Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Actualiteit
Als dan vooral de eigenaars van die honden te grazen worden genomen, zijn we van dat probleem af.
Reply
(29-03-2023, 21:49)Timothy\s Monster Wrote: Als dan vooral de eigenaars van die honden te grazen worden genomen, zijn we van dat probleem af.

Dat zou natuurlijk het beste zijn, hoewel het misschien wat veel gevraagd is van een wolf om onderscheid te maken tussen een asociale hondeneigenaar en een onschuldige wandelaar.
Reply
Maar wolven vallen geen honden aan en al helemaal geen mensen. Daarom beter als we dat gewoon onderling regelen als mensen.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Het fijne aan Schimmelpenninck is dat hij er gewoon met een gestrekt been in gaat en op Twitter Wierd Duk gewoon de loopjongen van het fascisme noemt. Denkt Wierd echt dat hij zijn journalistieke integriteit nog kan redden door achteraf te zeggen dat je baalt van alle desinformatie die hij zelf actief verspreid. Verder prima uiteenzetting van pointer, het wordt gewoon maandenlang voorbereid.

https://pointer.kro-ncrv.nl/hoe-misinfor...-gang-trok
[+] 3 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Voor het kabinet:

Dit is een appel, dat is fruit:

[Image: appel-artikel.jpg]
Dit is een banaan, dat is ook fruit:

[Image: Banaan%20is%20een%20fruitsoort.%20Fruit%...fruit..jpg]

En beste ministerkindjes, nu goed opletten: dit is een bloemkool, dat is geen fruit, maar een groente:

[Image: bloemkool-per-stuk.jpg]
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
(30-03-2023, 08:22)Willie Wrote: Het fijne aan Schimmelpenninck is dat hij er gewoon met een gestrekt been in gaat en op Twitter Wierd Duk gewoon de loopjongen van het fascisme noemt. Denkt Wierd echt dat hij zijn journalistieke integriteit nog kan redden door achteraf te zeggen dat je baalt van alle desinformatie die hij zelf actief verspreid. Verder prima uiteenzetting van pointer, het wordt gewoon maandenlang voorbereid.

https://pointer.kro-ncrv.nl/hoe-misinfor...-gang-trok

Pointer is idd goed, ik volg ook Marieke Kuypers op Twitter die daar werkt en prima inzichten biedt.
Reply
Ordinair zwijggeld, niet schuldig verzuim dat honderdduizenden het leven heeft gekost tijdens de coronapandemie, niet de talloze schendingen van mensenrechten jegens migranten, niet opruiing, niet valse informatie verspreiden, niet illegale operaties lanceren buiten de eigen landsgrenzen, niet de misdaden tegen het leefmilieu en klimaat, is wat Trump in de legale problemen brengt.

Het zegt veel over de V.S. en het zegt ook veel over onze zogenaamde morele superioriteit dat niemand van oppositie, media, etc. eender waar in het westen wat hierboven staat meenmeent in de analyse. Dit is weer zo'n gevalletje Clinton. Laat een miljoen Irakezen en Noord-Koreanen creperen en het is geen probleem, maar o wee als je liegt over een blowjob. En daarom haat de rest van de wereld de V.S. en bij uitbreiding, ons.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Het is allemaal verantwoordelijkheid theater: er is een heel industrieel complex dat al jaren doet alsof Trump elk moment ten onder zal gaan, om de indruk te wekken dat de instituties alles onder controle hebben. Zo'n zwijggeldaanklacht werkt ook in zijn voordeel onder alle MAGA aanhangers, want die springen nu weer in de slachtofferrol en dat het allemaal een corrupte boel is. Heel goed mogelijk dat hij weer de 2024 kandidaat wordt i.p.v. DeSantis.
Reply
https://www.demorgen.be/oorlog-in-oekrai...~bec10f64/

Ctrl + esc.

