Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vakantieplannen
#51
Mijn oorspronkelijke plan was: in juli naar Pearl Jam in Hyde Park en daar een paar dagen Londen aan vastknopen (met inbegrip van de reis met de ferry heen en weer vanuit Hoek van Holland naar Harwich een reis van een week); in de nazomer een fietsreis van ± 2 weken vanaf huis naar de Alpenpassen in het Zwitsers-Italiaans-Franse grensgebied en met de trein terug.

Zoals bekend is BST Hyde Park geannuleerd. Daarmee is de reden voor mijn reis naar Londen weggevallen. Afgezien daarvan zou ik er onder de huidige omstandigheden weinig voor voelen om nu c.q. over anderhalve maand naar Londen af te reizen.
Ik zat er wel mee in mijn maag, dat ik een accomodatie (van de Universiteit van Londen) geboekt had, die ik vooruit betaald had en die niet kosteloos geannuleerd kon worden. Tot mijn grote opluchting kreeg ik een paar dagen geleden een bericht van de Universiteit van Londen in mijn mailbox, dat de accomodatie wegens Covid-19 gedurende de gehele zomer gesloten zal zijn en dat ik kon kiezen voor ofwel omboeking naar een andere accomodatie ofwel restitutie. Ik kies uiteraard voor restitutie.

Als het in september mogelijk (lees: toegestaan) en veilig is, wil ik wel de geplande fietsreis gaan maken, maar dan met een gewijzigde opzet. Dat wil zeggen: niet met de trein terug (dat lijkt mij toch een beetje link, en dat mondkapjesgedoe vermijd ik zo mogelijk ook liever), maar op de fiets. Het wordt dan geen reis van twee weken, maar van ruim drie weken.

Mocht dat niet door kunnen gaan, dat zal het dit jaar waarschijnlijk blijven bij grote dagtochten op de fiets vanaf huis. Vanaf Spijkenisse kan ik, bij ritten van ± 200 km, mooie tochten maken naar bijv. de Loonse en Drunense Duinen, de bossen en heidevelden in de omgeving van Chaam, de duinen en stranden van de Zeeuwse eilanden, de Lek, de Waal; er zijn genoeg mogelijkheden.
Reply
#52
die accomodatie in Londen, was dat naast de Royal Albert hall?
Reply
#53
(21-05-2020, 18:11)Willie Wrote: die accomodatie in Londen, was dat naast de Royal Albert hall?
Ik heb geen idee waar de Royal Albert Hall is, maar het was vlakbij Hyde Park op hooguit vijftien minuten lopen van de ingang van het festivalterrein.
Reply
#54
Nog even een verduidelijking bij de vorige post: bij Paddington Station.
Reply
#55
ah dat is aan de andere kant van het park. Ik heb namelijk zelf twee jaar terug in een verhuurde campus geslapen naast de royal Albert hall.
Reply
#56
Nu zie ik het op de kaart: Royal Albert Hall (kon het eerst niet vinden). Inderdaad, precies aan de overkant van het park.
Reply
#57
Dacht ik even simpel (ondanks ... 19) een huisje op een Waddeneiland te bespreken.
Vormen 't 1 mtr 50 beleid en aangepaste veerboot capaciteiten de nieuwe te nemen hordes.
6 van dergelijke opties liepen qua combi al spaak zo.
Zelf maar (zoals 4 jaar geleden) een boot huren dan?
Bleken dergelijke tarieven inmiddels te zijn verdubbeld.
Reply
#58
Zijn de waddeneilanden een beetje boeiend buiten het vakantie seizoen?

Ik ben er nog nooit heen geweest, en misschien dit jaar eens proberen aangezien vakanties mogelijk toch binnenslands zijn.
Reply
#59
Absoluut, alleen scheelt 't een jas.
Prachtige strand - en duinengebieden verder (nog).
Jammer dat commercie en gaswinning 't laatste decennium zoveel invloed kregen.
Qua biodiversiteit en natuur beschermde men vanuit Den Haag en Brussel liever andere fondsen.
Reply
#60
(22-05-2020, 13:47)Indiaantje89 Wrote: Zijn de waddeneilanden een beetje boeiend buiten het vakantie seizoen?

Ik ben er nog nooit heen geweest, en misschien dit jaar eens proberen aangezien vakanties mogelijk toch binnenslands zijn.

Hoe rustiger op Terschelling, hoe mooier en prettiger, is mijn ervaring. Al konden we dit jaar tussen Kerst en Nieuwjaar ook door een duingebied met een stuk bos wandelen zonder een uur lang iemand tegen te komen.
Reply
#61
Een dikke week begin juli wat verder weg met een groep vrienden was al teruggeschroefd naar hooguit een weekendje in de buurt, en na het nieuws uit de VK kan er nu ook definitief een streep door Ierland/Wales deze zomer (had helaas al wel een vlucht naar Belfast, drie niet-te-annuleren hotelovernachtingen daar en de trein terug vanuit London).

Maarja, hier ging ik al een poos niet meer vanuit. Wordt gewoon een zomer Utrecht en omgeving.
Reply
#62
@Hythloth

Dit is een stuk van Richard Barrow. Een Engelsman die in Thailand woont en dagelijks alle nieuws volgt en doorgaans juist zit met zijn voorspellingen.

One of the most common questions that I get, is one of the hardest to answer. "When will foreigners be allowed back into #Thailand?" No-one knows for sure as a decision hasn't been made yet. But, by looking at the facts and the timeline, we can make some educated guesses.

I am very sympathetic about foreigners stuck abroad. I was nearly in their position. I had flown back to the UK to sell the family home in early March. I was following the news closely & decided to cut my trip short. I got a standby seat & returned to #Thailand on 19th March.

