Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Actualiteit
(02-01-2024, 18:33)Uplift Wrote: @BB ik heb het gelezen. Zeg maar welke passage ik dan gemist heb. Overigens is focussen op 1 soort gedrag (bv smartphonegebruik, wat louter een symptoom is) net wat dat stuk probeert te counteren, nl dat perceptie niet overeenkomt met realiteit. Alleen wordt helemaal nergens gestaafd hoe die statistieken a) representatief zijn en b) het kwalitatieve aspect ook in rekening brengen. Dus wat dat tweede betreft, lees ik dan wel welke passage ik gemist heb. Het is een Boudry-esk stuk imo. Academische ivoren toren 1.01

@Loov het probeem hier is m.n. de framing van de statistieken en de gebruikte criteria. Dat het aantal geregistreerde geweldsincidenten gedaald is, betekent niets. De VS (van broken windows tot Trumps overwinning) is daar wederom het beste bewijs van: perceptie en realiteit liggen er wellicht minder ver uiteen dan statistieken laten vermoeden. Iets wat The Wire op meesterlijke wijze heeft geïllustreerd, trouwens.

Er staat:

Worden politiemensen, zijn oude collega’s, niet boos van zo’n nuancering over levensgevaarlijk geweld? ‘De top bij de politie misschien wel, maar van wijkagenten hoor ik vaak dat ze mijn constateringen herkennen. Die storen zich er ook aan als ze in de media lezen: het wordt steeds erger. De realistische boodschap is: we zijn op de goede weg, maar we moeten ons best doen om de laatste restjes ellende weg te werken.’

en

Zou het dan kunnen dat, ondanks de algeheel dalende trend, het geweld van de radicaalste relschoppers erger wordt? Eysink Smeets: ‘Die bivakmutsen zijn misschien nieuw, maar dat sommige jongeren de politie opzoeken om ze te sarren is al vijftig jaar zo. Dat laat onverlet dat geweld tegen politiemensen een zeer ernstige zaak is.’

Reply
Tekort aan mankrachten bij de Nederlandse politie helpt ook niet mee betreft wat ze allemaal wel/niet registreren.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Anekdotische input van wijkagenten, die overigens erg waardevol kan zijn. Ik las vooral veel over ME-ingrepen de afgelopen paar dagen. Mijn wijkagent is iig niet bezig met dit soort delicten, eerder met overlast en zo. De tweede passage zegt 2 keer niets, dat is zijn eigen perceptie. Mijn indruk is dat die gast de Piersonrellen en Cobrabazookas op dezelfde manier catalogeert. Daar moet ik eens goed om lachen dan. Onderschat niet hoeveel waardeloze onderzoekers met aandacht en boekcontracten er rondlopen. Zie ook Boudry. Niet zelden zijn ze cheerleaders.
Reply
(02-01-2024, 18:33)Uplift Wrote: @BB ik heb het gelezen. Zeg maar welke passage ik dan gemist heb. Overigens is focussen op 1 soort gedrag (bv smartphonegebruik, wat louter een symptoom is) net wat dat stuk probeert te counteren, nl dat perceptie niet overeenkomt met realiteit. Alleen wordt helemaal nergens gestaafd hoe die statistieken a) representatief zijn en b) het kwalitatieve aspect ook in rekening brengen. Dus wat dat tweede betreft, lees ik dan wel welke passage ik gemist heb. Het is een Boudry-esk stuk imo. Academische ivoren toren 1.01

@Loov het probeem hier is m.n. de framing van de statistieken en de gebruikte criteria. Dat het aantal geregistreerde geweldsincidenten gedaald is, betekent niets. De VS (van broken windows tot Trumps overwinning) is daar wederom het beste bewijs van: perceptie en realiteit liggen er wellicht minder ver uiteen dan statistieken laten vermoeden. Iets wat The Wire op meesterlijke wijze heeft geïllustreerd, trouwens.

