Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Belgisch voetbal
#1
Deel 1 hier https://wattes.nl/forum/showthread.php?tid=165
Reply
#2
De Jupiler Pro League is afgelopen; Club Brugge is kampioen.

Het valt op dat instanties in België meer dan elders de realiteit wél zien voor wat die is.
Reply
#3
En durven knopen door te hakken
Reply
#4
(02-04-2020, 13:52)Uplift Wrote: De Jupiler Pro League is afgelopen; Club Brugge is kampioen.

Het valt op dat instanties in België meer dan elders de realiteit wél zien voor wat die is.

Mwa, deels mee eens. Goed dat er inderdaad sneller keuzes gemaakt worden, maar wat mij betreft zouden landen er nu al zijn met het zeggen "er wordt niet meer gevoetbald dit seizoen". Het uitroepen van een kampioen zet ik namelijk mijn vraagtekens bij. Dit gaat ook weer ieder land voor zich worden wat een nieuwe clusterfuck oplevert straks.
Reply
#5
Daar heb je gelijk in. Vandaar dat 20-21 het inhaalseizoen moet worden en de ''lege'' periodes kunnen altijd met vriendschappelijke tornooien e.d.m. gevuld worden.

Ik heb net een sectoroverleg gehad en we staan in de culturele sector helaas nog erg ver van zo'n idee. Een en ander heeft ook te maken met een veel hogere complexiteitsgraad van b.v. tournees, maar ook verschillen qua schaal en soort operatie. Festivals zijn hoe dan ook eraan voor de moeite in 2020, lijkt me.
Reply
#6
Wat doe je eigenlijk in de theatersector, Uplift?
Reply
#7
terechte beslissing al ben ik wel mega pissed dat die finale niet doorgaat.

had een waanzinnge dag geweest, maar het is wat het is
Reply
#8
(02-04-2020, 17:30)matthijs603 Wrote: Wat doe je eigenlijk in de theatersector, Uplift?

Ik stel mezelf die vraag ook vaak.

(02-04-2020, 18:53)reaper Wrote: terechte beslissing al ben ik wel mega pissed dat die finale niet doorgaat.

had een waanzinnge dag geweest, maar het is wat het is

Oh damn, geen Croky Cup? Fuck, dé meest cult competitie ooit. Die wordt in Nederland gevolgd alleen al dankzij de fucking naam.
Reply
#9
(02-04-2020, 20:19)Uplift Wrote:
(02-04-2020, 17:30)matthijs603 Wrote: Wat doe je eigenlijk in de theatersector, Uplift?

Ik stel mezelf die vraag ook vaak.

(02-04-2020, 18:53)reaper Wrote: terechte beslissing al ben ik wel mega pissed dat die finale niet doorgaat.

had een waanzinnge dag geweest, maar het is wat het is

Oh damn, geen Croky Cup? Fuck, dé meest cult competitie ooit. Die wordt in Nederland gevolgd alleen al dankzij de fucking naam.
Officieel nog niet, maar Als dit doorgaat is het zonder publiek. En dit valt in bepaalde kringen niet goed en zal Dus een veilgheidsprobleem worden.. Dus dit gaat er niet van komen
Reply
#10
Alsof het allemaal nog niet erg genoeg is: https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/36...-34-stopt/
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#11
volgende ploegen hebben een probleem voor hun licentie

Oostende, Lommel, Virton, Roeselare en Lokeren.

in het worst case scenario dat alle ploegen geen licentie krijgen betekent dat
Oostende zakt naar eerste amateur, en stijgt Westerlo ook naar 1A naast Leuven en Wilrijk

zakken Virton, Roeslare en Lokeren naar 2de amateur.

en dan blijft er in 1B enkel nog Union over... Rolleyes Rolleyes
Reply
#12
https://sporza.be/nl/2020/04/02/-plots-w...808434847/

Heerlijke cult. Helaas met veel geo blocking
Reply
#13
bijltjes dag

eerst het positieve nieuws

[b]Krijgen licentie voor 2020-2021: [/b]


Antwerp, Zulte Waregem, KV Kortrijk,  KV Mechelen, Eupen, OH Leuven, Beerschot, Union, Anderlecht, Club Brugge, RC Genk, AA Gent, Charleroi, Cercle Brugge, Waasland-Beveren, STVV en Westerlo

en volgende ploegen moeten voor het BAS proberen toch in de prof reeksen aan te treden

