Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vakantieplannen
Deel 1 zie hier https://wattes.nl/forum/showthread.php?tid=38
Reply
Er zal waarschijnlijk niet veel gebeuren in nieuw topic 'Vakantieplannen - deel 2' de komende tijd. Onze Nepal-rondreis in april is - heel begrijpelijk - afgelast. Al is het maar omdat je er niet meer heen kan vliegen via Turkije, India of de VAE. Formeel staat het aantal besmettingen in Nepal nog steeds op slechts één, maar dat gelooft niemand meer. Voor heel westelijk Europa en westelijk Azië zijn de grenzen er tot zeker 15 april dicht.
Reply
Balen, maar inderdaad begrijpelijk. Mijn eerstvolgende langere vakanties zouden pas in juli zijn, maar ik ga voorlopig nergens vanuit. Voordeel is misschien wel een herwaardering van de eigen omgeving. Een mooie lentewandeling in de natuur dicht bij huis, ook fijn!
Reply
Zou zeker niet in Nepal willen zijn nu. Met name Kathmandu. Dat is zonder COVID-19 al een broeinest van allerlei andere virussen.
Ook niet de beste tijd van het jaar daar om rond te reizen. November/december is perfect qua omstandigheden.

Zelf 2 weken geleden een citytrip naar Rome geannuleerd. Achteraf gezien blij die keuze gemaakt te hebben. Normaliter trek ik in de meivakantie naar Zuid- of Centraal-Amerika, maar ook dat sla ik over dit jaar. Mogelijk in de zomer naar Ierland, al boek ik pas iets op het laatste moment (en als het überhaupt verstandig is). Prima om een jaartje aan de grond te blijven.
Reply
Ik ben hartstikke gefrustreerd doordat al mijn plannen om dit jaar mensen te bezoeken zijn uitgesteld voor onbepaalde tijd. Hier ook van plan om last-minute te boeken, mits verstandig.
Reply
Dit jaar gaan we niet meer op vakantie, jongens. Heel stiekem hoop ik eind oktober op een weekje Portugal met Semibreve erbij, maar ik denk het niet. Rome stond ook nog op mijn lijst in het najaar en voor deze zomer had ik de Baltische staten als joker.

Twee weken geleden zat ik een lang weekend in Engeland en nu lijkt het Valkhofpark voorlopig de verst mogelijke bestemming. Dat is dubbel zuur, gezien ik na acht maanden non stop werken echt wel toe ben aan vakantie.
Reply
(19-03-2020, 18:25)hythloth Wrote: Ik ben hartstikke gefrustreerd doordat al mijn plannen om dit jaar mensen te bezoeken zijn uitgesteld voor onbepaalde tijd. Hier ook van plan om last-minute te boeken, mits verstandig.

Hier hetzelfde, eerst maar eens zien hoe de wereld er over twee maanden aan toe is, hoe graag ik ook wil reizen. Bijv. Japan lijkt er nu alweer wat beter aan toe, nauwelijks nieuwe besmettingen en de eerste scholen zouden zelfs alweer opengaan. Benieuwd of het ze lukt de Olympische Spelen in enige vorm te laten doorgaan.
Reply
De OS kunnen niet doorgaan omdat er te veel mensen uit te veel landen bij betrokken zouden zijn. Ik snap niet dat dit nog niet officieel is aangekondigd. Japan, China, etc. zijn ook maar in die mate genezen dat ze voorlopig aan de grenzen een lockdown moeten toepassen. Anders krijg je inderdaad wat de voorstanders van groepsimmuniteit verkondigen. En ook daar geldt: tot er een vaccin is.
Reply
Volgens een vriend van mij in Tokyo is Japan opzettelijk de Corona-statistieken laag aan het houden, om de schijn op te wekken dat de OS nog door kunnen gaan.
Reply
Ik zou niet weten wat ze daarmee willen bereiken...
Reply
Ons jaar is volledig naar de kloten.

Nu dus Thailand, Malediven en Japan (6 weken) doorgestreept. Zouden nog Moskou en Parijs (Greenday) doen en Stuttgart, Zürich, Düsseldorf, Gothenborg (Rammstein) en dat hadden we willen combineren met Wenen, Insbruck, Hamburg, Kopenhagen en Oslo. Grootse plannen hadden we gemaakt, kan allemaal de prullenbak in.

Daarnaast kan ik wellicht aan de slag om een aantal Grazzers geld terug te storten, want ik ga er niet vanuit dat een van bovenstaande tours doorgaan.
Reply
Dit topic kan voorlopig op slot.
Reply
Nee joh. Straks hebben we het over paalkamperen in Drenthe en zo. Positief blijven.
Reply
Wij hebben onze vakantie gelukkig nog net op tijd gehad. Panama en Costa Rica in februari. Is goed bevallen en waren paar erg relaxte weken waar Corona toen al wel gehoord werd, maar nog erg ver weg leek.
Reply
(21-03-2020, 10:37)Uplift Wrote: Nee joh. Straks hebben we het over paalkamperen in Drenthe en zo. Positief blijven.

