Thread Rating:
  • 12 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiek en opinie
Ik ga het alvast callen voor Kamala morgen, met uiteindelijk toch wel een aardig verschil met Trump. Iowa lijkt ze nu ook een voorsprong te hebben volgens de laatste poll. Dat wordt smullen als Trump zijn verlies weer niet kan nemen, en volgend jaar grienend het gevang in gaat.
Reply
Ik heb er ook een iets beter gevoel bij dan de afgelopen weken; het kan dat Trump net iets te extreem is geweest met een aantal toekomstbeelden. En de dems hebben in hun discours en propaganda eindelijk - beter laat dan nooit - wat terrein terug gepakt, zo lijkt het (m.n. onder de vrouwen).

Maar wat er dieper onder de oppervlakte en in de algoritmes gebeurt... who knows.
Reply
https://www.youtube.com/watch?v=_heq6CkeMH8

De intro van deze docu blijft geweldig. Hopelijk krijgen we morgen niet 1 op 1 dezelfde kutzooi als 8 jaar geleden. Veel lessen zijn er sindsdien iig niet geleerd.
Reply
North Carolina naar Trump. Voorlopige tussenstand Harris-Trump: 187-230 kiesmannen (270 nodig). Harris heeft Pennsylvania, Wisconsin en Michigan wel nodig volgens mij.
Reply
Fuck! New York Times maakt zojuist bekend dat Trump overal zoveel winst maakt (ook)in de swing staten dat Harris dit verschil never meer goed kan maken. De democratie zal danig onder druk komen te staan wanneer the Donald natuurlijk zo snel mogelijk de huidige justitiële aanklagers gaat ontslaan. Wat een verdwaasde toestand tegenwoordig ook in de VS eigenlijk.
Reply
209-230

De republikeinen nu ook de senaat in handen
Reply
Ondertussen heeft Netanyahnu defensieminister Yoav Gallant ontslagen.
Reply
CNN echt briljant op deze avond. Geweldige analyses aan dat scherm.
Reply
Georgia naar Trump

210 - 246
Reply
Ik vrees dat het gedaan is. Amerika krijgt weer een clown aan het hoofd. Bizar dat Trump het stuk beter doet dan vier jaar geleden.
Reply
2016 all over again, ik ben er niet voor wakker gebleven.

It’s the end of the world as we know it…
Reply
Het laatste zetje wat de democratie nodig had.
Reply
Ik blijf dit als buitenstaander onwerkelijk vinden.
Reply
[Image: DmIoUNL.jpeg]
[+] 1 user says Thank You to teedeebee for this post
Reply
Ons voorland.
Reply
(06-11-2024, 08:41)eloelo Wrote: Het laatste zetje wat het klimaat nodig had.

Democratie is al dood en begraven sinds Reagan. Wat ook deze fucking nooit eindigende nachtmerrie verklaart. Hét acute probleem met Trump is dat we eerder welk perspectief op doortastende maatregelen omtrent klimaat mogen vergeten. Dat zal nu volledig van China gaan afhangen.
Reply
Trump met controle over de senaat en huis van afgevaardigden is natuurlijk voedingsbodem voor autocratische trekjes. Democratische partij gaat genoeg tijd hebben om te reflecteren waar ze het zo fout hebben laten gaan. Ik vrees dat we in de toekomst over de USA praten als een periode voor Trump en een periode na Trump.
Reply
Reflecteren heeft m.i. geen zin meer. Je kan mensen ongedierte noemen, je kan ze afval noemen, je kan laten weten dat je het niet erg vindt als mensen voor je neus worden doodgeschoten, je kan zelfs over tegenstanders zeggen dat ze voor het vuurpeloton moeten verschijnen. Als je de goede politieke kleur hebt maakt dat niet uit.

Maar zeg als democraat een verkeerd woord en je komt er nooit meer van af, hoe vaak we de uitspraak van Clinton van 8 jaar terug niet weer hebben gezien en ik wist tot 20 minuten geleden niet van het bestaan af, maar blijkbaar is een term als Latinx voldoende reden om niet op democraten te stemmen.

Ik zit in een kleinzielige bui en kan niet wachten op grootschalige deportatiekampen in de VS en een enorme stroom mensen die vanuit het oosten onze kant op komen.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Dit wordt genieten.

Ik word er hier goed cynisch van. Laat de pleuris maar losbreken dan.

Qua reflectie... De democraten moeten eens echt iemand met nieuwe grootse ideeën nomineren. Paar jaar terug Sanders laten lopen ten gunste van Biden... Het is slappe hap, status quo. Ook in Amerika smacht men naar vooruitgang..niet dat Trump het gaat brengen, maar mensen geloven m wel.

