Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vakantieplannen
Vlak bij de Fundatie (in de zelfde straat) als heb je nog 't kleine Herman Broodmuseum. Een aardig tussendoortje wat je niet moet missen met ondermeer een jukebox met alle singletjes van HB & his Wild Romance.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
Wel reserveren bij baiyok. Een goede thai. Engelse werk is ook leuk om even te wandelen en daar wat te lunchen.
Reply
Zwolle bevalt prima. Lekker bier en borrelplank bij The Dublin House en De Gezelligheid, straks bandjes bij Jack's Music Bar. Morgen maar eens een echt restaurant zoeken.
Reply
(25-05-2023, 17:32)Locor Wrote:
(02-05-2023, 16:12)Locor Wrote: Hier ook van plan om komende zomer weer een wandeltocht van pak hem beet een week te maken. Originele plan was om met m'n broertje te gaan, maar die is een beetje aan het terugkrabbelen helaas.

En we gaan toch! De hutten zijn gereserveerd. Eind augustus zes dagen de Dreiländertour in de Hohe Tauern lopen, en daar voegen we nog twee pittige dagen aan toe om te stijgen en dalen. Zin in! Wordt een mooie combinatie van zware en lichte dagen en 8 dagen lang heerlijke uitzichten.

En dan denk je dat alles geregeld is en besluit je toch nog een overnachting er tussenuit te halen, zodat ik op tijd terug ben voor Sunn O))) in Paradiso. Wordt toch wel een pittige tocht nu met 93,1 km en 5700 hoogtemeters in 7 dagen
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
(25-05-2023, 20:59)meisbaer2 Wrote: Thais restaurant BaiYok bij de stadspoort was ook prima en heeft een terras aan de gracht. Ten tijden van corona zaten we het liefst buiten natuurlijk Wink

(26-05-2023, 21:32)atthedrive-in Wrote: Wel reserveren bij baiyok. Een goede thai.

Nog eens bedankt voor deze tip, we hebben daar vandaag heerlijk gegeten.
[+] 2 users say Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Alweer in de trein terug, met tussenstop in Nijmegen voor lunch. Hier nog wat highlights van een lang weekend Zwolle.

Boekhandel Van der Velde in de Broerenkerk. Prachtige en enorme winkel, veel lichter en ruimer dan de Dominicanen in Maastricht. Prima assortiment ook, mijn wederhelft liet zich verleiden tot de aankoop van twee schitterend uitgevoerde dikke pillen met alle Sherlock Holmes verhalen en het verzameld werk van Jane Austen. Waar ik me nu een breuk aan til. En pal naast de Plato is de Variaworld, nog een hele fijne platenzaak met veel tweedehands. Lekker gewinkeld dus.

Jack's Music Bar bleek het centrum van de alternatieve scene van de stad, in twee cafés naast elkaar waarvan een een podium heeft met vrijdagavond twee punkrockbands en zaterdag drum 'n bass in de kelder. Poppodium Hedon had het hele weekend helaas niks en geen heel bijzondere programmering daarbuiten, maar in het Ter Pelkwijkpark was het Tussenland festival (eerste editie?) met veel vertel-/straat-/circustheater en wat feestelijke live optredens zoals een salsaband en de hiphopshow van Rico voor kinderen getiteld "Frenk de Slak". En vanochtend aan het ontbijt hebben we een paar meisjes met prinsessenjurkjes gespot omdat in theater De Spiegel K3 een stuk of negen shows had in drie dagen.

Verder een interessante stadswandeling gedaan en nog meer over Zwolle geleerd in het nieuwe stadsmuseum ANNO, met als bonus het terras in de mooie binnentuin en het bijzonder lekkere gebak van Holtkamp (zo te zien niet lokaal maar een bekende patisserie in Amsterdam). De Fundatie heeft een mooie collectie van lokale schilder Jan Voerman (Turner meets Van Ruysdael), en de Brave New World expositie met een hele rij internationaal jong talent. Plus een gaaf gebouw met die ufo op het dak. Daar pal tegenover zit dan weer filmtheater Fraterhuis in één pand met schouwburg Odeon en een ruime bar.

Van de verdere horeca bleek Het Beugeltje ook heel mooi, The Dublin House de grootste pub van de stad en De Gezelligheid het beste biercafé. En om het af te sluiten deden we gisteren onze eerste echte post-Covid pubquiz in studentencafé Het Vliegende Paard, waar we netjes derde werden.

Heel fijne stad waar we zeker nog eens terugkomen.
[+] 3 users say Thank You to Maynard-J for this post
Reply
(26-05-2023, 08:43)Fenderboy Wrote: Vlak bij de Fundatie (in de zelfde straat) als heb je nog 't kleine Herman Broodmuseum. Een aardig tussendoortje wat je niet moet missen met ondermeer een jukebox met alle singletjes van HB & his Wild Romance.

