Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Belgisch voetbal
(12-03-2023, 21:44)Timothy\s Monster Wrote:
(07-03-2023, 17:14)reaper Wrote:
(07-03-2023, 16:51)Timothy\s Monster Wrote: Ja, dat is nog haalbaar ook denk. Genk de laatste weken wisselvallig, Antwerp bijzonder sterk. Dadelijk de puntenhalvering en dan staat Antwerp misschien nog maar een paar punten achter, die ze in de playoffs kunnen inhalen. Ik gun het Mark wel, dus kan daar prima mee leven. Zolang het maar geen Brugge of Anderlecht wordt.

bwa dat denk ik echt niet.

het zal wel Genk zijn, gaan net op tijd terug in vorm geraken vermoed ik.
Wij verliezen zaterdag punten op seraing...

Je hebt weinig verstand van Belgisch voetbal reaper  Wink Big Grin
. Spannende ontknoping dadelijk.
Nou. Antwerp had anders vroeger altijd punten verlies tegen de laatste in de stand.
What is happening... Big Grin

Vooral nog even focus op ons eigen.... binnen 2 weken kan het al anders zijn
Reply
Weekje vergist maar nu wel verloren
Reply
Afgelopen zondag weer 2 wedstrijden in Belgie bezocht.

In de middag Antwerp zien verliezen van Charleroi. En eerlijk gezegd kon ik daar wel van genieten. Antwerp leek nergens op qua opbouw en Charleroi waren met hun specifieke wapens nog best gevaarlijk. Aanvankelijk begon ik redelijk neutraal aan de wedstrijd, maar toen om mij heen hand in hand werd ingezet kon ik niet anders dan innerlijk voor Charleroi juichen terwijl ik tegelijkertijd de klassieker op mijn telefoon volgde.

`s Avond stond het hoofdmenu op het programma; Union Saint Gilloise. Vooral interessant vanwege het stokoude stadion, maar ondertussen ook door het aantrekkelijke voetbal. In de wedstrijd tegen Mechelen kon je zien dat er een Europese wedstrijd in de benen zat, maar de intenties waren duidelijk. Qua achterban totaal niet te vergelijken met Antwerp. Dat heeft een wat ruwer, havenstedelijk karakter terwijl Union een hipsterclub is. Vooraf was ik bang dat dat invloed zou hebben op de sfeer, maar die bleek zeker niet zo tam als ik vooraf dacht. Ik was vooraf ietwat sceptisch doordat de club een grote hype factor heeft, maar ben toch meer dan positief verrast. De moeite meer dan waard om eens heen te gaan.
[+] 1 user says Thank You to TheUncleG for this post
Reply
Antwerp zonder Janssen en Stengs is onmondig vooraan
Reply
toevallig iemand hier een idee of dat uitvak op SInt-Truiden nog altijd die belachelijke glazen wand heeft?
Reply
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/31/...a%7Cteaser

Legearesk
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(31-03-2023, 10:37)Uplift Wrote: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/31/...a%7Cteaser

Legearesk
ik zag het artikel van het ongeval

en een aparte melding van OHL

was met niet duidelijk dat beide hetzelfde waren

WTF even Big Grin

edit: holy shit dat filmpje maakt het af
I BELIEVE I CAN FLY

dit is legear tot in het kwadraat
Reply
nog 1 match te gaan in de reguliere competitie

01. Genk 74 pnt
02. Union 72 pnt
03. Antwerp 69 pnt
04. Gent 56 pnt
05. Brugge 56 pnt
06. Standard 55 pnt
07. Westerlo 50 pnt
08. Charleroi 47 pnt
09. Cercle 47 pnt
10. Anderlecht 46 pnt

Nog een paar dingen die boeiend kunnen zijn
Genk of Union eerste plaats en dus ticket Conference league
Gent, Brugge of Standard in PO1 (Brugge niet zou fijn zijn)