Dat is precies wat ik zeg. Statistieken zijn belangrijk en is 1 kant van de medaille. Daar iets nuttigs over kunnen zeggen is weer een heel ander verhaal.
Reply
Dit heeft dan weer niets net statistiek te maken maar is gewoon tuig.

https://nos.nl/artikel/2503589-overleden...p-vuurwerk
Reply
Leek, een van die toonbeelden van mislukte integratie van gelukszoekers innit.
Reply
Hemelsbreed 2 kilometer van mijn huis. Mag je het dan zeggen?
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Wel of geen vuurwerkverbod kan mij niet eens zo boeien, maar een groot deel van de politiek wil en het zo laten en tegelijkertijd niet de gevolgen accepteren. Je roept een keer tuig en aanpakken en je gooit er redenaties achteraan die nergens op slaan en je kan weer door naar volgend jaar.

https://www.ad.nl/politiek/politiek-voel...~adc21c15/
Reply
Benieuwd wanneer we tijdens oud & nieuw uitgebreid geweerschoten gaan horen.
Reply
https://nos.nl/artikel/2502422-vn-woonra...in-de-maak

Blurb: wat KoS eergisteren zei
Reply
https://nos.nl/artikel/2503838-meer-slac...r-jongeren

QED
Reply
Horecazeikerds hebben ze ook in Duitsland (net als zeikboeren blijkbaar), maar als ik onderstaande quote zie dan is Duitse armoede dat je maar 1 keer per week een schnitzel buiten de deur kan eten.

Quote:,,Willen we hier ook schnitzels voor 40 euro, zoals in Zwitserland’’, vraagt horecamagnaat Laggner zich hardop af. ,,In Berlijn hebben veel mensen maar een smalle beurs. Ze kunnen het zich niet meer veroorloven om in een restaurant als dit twee keer per week uit eten te gaan

https://www.ad.nl/economie/schnitzel-voo...~a322622d/
Reply
Klagende supermarkten zijn best leuk, als die zelfscankassa's er toe leiden dat er meer gestolen wordt kun je een aantal dingen doen; zelfscankassa's houden en accepteren, zelfscankassa's behouden en allerlei privacy schenden (met intelligente camera's die verdacht gedrag opmerken, de fucking horror) of....of.....en dan ben ik natuurlijk heel erg dom.....zelfscankassa's afschaffen als dit tot ongewenste situaties leidt.

Edit: een 100% controle kan ook, je bent sowieso tuig als je problemen hebt met een aankoopcontrole.
Reply
Iemand halverwege afremmen die de hele zorgvuldig volgebouwde rugzak met boodschappen weer aan het uitpakken is, mag dat wel?
Reply
Ik werd voor mijn vakantie gecontroleerd omdat ik 1 artikel had gekocht. Een pocket van Donald Duck welteverstaan. Konden er beide hartelijk om lachen. Ik had geen tas bij overigens.
Reply
https://nos.nl/artikel/2505792-duitse-ma...f-woensdag

Ik zou eigenlijk zaterdag voor 2 dagen naar München gaan voor werk. Gekozen voor trein i.p.v. vliegtuig vanuit 'groene' oogpunt. Als we in Europa willen vergroenen moet er echt wel fors geïnvesteerd gaan worden in het spoor. Ik blijf het nog steeds apart vinden dat je hier bijna nooit iets over lees terwijl vervuilende elektrische auto's elke week wel in een krant staan.
Reply
Ja, hier hetzelfde. Mijn vriendin zou zaterdag naar Oostenrijk komen, waar ik al een paar weken zit. Inderdaad ook met de trein door Duitsland. Nu naar alternatieve mogelijkheden kijken voor het geval het inderdaad niet kan met de trein. Het is nu nog erg onduidelijk wat wel en niet gaat rijden. Grote kans dat het nu het vliegtuig wordt inderdaad.

De Duitse spoorwegen zijn echt een ramp de laatste jaren, zo zonde, want een jaar of 15 geleden was het een van de beste netwerken van Europa, maar sinds toen is er gewoon bijna niets meer geïnvesteerd, niet in personeel, niet in materieel. En dat mondt uit in alle problemen die ze nu hebben. Doodzonde, en mega frustrerend, al zie ik dus de noodzaak van zo'n staking wel in.