Spijkers met koppen alweer.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Heerlijke analyse, en inderdaad rake punten. Tijd dat Europa de rug gaat keren naar Amerika op bepaalde vlakken. Hier zonder paywall https://archive.ph/FJ4Jg
[+] 2 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
Verkiezingen in Thailand op 14 mei en die worden spannend. Ik verwacht een overwinning van Pheu Thai, de oude partij van Thaksin Shinawatra welke nu geleidt wordt door zijn dochter Peuthongtarn. Wanneer dat gebeurd, voorspel ik een paar weken chaos in Thailand, want Prayut-Chan-o-Cha, de zittende premier van de junta, gaat dat niet pikken en zijn we weer terug bij af.

https://www.bangkokpost.com/thailand/pol...nationwide
Reply
Blijft weer lekker onder de radar / uit de analyses, maar Opec helpt Rusland voor de tweede keer sinds de invasie een handje.

Ik word stilaan een beetje bang van hoe alleen het westen in de wereld komt te staan. Ondertussen doet Kamala Harris een verwoede poging om de deugden van het Amerikaans imperialisme uit te leggen in Afrika. Het heeft toch allemaal een 'einde van een tijdperk'-gevoel. In die zin ben ik het dan ook niet eens met Chomsky als hij zegt dat Amerika veruit het meest gebaat is bij die oorlog. Hij is wellicht wat verblind door dat jarenlange VS-imperialisme en zijn terechte haat tegenover de VS-hypocrisie als het gaat om b.v. Irak. Maar het kost de V.S. wel degelijk ook veel geld om deze oorlog en deze afhankelijkheidssituatie in stand te houden. Daarnaast denk ik niet dat Poetin écht dacht dat dat hij Europa zomaar zou kunnen verdelen, en was zijn beslissing om zich niet langer op Europa te oriënteren al genomen. Dat wordt keer op keer bevestigd door nieuwe allianties die Rusland smeedt met opkomende economieën, en die bij ons te snel gedownplayed worden terwijl de focus enkel ligt op de economische schade (die nog steeds gering is). In dat kader leest Chomsky Macron ook niet helemaal juist; namelijk dat Frankrijk eigenlijk altijd al wat verder heeft gestaan van het V.S.-imperialisme, en dat het nu ook goed beseft dat het andere allianties zou nodig kunnen hebben in de toekomst. Een besef dat elders in Europa - Spanje misschien uitgezonderd - te laat zal komen. Daarnaast negeren we praktisch het feit dat Iran en Saudi-Arabië weer on speaking terms zijn. Er zijn weinig significantere ontwikkelingen geweest op geopolitiek vlak in recente jaren. Het rijk is tanende en wij wonen in dat rijk, dus misschien wordt het tijd dat we wakker worden en ons voorbereiden op een zeer, zeer moeilijke of in elk geval gecompliceerde toekomst.
Reply
Hans Wetzels een "oude" bekende van mij, is nu onderzoeksjournalist voor onder andere Follow the money en stuurde me deze uiteenzetting wat er gebeurd met de landbouw (samengevat) als Oekraïne bij de EU komt.

https://www.arc2020.eu/ukraine-joining-t...y15aRKmevo
Reply
Dat er een enorme armoede qua gedachtegang/zwak strategisch besef in 't algemeen is ontstaan hoef ik hier niemand meer te vertellen waarschijnlijk! Hebben EU politici en CEO 's wel enigszins helder in beeld wat er eigenlijk bij verdere escalaties allemaal kan gebeuren? Diplomatiek overleg tussen de Oekraïne en Rusland zal er wanneer men de Oekraïense strijdkrachten niet afremt (de Krim te heroveren) sowieso nooit meer kunnen ontstaan. Overigens: op de Krim leven meer dan 75 % pro Poetin Russen. Persoonlijk zou ik de aanvoer van wapens dreigen te stoppen, wanneer Zelensky nu niet abrupt ophoudt over die inname of nog verdere acties na bevrijding van de Donbass. Poetin zal hoogstwaarschijnlijk kernwapens gaan inzetten, wanneer hij z 'n aanzien nog verder dreigt te verliezen of bv de Krim nog zwaarder wordt aangevallen. Alle oligarchen en Poetin zelf bezitten overigens kapitale villa 's op de Krim en de dus inmiddels steeds meer belangrijke marine haven bevind zich er.
Reply
Goed dat die Clash fan er werk van heeft gemaakt.

https://www.theguardian.com/music/2023/a...yTHcyH-aig
Reply
(03-04-2023, 10:21)Uplift Wrote: Blijft weer lekker onder de radar / uit de analyses, maar Opec helpt Rusland voor de tweede keer sinds de invasie een handje.