Had ik nog wel heen gewild, maar bleek beide pinksterdagen dicht.
Reply
(30-05-2023, 12:35)Maynard-J Wrote:
(26-05-2023, 08:43)Fenderboy Wrote: Vlak bij de Fundatie (in de zelfde straat) als heb je nog 't kleine Herman Broodmuseum. Een aardig tussendoortje wat je niet moet missen met ondermeer een jukebox met alle singletjes van HB & his Wild Romance.

Had ik nog wel heen gewild, maar bleek beide pinksterdagen dicht.

Jammer idd maar zo 'n klein museum draait natuurlijk op vrijwilligers.
Reply
Ik ben op dit moment in Amsterdam, zonder enig plan tot vanavond. Last minute tips?
Reply
Ik vond de House of Bondage expositie in Foam heel erg de moeite.

Wat andere tips betreft: wat zoek je?
Reply
Met EYE kun je imo niets verkeerd doen, zeker als je er nog nooit geweest bent.
Reply
Mja, persoonlijk vind ik dat Eye heeft wel interessantere tentoonstellingen gehad dan die ze nu hebben van Saodat Ismailova.
Reply
Hah, ik heb daarnet een uur aan het water gezeten bij Eye, maar niet binnen gegaan. Ik had het eerder moeten vragen.

(31-05-2023, 12:12)Locor Wrote: Ik vond de House of Bondage expositie in Foam heel erg de moeite.

Wat andere tips betreft: wat zoek je?
Ben enkele jaren geleden toevallig in Foam geweest bij een gratis openingsavond van een nieuwe tentoonstelling. Was toen zeer de moeite dus goeie tip!
Ik zocht inderdaad iets van aanraders van kleinere musea. Paar jaar geleden al de grote dingen al gedaan dus ik wou vandaag gewoon wat verkennen. Dus als je nog tips hebt voor leuke delen van de stad/een wandeling/events deze namiddag waar ik normaal gezien niet zou belanden, laat maar horen!
Reply
(31-05-2023, 12:07)teedeebee Wrote: Ik ben op dit moment in Amsterdam, zonder enig plan tot vanavond. Last minute tips?

Mits mooi weer een fiets huren en rond crossen.
Reply
(31-05-2023, 12:34)teedeebee Wrote: Hah, ik heb daarnet een uur aan het water gezeten bij Eye, maar niet binnen gegaan. Ik had het eerder moeten vragen.

(31-05-2023, 12:12)Locor Wrote: Ik vond de House of Bondage expositie in Foam heel erg de moeite.

Wat andere tips betreft: wat zoek je?
Ben enkele jaren geleden toevallig in Foam geweest bij een gratis openingsavond van een nieuwe tentoonstelling. Was toen zeer de moeite dus goeie tip!
Ik zocht inderdaad iets van aanraders van kleinere musea. Paar jaar geleden al de grote dingen al gedaan dus ik wou vandaag gewoon wat verkennen. Dus als je nog tips hebt voor leuke delen van de stad/een wandeling/events deze namiddag waar ik normaal gezien niet zou belanden, laat maar horen!

Qua events: 's middags op een werkdag niet zoveel, en voor het lunchconcert in het Concertgebouw is het al te laat.

Qua kleine musea/expositieruimten:
De W139 is leuk, dat is een onafhankelijke expositieruimte. Ik heb zelf nog niet de huidige expositie gezien, maar is vaak wel de moeite en vaak heb je aan een half uurtje wel genoeg.
Zone2source in het Amstelpark is ook een onafhankelijke expositieruimte die vaak de moeite waard is. Geen idee wat er nu is en of het überhaupt open is.
Someone is getting rich in het Tropenmuseum is nu interessant.
Museum vrolik (in het AMC dus wel uit de route) is tof om een keer te kijken.

Zoals hythloth zei: het is een mooie dag vandaag dus een fiets huren is helemaal geen slecht idee. Ondanks dat er een windje staat kan (een stuk van) De Ronde Hoep leuk zijn om te fietsen.

En vergeleken met een paar jaar geleden is het Holocaust namenmonument nu open, dat vind ik persoonlijk een heel geslaagd monument en absoluut een bezoek waard.

Het monument voor de Bijlmervliegramp raad ik ook graag aan. Dat stelt dan weer niet zo heel veel voor, maar juist daarom des te interessanter om te bezoeken. Ook zodat je een stuk kan wandelen tussen een paar van de nog oorspronkelijke bijlmerflats, en eventueel ergens roti kan scoren.


