Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vakantieplannen
Wellicht een open deur, maar kijk vooral nog naar een Japan Rail Pass, als jullie dat nog niet hebben gedaan.

Ook een Japanse sim card voor mobiele data of pocket wifi was een paar jaar terug nog heel nuttig, omdat (goede) WiFi niet zo standaard is als in Europa. Maar misschien is dit ondertussen achterhaald advies.

Mocht je nog wat meer off the beaten track willen gaan, het eiland Kyushu met steden als Fukuoka en Nagasaki is ook zeer de moeite waard.

Universal Studio’s en de Disney parken staan hier zeker op het wensenlijstje voor volgend jaar!
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
(04-04-2024, 14:56)Gunnar Wrote: Ook een Japanse sim card voor mobiele data of pocket wifi was een paar jaar terug nog heel nuttig, omdat (goede) WiFi niet zo standaard is als in Europa. Maar misschien is dit ondertussen achterhaald advies.

Tegenwoordig kun je vrij makkelijk e-sims installeren op je telefoon, bijvoorbeeld via aanbieder Airalo. Drie tot vier dollar per GB data, bundel activeren en klaar ben je. De Chinese e-sim die ze aanbieden zou zelfs een soort ingebouwde VPN hebben, zodat je als Westerling vrij 'ons eigen internet' kan gebruiken. Totdat je ergens op de wifi gaat dus...
[+] 1 user says Thank You to JorisR for this post
Reply
Hulp bij vakantieplannen gevraagd..

Ik heb 0,0, dus echt niks met Koningsdag. Nu dacht ik. misschien leuk om dan Nederland even achter me te laten.

Iemand ervaringen met Lille? Is dat wat? Gewoon voor 2 dagen, 1 nachtje.. leuke accommodatie?, must sees, lekker eten ..

Anders rijden we toch maar door naar Parijs (gewoon 6u vertrek, dan zijn er er om 0930u en dag er naar weer terug beetje gek.. maar hey... Ik wil ook wel eens een dick move uitvoeren Wink) .

Iemand daar tips voor qua hoe en wat met auto. Ergens parkeren lijkt me, vervolgens met ov verder pakken...
Reply
(11-04-2024, 07:46)Wailer Wrote: Hulp bij vakantieplannen gevraagd..

Ik heb 0,0, dus echt niks met Koningsdag. Nu dacht ik. misschien leuk om dan Nederland even achter me te laten.

Iemand ervaringen met Lille? Is dat wat? Gewoon voor 2 dagen, 1 nachtje.. leuke accommodatie?, must sees, lekker eten ..

Anders rijden we toch maar door naar Parijs (gewoon 6u vertrek, dan zijn er er om 0930u en dag er naar weer terug beetje gek.. maar hey... Ik wil ook wel eens een dick move uitvoeren Wink) .

Iemand daar tips voor qua hoe en wat met auto. Ergens parkeren lijkt me, vervolgens met ov verder pakken...

Ik ga zelf toevallig begin volgende maand, ik ben daar een jaar of 10 geleden ook wel eens geweest, de citadel is mooi er is daar ook een kleine dierentuin met een nachtapenverblijf (vroeger gratis, tegenwoordig een paar euro volgens mij), er zijn straatjes waar je door heen kunt slenteren en ik ga met mijn kinderen naar het natuurhistorisch museum.

En natuurlijk is er zo'n achterlijk grote supermarkt bij het station.

Ik parkeer zelf bij mijn slaapverblijf, maar als ik kijk zijn er ook P+R plekken

https://www.euroreizen.be/citytrips/lill...ijzigingen).
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
En voor Parijs kun je ook altijd kijken voor een camping met een treinstation vlakbij, ik zat vorig jaar noordelijk en voor 10 euro kon ik heen en weer naar Parijs en stond ik met 45 minuten op Gare du nord.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
A thnx Willie!

De camping optie Parijs .. vind ik toch wat ver.. gelet op kort verblijf, toch liever dichter bij/in de stad.

En nachtapenverblif... Je hebt me! Is dat dat savonds te bezoeken of...?
Reply
(11-04-2024, 08:25)Wailer Wrote: A thnx Willie!

De camping optie Parijs .. vind ik toch wat ver.. gelet op kort verblijf, toch liever dichter bij/in de stad.

En nachtapenverblif... Je hebt me! Is dat dat savonds te bezoeken of...?

hahaha, nee, dat is een donker verblijf waar je doorheen loopt, maar in mijn herinnering kon je wel goed de dieren zien.