Als anderlecht dan nog plaats 8 haalt krijg je een PO2 met Club Brugge, Standard, Anderlecht en westerlo... stevig groepje

maar laat het maar charleroi worden want dan hebben ze gewonnen van genk en kunnen we nog wat dichter schuiven indien we het goed doen op stvv

en onderaan gaat het nog tussen Eupen en Zulte voor degradatie
Seraing & Oostende zakken al zeker
Reply
Nee, geen Charleroi aub. Die 'fans' mogen zo snel mogelijk aan hun einde komen.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(17-04-2023, 11:52)Timothy\s Monster Wrote: Nee, geen Charleroi aub. Die 'fans' mogen zo snel mogelijk aan hun einde komen.
i know, maar ik wil het onmogelijke dit jaar Big Grin

ik wil die titel Tongue een gelijkspelletje voor charleroi en laat cercle of anderlecht dan maar winnen
dat beter?
Reply
Ik denk dat Antwerp met het meeste vertrouwen de playoffs in gaat. Zal tussen Antwerp en Union gaan, denk ik. Genk is te wisselvallig en Standard heeft een te grote achterstand.
Reply
(17-04-2023, 11:59)Timothy\s Monster Wrote: Ik denk dat Antwerp met het meeste vertrouwen de playoffs in gaat. Zal tussen Antwerp en Union gaan, denk ik. Genk is te wisselvallig en Standard heeft een te grote achterstand.
plaats 4 gaat niet meedoen idd denk ik
kan wel scherprechter spelen.

ik schrijf niemand af. Niet Genk, niet Union, niet wij. 
Het gaat spannend zijn tot het einde denk ik

hopelijk is de loting wel top qua schema want wij spelen de finale op de dag dat de play offs beginnen
dus ideaal zou zijn dat ge union en genk op dag 1 hebt. en dan kunt ge al snel inhalen Big Grin
Reply
Ik probeer 1 a 2 keer per jaar met vrienden een voetbalwedstrijd te bezoeken. Vriend van me nam hiervoor de organisatie op zich en had zijn zinnen gezet op de Belgische competitie. Nu blijkt dat kennelijk allemaal niet zo makkelijk. We gingen van Anderlecht en Brugge, naar AA Gent en Antwerp, naar de echt lagere regionen. Zo kwam het dat we afgelopen zaterdag in alle vroegte op weg gingen naar Aken om vandaar de trein te pakken naar Eupen voor de degradatiekraker KAS Eupen - Zulte Waregem. Niet echt een affiche om je vingers bij af te likken, maar de belangen waren groot, het weer redelijk, het bier toch wel op smaak en de eerste wedstrijd was geeëindigd in 5-5. Prima omstandigheden voor een hele leuke wedstrijd. Dat viel alleen behoorlijk tegen want voor rust stond het al 0-4. Vooral dankzij een gigantische spits en een ijzersterk spelende Ruud Vormer. IJzersterk? Nou ja, dat viel wel mee, maar dat Eupen is me toch een partij slecht, niet te doen. Op basis van deze wedstrijd een godswonder dat ze boven Zulte staan.

Wel een leuk stadion met een prima stadioncafé dat nog van half belegerd werd door 15 ontevreden supporters. Je kon er zo van de bar de perskamer binnenlopen en de persconferentie meepakken. Verder nog een dikke shout-out naar de jongeman die zichzelf tot aanvoerder van de supporters heeft gekroond en de hele wedstrijd met een megafoon met zijn rug naar de wedstrijd de liedjes ging aanheffen. Die zat er aan het einde van de wedstrijd helemaal doorheen. Er was ook nog een actie bij de cateraar. Bij een broodje hamburger of braadworst kreeg je gratis een frikandel!

De hele experience KAS Eupen thuis geef ik drie moddervette sterren
[+] 3 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Dat stadion is wel erg tof. Ook qua locatie. Jammer dat ze zullen degraderen.
Reply
een van de leukste verplaatsingen normaal en altijd mogelijk voor ondergetekende om in het uitvak plaats te nemen daar.

