Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Actualiteit
Nieuwe onzekere studenten willen graag zo snel mogelijk geaccepteerd worden en heerlijk opgaan in het studentenleven dat hen is voorgehouden. Ziekelijke hogerejaars studenten geilen op macht en aanzien, waardoor ze denken dat dit soort ontgroeningen acceptabel zijn. Deze rottende ontsteking houdt zich daardoor in stand, maar de behandeling begint bij het bestrijden van de daders.
Reply
Het is een van de dingen die ik het minst snap; in feite gaat het om een zeer archaïsche vorm van autoriteit, die stamt uit de 19e eeuwse Duitse/Pruisissche studentencultuur waarin antisemitisme en machtsmisbruik welig tierden, maar ook het feit dat mensen elkaar meetrokken in het doen van steeds extremere dingen. Volgens sommige historici was die cultuur mee verantwoordelijk voor de latere nazicultuur, m.n. onder jongeren. Het is iets wat in de afgelopen 150 jaar van daaruit tot bij ons is overgewaaid, maar wat zeker niet in elke studentencultuur bestaat, zelfs niet binnen Europa.

Kortom: als je die achtergrond kent, dan is er maar een antwoord: volledig verbieden.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Interessant, had nog nooit van die geschiedenis gehoord. En dat terwijl fraternities in Amerika tegenwoordig hard optreden tegen ontgroeningspraktijken om civiele rechtzaken te vermijden.
Reply
Fascisten op de A12. Te herkennen aan de gele streep op het uniform.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Prima optreden van de politie. Een snelweg blokkeren is levensgevaarlijk, en als je dan niet wilt vertrekken na meerdere oproepen dan krijg je het waterkanon op je. Niks mis mee, wie niet horen wil moet maar voelen. En dit soort acties werken contra-productief, en roepen weerstand en irritatie op bij het grote publiek. Bewustwording en urgentie verdwijnen zo naar de achtergrond, helaas.
Reply
Te verwachten reactie.
Reply
Levensgevaarlijk. Het is hoogstens onhandig voor wat mensen. Het is aangekondigd en je kan dat stukje snelweg gewoon afzetten. Kost je hoogstens een afslag. BigBird denkt kennelijk dat er echt ook nog auto’s met 120 km/u over die weg rijden.
[+] 2 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Ik haat normies echt, de moeder van mijn vriendin ook, we reden vorige week over de Utrechtsebaan en ze noemden de demonstranten mafkezen, toen heb ik haarfijn uitgelegd dat ik 100% er achter staat en de afrit die we net voorbij reden dan de route wordt om Den haag in te komen.

Het is prima als normies alles extreem vinden of normaal al gek genoeg vinden, maar stop dan met kankeren over alles en accepteer waarvoor je hebt gestemd.
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
[Image: Screenshot-20230527-211049.jpg]
[+] 5 users say Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Goedkope provocatie van BB, voor eeuwig wannabe edgelord. Beetje triest.
Reply
Proest

https://www.ad.nl/binnenland/straffeloos...~af22b4e0/
Reply
(28-05-2023, 11:05)Uplift Wrote: Goedkope provocatie van BB, voor eeuwig wannabe edgelord. Beetje triest.

Absoluut geen provocatie hier. Ik reageer op Willie die de agenten facisten vindt omdat ze hun werk doen. Verder ben ik het eens met de standpunten van de demonstranten, enkel niet de manier hoe ze hun punt willen bereiken.
Reply
Politie zou er voor de burger moeten zijn, maar gedraagt zich als knokploeg van het grootkapitaal, dat is de basis van fascisme.
[+] 3 users say Thank You to Willie for this post
Reply
De politie heeft ook duidelijk een mening mbt hoe en op wie het repressie moet toepassen, zoals dat artikel in AD illustreert. En zeggen dat ze goed werk leveren omdat de A12 een of andere heilige status heeft, of een gevaarlijk punt is, is zoveel als zeggen dat je nooit op die A12 Den Haag bent binnengereden zonder te zeggen dat je nooit op die A12 Den Haag bent binnengereden. De A50 ergens middenin blokkeren, dat zou pas ophef rn hinder veroorzaken en in dat geval ook gevaarlijk zijn. Oh wacht, dat was de agrolobby.
[+] 4 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
De verkiezingsuitslag van de lokale verkiezingen in Spanje (en de bijbehorende vervroegde verkiezingen na het debacle van de huidige regering) is zowat de politieke uitdrukking van 'this is why we can't have nice things': beste economische resultaten in 15 jaar, laagste werkloosheid sinds de grote crisis van 2008, twee of drie keer het minimumloon verhoogd, ontslagrechten van werknemers verbeterd, een wet aangenomen die verkrachting strenger bestraft en nog wint de PP, een partij die nooit iets anders heeft gedaan dan corrupt zijn en kapitalisten exact geven wat ze willen, naast met de nodige regelmaat openlijk met de fascisten van Vox flirten.