Ik word stilaan een beetje bang van hoe alleen het westen in de wereld komt te staan. Ondertussen doet Kamala Harris een verwoede poging om de deugden van het Amerikaans imperialisme uit te leggen in Afrika. Het heeft toch allemaal een 'einde van een tijdperk'-gevoel. In die zin ben ik het dan ook niet eens met Chomsky als hij zegt dat Amerika veruit het meest gebaat is bij die oorlog. Hij is wellicht wat verblind door dat jarenlange VS-imperialisme en zijn terechte haat tegenover de VS-hypocrisie als het gaat om b.v. Irak. Maar het kost de V.S. wel degelijk ook veel geld om deze oorlog en deze afhankelijkheidssituatie in stand te houden. Daarnaast denk ik niet dat Poetin écht dacht dat dat hij Europa zomaar zou kunnen verdelen, en was zijn beslissing om zich niet langer op Europa te oriënteren al genomen. Dat wordt keer op keer bevestigd door nieuwe allianties die Rusland smeedt met opkomende economieën, en die bij ons te snel gedownplayed worden terwijl de focus enkel ligt op de economische schade (die nog steeds gering is). In dat kader leest Chomsky Macron ook niet helemaal juist; namelijk dat Frankrijk eigenlijk altijd al wat verder heeft gestaan van het V.S.-imperialisme, en dat het nu ook goed beseft dat het andere allianties zou nodig kunnen hebben in de toekomst. Een besef dat elders in Europa - Spanje misschien uitgezonderd - te laat zal komen. Daarnaast negeren we praktisch het feit dat Iran en Saudi-Arabië weer on speaking terms zijn. Er zijn weinig significantere ontwikkelingen geweest op geopolitiek vlak in recente jaren. Het rijk is tanende en wij wonen in dat rijk, dus misschien wordt het tijd dat we wakker worden en ons voorbereiden op een zeer, zeer moeilijke of in elk geval gecompliceerde toekomst.

Macron en Ursula zijn in China voor een belangrijk verzoek:

Quote:French President Emmanuel Macron has arrived in Beijing for a key visit in which he'll try to engage China and prevent a new global proxy war. The EU's Ursula von der Leyen is also on the trip, but with a different schedule. Same trip, different plans: EU’s von der Leyen dances around Macron in China

The two want to present a united European front, but Ursula von der Leyen has scores of constituencies to please — and a different schedule. https://politi.co/3ZGJ8jF
[url=https://t.co/5P0z25JdPl][/url]


Quote:Former President Trump says "our currency is crashing and will soon no longer be the world standard."
https://twitter.com/WatcherGuru/status/1...0756732930
Reply
(03-04-2023, 10:21)Uplift Wrote: Blijft weer lekker onder de radar / uit de analyses, maar Opec helpt Rusland voor de tweede keer sinds de invasie een handje.

Ik word stilaan een beetje bang van hoe alleen het westen in de wereld komt te staan. Ondertussen doet Kamala Harris een verwoede poging om de deugden van het Amerikaans imperialisme uit te leggen in Afrika. Het heeft toch allemaal een 'einde van een tijdperk'-gevoel. In die zin ben ik het dan ook niet eens met Chomsky als hij zegt dat Amerika veruit het meest gebaat is bij die oorlog. Hij is wellicht wat verblind door dat jarenlange VS-imperialisme en zijn terechte haat tegenover de VS-hypocrisie als het gaat om b.v. Irak. Maar het kost de V.S. wel degelijk ook veel geld om deze oorlog en deze afhankelijkheidssituatie in stand te houden. Daarnaast denk ik niet dat Poetin écht dacht dat dat hij Europa zomaar zou kunnen verdelen, en was zijn beslissing om zich niet langer op Europa te oriënteren al genomen. Dat wordt keer op keer bevestigd door nieuwe allianties die Rusland smeedt met opkomende economieën, en die bij ons te snel gedownplayed worden terwijl de focus enkel ligt op de economische schade (die nog steeds gering is). In dat kader leest Chomsky Macron ook niet helemaal juist; namelijk dat Frankrijk eigenlijk altijd al wat verder heeft gestaan van het V.S.-imperialisme, en dat het nu ook goed beseft dat het andere allianties zou nodig kunnen hebben in de toekomst. Een besef dat elders in Europa - Spanje misschien uitgezonderd - te laat zal komen. Daarnaast negeren we praktisch het feit dat Iran en Saudi-Arabië weer on speaking terms zijn. Er zijn weinig significantere ontwikkelingen geweest op geopolitiek vlak in recente jaren. Het rijk is tanende en wij wonen in dat rijk, dus misschien wordt het tijd dat we wakker worden en ons voorbereiden op een zeer, zeer moeilijke of in elk geval gecompliceerde toekomst.