Qua parken:
Gewoon lekker Vondelpark ontwijken en dan heb je al een lekkere plek om in het gras te chillen. Ik vind persoonlijk het Oosterpark, Flevopark, Amstelpark en Gaasperpark fijn. Als je naar het Flevopark gaat loop dan ook even langs Science Döner op het Sciencepark en bestel een Jaspersalon bij Fuat. Vernoemd naar ondergetekende ;-) Ronddwalen door Amsterdamse Bos met eventueel een bezoek aan de geitenboerderij is ook leuk (met ijsjes, gebak met slagroom etc. van geitenmelk!). Het stikt daar alleen wel van de kinderen op een woensdagmiddag, voor kinderen is het leuk om daar de lammetjes melk te voeden. Dat is ook makkelijk te combineren met een bezoek aan het Cobra museum in Amstelveen.

Laatste edit:
En wat ronddwalen op een markt. Bijvoorbeeld Dappermarkt, of gewoon de Albert Cuyp.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
(31-05-2023, 12:18)Locor Wrote: Mja, persoonlijk vind ik dat Eye heeft wel interessantere tentoonstellingen gehad dan die ze nu hebben van Saodat Ismailova.

Balen dat de Herzog-tentoonstelling pas op 18 juni van start gaat. Wel goed te doen voor/na Blur.
Reply
Dank voor de tips, Locor!
Uiteindelijk toch geen fiets genomen dus niet al te ver geraakt. Ik hou je tips in het achterhoofd voor als ik er eens wat langer ben.
Wel nog langs W139 gepasseerd, inderdaad niet zo groot dus goede tussenstop. Was wel boeiend, maar ik heb te weinig ervaring met moderne kunst om te kunnen oordelen of de huidige expositie de moeite is.
Ook Foam nog gedaan met de House of Bondage fotoreeks die inderdaad erg indrukwekkend is. Het verhaal en enkele beelden lieten toch wel een indruk op mij na.
Verder gewoon wat rondgedwaald in het centrum en wat muziekwinkels bezocht. Als inwoner kan ik me voorstellen dat de drukte soms tegensteekt, maar als toerist vind ik Amsterdam best een fijne stad om te bezoeken. Was denk ik nog maar de 3de keer dat ik er was.
Reply
Ik ben voor het concert van Depeche Mode 2 weken geleden van tevoren naar Fabrique des Lumières geweest. Was een redelijke NS deal; toegangsticket en retour A-dam vanuit Geleen voor 40 euro.
Ging er met 0 verwachtingen heen, maar was adembenemend mooi (Depeche Mode ook uiteraard). Gave visuals met passende muziek van een aantal bekende kunstwerken (veel Dali en Gaudí). Voor de kunstpurist waarschijnlijk niet boeiend, maar voor mij iig erg tof.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Ja, hier ben ik vorige maand ook geweest. Vond het ook erg leuk. Die passende muziek bij Dali is overigens (vrijwel?) allemaal van Pink Floyd.
Reply
(31-05-2023, 21:36)matthijs603 Wrote: Ja, hier ben ik vorige maand ook geweest. Vond het ook erg leuk. Die passende muziek bij Dali is overigens (vrijwel?) allemaal van Pink Floyd.

Klopt. Soms ook wat Miles Davis en vergelijkbaar.
Reply
Geen idee of er Grazzers richting Vietnam gaan, maar ik zou deze regio even overslaan. In Dak Lak, ligt links van Nha Trang, aan de grens met Cambodja, is een etnische groepering bezig met wat gevechten. Cambodja heeft 500 soldaten en 200 anti-aircraft wapens gestuurd, ivm illegale drones die de grens met Cambodja overvliegen.

https://www.phnompenhpost.com/national/p...gal-drones

Het is niet een gebied dat "normaal" in de route van toeristen ligt, maar je weet maar nooit waar een rugzak toerist naaryoe wilt. Zelf doen wij dit namelijk wel.
Reply
Overwegen eind september er lang weekend Bilbao,
Benieuwd of jullie nog tips hebben, verrassende niet te missen dingen...

Ook op culinair gebied, san Sebastian ligt vlakbij en culinair hoofdstad van Europa volgens mij...
Reply
Bilbao is culinair gezien al gruwelijk. Duik 's avonds gewoon in alle tapas- en pintxosbars.
Reply
Hatsa! Goede tip, dank!
Reply
(29-06-2023, 20:56)Uplift Wrote: Bilbao is culinair gezien al gruwelijk. Duik 's avonds gewoon in alle tapas- en pintxosbars.

Verder nog suggesties waar verblijven enz? Strategisch,.niet zo zeer specifieke acco's.

Of is het dusdanig compact dat het allemaal om het even is?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)