Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Belgisch voetbal
Fijne sfeer so far
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
(30-04-2023, 11:38)reaper Wrote: Fijne sfeer so far

Heel veel plezier en ik hoop dat de sfeer zo blijft!
Reply
Heerlijk! Napoli kampioen, Antwerp de beker, mooie dag in het internationale voetbal Smile

Gefeliciteerd Reaper!
Reply
Licht uit hier.... kapot 
Nu 3 dagen kater vermoed ik
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
Lekker man. Is pleurisdruk vandaag in Brussel. Weinig supporters.
Reply
Genk gelukkig dat immens klote Brugge weggepoetst.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(30-04-2023, 20:23)Willie Wrote: Lekker man. Is pleurisdruk vandaag in Brussel. Weinig supporters.
Mechelen bleef al niet plakken in brussel. En wij zijn ook richting Antwerp stadion gaan voort vieren
Reply
Verslag volgen nog 
Eerst terug mend worden
Reply
Om 8 uur liep de wekker af. Maar ondergetekende was al klaar wakker. Van de onderhuidse stress.
Alsof ik terug 16 was, en voetbal de belangrijkste zaak van het leven is. Weer amper geslapen (Fuck you Metallica ? maar niet heus). 

Toch stond ik scherp. De outfit lag al heel de week klaar. Rustig opgestaan, Triple espresso binnengetankt, eten was er toch niet bij. Voltaren pleister op mijn kapotte schouder geplakt welke ongeveer 12 uur zou werken volgens de verpakking om toch iets minder pijn zou voelen. En de rest van de medicatie zou wel bestaan uit vloeibare substanties bestaande uit gerstenat.

De Brusselse metgezel uit het gastenbed gehaald en afgezet aan de tramhalte. 5 minuten later stond ik stipt om 9u10 aan de verzamelzone waar 87 andere antwerpfans de bus zouden nemen richting brussel.

Ticket stadion, vervoer, ontbijt en drank inbegrepen voor 59€.1600 pinten ingeslagen voor 88 man.
Om 9u15 ging de eerste stella er al aan. Net na 10 uur stonden we al in brussel en moeten er toch al de helft van gesneuveld zijn denk ik. Daar aangekomen werd de obligatoire groepsfoto incl bengaals vuur genomen. En dan in groep naar het fandorp dat om 9u al open ging en happy 1,5 uur al was ingezet. Over de koppen lopen daar. Veel te lang aanschuiven en veel te druk om dichter bij dj Ronny Retro te geraken.

Dan maar verbazen over de bier prijzen want 6€ + 1€ waarborg voor een halve liter. Ach na de 4de voel je de prijzen pas de dag nadien in je portemonnee . Postitief veel getrakteerd geweest wel.
 Sfeer was uitgelaten, mannen vielen elkaar in de armen, er werd gelachen, gekust. Het zonnetje brande en verbrande oa ondergetekende.

de jupiler bleef rijkelijk rondgaan. Om 12u richting stadion, vlot binnen, nog meer bier. Denk anderhalf uur voor de aftrap zat het antwerpvak al stamp vol behalve de harde kern die bleef nog lekker ergens anders feesten. Die hadden hun eigen gecharterde trein en tram geregeld. En eigen vak. 1300 man groot. En eigen feest. Mede daardoor denk ik helemaal niets misgegaan zondag.
Mooi moment dat onze fanfare en de mechelse harmonie samen op kwam incl vlaggendragers van beide clubs. En dus voor beide bochten het clublied kwam brengen.
Nadien door beide supporterskernen You will never walk alone gezongen (incl tranen bij ondergetekende, had het summum moeten zijn in 2020 voor mijn pa om een prijs mee te maken met zijn ziekte, helaas covid besliste anders. Dus dat kwam even binnen)
Zwarte brigade kwam nadien binnen met en had duidelijk een container aan vuurwerk mee.
Over match kan ik kort zijn. Je zit te veraf van het veld in brussel om echt duidelijk details mee te krijgen; en na de 0-1 van Janssen werd bij antwerp al duidelijk naar de toekomst gekeken want ik heb het gevoel dat men echt voor de dubbel wordt gegaan.