Things became very difficult for foreigners to return to #Thailand starting from 21st March. Any foreigner landing after midnight had to show a certificate to say they were free from #COVID19. This was almost impossible to get. I was so lucky to get back before this started.

The emergency decree started on 26th March. This closed all points of entry into Thailand. However, there were some important exceptions. Diplomats & foreigners with work permits were allowed to enter with an easy to get fit to fly certificate. All other foreigners were banned.

Unknown at the time, the window for foreigners with work permits was small. A week later, CAAT announced that from 3rd April there will be a temporary ban on international flights to Thailand. It was supposed to last 3 days, but it keeps being extended. It now expires 30th June.

The only passenger planes that are allowed to land in Thailand are repatriation flights with Thai nationals. Sadly, foreigners with Thai families are NOT allowed on these flights. This is because there is a daily quota and there are thousands of Thais waiting to be repatriated.

The only foreigners still allowed to enter Thailand are diplomats & work permit holders. However, due to the continuing ban on international flights to Thailand and the fact foreigners are not allowed on repatriation flights, this means it's almost impossible for them to come.

What next? Will the flight ban be extended again? My gut feeling is yes because there is still a daily quota for arrivals. I'm told all repatriation flights in June are fully booked. So, still more Thais to be repatriated in July. The government will look after their own first.

Even if they reverse the ban on international flights to Thailand in July, or allow foreigners on repatriation flights (which I think is unlikely), the only foreigners on the approval list are work permit holders. No-one knows when they will update this list. It may be months.

In conclusion, the earliest that foreigners will be allowed back into Thailand is on 1st July. And the fact is, the only groups on the approval list at the moment are diplomats & work permit holders. People with other visas might not be able to enter until later. Then tourists.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#63
is er al iets bekend omtrent reizen naar de VS?
Reply
#64
Hier Reaper het laatste overzicht van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (Nederland), maar zoals je ziet mag jij er nog niet naartoe en aangezien Duitsland ook op de lijst staat, zal Rammstein ook niet mogen gaan.

https://visumbuitenland.nl/amerika/corona

Ik denk dat je voorzichtig een streep door je september trip kan halen.
Reply
#65
Oof. Dat zal niet meer voor 2020 zijn, toch niet wat toeristische reizen betreft. Alleen al het reisadvies van België zal het je zeer moeilijk maken, ook m.b.t. reisverzekeringen.
Reply
#66
(25-05-2020, 11:44)Uplift Wrote: Oof. Dat zal niet meer voor 2020 zijn, toch niet wat toeristische reizen betreft. Alleen al het reisadvies van België zal het je zeer moeilijk maken, ook m.b.t. reisverzekeringen.
wat bedoel je met de reisverzekeringen?
Reply
#67
Ik weet niet of je een reisverzekering neemt, maar als je dat doet, dan is deze misschien niet meer dekkend als er nog steeds een negatief advies van BuZa geldt voor een toeristisch verblijf.
Reply
#68
(25-05-2020, 12:29)Uplift Wrote: Ik weet niet of je een reisverzekering neemt, maar als je dat doet, dan is deze misschien niet meer dekkend als er nog steeds een negatief advies van BuZa geldt voor een toeristisch verblijf.
reis en dergelijke was al reeds betaald in januari, incl verzekering.
zal midden juni eens contact opnemen met het reisbureau
Reply
#69
Brussels Airlines wil vanaf juli terug commerciële vluchten aanbieden naar new york Rolleyes

dat gaat weer lange tijd onduidelijkheid geven
Reply
#70
Zojuist van de buren van mijn ouders gehoord, dat ze tot op de dag vóór vertrek naar de VS een annulering kunnen verwachten. Die gaan volgens mij juli/augustus naar de VS.

Misschien kan je reis naar de VS dan wel doorgaan, maar of Rammstein ook doorgaat is natuurlijk een ander verhaal.
Reply
#71
Ik was normaal gesproken overmorgen op het vliegtuig gestapt voor twee weken New York en Rochester. De annulering voor de vlucht daarheen hadden we al vrij vroeg binnen, maar de vlucht terug naar Schiphol kwam vorige week pas. Ik begon toch bijna te denken dat dat een nieuwe truc zou worden om te besparen op vouchers..
Reply
#72
Blijf toch (naïef) hoop houden dat mijn VS-trip in september doorgang kan vinden. Zou pijnlijk zijn de al uitgegeven duizenden dollars in rook te zien opgaan.
Reply
#73
Ik was van plan om Alaska in te trekken dit jaar.. gelukkig nog niets geboekt.
Reply
#74
(23-05-2020, 10:31)matthijs603 Wrote: Een dikke week begin juli wat verder weg met een groep vrienden was al teruggeschroefd naar hooguit een weekendje in de buurt, en na het nieuws uit de VK kan er nu ook definitief een streep door Ierland/Wales deze zomer (had helaas al wel een vlucht naar Belfast, drie niet-te-annuleren hotelovernachtingen daar en de trein terug vanuit London).

Maarja, hier ging ik al een poos niet meer vanuit. Wordt gewoon een zomer Utrecht en omgeving.

Geen idee of dit jouw situatie is en/of dat ik geluk heb gehad, ik had bij booking.com non-refundable hotelovernachtingen geboekt in Den Haag voor Rewire, maar toen ik het hotel belde voor een gedeeltelijke terugbetaling of vouchers kreeg ik te horen dat ze het volledige bedrag zouden terugstorten als ik het bij booking.com zou cancellen. Ik heb bij de annulering een comment gezet voor het hotel en had binnen een week het geld terug.
[+] 1 user says Thank You to Enzo for this post
Reply
#75
Via Booking is wat mogelijk ja, mijn vriendin had een niet restitueerbare boeking voor Edingburgh en via de chat op de website was het zo geregeld.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)