Ja Trump wil je liever niet. Maar is duidelijk in zn taal. Of ie het waar gaat maken betwijfel ik ..maar verschil met 8 jaar terug is dat ie nu echt allemaal jaknikkers heeft kunnen verzamelen omdat hij nu echt kans maakte te winnen. Was vorige keer toch meer een verrassing.
Reply
Duitsland gaat ook lekker. Ik hoop dat ze bij de SP niet hele lijsten met oud-leden hebben, dan zing ik het nog wel eventjes uit.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Over tv tijdens deze dagen: hier kijk ik weinig anders dan BBC tv, CNN + soms NPO, WDR of downloaded stuff. Dat de VS in een soort van Russische autocratie dreigt te veranderen onder invloed van cowboy 's en houtkoppen verbaast me danig. Concludeerde dit, omdat ik CNN zocht via m 'n satelite disc en tijdens 't zappen NewsMax tegen kwam. Pure staatspropaganda Trump style zie je daar. M 'n bek viel letterlijk open. Verwacht dat veel Amerikanen na dit exces hun land zullen willen verlaten.
Reply
(06-11-2024, 10:32)Willie Wrote: en ik wist tot 20 minuten geleden niet van het bestaan af, maar blijkbaar is een term als Latinx voldoende reden om niet op democraten te stemmen.

Is al een tijd een onpopulaire term geweest onder latinos: https://www.newsweek.com/latinx-latino-v...mp-1977268

Ik ga weer verder slapen.
Reply
De dems zijn net als in 2016 elitair, wereldvreemd, hypocriet en huichelachtig geweest. Dan is kiezen voor een slechtere, maar eerlijker versie daarvan, vaak de logische optie. Maar dat het zover is gekomen, is net zo goed iets wat de dems mee veroorzaakt hebben door m.n. extreme ongelijkheid en het politieke systeem an sich nooit aan te pakken, laat staan grassroots bewegingen in de eigen partij toe te laten. Ze zijn medeplichtig aan de vernietiging van de civil society die tot deze trainwreck heeft kunnen leiden.
[+] 1 user says Thank You to Lil'Leaky for this post
Reply
(06-11-2024, 13:59)Lil'Leaky Wrote: De dems zijn net als in 2016 elitair, wereldvreemd, hypocriet en huichelachtig geweest. Dan is kiezen voor een slechtere, maar eerlijker versie daarvan, vaak de logische optie. Maar dat het zover is gekomen, is net zo goed iets wat de dems mee veroorzaakt hebben door m.n. extreme ongelijkheid en het politieke systeem an sich nooit aan te pakken, laat staan grassroots bewegingen in de eigen partij toe te laten. Ze zijn medeplichtig aan de vernietiging van de civil society die tot deze trainwreck heeft kunnen leiden.

Ja en nee. Ja, wereldwijd heeft de (sociaal)democratie sinds de jaren ‘90 forse steken laten vallen door de deuren vol open te zetten voor het marktdenken en globalistisch wensdenken en daarmee bijgedragen aan de ineenstorting van basale zekerheden. Nee, het antwoord daarop van populisten is niet eerlijker, het is (evenzeer) een volslagen leugenachtig verhaal waarin vijanddenken en het aanwijzen van zondebokken (altijd immigranten en de “elite”) centraal staan. Terwijl meestal de populisten juist bestaan uit of gesteund worden door een smalle elite van het grootkapitaal en megalomane volksmenners. En dat gebeurt open en bloot en leidt aantoonbaar niet tot een betere positie van degenen die op de populisten stemmen. Er is simpelweg geen democratisch wapen, op korte termijn, tegen populisme. Het zal eerder steeds verder escaleren tot een totale crisis, meestal oorlog, voor je weer een kentering bereikt. En die kentering is nog lang niet in zicht.

Dus we mogen ons best somber voelen vandaag.
Reply
Dat: de VS Elections slechts een politieke wedstrijd vormen van 't oude - tegen 't nieuwe kapitaal. En: bv olie versus - digitaal, ABC/CNN tegen - Fox/Newmax strijdt + maar zoveel mogelijk kijkers/volgers te trekken, wordt maar zeer beperkt waargenomen. Dat: commercie en lobby 's al deze polarisaties veroorzaken. Dat: tegenwoordig iedere commentator/jounalist als opiniemaker of als multinational trekpop schijnt te fungeren. Politiek bedrijven veel meer kennis betreffende economie en bevolkingsculturen vereist. Iedere mooie Jan met de korte achternaam of fraai gevormde Jane Doe mag zoiets schijnbaar doen. Zo creëer je vrij simpel chaos i.m.o. en veel i.d. achterklap.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)