En @Loov: on the off chance dat je nu met een auto zou gaan eventueel een plek vrij hebt dan hoor ik het graag!
Reply
https://nos.nl/artikel/2505744-internati...uinigingen

Gisteren dit ook weer, het is om moedeloss van te worden. Zijn hier veel mensen lid van XR?
Reply
(22-01-2024, 14:28)ahha Wrote: https://nos.nl/artikel/2505744-internati...uinigingen

Gisteren dit ook weer, het is om moedeloss van te worden. Zijn hier veel mensen lid van XR?

Een als nieuwsartikel vermomd potje lobbyen dit.
Reply
(22-01-2024, 13:40)Locor Wrote: Ja, hier hetzelfde. Mijn vriendin zou zaterdag naar Oostenrijk komen, waar ik al een paar weken zit. Inderdaad ook met de trein door Duitsland. Nu naar alternatieve mogelijkheden kijken voor het geval het inderdaad niet kan met de trein. Het is nu nog erg onduidelijk wat wel en niet gaat rijden. Grote kans dat het nu het vliegtuig wordt inderdaad.

De Duitse spoorwegen zijn echt een ramp de laatste jaren, zo zonde, want een jaar of 15 geleden was het een van de beste netwerken van Europa, maar sinds toen is er gewoon bijna niets meer geïnvesteerd, niet in personeel, niet in materieel. En dat mondt uit in alle problemen die ze nu hebben. Doodzonde, en mega frustrerend, al zie ik dus de noodzaak van zo'n staking wel in.

En @Loov: on the off chance dat je nu met een auto zou gaan eventueel een plek vrij hebt dan hoor ik het graag!

Nou, dat wordt mooi later dit jaar met het EK waar veel supporters uit buurlanden met de trein gaan komen.
Reply
(22-01-2024, 16:26)VDB Wrote:
(22-01-2024, 13:40)Locor Wrote: Ja, hier hetzelfde. Mijn vriendin zou zaterdag naar Oostenrijk komen, waar ik al een paar weken zit. Inderdaad ook met de trein door Duitsland. Nu naar alternatieve mogelijkheden kijken voor het geval het inderdaad niet kan met de trein. Het is nu nog erg onduidelijk wat wel en niet gaat rijden. Grote kans dat het nu het vliegtuig wordt inderdaad.

Nou, dat wordt mooi later dit jaar met het EK waar veel supporters uit buurlanden met de trein gaan komen.

Maar echt, de keren afgelopen twee jaar dat ik op Utrecht Centraal naar de vertrektijden keek en zag dat de ICE vanuit Duitsland richting Amsterdam op tijd was zijn op een hand te tellen, terwijl ik niet genoeg handen en voeten heb om de keren te tellen dat die minstens dan twee uur te laat was.
Reply
Ik ben in 2022 voor een werk event met de ICE van Amsterdam naar Frankfurt gegaan. Meerdere collega's hebben op verschillende dagen over verloop van een week de reis heen en weer gemaakt. Het aantal collega's dat de reis zonder vertragingen of issues wist te voltooien was bijzonder laag. Het voornaamste wat ik veel heb gehoord (en zelf ook had op de terugweg) is dat de ICE gewoon 'stuk' wordt verklaard ergens op het traject. In het gunstigste geval kan je de volgende ICE pakken over pakweg een uur. Maar onze ervaring was helaas dat we toegewezen waren op regionale treinen. Al met al een goede twee uur langer onderweg geweest door een falende trein.

Met de thalys daarentegen weer niets dan goede ervaringen gehad. Geen noemenswaardige vertragingen, geenn kapotte treinen, gewoon een relaxt reisverloop. Als we die standaard voor elkaar zouden krijgen door heel Europa zit er echt muziek in treinreizen. Maar dat lijkt momenteel nog heel ver weg en misschien wel een utopie.
Reply
Klopt inderdaad. Tegenwoordig pak ik liever vanuit Luik de Thalys ipv de ICE vanuit Aken richting grote Europese steden. Al had ik afgelopen donderdag amper vertraging vanuit Aken naar Keulen en terug, ondanks de sneeuwval. Vertragingen zijn vooral op de langere internationale trajecten.
Reply
De Thalys naam bestaat overigens niet meer, die gaan nu ook door het leven als Eurostar. RIP.
Reply
Zolang auto en vliegen substantieel goedkoper is stapt men echt de trein niet in.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 3 Guest(s)