Wat zou het toch fijn zijn om je linkerhand op het achterhoofd van mevrouw Wiersma te leggen en de rechterhand op het achterhoofd van mevrouw van der Plas en dan keihard die koppen tegen elkaar te slaan. Dommer kunnen ze er in ieder geval niet van worden.
•
(20-02-2025, 23:01)Willie Wrote: Wat zou het toch fijn zijn om je linkerhand op het achterhoofd van mevrouw Wiersma te leggen
Ik dacht even dat dit een andere kant op ging...
•
Dat bewaar ik voor mijn dagboek.
•
Het woord grappig is niet eens meer van toepassing, want het is kwaadaardig, maar als ik artikelen over CPAC van afgelopen weekend lees en Enrique Tarrio die daar als held behandeld wordt terwijl hij nog 18 jaar in de gevangenis had moeten zitten dan denk ik dat ik een tweet van Geertje heb gemist, want die ging al schuimbekken van 2 weken eerder vrij.
•
25-02-2025, 14:59
(This post was last modified: 27-02-2025, 15:03 by Fenderboy.)
Zien we actueel nog een wereld in ontwikkeling of één die zich slechts in teruggang beweegt? Herontwikkeld zich gestaag een autocratische opinie om ons heen, of...? Zijn dit dan die al eerdere zo nodig geachte veranderingen, die vanuit 't W.E.F. werden voorgeschreven? De huidige samenleving dwingender te gaan besturen qua cultuur, meningen, genders, bezittingen en zorg?
Hoe huidige CEO 's/politiek leiders ons richting een algeheel geautomatiseerd systeem trachten te duwen. Automatismen en veranderingen welke toch in schrille tegenstelling staan met die zich ooit zo uitgebreid ontwikkelende democratie, richting stabiele vrede, vrije meningen, rechtvaardigheid en samenhorigheid. Wat ziet men tegenwoordig vooral ontstaan? AI i.p.v. zich creatiever/vrijer bewegende cultuuruitingen, AI i.p.v. de menselijke emotie/de universitaire wetenschap. En dat de VS (middels Trump/Musk + AI) zelfs in de EU 't gehele (digitale) economische verkeer/sociale bestaan zal kunnen gaan besturen. Beperkingen betreffende internationale handel en beleggings structuren.
Overdadige tweedelingen worden ondertussen slechts als vormen van logica of realisme omschrijvend. Ondermijning van de op uitgebreid onderzochte studies gebaseerde (hoog) ontwikkelde rechtsstaat. Een statelijkheid die slechts op kapitalistische machtsstructuren en met behulp van commerciële media kan en vooral moet worden uitgevoerd. Een zoals bij Amerikaanse republikeinen samengesteld justitieel en statelijk systeem. Een totaal door kapitaal gereguleerde nieuwsvoorziening en samenleving op een overbevolkte planeet waar 't klimaat zich ondertussen gewoon verder richting oververhitting ontwikkeld.
Wordt de EU dan ter zijde geschoven en onder invloed geplaatst van dictatoren die de gehele aardkloot denken te bezitten? Het lijkt me geen goed idee dat we aan deze soort waanzin mee blijven doen. Aan de kant gezet, prima... maar ook totaal blokkeren deze idioterie vanuit andere werelddelen dan maar. Kan Europa d.m.v. harder werken, beter en praktischer leren niet wederom belangrijker en productiever worden? Volgens mij is dit onze enige weg terug, richting een sterkere economie en een meer leefbare op kennis geschoeide cultuur, welke ook dan nog steeds op zelfstandige voet met bv Afrika en Azië (onder)handelt.