En je hebt geluk, 27 april staat The ex met Chalk in Tourcoing, dat is vlakbij Wink
Reply
(04-04-2024, 14:16)JorisR Wrote: -Ga je in Hiroshima naar het eiland Miyajima? Wij vonden het leuk om er met de (toeristen)boot heen te varen, instappen tegenover het Peace Park. https://www.japan-guide.com/e/e3401.html

Het meeste is al wel gezegd en ben ik het ook mee eens, maar Miyajima is een mooi extra'tje als je Hiroshima bezoekt. Leuk om vanuit daar (klein stukje lopen naar de kabelbaan) de berg op te gaan; zeker bij helder weer heb je bovenop een erg mooi uitzicht over de stad en de omliggende eilandjes.

Hakone ben ik zelf in alle eerlijkheid grotendeels alweer vergeten. Dat beeldenpark is wel leuk, maar de route naar die zwavelgebieden in de buurt vond ik niet zo interessant.
[+] 2 users say Thank You to Koen for this post
Reply
(11-04-2024, 07:46)Wailer Wrote: Hulp bij vakantieplannen gevraagd..

Ik heb 0,0, dus echt niks met Koningsdag. Nu dacht ik. misschien leuk om dan Nederland even achter me te laten.

Iemand ervaringen met Lille? Is dat wat? Gewoon voor 2 dagen, 1 nachtje..  leuke accommodatie?, must sees, lekker eten ..

Anders rijden we toch maar door naar Parijs (gewoon 6u vertrek, dan zijn er er om 0930u en dag er naar weer terug beetje gek.. maar hey... Ik wil ook wel eens een dick move uitvoeren Wink) .

Iemand daar tips voor qua hoe en wat met auto. Ergens parkeren lijkt me, vervolgens met ov verder pakken...

La Piscine in Roubaix is een prachtig museum in een voormalig Art-Deco zwembad. Erg de moeite waard als je van Rodin/Degas-achtige sculptuur houdt.
[+] 1 user says Thank You to remothebest for this post
Reply
dank allen!

Voor parijs zowaar een leuk, goed beoordeeeld en betaalbaar hotel gevonden... is daar meer uitdaging dan in Lille.

@remotethebest, alleen al vanwege een museum in een zwembad is al bezoek waard...

ergens staat me iets bij dat in dat gebied ook veel WO I geschiedenis ligt, maar misschien zie ik dat verkeerd.

Vooralsnog geen beslissing genomen dus Smile

Lille dichterbij, en weer eens wat anders..
maar parijs slechts 2 uurtjes door... en je bent inhet weekend 'even in parijs geweest'
one night in paris Wink
Reply
Ieper ligt op zo'n 30 km, daar is wel fors gevochten ja. En als je toch in de buurt bent kun je ook Westvleteren halen Big Grin, het rijkswegennet heeft dat deel van België nog niet bereikt dus het is geen kwartier rijden Wink
Reply
Ik heb pas van een vriend een Westvleteren gehad... De echte (12?)... Vind ik niet lekker.

De blonde was wel lekker.
Reply
Op zo'n 35 km ten zuiden van Lille, tussen Lens en Arras, ligt Vimy Ridge, een heuvelrug van groot strategisch belang waar in 1915 en 1917 zwaar om gevochten is. In 1917 is Vimy Ridge na zware gevechten door Canadese troepen op de Duitsers veroverd. Bovenop de heuvelrug is een groot monument (Mémorial) met daarin de namen van duizenden (misschien wel tienduizenden, maar dat kan ik mij niet meer herinneren) gesneuvelde en vermiste Canadese militairen gegraveerd. Op Vimy Ridge zijn ook nog loopgraven bewaard gebleven en in stand gehouden. Toen ik er was (2012) werden er rondleidingen door door de loopgraven georganiseerd.
Het centrum van de stad Lille vond ik de moeite waard, met zijn Frans-Vlaamse architectuur. De Grand Place is mooi, het Belfort een mooie blikvanger. Ik ben destijds van de Grand Place naar de Citadel gewandeld en weer terug. Onderweg kwam ik langs een leuk bijna dorps aandoend oud wijkje (ik kan helaas niet specifieker zijn) en een heel leuke en interessante antiekmarkt (brocante) op een binnenhof.
Je kunt in Lille met gemak al slenterend een fijne dag doorbrengen.
Reply
Hier van plan om komende winter richting de Caraìben te gaan, waarbij we zeker iets anders willen doen dan een standaard all-inclusive op de ABC-eilanden. Op dit moment denken we aan een reis van 2 à 3 weken, en om dan ook 2 à 3 verschillende landen te bezoeken, elk pakweg een week. Voor nu denken we aan St. Lucia, Dominica en Barbados, met het idee dat we hiermee ook een mooi contrast hebben in verschillende activiteiten en natuur per eiland, na de orkaan in 2017 schijnt Dominica zo langzamerhand ook wel weer redelijk hersteld te zijn.