Ik weet het ook niet meer. Spanje kan op deze manier nooit groeien als land. Doei.
Reply
(27-05-2023, 12:28)Willie Wrote: Fascisten op de A12. Te herkennen aan de gele streep op het uniform.



(27-05-2023, 19:10)BigBird Wrote: Prima optreden van de politie. Een snelweg blokkeren is levensgevaarlijk, en als je dan niet wilt vertrekken na meerdere oproepen dan krijg je het waterkanon op je. Niks mis mee, wie niet horen wil moet maar voelen. En dit soort acties werken contra-productief, en roepen weerstand en irritatie op bij het grote publiek. Bewustwording en urgentie verdwijnen zo naar de achtergrond, helaas.

Sukkel
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
Zin om nazi's te slopen in Ter Apel. Helaas staan er ook tussen met wapens.
Reply
Er ondertussen laten we ik weet niet hoeveel jongeren (Harry Styles fans) praktisch op straat slapen omdat het fucking OV niet goed geregeld is in onze hoofdstad. Man man wat schandalig slecht dit hoor.
Reply
(04-06-2023, 23:04)Indiaantje89 Wrote: Er ondertussen laten we ik weet niet hoeveel jongeren  (Harry Styles fans) praktisch op straat slapen omdat het fucking OV niet goed geregeld is in onze hoofdstad.  Man man wat schandalig slecht dit hoor.

Net even wezen kijken met een tas vol met muesli repen voor mensen die vastzitten, maar het is nu nog te druk. Stadion loopt nog leeg. Moet wel zeggen dat er vrij goed met de situatie wordt omgegaan. De ziggo dome is geopend als opvang.

De sfeer op de boulevard is echt buitengewoon goed trouwens. Ik heb er wel vertrouwen in dat het merendeel thuis komt. Er worden ter plekke lifts geregeld
[+] 3 users say Thank You to Locor for this post
Reply
Vreemd dat dit niet het landelijke nieuws heeft gehaald. BBB wilt Nedcar fabriek omtoveren tot wapenfabriek.

https://www.1limburg.nl/nieuws/2197116/b...nindustrie
Reply
Reconversie en dus op zich geen verkeerd vertrekpunt, maar om het verkocht te krijgen, moesten ze er iets macho van maken. Mochten ze gezegd hebben dat we er bussen kunnen bouwen, dan zijn ze meteen de helft van hun kiezers kwijt.
Reply
(05-06-2023, 21:15)Uplift Wrote: Reconversie en dus op zich geen verkeerd vertrekpunt, maar om het verkocht te krijgen, moesten ze er iets macho van maken. Mochten ze gezegd hebben dat we er bussen kunnen bouwen, dan zijn ze meteen de helft van hun kiezers kwijt.

Ze gaan ook bussen maken.

Donderbussen.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Waarom lees ik vrijwel alleen maar nieuwsberichten over de luchtkwaliteit in New York door de bosbranden in Canada in plaats van over, je weet wel, de bosbranden in Canada?
[+] 3 users say Thank You to Koen for this post
Reply
Goeie vraag. Maar het zag er hier gisteren oranje uit, echt niet meer normaal.
Reply
Een wat meer handhavende/controlerende overheid welke zich via een minder commerciële media zou kunnen uiten zou misschien nog niet zo gek zijn. Vanavond branden er waarschijnlijk weer diverse barbeques. Zo 'n vonkje kan voor fikse bosbranden zorgen. Het is hier kurkdroog nu en 't waait ook nog. Ik gebruik buiten dan liever o.a. een elektrische contactgrill, de elektrische pizza pan + a dry fryer.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)