Onze veel ruimer opgeslagen historische feiten en diverse verrassende actuele ontdekkingen leren ons dat herstructurering en een langer termijn beleid altijd houdbaarder zullen zijn, dan de zogeheten eeuwig groeiende economie plannen uit 't land wat eigenlijk buiten de Westcoast (vanwege enorme staatsschulden) al totaal failliet is. We moeten uit dergelijke constateringen onze voordelen kunnen halen. En deze dronken cultuur daar harder op wijzen. Onze planeet slechts als een grote ballon zien en de scheve verhoudingen en dampkring effecten marginaal blijven noemen blijft natuurlijk een totaal stupide plan. Iets kleiner - maar duurzamer allerlei zaken opbouwend en een aanzienlijk minder chaotische benadering van feiten en metingen bewerkstelligen lijkt qua organisatie en plan een stukken beter plan. Juist die breder uitgestippelde wetenschappelijke methodes volgen waar enkele wetenschappers zoals Thomas Piketty en (nobelprijswinnaar in 2015) Angus Deaton o.a. over hebben gepubliceerd. Dergelijke inzichten helpen ons meer dan zitten wachten op een toegestoken hand. Eventueel uit de VS of China afkomstige AI protocollen kunnen we maar beter buiten de deur houden, willen we in de toekomst niet op de lijst van ontwikkelingslanden terecht komen.
•
De SP heeft zich ook weer eens in hetzelfde schuitje als extreem- en conservatief rechts gemanoeuvreerd. Nou lijkt een wapenwedloop mij ook niet iets om toe te juichen, maar een beetje meer realpolitik kunnen we in NL hard gebruiken.
•
Is Pieter Omtzigt al op een hoog flatgebouw gesignaleerd? Ik bedoel, je kunt je ook niet ziek blijven melden als het halve land weer over je heen valt.
•
12-03-2025, 17:20
(This post was last modified: 12-03-2025, 17:20 by ijskolibrietje.)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/45802908...rweer-niet comedy in rechtbank Zwolle vandaag, lees vooral de liveblog even door.
•
(12-03-2025, 17:20)ijskolibrietje Wrote: https://www.telegraaf.nl/nieuws/45802908...rweer-niet comedy in rechtbank Zwolle vandaag, lees vooral de liveblog even door.
In een Saab zelfs, hoe durfde ie.
•
Bizarre zaak, bizarre media-aandacht.
•
•
Zou het kabinet dan toch gaan vallen? Vraag me overigens af of we er beter van zouden worden, misschien zouden nieuwe verkiezingen wel nog extremer uitpakken. PVV is daarvoor misschien nog niet ver genoeg ontmaskerd. BBB zal wel wat stemmen kwijt zijn verwacht ik, NSC uiteraard ook, dat ruimt mooi op. Hopelijk gaat Schoof op zijn strepen staan.
•
Jammer, toch weer door, nog even de peilingen erbij gezocht, PVV is momentum wel kwijt en BBB en NSC leveren flink in (met name NSC), die drie partijen zullen de stekker er dus wel niet zo snel uittrekken. Enige kans lijkt als de VVD het genoeg vindt.
•
Ik leef in een andere politieke werkelijkheid, want ik vind het potsierlijk dat Yesilgöz als kamerlid langsgaat bij Zelensky terwijl ze als partijleider een overleg over steun laat schieten. Maar blijkbaar is het een briljante masterclass voor de beeldvorming.
•
Bij de volgende verkiezingen, die onherroepelijk zullen komen wanneer de PVV nog meer in de peilingen krimpt, zie ik Yesilgöz (na haar Kiev bezoek) wel als een ambiërend premier. Zie Schoof vervolgens nog bij de VVD aanschuiven. Groen PVDA zal verder op de één - of andere manier toch moeten doorknokken een partijsmoel te verkrijgen. In die nieuwe Arbeiderspartij van Timmerfrans gelooft in de huidige tijden niemand meer. Een modernere SP versie die zich actiever op een nagenoeg totaal digitale toekomst voorbereid lijkt me stukken doelmatiger.
•
Als Yesilgöz premier wordt ga ik op zoek naar stevig touw en een stoel.
•
Niet doen Gunnar. Bij Trump 's terugkeer had ik wel richting Martinitoren denken te gaan. Hij won desondanks.
•
Zeg Geert moet jij de jongste Ipsos peiling niet twitteren jongen? Nog steeds de grootste, al scheelt het nog maar een paar zeteltjes met GL/PvdA en de VVD. Die populistische retoriek doet het toch lastiger in crisistijden hè?
|