Is allemaal nog wel open voor veranderingen, dus als iemand eerder ervaringen heeft zijn tips van harte welkom! Ook goede tips die kunnen helpen bij het in het oog houden van het budget zijn welkom.
Reply
Als je van natuur houdt dan heb je wel 2-3 weken nodig voor Dominica. Is idd weer grotendeels hersteld, wij willen er ook weer naartoe in januari.

Bedenk wel dat je veel reistijd kwijt bent met hoppen van ene naar andere eiland. In 2-3 werken zou ik dus max 2 eilanden doen en sowieso één eiland doen wat je vanuit Europa rechtstreeks naar kan vliegen.

Guadeloupe is ook wel een aanrader. Mooie combinatie van natuur en cultuur en is Frankrijk dus gewoon met de euro betalen en eu-bundel.
[+] 1 user says Thank You to metal bouwie for this post
Reply
Thanks! Wij zijn van plan om in februari of april te gaan. Ik denk dat 2-3 weken voor puur Dominica er deze keer niet in zit voor ons. Het wordt de eerste keer Caraïben, en we willen graag een iets bredere indruk krijgen dan 1 land. Wellicht besluiten om het dan bij 2 landen te houden, of kijken en/of we het echt kunnen stretchen naar 3 volledige weken. Dat van die vluchten hadden we in ieder geval ook bedacht. St. Lucia en Barbados zijn via de UK aan te vliegen.

Heb je nog meer specifieke tips voor Dominica? Waar op het eiland verblijven, en wat zijn niet te missen hoogtepunten om te doen? En is het de kosten waard een auto te huren, of is er rond te komen met bussen en af en toe een taxi?
Reply
Bedankt nog voor alle Japan tips! We gaan ook idd naar dat eiland naast Hiroshima, jullie kunnen een mooi verslag verwachten in de toekomst. Morgennacht richting Schiphol en dan een helse vliegreis :-)
[+] 4 users say Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
Heel veel plezier gewenst! Met het oog op mogelijke plannen voor volgend jaar zal ik je verslag met grote belangstelling lezen.
Reply
(15-04-2024, 09:38)Locor Wrote: Thanks! Wij zijn van plan om in februari of april te gaan. Ik denk dat 2-3 weken voor puur Dominica er deze keer niet in zit voor ons. Het wordt de eerste keer Caraïben, en we willen graag een iets bredere indruk krijgen dan 1 land. Wellicht besluiten om het dan bij 2 landen te houden, of kijken en/of we het echt kunnen stretchen naar 3 volledige weken. Dat van die vluchten hadden we in ieder geval ook bedacht. St. Lucia en Barbados zijn via de UK aan te vliegen.

Heb je nog meer specifieke tips voor Dominica? Waar op het eiland verblijven, en wat zijn niet te missen hoogtepunten om te doen? En is het de kosten waard een auto te huren, of is er rond te komen met bussen en af en toe een taxi?

Boiling lake moet je wel geweest zijn. Trafalgar falls is ook mooi. Voor de rest veel duiken en wandelen. Wij hebben destijds een auto gehuurd maar dat doen we standaard omdat we de vrijheid willen hebben. Geen idee wat dat kosten waren en of het met ov goed te doen. 

Zelf zou ik aan de zuid-west kust verblijven ten noorden van Roseau. Dan zit je het meest centraal en in de luwte van de grote oceaan.
[+] 1 user says Thank You to metal bouwie for this post
Reply
(11-04-2024, 07:46)Wailer Wrote: Hulp bij vakantieplannen gevraagd..

Ik heb 0,0, dus echt niks met Koningsdag. Nu dacht ik. misschien leuk om dan Nederland even achter me te laten.

Iemand ervaringen met Lille? Is dat wat? Gewoon voor 2 dagen, 1 nachtje..  leuke accommodatie?, must sees, lekker eten ..

Anders rijden we toch maar door naar Parijs (gewoon 6u vertrek, dan zijn er er om 0930u en dag er naar weer terug beetje gek.. maar hey... Ik wil ook wel eens een dick move uitvoeren Wink) .

Iemand daar tips voor qua hoe en wat met auto. Ergens parkeren lijkt me, vervolgens met ov verder pakken...

Het wordt Lille volgende week. Kijk er naar uit, kunnen we ons prima vermaken, lekker eten enz 

En dan zoals het er nu naar uit ziet in oktober naar Parijs, maar dan ga ik met mijn kinderen .  Paar dagen met zn 3en op avontuur.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)