Dat is wel het idee, lekker geld uitgeven in Nederland als de situatie over een jaar of 3 beter is. Waar kan ik mij trouwens aanmelden voor een handmaid?
Reply
Ben ik echt zo'n slappe zak dat mijn haren overeind gaan staan als ik lees dat iemand zijn jaar 'volledig naar de klote is' omdat hij de halve wereld niet kan over reizen? Dit omdat we aan de voor avond van een humanitaire ramp staan zodra de ziekte zich in de armere gebieden zal verspreiden, of de vluchtelingenkampen in Griekenland waar medisch personeel nu al gevlucht is?
[+] 5 users say Thank You to Loov for this post
Reply
(21-03-2020, 12:02)Loov Wrote: Ben ik echt zo'n slappe zak dat mijn haren overeind gaan staan als ik lees dat iemand zijn jaar 'volledig naar de klote is' omdat hij de halve wereld niet kan over reizen? Dit omdat we aan de voor avond van een humanitaire ramp staan zodra de ziekte zich in de armere gebieden zal verspreiden, of de vluchtelingenkampen in Griekenland waar medisch personeel nu al gevlucht is?

Dit is het vakantieplannen topic! Mijn post moet je niet lezen als een egoïstische post. Misschien de verkeerde woorden gebruikt, maar goed zoals ik zeg, dit is het vakantieplannen topic en niet het Covid topic.

Hoe ik over Covid-19 denk staat allemaal te lezen in het topic dat daarvoor is aangemaakt. Daar heb ik meer dan voldoende gepost en mensen op de hoogte gehouden hoe de situatie in Thailand is.
Reply
Ik weet dat je het vast niet zo bedoeld, maar ik wijs je wel graag op het taalgebruik. Wink
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
(21-03-2020, 13:10)Loov Wrote: Ik weet dat je het vast niet zo bedoeld, maar ik wijs je wel graag op het taalgebruik. Wink

Fair enough.  Big Grin
Reply
(21-03-2020, 08:46)pudpong3 Wrote: Ons jaar is volledig naar de kloten.

Nu dus Thailand, Malediven en Japan (6 weken) doorgestreept. Zouden nog Moskou en Parijs (Greenday) doen en Stuttgart, Zürich, Düsseldorf, Gothenborg (Rammstein) en dat hadden we willen combineren met Wenen, Insbruck, Hamburg, Kopenhagen en Oslo. Grootse plannen hadden we gemaakt, kan allemaal de prullenbak in.

Daarnaast kan ik wellicht aan de slag om een aantal Grazzers geld terug te storten, want ik ga er niet vanuit dat een van bovenstaande tours doorgaan.

heb jij je huis al verkocht??
thuis zijn jullie toch nooit!!
Reply
(21-03-2020, 18:41)kesselman Wrote:
(21-03-2020, 08:46)pudpong3 Wrote: Ons jaar is volledig naar de kloten.

heb jij je huis al verkocht??
thuis zijn jullie toch nooit!!

Lijkt maar zo.
Reply
Net paar dagen terug van 12 dagen Guadeloupe. Achteraf gezien precies de goede periode. Twee dagen later hadden we niet kunnen vertrekken want toen kreeg vriendin uitreisverbod van werk (wegens vitaal beroep en dus beschikbaar moeten zijn).
Eerste week was er nog geen Corona te bekennen. Laatste 3 dagen was er wel uitbraak met als gevolg vrijwel direct complete lockdown. Laatste twee dagen dus niks kunnen doen.

Wel echt een mooie vakantiebestemming. Het hele jaar goed weer (orkaanseizoen zou ik alleen niet gaan), mooie natuur met veel wandel mogelijkheden. Voor duiken ben je er ook aan het juiste adres. We kregen bij een duik zelfs bezoek van een dolfijn.
Reply
Wij fietsen regelmatig naar de veerboot in Holwerd. De bewoners van Ameland zitten nu echter in een soort van spagaat. De vakantiehuisjesverhuurders willen weer gasten, maar de rest van de bewoners houdt ondertussen de adem in. Ik hoop dat dit goed gaat. Volgens de vriesvers thuisbezorger hier in 't dorp, is de spanning op 't eiland momenteel te snijden.
Ik blijf wel 'even thuis'.
Reply
Dit topic ligt natuurlijk volledig plat, maar voor degene die niet alles lezen in het Covid-19 topic even dit.

Ik heb daar vandaag een artikel van The Nation geplaatst en in Thailand gaan nu dus stemmen op dat toeristen in de toekomst zich 1 maand van te voren moeten aanmelden en dat ze 14 dagen in quarantaine moeten in de particuliere sector. Wat die quarantaine inhoudt weet ik niet, maar dat zal betekenen dat de toeristen sector volledig in duigen valt, want wie gaat er nu vrijwillig naar een land waar 2 weken van je vakantie hotelkamer/hotel op je zit te wachten. Ik hou het in de gaten en als er meer duidelijkheid is zal ik dat hier melden.
Reply
Hier de vakantie voor de lofoten maar gecanceld voor begin juni. Zien het zelf ook niet zo zitten als de maatregelen snel voorbij zijn om dan in een vol vliegtuig te stappen. Daarnaast is vriendin is in verwachting van ons eerste kind in oktober Dus opschuiven is ook nog niet zo makkelijk. Helaas, maar ook leuk nieuws.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)