De 0-1 heb ik da nog gemist want toiletpauze en bier halen…. Uiteraard.
Veel mensen leren kennen rondom mij, vriendschappen gemaakt, connecties gelegd. In mijn gewauwel al geregeld dat ik de laatste match op genk al een ticket heb. Dus YeY aangeschoten Reaper, goed gedaan!

2de helft was niet veel beter qua spelbeeld, mechelen kon niet beter, antwerp speelde met iets meer drang zonder energie te verspillen voor vanavond.
De sfeer bleef vriendelijk en sfeervol, al was KV niet te horen maar dat komt door dat vreselijke stadion, want KV hoorde ons dan weer niet.

10 minuten voor het einde maakt antwerp de 0-2 en viel bij iedereen de stress weg, want een 0-1 stand is toch altijd wat tricky. In de armen gevlogen van onbekende mensen, geknuffeld, en kussen op de wang. Het werd een langgerekte waas van geluk en gejuich tot ver na dat de spelers de beker overhandigd kregen en deze kwamen vieren voor de fans.

Uiteindelijk op de bus geraakt 1,5 uur na het fluitsignaal, in de wandeling naar de parking nog een colonne mechelen supporters op de fiets tegen gekomen die luidkeels werden toegezogen door ons antwerpfans met Merci KV, merci KV Merci, high fives en merci antwerp was het antwoord van de fietsers in kwestie. Prachtig om te zien en horen .

Op de bus werd nog genoeg voortgedronken, (wijselijk cola en water begonnen drinken), nog ene van het bovenste verdiep van de bus naar beneden zien stukken via het trapgat. Dat die zijn nek niet heeft gebroken was onwezelijk;

20 na 7 terug aan start punt, auto in gesprongen, nog naar het stadion van antwerp gereden, daar de spelers de beker nogmaals zien de lucht in hijsen en opeens was mijn vat af. Half 10 lag ik in mijn bed te ronken.
Maandag de hele dag zeer veel last van hoofd en schouder en een totaal gebrek aan stem, en dan maar een terrasje gedaan en met een fijn gevoel terugdenkend aan de voorbije dagen met de beker op onze kast en metallica!
[+] 3 users say Thank You to reaper for this post
Reply
ik zal nog wat foto's posten in de loop van de avond
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
[Image: IMG-20230430-WA0016.jpg]


[Image: 20230430_142237.jpg]

[Image: 20230430_142245.jpg]

[Image: 20230430_153244.jpg][Image: 20230430_153243.jpg][Image: 20230430_162759.jpg][Image: 20230430_200642.jpg][Image: IMG-20230501-WA0022.jpg][Image: 20230503_150019.jpg][Image: 20230430_202244.jpg]

besef net dat mijn gezicht er op staat.
[+] 3 users say Thank You to reaper for this post
Reply
Mooie sfeerfoto's, maar wat een stelletje losers met die bivakmutsen op.
[+] 2 users say Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(03-05-2023, 16:29)Timothy\s Monster Wrote: Mooie sfeerfoto's, maar wat een stelletje losers met die bivakmutsen op.

grappige is buiten de pyro hebben die mannen niks bijgedragen.
de zon, drank en drugs hebben waarlijk hard toegeslagen bij die manne.
die hadden een megafoon bij (niet gehoord en stond pakweg 20 meter er van) maar daar kwam nu is echt niks uit
of de uil die bengalen af stak en ze omgedraaid vast had en zijn handen er bijna vanaf knalde. 

geen last van gehad uiteindelijk en dat is het belangrijkste, laatste keer in KB was tegen AZ en dan was het wel andere koek.