ik denk dat ze er wel gaan inblijven.
ik zie cercle wel winnen van Zulte eigenlijk
Reply
(17-04-2023, 13:53)Schobbeyak Wrote: Ik probeer 1 a 2 keer per jaar met vrienden een voetbalwedstrijd te bezoeken. Vriend van me nam hiervoor de organisatie op zich en had zijn zinnen gezet op de Belgische competitie. Nu blijkt dat kennelijk allemaal niet zo makkelijk. We gingen van Anderlecht en Brugge, naar AA Gent en Antwerp, naar de echt lagere regionen. Zo kwam het dat we afgelopen zaterdag in alle vroegte op weg gingen naar Aken om vandaar de trein te pakken naar Eupen voor de degradatiekraker KAS Eupen - Zulte Waregem. Niet echt een affiche om je vingers bij af te likken, maar de belangen waren groot, het weer redelijk, het bier toch wel op smaak en de eerste wedstrijd was geeëindigd in 5-5. Prima omstandigheden voor een hele leuke wedstrijd. Dat viel alleen behoorlijk tegen want voor rust stond het al 0-4. Vooral dankzij een gigantische spits en een ijzersterk spelende Ruud Vormer. IJzersterk? Nou ja, dat viel wel mee, maar dat Eupen is me toch een partij slecht, niet te doen. Op basis van deze wedstrijd een godswonder dat ze boven Zulte staan.

Wel een leuk stadion met een prima stadioncafé dat nog van half belegerd werd door 15 ontevreden supporters. Je kon er zo van de bar de perskamer binnenlopen en de persconferentie meepakken. Verder nog een dikke shout-out naar de jongeman die zichzelf tot aanvoerder van de supporters heeft gekroond en de hele wedstrijd met een megafoon met zijn rug naar de wedstrijd de liedjes ging aanheffen. Die zat er aan het einde van de wedstrijd helemaal doorheen. Er was ook nog een actie bij de cateraar. Bij een broodje hamburger of braadworst kreeg je gratis een frikandel!

De hele experience KAS Eupen thuis geef ik drie moddervette sterren
misschien moest het je intresseren kan ik voor antwerp thuis of uit wel eens iets regelen.
keertje met de politiebegeleiding, busje naar god weet waar wat pinten drinken  Big Grin

maar zal eerder komend seizoen worden dat ik iets kan regelen
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
Leuk bekerfinale weetje, de harmonie van RAFC en KV zullen samen optreden op den Heizel en beide clubliederen spelenook de vaandeldragers van beide clubs zullen samen het plein op gegaan, geloof een totaal van 160 personen.

zo kan het ook!
Reply
Champions' Play-off
Speeldag 1

Genk - Club Brugge 30/04 18.30 u
Union - Antwerp 03/05 20.30 u


Speeldag 2

Club Brugge - Union 06/05 18.15 u
Antwerp - Genk 07/05 18.30 u


Speeldag 3

Antwerp - Club Brugge 14/05 13.30 u
Union - Genk 14/05 18.30 u


Speeldag 4

Club Brugge - Antwerp 21/05 13.30 u
Genk - Union 21/05 18.30 u


Speeldag 5

Antwerp - Union 28/05 13.30 u
Club Brugge - Genk 28/05 18.30 u


Speeldag 6

Genk - Antwerp 04/06 18.30 u
Union - Club Brugge 04/06 18.30 u

Champions' Play-offs
1. KRC Genk 38*
2. Union 38*
3. Antwerp 36
4. Club Brugge 30*
* = punten naar boven afgerond na halvering
Reply
Antwerp of Union dan maar. Genk helaas te wisselvallig de laatste maanden. Als Club Brugge alsnog kampioen wordt, mag ik hopen dat ze de playoffs afschaffen
Reply
(23-04-2023, 22:05)Timothy\s Monster Wrote: Antwerp of Union dan maar. Genk helaas te wisselvallig de laatste maanden. Als Club Brugge alsnog kampioen wordt, mag ik hopen dat ze de playoffs afschaffen
gunstig schema voor antwerp. Cool

laat het maar union zijn als wij het niet worden
en brugge gun ik niks (sorry, not sorry)
Reply
Ik zie dat ons bezoek aan KAS Eupen niet echt motiverend heeft gewerkt. 7-0 aan de kloten en dankzij een doelpunt in de laatste minuut van Cercle tegen Waregem niet gedegradeerd...
Reply
Als dat geen match fixing is, dan weet ik het ook niet meer.
Reply
en hoe gent nog faalt tegen Oostende Dodgy

had liever geen Club Brugge in de champions playoffs
Reply
ok blijkbaar zondag om half 9 samenkomst voor ontbijt en om half 10 ongeveer richting brussel.
dit komt niet goed Big Grin Big Grin

stress begint al te komen
Reply
EEN DING IS ZEKER
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)