[b]Krijgen (voorlopig) geen licentie voor 2020-2021: [/b]
Sporting Lokeren, Moeskroen, Standard, Oostende, Roeselare, Virton en Lommel
Reply
#14
Hoop op het beste voor Standard. Prachtige club en belangrijk voor half Wallonië en de Haspengouw.
Reply
#15
Sporting Lokeren is failliet blijkbaar?
Reply
#16
Zat er al een tijdje aan te komen, maar nu is het dus een feit. Spijtig, want ondanks dat ik het een kutploeg vond, was het wel dikke cult.
Reply
#17
Ik vind de Belgische ploegen altijd van die lelijke shirts hebben. Wat vinden jullie daarvan? Klopt dit, of zie ik wat over het hoofd? Of zijn in het verleden mooie shirts geweest? Vaak ook afschuwelijk lelijke sponsoren op de shirts imo. Ja dat is overal, maar België lijkt het soms wel erg overdreven.. (een Zulte Waregem bijvoorbeeld, ziet er zo cheap uit).

Dit zeg ik omdat ik het de kleuren van Lokeren eigenlijk best mooi vind. Maar het komt er nooit helemaal uit vanwege de sponsors.
Reply
#18
Belgische clubs hebben toch al een aantal klassiekers voortgebracht: 

[Image: 81644.jpg]

[Image: 56a23994-d0a6-11e8-af30-8880a3c51c91_web...9202__.jpg]

[Image: Rensenbrink.jpg]

[Image: image.jpg]

[Image: Cnops_Harry_54.jpg]
[+] 1 user says Thank You to TheUncleG for this post
Reply
#19
VW Hamme zal op daknam gaan spelen als VW Lokeren



also deze is ook wel legendarisch (om minder positieve redenen)

[Image: royal-antwerp-football-club-home-footbal...0762_1.jpg]
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
#20
(20-04-2020, 14:39)TheUncleG Wrote: Belgische clubs hebben toch al een aantal klassiekers voortgebracht: 

[Image: Rensenbrink.jpg]

Die kleur en dan ook nog met Gueuze Belle-Vue er op. Dat is er echt ver over hoor Wink Lijkt me dat je ongestraft onder je contract uit kon komen als ze je zoiets lieten dragen Big Grin 

Fiorentina heeft tenminste mooi paars (hier thuis nog een Batistuta-shirt uit de jaren 90). En Gueuze Belle-Vue is gewoon een compleet mislukt brouwsel, per ongeluk veel te bitter heet het ineens IPA en veel te zuur ineens Gueuze.
Reply
#21
Ik heb bijna altijd het idee of de lokale slager op het shirt staat in België, of dat het teneaus zijn van een caféelftal.

Deze shirts overtuigen me niet Uncle Wink
Reply
#22
(20-04-2020, 20:21)Indiaantje89 Wrote: Ik heb bijna altijd het idee of de lokale slager op het shirt staat in België, of dat het teneaus zijn van een caféelftal.

Zie hier de essentie en charme van het Belgische voetbal. Zal nog eens kijken of ik betere shirts uit Belgie kan verzinnen, maar vrees dat het simpelweg niet jouw cup of tea is. 

Qua modernere shirts voor mij ook niet echt, maar juist dat marginale vind ik wel mooi.
Reply
#23
Ja misschien wel cult, maar ik zie me niet in dat soort shirts lopen voor op de training Wink.
Reply
#24
de mooiste van de laatste jaren


in mijn living

2016-2017 uit tenue, gesigneerd door kapitein Haroun
[Image: IMG_20200420_204450.jpg]


2017-2018 thuis tenue, gesigneerd en gedragen in de PO2 match tegen KFCO Wilrijk door verdediger Batubinsika
[Image: IMG_20200420_204501.jpg]

2018-2019 3de tenue gesigneerd door Refaelov
[Image: IMG_20200420_204519.jpg]
Reply
#25
https://sporza.be/nl/2020/04/23/het-euro...624323599/

ik weet wel niet of dit volledig te bekijken is in het buitenland?


Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)