de laatste 3 foto's komen dan ook van sociale media accounts niet van mezelf Smile
de rest van mijn foto's was vrij wazig vandaar
Reply
Begrijp ik nu goed dat jullie nu ook een redelijke kans hebben op het kampioenschap? Dan doet v Bommel het toch niet zo slecht daar...
Reply
En ben je dus na een hele dag zuipen de auto ingestapt?
Reply
(04-05-2023, 13:20)Schobbeyak Wrote: Begrijp ik nu goed dat jullie nu ook een redelijke kans hebben op het kampioenschap? Dan doet v Bommel het toch niet zo slecht daar...
correct

met nog 5 speeldagen te gaan is dit de stand.
1. Genk 41 punten
2. Antwerp 39 punten
3. Union 38 punten
4 Brugge 30 punten

komende zaterdag is het Brugge - Union en zondag Antwerp - Genk
zondagavond kunnen we dus gewoon eerste staan.

leve de playoffs en puntenhalvering....

maar eerlijkheidshalve schaf ze af.

ps:
nog enkele statistieken
Antwerp verloor thuis in de reguliere competitie maar 10 punten en doet het daarmee even goed als Union.
Genk verloor thuis maar 8 punten.
Uit verloor Van Bommel en co 20 punten, Genk 19 punten en union 17
Genk scoorde 78 keer en Union 70 keer, Antwerp maar 59 keer.
Antwerp kreeg wel maar 26 doelpunten tegen, genk 37 en union 41.
Antwerp hield in de reguliere competitie 19 keer de 0
Union en Genk beide 8 keer.
Reply
mooi man.
Smile
Reply
Mark van Bommel.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
ik wil niks jinxen

ik blijf hier weg vanaf nu
Reply
10 jaar van mijn leven
Reply
Het gaat dus tussen Antwerp en Union. Opzich allemaal mooi voor de objectieve supporter (en Antwerp supporter als zij kampioen worden), maar als Genk supporter moet dit voelen als competitievervalsing. Enfin, het is competitievervalsing, maar het kampioenschap is je gegund reaper.
Reply
(14-05-2023, 20:26)Timothy\s Monster Wrote: Het gaat dus tussen Antwerp en Union. Opzich allemaal mooi voor de objectieve supporter (en Antwerp supporter als zij kampioen worden), maar als Genk supporter moet dit voelen als competitievervalsing. Enfin, het is competitievervalsing, maar het kampioenschap is je gegund reaper.
Genk verdiend het wel ja.
Seizoen gaat voor hun 6 tot 8 matchen te lang duren. 
Het is wel minder daar sinds Paul verkocht werd aan Southampton in de winter periode maar dan nog. 
Absolute tegenstander van de play offs.
Maar dit jaar toch even blij dat het bestaat
geweend bij de 3-2
Tranen met tuiten.
Wat een seizoen alvast.
Beste seizoen sinds ik fan ben geworden begin 2000 met het degradatie jaar. 

Big Grin

Maar het is nog niet voorbij. Gaat tot het gaatje gaan  Big Grin
Reply
Ik las dat ook Gyrano Kerk tegenwoordig bij Antwerp speelt. Is ie al wat minder blind geworden? Echt een jongen met heel veel potentie, maar nul overzicht.
Reply
(15-05-2023, 09:43)Schobbeyak Wrote: Ik las dat ook Gyrano Kerk tegenwoordig bij Antwerp speelt. Is ie al wat minder blind geworden? Echt een jongen met heel veel potentie, maar nul overzicht.
Gaat geen definitief contract krijgen denk ik.
Vaste invaller en snel maar overzicht ontbreekt idd soms
Reply
.... Keep calm

Antwerp is kampioen als...
Het volgende week de thuismatch tegen Union wint, want het heeft als enige geen "half bonuspunt" gekregen na de reguliere competitie.

Of het volgende week een punt pakt en op de slotspeeldag wint tegen Genk.

Of als Antwerp en Union twee keer gelijk spelen.
Union is kampioen als...
Het volgende week wint in Antwerp en minstens een punt pakt op de slotspeeldag tegen Club Brugge.

Het volgende week gelijkspeelt en op de slotspeeldag beter doet dan Antwerp en Genk geen 6 op 6 pakt.
Racing Genk is kampioen als...
Antwerp niet wint van Union, Union geen 4 op 6 pakt en Genk twee keer wint. Als Genk en Union nog gelijk zouden eindigen, hebben de Limburgers het voordeel door hun eindpositie in de reguliere competitie.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)