuze mee, helemaal als je bedenkt dat je er een overnachting mee uitspaart.
Verder heb ik voor Oostenrijk wat tips: allereerst is het vanuit Duitsland onderweg naar Innsbruck de moeite om bij Kundl uit te stappen en naar de Kundler Klamm te gaan (al is die in de herfst stiekem het mooist). Vanuit Jenbach de Achenseebahn richting de Achensee nemen is ook een grote aanrader, dat is nog een klassieke tandradbaan. De Achensee is daarnaast ook echt wel een mooie omgeving om een paar dagen te verblijven, wandelen, zwemmen en de veerponten over het meer te nemen.
Daarnaast is in Oostenrijk het spoortraject door het Gasteinertal (op het traject tussen Salzburg en Villach) heel leuk. Ook de Pinzgauer Lokalbahn is een aanrader om een paar dagen in de buurt van te verkeren. Prachtige omgeving om uit te stappen onderweg, en de moeite om de lijn helemaal af te volgen van Zell Am See, met een duik in de Zeller See, tot aan Krimml en een bezoek te brengen aan de Krimmler Wasserfalle. Mochten je plannen uiteindelijk die kant op gaan heb ik eventueel wel meer tips. Moet er wel bij zeggen dat de Pinzgauer Lokalbahn sinds de overstromingen in Pinzgau afgelopen zomer voor een heel groot deel niet meer rijdt. Wanneer die wel weer kan rijden weet ik niet, maar er rijden wel vervangende bussen.
24-01-2022, 22:25
(This post was last modified: 24-01-2022, 22:28 by MyMusic.)
(24-01-2022, 20:14)halfempty/full Wrote: (23-01-2022, 19:55)MyMusic Wrote: Ik vlieg 15 februari naar Teheran, mits m’n visumaanvraag wordt geaccepteerd
Hoe lang ga je? Het is trouwens best vroeg in het seizoen.
2,5 week.
weet ik. Maar dit is de enige optie (ivm werk tussen half maart en november). Vorige keer was ik er eind november, viel toen mee, zal nu vooral in Tehran wel kouder zijn, maar het zuiden is alsnog zo rond de 20 graden.
Vorige keer heb ik Tehran, Esfahan, Yazd, Shiraz bezocht. Vooral Shiraz wil ik naar terug voor Persepolis, vorige keer niet kunnen doen vanwege ongeregeldheden (2019). Daarnaast Kerman, Bam, dieper Teheran in (vorige keer alleen gebruikt als overnachtingsplek begin en einde van de reis).
•
Zorg voor Persepolis een goede gids die toelichting kan geven. Je kunt het eveneens op een dag combineren met Naqsh-e Rustam en/of Pasargadae. En qua Tehran zou ik het Iranian Artist Forum, het park waar het in zit en de café's daar in de buurt aanraden.
•
Heel andere vakantie hier op de planning. Kamperen met 5en. Ik, m'n 2 kinderen van 6 (dan dus 6,5), mijn vriendin en haar kleine van 1,5.
Qua auto kunnen we wellicht busje van m'n broer lenen.. dat scheelt een berg. Want m'n tent neemt een hoop ruimte in beslag.
Denk er aan om richting Denemarken te gaan .. niet te ver rijden... Toch echt buitenland, en wellicht is Legoland wel gaaf voor mijn kinderen.
Misschien nog mensen tips qua campings? Ben niet van het hele grote met schreeuwerige animatieteams. Lekker buiten , kunnen zwemmen is heel erg fijn, en hoeft niet zo aangeharkte heggencamping te zijn.
•
(26-01-2022, 23:47)Wailer Wrote: Heel andere vakantie hier op de planning. Kamperen met 5en. Ik, m'n 2 kinderen van 6 (dan dus 6,5), mijn vriendin en haar kleine van 1,5.
Qua auto kunnen we wellicht busje van m'n broer lenen.. dat scheelt een berg. Want m'n tent neemt een hoop ruimte in beslag.
Denk er aan om richting Denemarken te gaan .. niet te ver rijden... Toch echt buitenland, en wellicht is Legoland wel gaaf voor mijn kinderen.
Misschien nog mensen tips qua campings? Ben niet van het hele grote met schreeuwerige animatieteams. Lekker buiten , kunnen zwemmen is heel erg fijn, en hoeft niet zo aangeharkte heggencamping te zijn.
Geen exacte campingtips, maar als kind reden we ook naar Legoland en hadden daar in de buurt een nacht gekampeerd. Legoland is voor kinderen heel gaaf, al was het destijds zo dat je voor sommige attracties minimaal 8 jaar oud moest zijn. Geen idee of dat nog zo is, of dat ze je om legitimatie vragen (kan ook gewoon de boel bedonderen).
The following 1 user says Thank You to hythloth for this post:1 user says Thank You to hythloth for this post
• Wailer
Campings zijn in Denemarken altijd goed, je kunt weinig verkeerd doen. Qua veel ruimte/lange wandelingen/zee kan ik Skagen en het vaste land tov Romo wel aanbevelen.
The following 1 user says Thank You to Uplift for this post:1 user says Thank You to Uplift for this post
• Wailer
Iemand aanbevelingen voor stedentrips die met de auto goed te doen zijn?
•
Goh, veel. Hamburg en Berlijn zijn erg makkelijk wegens veel gratis parkeergelegenheid en dat zal voor de meeste Duitse steden gelden, al moet je letten op milieuzones. Kleinere steden in Zuid-Europa (inclusief Zuid-Frankrijk) ook. In Nîmes kon ik bv op wandelafstand van het centrum, vlakbij de b&b, parkeren. Via de ANWB site kan je trouwens opzoeken welke steden specifieke milieuzones e.d. hebben.
•
(27-01-2022, 00:33)eloelo Wrote: Iemand aanbevelingen voor stedentrips die met de auto goed te doen zijn?
Hoeveel kilometer wil je maximaal rijden? Dat bepaal ik bv van te voren met inachtneming van de tijd die het mag/kan kosten en tevens rekening houdend met de maximale reistijd per dag die voor jezelf nog redelijk te doen is. Nu zijn reistijd en kilometers niet perse heilig, want achterland van Spanje is niet te vergelijken met bv Nederland/België en als je eenmaal Nordrhein Westfalen achter je hebt gelaten is de rest van Duitsland ook een peulenschil om meer kilometers te maken. Als je dat voor jezelf bepaald hebt pak je kaart van Europa en trek een cirkel vanaf je startpunt en dan pak je de steden die daarin vallen en ga Googelen en die stad is dan weer je startpunt voor de volgende trip, totdat je weer thuis bent.
Zo gaan wij plan B in werking stellen door het wegvallen van onze Thailand vakantie, die eigenlijk aanstaande zondag zou starten. Wij gaan hoogst waarschijnlijk Brunssum-Geneve/Lausanne (wens van mijn vrouw)-Chamonix (Mont Blanc uitvalsbasis)-Nice/Monaco-Milaan/Verona-Vaduz-München-Brunssum doen. Ook dit is afhankelijk van de corona situatie van het moment.
•
Wat pud zegt, wat is de maximale reistijd en wat is je budget?
Binnen een dag rijden ben je in Duitsland, Denemarken, België, Luxemburg, Zwitserland, Oostenrijk, Noord-Italië, Frankrijk en zelfs Engeland. De keuze is legio dus.
•
|