Europe must resist pressure to become ‘America’s followers,’ says Macron

The ‘great risk’ Europe faces is getting ‘caught up in crises that are not ours,’ French president says in interview.
https://www.politico.eu/article/emmanuel...interview/
Reply
Dat besef lijkt stilaan ook buiten Frankrijk in te dalen, te meer omdat de V.S. steeds instabieler wordt; een geopolitieke liability. Het is waanzinnig hoe zo'n Saudi-Arabië zich er vandaag totaal anders tot verhoudt omdat ze veel verder vooruit kijken; idem voor Latijns-Amerikaanse staten. Zo'n Lula was 20 jaar geleden nog een trouwe bondgenoot van de neoliberale wereldorde geleid door Amerika. De grote vraag blijft Azië... daar blijft de V.S. wel nog erg sterk. Niet toevallig verleggen ze steeds meer hun focus van Oekraïne ('De Krim wordt toch een lastige') naar China ('Taiwan is een land').
Reply
Anti-homo geweld door Moslims: "allemaal het land uit!!!"

Anti-homo geweld door hooligans: "ehh ja komt door woke he"
[+] 8 users say Thank You to Gerblansky for this post
Reply
Dit is wel hilarisch; Cees Veerman, de grote pleitbezorger van de boeren, is niet alleen verantwoordelijk voor het aanwijzen van een groot deel van de natura2000 gebieden, maar heeft er ook geen moeite mee om boeren op te lichten.

https://www.ad.nl/binnenland/oud-landbou...~a0c00e16/
Reply
Ah, dit soort akkefietjes kan het CDA wel hebben.
Reply
Overigens wel een beetje tendentieus als ik het goed begrijp. Veerman heeft zijn grond verkocht aan een tussenhandelaar voor een goede prijs, die vervolgens weer aan de zwendel gaat met de betreffende grond.
Reply
Ja, ik moet het ook geen oplichting noemen, want het is niet strafbaar wat er is gebeurd, ik vind het vooral grappig.
Reply
Nu die brand in Etten Leur heeft gewoed wil ik jullie op iets wijzen wat heel vaak vergeten of gewoon niet erg bekend is bij het grote publiek. Bij deze brand zijn zonnepanelen betrokken en ik krijg nu foto's van een collega die er woont waar heel veel zonnepaneel deeltjes worden gevonden, de zogenaamde depostie. Ze worden zelfs in Zevenbergen gevonden en dat is 7-8 km van de brandhaard verwijderd.

Wanneer je van plan bent om zonnepanelen te laten plaatsen fo dat je ze reeds hebt liggen. AUB, raadpleeg je verzekering en laat het door een gerenomeerd bedrijf uitvoeren.

Wil je er meer over weten, in de onderstaande link zie je aan de rechterzijde een aantal documenten staan.

https://voam.nl/onderwerpen/persbericht-...elijkheid/
Reply
Aww, waar was de goede jongen met een pistool?

https://www.ad.nl/buitenland/moeder-belt...~afa38174/

Het is bijna hilarisch dat Tennessee 2 wetgevers uit hun ambt hebben gezet, omdat ze protesteerden tegen wapengeweld.

Het is zo jammer dat het om mensenlevens gaat.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)